استخدام استانداری اردبیل ۹۸ (اخبار جدید)

استخدام استانداری اردبیل

استخدام استانداری اردبیل

 

خبر ۲۱ شهریور ۹۸ – ۲۰ هزار شغل جدید در استان اردبیل ایجاد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اشتغال و تولید در این استان مورد توجه قرار گرفته و برای امسال ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید هدف‌گذاری شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۸ دی ۹۷ – ۴۲۵۰ روستایی در استان اردبیل صاحب شغل می‌شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی در روستاهای استان برای چهار هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرام حلیم عصر پنجشنبه در همایش دهیاران شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: در سال جاری هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات بنیاد علوی برای راه اندازی هزار و ۳۰۰ طرح تولیدی در مناطق روستایی پرداخت شده است.
وی همچنین از راه اندازی ۳۶ دهیاری جدید در روستاهای بالای ۳۰ خانوار استان اردبیل خبر داد و افزود: با ایجاد دهیاری‌های جدید تعداد روستاهای دارای دهیاری در استان به ۹۰۶ دهیاری افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در مورد طرح های عمران روستایی توضیح داد: با هدف توسعه مناطق روستایی تاکنون در ۴۱۷ روستای استان طرح هادی اجرا شده است.
وی همچنین از اجرای طرح دهکده هوشمند با هدف شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان خبر داد.
فرماندار مشگین‌شهر نیز در این نشست تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن ۳۲۶ روستا و آبادی بیشترین تعداد روستاهای استان اردبیل را به خود اختصاص می‌دهد.
صمدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۲ آذر ۹۷ – ۱۳ هزار فرصت شغلی جدید در اردبیل ایجاد شد

استاندار اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی پایدار در این استان و در سامانه اشتغال ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر یکشنبه در جلسه فرمانداران و مدیران اجرایی استان اردبیل تصریح کرد: به وعده خود در خصوص ایجاد ۲۰ هزار شغل تا پایان سال پایبند بوده و با وجود شرایط خاص اقتصادی در تلاش برای حمایت از کارجویان هستیم.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۳ هزار شغل پایدار با ثبت کد ملی در سامانه اشتغال ثبت شده و تمامی مدارک آن نیز موجود است و در تلاش خواهیم بود تا این آمار را تا مدت زمان باقیمانده پایان سال افزایش داده و در حمایت از اشتغال گام اساسی برداشته شود.
استاندار اردبیل هر گونه ادعای آمارسازی در خصوص بالانشان دادن تعداد اشتغال در استان را باطل دانست و افزود: مسئولان به دنبال آمارسازی نبوده و سه مرجع معتبر در ثبت سامانه اشتغال دخیل هستند تا موارد درج شده به صورت کاملا دقیق راستی‌آزمایی شوند.
بهنام‌جو تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود تسهیل و تسریع در معرفی طرح‌های اشتغال‌زا محرک اصلی کارآفرینی و رونق اقتصادی منطقه خواهد بود.
وی افزود: دولت به تنهایی بدون بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی قادر به کارآفرینی در سطح جامعه نخواهد بود و در این مسیر در تلاش خواهد بود تا زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری مناسب فراهم کند.
استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت تسهیل در صدور مجوزها، افزود: کاهش بروکراسی‌های اداری و اعطای تسهیلات به موقع رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران را برای ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و صنعتی افزایش خواهد داد.
وی یادآور شد: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت باید به صورت جدی پیگیر مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران باشند و به صورت مداوم از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی که دارای مشکل هستند بازدید کرده و راه‌های برطرف‌سازی موانع آنان را فراهم آورند.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۴ آبان ۹۷ – یک هزار و ۴۸۹ نفر در مشگین شهر شاغل شدند

فرماندار مشگین‌ شهر گفت: یک هزار و ۴۸۹ نفر در این شهرستان با دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار صاحب شغل شدند.

اکبر صمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعهد اشتغال شهرستان مشگین شهر ۲هزار و ۳۲۰ نفر تا پایان سال است که تاکنون ۶۵ درصد آن محقق شده است.
وی اظهار داشت: دولت تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی را مدنظر قرار داده و براین اساس بانک‌ ها موظف هستند نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت تسهیلات از محل اشتغال فراگیر و پادیار به معرفی شدگان اقدام کنند.
صمدی بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای اشتغالزایی انجام می ‌دهد به طوری که در بودجه سال ۹۷ در بحث اشتغال توجه ویژه ای به اشتغالزایی در مناطق محروم شده است.
وی امکانات و فضاهای گردشگری را ظرفیت بی بدیل مشگین شهر در مسیر توسعه ذکر کرد و افزود: توجه اساسی به این مقوله سرعت رشد و پیشرفت شهرستان را شتاب می بخشد.
فرماندار مشگین شهر گفت: در حال حاضر ۲۵ طرح آب درمانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان در دست اجراست.
در سال های اخیر بخش گردشگری در این شهرستان با احداث پل معلق و زیپ لاین و سرمایه گذاری در طرح های آب درمانی رونق چشمگیری داشته است.
مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۰ آبان ۹۷ – استفاده از ظرفیت های منطقه برای ایجاد اشتغال ضروری است

استاندار اردبیل گفت: مسئولان استان باید از تمامی ظرفیت ها و قابلیت های موجود منطقه برای راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر بهنام جو روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: سد خداآفرین یکی از این ظرفیت ها است که باید با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در حاشیه این سد در راستای افزایش تولید و گسترش صنعت بهره جست.
وی بیان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران استان خواستار راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی در این منطقه هستند که به زودی آگهی صدور مجوز برای ایجاد این نوع صنایع از سوی جهاد کشاورزی صادر می شود.
استاندار اردبیل با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از این سد بیان کرد: شبکه پایاب خداآفرین با ۹۰ درصد فیزیکی در حال اجراست و طبق زمانبندی تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
بهنامجو در ادامه به اجرای طرح های اکتشاف های معادن در استان اشاره کرد و افزود: اکتشاف معادن در داخل استان انجام می شود ولی محصولات معدنی برای فرآوری به سایر استان ها سرازیر می شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: باید با ایجاد صنایع فرآوری و همچنین دایر کردن نمایشگاه های مصالح ساختمانی زمینه رونق بخشیدن به این صنعت در استان فراهم شود.
وی گفت: در همین راستا پنجره واحد معدن نیز در استانداری تشکیل و مشکلات مربوط به اکتشاف معادن مورد بررسی قرار می گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم در این جلسه با تاکید بر حمایت از مجوزهای صادر شده برای اکتشاف معدن خواستار رعایت حقوق مردم ، خصوصا روستاییان قرار گرفته در حاشیه آنها شد.
ناصر عتباتی بیان کرد: سرمایه گذاران در استخراج برخی معادن نسبت به حفاظت از محیط زیست و تضییع حقوق اهالی منطقه معدنی بی توجهی می کنند که باید هشدارهای لازم در این خصوص داده شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۲ آبان ۹۷ – توسعه اشتغال در اردبیل نیازمند حل مشکلات واحدهای تولیدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی پیش‌نیاز رونق و توسعه تولید و اشتغال در استان بوده که این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نواداد صبح امروز در جلسه کمیسیون کارگری شورای تامین استان اردبیل اظهار داشت: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از مهمترین سیاست‌هایی بوده که توسط دولت در راستای رونق و توسعه تولید و اشتغال در استان پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر همکاری و مشارکت بانک‌های عامل با واحدهای تولیدی و صنعتی استان بیان کرد: در راستای تامین سرمایه در گردش و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان همکاری بانک‌های عامل از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و انتظار می‌رود بانک‌ها در کنار این واحدها بوده و در راستای حل مشکلات این واحدها مشارکت لازم را در ارائه تسهیلات داشته و این امر را تسهیل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت کارخانه تولیدی شرکت زرین چوب آرتای اردبیل گفت: این واحد تولیدی یکی از موفق‌ترین واحدهای اشتغالزای استان اردبیل به شمار می‌رود که در این زمینه گام‌های مثبت و موثری برداشته و می‌تواند بخشی از مشکلات در این حوزه را مرتفع کند.

نواداد افزود: شرکت زرین‌چوب آرتا برای ایجاد ۱۴ هزار نفر اشتغال جدید قول مساعد داده است و تامین ۴۰ هکتار زمین و زیرساخت لازم تعهد مسئولان دولت و تاکید استاندار است و تاکنون اقدامات مفید و موثری در اختصاص زمین مورد نیاز از محل اراضی ملی برای اجرای فازهای بعدی این شرکت تولیدی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال عملیات اجرایی این کارخانه شروع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تامین برق صنعتی ۶ مگاواتی و آب یک اینچی دیگر تعهد دولت برای تحقق اهداف اشتغال‌زایی سرمایه گذار این شرکت است، تصریح کرد: انواع رودری و ملامینه از جمله تولیدات این شرکت بوده که علاوه بر رقابت در قیمت و کیفیت تولید این محصولات با مشابه خارجی، مانع از خروج سالانه ۴۰ میلیون یورو ارز از کشور خواهد شد که تلاش می‌شود زیرساخت‌های راه‌اندازی این واحد به موقع تامین شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۲۸ مهر ۹۷ – ۷۶۰ اشتغال جدید تا پایان سال در اردبیل ایجاد می شود

استاندار اردبیل گفت: با پرداخت سرمایه مورد نیاز و تامین زیرساخت لازم جهت توسعه دو واحد تولیدی آرتا سرم و ریخته گری دقیق آرتا، ۷۶۰ اشتغال جدید تا پایان سال آینده ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بازدید از واحد ریخته گری دقیق آرتا و آرتا سرم با بیان این مطلب افزود: با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و نیز تامین ۶ مگاوات برق صنعتی، واحد تولیدی ریخته گری دقیق آرتا در سه مرحله توسعه می یابد و علاوه بر ریخته گری و نورد، وارد فاز تولید میلگرد خواهد شد.

وی افزود: با توسعه این واحد صنعتی ۷۰۰ اشتغال جدید ایجاد می شود که بر اساس تفاهم نامه امضا شده با سرمایه گذار، ۱۰۰ فرصت شغلی جدید تا پایان سال جاری، ۲۵۰ نفر تا پایان فصل تابستان و ۳۵۰ نفر نیز در نیمه دوم سال آتی ایجاد می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به بازدید انجام گرفته از واحد تولیدی آرتاسرم نیز گفت: این واحد از سال ۸۵ با مشارکت جدی بانک صادرات و سپس بنیاد برکت شروع شده و قادر است سالانه حداقل ۶ میلیون سرم تولید و علاوه بر نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بخشی از نیاز کشور به سرم را تامین کند.

بهنام جو ادامه داد: ۳۰ درصد از سرم های مورد نیاز کشور از خارج تامین می شود که لازم است در سال حمایت از تولید داخلی با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش در سریعترین زمان ممکن این واحد تولیدی که به مرحله تولید رسیده است، شروع به کار نماید.

وی اظهار کرد: با شروع فعالیت کارخانه آرتاسرم ۶۰ نفر از جوانان استان در این واحد مشغول به کار می شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۱۶ مهر – ۲ هزار طرح اشتغال در روستاهای اردبیل اجرا می شود

معاون اداره کل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: ۲ هزار طرح با ظرفیت اشتغال بیش از پنج هزار نفر در حوزه روستایی این استان در حال اجرا می باشد.

به گزارش ایرنا ، مسعود یگانه روز یکشنبه در همایش روز روستا در خلخال افزود: در سال گذشته از ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات اعتباری منظور شده برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغال زای حوزه روستایی کشور ، سه درصد به این استان اختصاص یافته و اجرای ۲ هزار طرح نیز آغاز شد.
وی گفت: ۲۱۸ طرح در خلخال از محل این اعتبار و با ظرفیت اشتغال ۲۰۰ نفر در مناطق روستایی این شهرستان در حال اجرا و تکمیل است.
او با بیان اینکه اشتغال ، آب و محیط زیست سه چالش بزرگ در مسیر توسعه پایدار روستایی استان است، اظهار داشت: ۵۰درصد روستاهای این استان از شبکه آب سالم و بهداشتی ، ۸۸ درصد از گاز طبیعی و راه مناسب و تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار نیز از برق بهره مند هستند.
وی گفت: برغم مشکلات مالی و محدودیت های اعتباری در دولت اعتبارات دهیاری های استان اردبیل در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش یافته طوری که ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت ارزش افزوده در اختیار دهیاری های شهرستان خلخال قرار گرفته است.
یگانه همچنین افزود: توجه بیش از حد به شهرها در سال های گذشته موجب شده تا روستاهای تولید کننده و مولد کار استان تبدیل به جمعیت مصرف کننده و مهاجر فرصت شوند و این امر تناسب تراکم جمعیتی را نیز برهم زده است.
او با بیان اینکه مدیریت یکپارچه از عوامل مهم توسعه پایدار روستایی در استان اردبیل است، اظهار کرد: بی توجهی به کیفیت آموزش روستایی موجب کاهش سطح علمی جمعیت روستایی شده است.
او گفت: بی توجهی به ورزش روستاها نیز در روند توسعه پایدار روستایی بی تاثیر نبوده و در حالی که همه روستاهای استان اردبیل از داشتن نعمت استخر شنا محروم هستند بسیاری از اماکن ورزشی روستایی نیز بدلیل بی توجهی خالی از ورزشکار هستند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه از روستاها به عنوان بزرگترین ظرفیت توسعه صنعت گردشگری با توجه به وجود آثار تاریخی ، جاذبه های طبیعی و منابع خدادادی در آنها یاد کرد و گفت: در حالی که مطالعات ۱۲ روستای هدف گردشگری این شهرستان پایان یافته امسال نیز نام ۱۲ روستای جدید برای آغاز طرح مطالعات به اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال شده است.
فریدون بابایی افزود: سند توسعه خلخال به عنوان نخستین شهرستان دارای سند توسعه استان تدوین و آماده برای عملیاتی شدن بوده و بیشترین سطح سرمایه گذاری صنعت گردشگری با بیشترین تعداد این طرح ها در حوزه روستایی شهرستان در حال اجرا می باشند.
وی اظهار داشت: در حالی که در شاخص بهره مندی از راه آسفالت روستایی این شهرستان عقب تر از سایر مناطق استان اردبیل است ، در بحث گازرسانی روستایی که قرار بود تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۶ گازدار شوند ، تغییر و تحولات اقتصادی امسال مانع از تکمیل طرح های گازرسانی روستایی این شهرستان شد.
در این مراسم از دهیاران برتر ، دانش آموزان موفق روستایی ، تولیدکنندگان تلاشگر حوزه روستا ، جوانان کارآفرین و دست اندرکاران اجرای طرح های عمرانی ، اقتصادی و سرمایه گذاری روستاهای این شهرستان با اهدای تندیس ، لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۴ مهر ۹۷ – ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در اردبیل پرداخت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال در روستاهای استان اردبیل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل مراسم افتتاحیه طرح توان‌افزایی بانوان با رویکرد کار آفرینی صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد که صاحبان ایده های کارآفرینی برتر از بانوان استان اردبیل در این کارگاه حضور داشتند.
این کارگاه به مدت سه روز در اردبیل برگزار می‌شود و که این کارگاه با هدف توان افزایی بانوان در حوزه کار آفرینی بوده و قبل از برگزاری این کارگاه فراخوان برای جذب ایده‌های برتر ارائه شده است.
انتخاب ۶۰ ایده برتر برای حضور در طرح توان‌افزایی بانوان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در این مراسم با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثار رزمندگانی است که با نثار جان خود از خاک کشور دفاع کردند که بانوان استان اردبیل نیز در این جنگ تحمیلی با ۱۷ شهید زن و ۱۸ جانباز نقش آفرینی کردند.
فریبا محمدلو در رابطه با برگزاری کارگاه توان افزایی بانوان با رویکرد کار آفرینی گفت: نخستین کارگاه کارآفرینی بانوان با هدف توان افزایی زنان و دختران در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح در ۳ فاز اجرا می شود و اطلاع رسانی برای شرکت در این کارگاه از اردیبهشت ماه سالجاری انجام و ۱۲۳ نفر برای حضور در این کارگاه ثبت نام کردند که ۶۰ نفر دارای ایده برتر طرح برتر و تحصیلات دانشگاهی برای حضور انتخاب شدند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: بانوان می‌توانند نقش حائز اهمیتی در راستای ایجاد اشتغال ایجاد کنند و اگر ارزشها و باورهای رایج در کشور به این سمت سوق پیدا کند قطعا حضور بانوان در حوزه کارآفرینی نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
محمدلو بیان کرد: بانوانی که در این حوزه فعالیت های مناسب و قابل قبولی داشته باشند قطعا مورد حمایت قرار می گیرند و امیدواریم این طرح‌های منجر به ایجاد اشتغال شود.
پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به بانوان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و این قشر از جامعه نقش مهمی در استحکام خانواده داشته و قطعا می توانند در حوزه ایجاد اشتغال و کار آفرینی نیز موثر باشند.
بهمن حسین‌زاده گفت: بانوان در پست های مدیریتی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند و در استان اردبیل نیز استفاده از بانوان در پست های مدیریتی مورد توجه بوده و در حال حاضر نیز شاهد حضور بانوان به معاون فرماندار و یا مدیرکل در استان هستیم.
وی افزود: بانوان بیشتر از آقایان در دانشگاه‌ها حضور دارند و قطعا فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از این قشر زیاد است که باید برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد اشتغال به بانوان تحصیل کرده را انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: بانوان می توانند نقش مهمی در حوزه کار آفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشند و برای کمک به اشتغال بانوان نیز تسهیلات بانکی خود اشتغالی تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای بانوان متقاضی پرداخت می شود.
حسین‌زاده بیان کرد: ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان اردبیل برای سالجاری هدفگذاری شده که مبنای تحقق این امر کار آفرینی با مشارکت بخش خصوصی بوده که بانوان نیز می‌توانند در این حوزه نقش ایفا کنند.
پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی
وی با اشاره به اینکه عدد قابل ملاحظه ای از ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان محقق شده است اظهار داشت: سامانه رصد اشتغال در استان اردبیل راه اندازی شده و به دقت ایجاد اشتغال واقعی از طریق پرداخت بیمه به افراد رصد می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: طرح “مسیر کسب و کار من” نیز با هدف شناسایی فرصت های شغلی در استان اردبیل در حال اجرا بوده و بانوان نیز باید در این حوزه فعالیت خود را ارتقا دهند.
حسین‌زاده افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان متقاضی انجام می‌شود و سایر امتیازها نیز برای احداث واحدهای تولیدی در مناطق روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد.
وی تصریح کرد: بانوان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات در راستای ایجاد کارگاه‌های تولیدی پوشاک در روستاها استفاده کرده و برای بانوان روستایی نیز اشتغال ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۵ مرداد ۹۷ – برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال مصمم هستیم

استاندار اردبیل گفت: طرح هایی در اولویت باشد که به توسعه و اشتغال پایدار بیشتری منجر شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه پنجره واحد اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزود: هر چند نوسانات اخیر اقتصادی مشکلاتی را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ایجاد نموده و علیرغم سختی کار، برای تحقق برنامه ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی مصمم هستیم.
وی تصریح کرد: ارائه طرح های خوب و تاثیرگذار در اولویت می باشد و لازم است از طرح هایی استقبال شود که در کنار اشتغال زایی به توسعه منطقه نیز منجر گردد.
استاندار اردبیل ضمن ضروری دانستن توجه به اشتغال پایدار افزود: به طور مثال اکنون یک واحد صنفی قالیبافی در استان اردبیل شروع به کار نموده است که قابلیت صادرات به کشورهای توسعه یافته را دارد و اگر ارتباط ما با کشورهای متخاصم قطع گردد، این صنف همچنان بازار خود را خواهد داشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۸ خرداد ۹۷ – ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی جدید در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: پتروشیمی اردبیل در فاز نخست با ایجاد ۱۰ خط کمپوند تولید مواد پلیمری به ایجاد ۱۲۰ فرصت اشتغال نسبت به بهسازی و احیاء محل کارخانه اقدام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهمن حسین‌زاده عصر امروز در جلسه‌ای با سرمایه‌گذار پتروشیمی اردبیل که باحضور استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: پتروشیمی اردبیل در فاز نخست با ایجاد ۱۰ خط کمپوند تولید مواد پلیمری به ایجاد ۱۲۰ فرصت اشتغال نسبت به بهسازی و احیاء محل کارخانه اقدام می‌کند.

وی بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این طرح تاکید کرد و افزود: از دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم تا مساعدت لازم را به عمل آورده و با اعطای تسهیلات از محل طرح اشتغال فراگیر در تکمیل طرح همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: طی صورت‌جلسه‌ای که به امضای اینجانب و سرمایه‌گذار رسید مقرر شد پتروشیمی اردبیل در فاز نخست نسبت به بهسازی واحیاء محل کارخانه اقدام و برنامه زمانبندی خود برای خرید و انتقال دانش فنی خریداری شده از کشور ایتالیا را در اسرع وقت ارائه کند.

حسین‌زاده مزیت سرمایه‌گذار پتروشیمی اردبیل را مشارکت داشتن وی در بازار عرضه مواد پتروشیمی دانست و اظهار کرد: با توجه به تجربیات قبلی در خصوص وعده های نافرجام برای راه‌اندازی این طرح اقتصادی مهم استان که از توقعات به حق شهروندان است ضمن تاکید به سرمایه‌گذار برای تکمیل فاز به فاز طرح، به اداره کل مربوطه نیز ماموریت داده‌ام تا روند اجرای پروژه را به صورت هفتگی رصد و گزارش مکتوب ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی بتوانیم در راستای توسعه اقتصاد و اشتغال استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه اقتصادی را از راه برداریم.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۲۱ بهمن ۹۶ – ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت اردبیل است

 

اکبر بهنام‌جو عصر امروز در جلسه کار گروه اشتغال استان اردبیل که در سالن شیخ‌صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان اردبیل است و این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی گفت: طرح اشتغال فراگیر از ماه‌های گذشته به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شده است و از ۶۴۰ میلیارد تومان پروژه که از طریق دستگاه‌های اجرایی مانند میراث فرهنگی و جهادکشاورزی به بانک‌های استان معرفی شده حدود ۴۰۰ طرح با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان به صورت کامل بررسی شده است.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دفع نواقص این ۴۰۰ طرح نیز انجام شده و بانک‌ها در حال بررسی مجدد هستند، تصریح کرد: جلساتی با سرمایه‌گذاران و کسانی که درخواست کننده وام‌های بانکی بودند برای رفع سایر مشکلات برگزار شده است.
بهنام‌جو تاکید کرد: پس از یک هفته کار در بانک‌ها در حال حاضر از مقدار ۴۸۰ میلیارد تومان طرح در بانک‌ها نزدیک به ۱۲ میلیارد آن پرداخت شده و جلسه امروز جهت گشایش بیشتر و روند تسهیلاتی که داده خواهد شد، برگزار شد.
وی اضافه کرد: امیدواریم طی هفته‌های آینده شاهد سرعت بیشتری در روند پرداخت بانک‌ها باشیم و از میزان ۴۸۰ میلیارد تومان طرح بررسی شده بتوانیم حداقل ۵۰ درصد آن را قبل از سال جدید پرداخت کرده باشیم.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۲۵ آبان ۹۶ – ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل جدید در استان اردبیل

خبرگزاری ایرنا : مدیر کارگروه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با پرداخت پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان طرح های تولیدی واشتغال زا ، زمینه ایجاد ۱۸ هزارو ۳۸۴ شغل جدید در این استان فراهم می شود.

به گزارش ایرنا ، هوشنگ دشتی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: بر اساس شیوه نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ اعتبار تسهیلاتی اشتغال زا در اختیار بانک های کشاورزی، ملی ، سپه ، رفاه کارگران ، ملت ، صادرات ، تجارت و توسعه تعاون قرار گرفته و مسوولان این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مجری طرح های تولیدی و اشتغال زا در استان که از سوی کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری معرفی می شوند، هستند.
وی بیان کرد: نرخ سود بانکی تسهیلات اشتغال زا ۱۸ درصد بوده و به تناسب ارائه تسهیلات به مناطق شهری و روستایی ۳تا ۷ درصد کارمزد این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.
دشتی اظهار کرد: سهم شهرستان خلخال نیز از این تسهیلات ۵۶۴ میلیارد ریال برای ایجاد یک هزار و ۸۳۰ فرصت شغلی جدید است که انتظار می رود طرح های ارائه شده از سوی متقاضیان تا ۲ هفته در کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری بررسی و به بانک های عامل معرفی شوند.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت برای حل مشکل اشتغال کشور بسته های حمایتی مناسبی را پیش بینی کرده گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان ایجاد شغل و زمینه سازی تولید در این منطقه را باید یقین و باور کنند.
وی افزود: عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های اجرایی خلخال در بحث جذب تسهیلات اشتغال زا منطقه حاکی از این واقعیت است که مسوولان این دستگاهها توانایی تجزیه و تحلیل طرح های سرمایه گذاری را ندارند.
وی اضافه کرد: نگرش ها به بحث سرمایه گذاری و اشتغال باید تغییر یافته و افکار پوسیده قدیمی در رابطه با نوع نگرش به سرمایه گذار باید کنار گذاشته شود.
او اظهار کرد: با تمام توان تلاش می کنیم تا نگرش سیستم بانکی خلخال را که اعتقادی به ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه را ندارد تغییر و در مسیر ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال و توسعه منطقه قرار دهیم.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.


خبر ۱۸ مرداد ۹۶ – اشتغال ۵۲۰۰ نفر در نمین فراهم می شود

خبرگزاری ایرنا : فرماندار نمین گفت: ۲۳ طرح اقتصادی در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان به بهره‌برداری می ‌رسد که با را ه اندازی آنها زمینه اشتغال پنج هزار و ۲۰۰ نفر فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، فرهاد عبدالعلی‌ پور روز سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در نمین افزود: برای راه اندازی این طرح ها ۱۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال هزینه می شود و ۱۵ طرح از این تعداد با اعتبار دو هزار میلیار ریال تا پایان سال جاری افتتاح و زمینه اشتغال یک هزار نفر هم مهیا می شود.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۷ طرح اقتصادی با ۳هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۴۰ نفر افتتاح شده است.
فرماندار نمین با اشاره به فعال شدن ۷۵ طرح راکد در نمین افزود: در دولت تدبیر و امید ۴۴ طرح در بخش صنعت با ۸۱۰ میلیارد ریال و ۳۱ طرح هم در بخش کشاورزی با ۱۳۰ میلیار ریال در این شهرستان از رکود خارج شده است.
عبدالعلی پور بیان کرد :در این راستا ۱۲۰۰ شغل در بخش صنعت و ۱۵۰ شغل در بخش کشاورزی تثبیت شد.
وی با اشاره به این که یکی از اولویت‌های مسئولان شهرستان نمین تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است، گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان نمین در دستور کار قرار گرفته تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه گام بزرگی در ایجاد اشتغال برداشته شود.
فرماندار نمین از راه اندازی پل معلق در نمین خبر داد و افزود: مطالعات راه‌اندازی پل معلق در بابا داود نمین انجام می‌شود تا شاهد جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان شویم .
.وی در خصوص آغاز طرح مطالعاتی جنگل فندوقلو اظهار کرد: طرح مطالعه در مساحت ۲۳۰ هکتاری جنگل فندقلو آغاز شده که می‌تواند در جذب گردشگران موثر باشد.
فرماندار نمین گفت: طرح مطالعات گردشگری روستای سوها هم با مساحت یک هزار هکتار شروع می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت:‌ این طرح یکی از بزرگترین و مهم‌ترین طرح های این شهرستان است که برای اشتغال و پویایی اقتصاد منطقه بسیار حائز اهمیت است

 


خبر ۱۷ فروردین ۹۶ – تحقق شعار سال با ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید

خبرگزاری فارس : مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری همه ما باید از تمامی راهکارها برای شکوفایی اقتصاد، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل،هاشم مظفری با تبریک فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت به همکاران، از خداوند متعال برای آنان سالی پر برکت همراه با سلامتی و شادکامی خواستار شد.
وی  با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: با نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دوسال گذشته  ‌می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تقویت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل و معاونت اقتصادی در راستای جذب و حمایت از  سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از اولویت‌های اساسی این اداره کل در سال جدید عنوان کرد.
مظفری از همه کارکنان خواست تا وقت شناسی، احترام به ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، دقت و سرعت در کارها همراه با نظام اداری و برنامه‌ریزی مناسب را سرلوحه همه امورات خود قرار دهند.


خبر ۱۹ اسفند ۹۵ – ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید در استان اردبیل ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا: استاندار اردبیل گفت: در سایه برنامه های حمایتی دولت در سال جاری بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید در مناطق مختلف این استان ایجاد شد.
به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشگین شهر افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان فعال است و برای فعال سازی واحدهای غیر فعال و راکد نیز تلاش می شود.
او تشریح کرد: تاکنون سه پهنه معدنی در استان اردبیل از جمله پهنه مشگین شهر ، باغرو و خلخال شناسایی شده است.
او گفت: پهنه مشگین شهر برای سرمایه گذاری به شرکت میتگو ، پهنه باغرو به سازمان اقتصادی کوثر و پهنه معدنی خلخال به شرکت ایمیدرو واگذار شده است.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان برای توسعه همه جانبه منطقه شد.
ولی ملکی گفت: شهرستان مشگین شهر دارای قابلیت های کم نظیر در حوزه کشاورزی ، گردشگری و معدن است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه به رغم تکمیل مطالعات معدن مس مشگین شهر و رضایت بخش بودن نتایج حاصله تاکنون عملیات اکتشاف این معادن اجرایی نشده خواستار آغاز عملیات اکتشاف معدن مس مشگین شهر شد.
علی رحیمی زاد ، سرپرست فرمانداری مشگین شهر نیز با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری بر لزوم بهره مندی از دیگر قابلیت های این شهرستان تاکید کرد.
مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
امسال در کشور خروج بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی از رکود برنامه ریزی شده که سهم استان اردبیل ۵۳ واحد بود که در عمل بیش از این تعداد فعال شده است.


خبر ۱۰ شهریور ۹۵ – اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در منطقه آزاد تجاری اردبیل

خبرگزاری تسنیم : استاندار اردبیل با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری اردبیل بعد از تکمیل و راه‌اندازی و آغاز فعالیت خود به صورت جدی می‌تواند برای بیش از ۵۰ هزار نفر در منطقه اشتغال ایجاد کند، افزود: منطقه آزاد تجاری این ظرفیت را دارد که بعد از شروع فعالیت خود زمینه اشتغال پایدار را ایجاد کند که در همین راستا در استان اردبیل تخمین زده می‌شود بعد از آغاز به کار منطقه آزاد تجاری شاهد ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰ هزار جوان بیکار در منطقه بود.
مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل هم‌اکنون با جذب سرمایه‌گذاران قدرتمند و در کنار آن حمایت کافی دولت از ۴ مگاپروژه برخوردار است که این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در حال بهره‌برداری و تکمیل هستند که یکی از بارزترین آن‌ها پایاب سد خداآفرین بوده که در منطقه مغان واقع شده است و هم‌اکنون با پیشرفت ۴۵ درصدی و تخصیص اعتبارات کلان انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد افتتاح و راه‌اندازی این طرح عظیم عمرانی در منطقه بود.
وی بیان کرد: از دیگر طرح‌های عظیم اقتصادی و عمرانی استان می‌توان به تصویب و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل اشاره داشت که خوشبختانه بعد از فراز و نشیب‌های فراوان طرح یک فوریتی آن در مجلس به تصویب رسید که هم‌اکنون با یکدلی و انسجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح به جد دفاع و حمایت می‌شود و در این رابطه امیدواریم با تداوم این روند تسهیل تصویب هرچه زودتر شاهد تصویب این مگاپروژه منطقه‌ای در صحن علنی مجلس نیز باشیم.
استاندار اردبیل گفت: منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز از آن دست پروژه‌هایی است که با تکمیل و راه‌اندازی این مگاپروژه در شمال استان اردبیل شاهد راه‌اندازی و ایجاد یک طرح بارانداز قوی و در کنار آن شاهد تسهیل روند صادرات محصولات به کشورهای همجوار خواهیم بود که هم‌اکنون در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار عملیات زیرساختی آن از جمله آب، برق و مسیر مواصلاتی تکمیل شده و در انتظار واگذاری به بخش خصوصی به سر می‌برد که این امر نیز با اهتمام جدی مسئولان قریب‌الوصول خواهد بود.
خدابخش اعتبارات اختصاص یافته به منطقه ویژه اقتصادی نمین را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان به مگاپروژه تخصیص می‌یابد و هم‌اکنون پیمانکاران در دو شیفت کاری در حال تکمیل و راه‌اندازی آن هستند که یکی از دستاوردهای تکمیل آن را می‌توان تبدیل ۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان از دیمی به آبی دانست.
وی با بیان اینکه استان اردبیل هم‌اکنون روی دور معدن نیز افتخارات جدیدی کسب کرده است، اظهار کرد: محور معدن اردبیل نیز یکی از مگاپروژه‌های در دست اجرا و مطالعات است که هر ۴ پهنه این معادن در استان در مرحله امیدبخشی هستند و هم‌اکنون پیمانکاران با حفر چاه‌های آزمایشی در مناطقی از قبیل قزل اوزن در صدد شناسایی کانی‌ها و فلزات ارزشمند و نیز تخمین عمق آن‌ها هستند که این امر می‌تواند کمک شایانی در تسریع راه‌اندازی این معادن در استان باشد.
اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در منطقه آزاد تجاری اردبیل
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری اردبیل بعد از تکمیل و راه‌اندازی و آغاز فعالیت خود به صورت جدی می‌تواند برای بیش از ۵۰ هزار نفر در منطقه اشتغال ایجاد کند، افزود: منطقه آزاد تجاری این ظرفیت را دارد که بعد از شروع فعالیت خود زمینه اشتغال پایدار را ایجاد کند که در همین راستا در استان اردبیل تخمین زده می‌شود بعد از آغاز به کار منطقه آزاد تجاری شاهد ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰ هزار جوان بیکار در منطقه بود.
خدابخش راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری را در مناطق کمتر توسعه یافته ضروری دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد تا مسئولان برای راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری در مناطق کمتر توسعه یافته اهتمام داشته باشند و با این اقدام ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منطقه را نیز مسجر سازند که به طور یقین این امر مزیت‌های بیشمار و دستاوردهای نوین باارزشی برای منطقه خواهد داشت.
وی بسته‌بندی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی را یکی از نیازهای مبرم و اساسی منطقه آزاد تجاری اردبیل دانست و بیان کرد: به منظور صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا و نیز بسته‌بندی استاندارد  نیاز است تا برای احداث سردخانه، انبار، صنایع تبدیلی استاندارد و نیز دیگر امتیازات مهم در این منطقه اهتمام ورزیده شود چرا که این امر لازمه موفقیت در حوزه صادرات و تجارت است.
استاندار اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون بازار مسکو که یکی از شناخته شده‌ترین و اصلی‌ترین بازار جهان محسوب می شود با صادرات ماهانه ۶۰ میلیون یورو محصولات به کشورهای همجوار از اقتصادی پویا و در کنار آن اشتغالی سرپا و همیشگی برخوردار است که اگر ما بتوانیم با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری فقط نیمی از این تجارت و صادرات را صاحب شویم بی شک اقتصاد منطقه را دچار تحول عظیمی کرده‌ایم.
افتتاح مجموع ۶۵۵ میلیارد تومانی در هفته دولت
خدابخش گفت: در هفته دولت که پشت سر گذاشتیم در مجموع با اعتباراتی بالغ بر ۶۵۵ میلیارد تومان نزدیک به ۵۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و کشاورزی در منطقه به بهره‌برداری رسید که ورود و همکاری بخش خصوصی یکی از بارزترین امر در این زمینه بود.
وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت را بهره‌برداری از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب خداآفرین در مغان دانست و افزود: کار آبرسانی این منطقه با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگ شده و هم‌اکنون جهاد کشاورزی برای تکمیل و تسهیل تحت پوشش قرار دادن آبیاری نوین این اراضی در تلاش است که با تکمیل این امر و ورود سرمایه‌گذارانی از داخل و خارج کشت و صنعت عظیمی در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.
استاندار اردبیل راه‌اندازی مجتمع توانبخشی و تفریحی بنیاد شهید و جانبازان انقلاب اسلامی در سرعین را نیز یکی از عمده‌ترین و مهمترین پروژه‌های افتتاحی این هفته برشمرد و گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان این مرکز توانبخشی به بهره‌برداری رسید که امیدواریم که جانبازان غیور و دلاور کشورمان بتوانند از خدمات ارائه شده در این مجتمع ورزشی بهره‌مند شوند.
خدابخش بیان کرد: راه‌اندازی و افتتاح بازارچه‌ای در شهرستان سرعین به صورت مگامال با هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد تومان از پروژه‌های متوقف شده سال‌های گذشته بود که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن بودیم و این پروژه با ۴۴ واحد تجاری مدرن برای ۲۰۰ نفر از بیکاران شهرستان سرعین اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی باید درصدد ایجاد سردخانه‌های معتبر و استاندارد در این منطقه بود، افزود: با این کار ما باید ارزش افزوده خود را ارتقا دهیم که هم‌اکنون در نقاطی از استان اردبیل از جمله مشگین‌شهر شاهد راه‌اندازی سردخانه اتمسفریک برای نگهداری محصول انگور این شهرستان هستیم و مدت زمان نگهداری این محصول در سردخانه ۶ ماه ارزیابی شده است که این می‌تواند یک فرصتی ویژه برای صادرات محصولات کشاورزی خود به ویژه میوه‌ها و سبزیجات به کشورهای دیگر بود.
سدهای معیشتی استان در اولویت افتتاح و راه‌اندازی است‌
استاندار اردبیل با اشاره به طرح‌های بخش کشاورزی در استان اردبیل نیز گفت: در حال حاضر راه‌اندازی و تکمیل سدهای معیشتی یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما در حوزه کشاورزی منقطه محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته افتتاح‌هایی نیز در این راستا داشتیم و سال گذشته ۴ هزار هکتار از اراضی منطقه آبیاری مدرن شدند که امسال این مقدار به ۶ هزار هکتار ارتقا یافته است.
خدابخش اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی را مطلوب و امیدبخش دانست و افزود: در راستای ارزش افزایی محصولات زراعی خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تحول عظیمی هستیم که کاشت زعفران، پسته، بادام زمینی، آفتابگردان به صورت مداوم و کلزا به صورت آزمایشی نمود بارز این امر است.
وی محصول سیب‌زمینی را یکی از محصولات ارگانیک و استراتژی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل در طی سالیان طولانی شاهد موفقیت‌های پی در پی در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه صادرات سیب زمینی بوده است که هم‌اکنون کارخانه فرنچ فرایز با ۳۰ هزار تن تولید در شیفت و کارخانه پوره سیب‌زمینی با ۱۰ هزار تن تولید در شیفت در هفته دفاع مقدس یا دهه فجر آماده بهره‌برداری هستند.
استاندار اردبیل بحث گردشگری استان اردبیل را نیز موفقیت‌آمیز و پویا در مقایسه با قابلیت‌های منطقه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از زمان احداث و راه‌اندازی پل معلق مشگین‌شهر شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری این منطقه هستیم که در این زمینه ۱۷ آبدرمانی، هتل، مراکز اقامتی و تفریحی در این شهرستان در دست اجرا هستند که این امر نشان از تقویت و توسعه گردشگری استان دارد.
خدابخش با اشاره به پروژه راکد مانده راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: متاسفانه پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل بود که وعده راه‌اندازی و تکمیل این پروژه را داده شده بود اما هم‌اکنون به دلیل برخی سهل‌انگاری‌های دولتی شاهد راکد ماندن این طرح هستیم و انتظار داریم این طرح عظیم اجتماعی و عمرانی که اصلی‌ترین مطالبه و دغدغه مردم منطقه نیز است به زودی از حالت رکود خارج شود.
وی تصویب گمرک اصلاندوز را نیز یکی از معدود پروژه‌هایی دانست که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ است و تصریح کرد: ما در هفته اخیر سفر سه وزیر کشور به منطقه را شاهد بودیم که این یکی از برکات هفته دولت نیز محسوب می‌شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصا قول مساعد دادند تا با رایزنی‌های انجام شده گمرک اصلاندوز را مجدد از لیست سیاه خارج سازند.


خبر ۲۴ مرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر در اردبیل

خبرگزاری تسنیم: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از بهره‌برداری ۴۰۰ طرح عمرانی استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌این طرح‌ها برای‌ حداقل ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی آذرنژاد عصر امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار داشت: امسال بهره‌برداری ۴۰۰ طرح عمرانی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود و نمونه‌ای از آن سد گیوی بوده که در حال اقدام و اجراست.
وی افزود: خوشبختانه اجرای این طرح‌ها برای اشتغال حداقل ۴۰۰ نفر در حال اقدام است و اجرای آن با پیشرفت فیزیکی قابل قبول انجام می‌شود و نمونه‌ای از آن‌ها عملیات اجرایی سد عمارت گرمی و سد احمد بیگلوی مشگین شهر است که با حضور مسئولان در حال اجراست.
آذرنژاد تصریح کرد: با تلاش و اقدامات مسئولان در این حوزه امیدواریم تا پایان امسال دو سد عمارت گرمی و سد احمد بیگلوی مشگین شهر به مرحله آبگیری برسد و همچنین تاکنون سد احمد بیگلو  با پیشرفت خوبی در حال اجراست.
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲ هزار و ۵۲ طرح در دولت یازدهم شروع به فعالیت کرده است در صورتی که در دولت دهم این طرح‌ها در همان وضعیت قرار داشته و تغییری نکرده بودند.
آذرنژاد اظهار کرد: روی کارآمدن دولت یازدهم نه تنها باعث فعال شدن این طرح‌ها شده بلکه طرح‌های جدیدی هم به آن افزوده شده و اکنون در حال اجرا می باشند و نمونه‌ای از آن‌ها گاز رسانی به روستاها است که از اقدامات دولت یازدهم بوده و این به نوبه خود خبرخوبی برای هموطنان عزیز است.
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: اجرای طرح گازرسانی در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم رشد چند برابری داشته و ۵۳ طرح گازرسانی به مناسبت هفته دولت در نقاط مختلف استان بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اعتبارات قابل توجهی در حدود یک میلیارد دلار به استان اردبیل واگذار شده که از این طریق ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم دشت مغان زیرپوشش آبیاری قرار داده می‌شود و جای امیدواری است که در صورت تحقق این طرح راندمان تولید محصولات کشاورزی منطقه به دو برابر افزایش یابد.
آذرنژاد گفت: خوشبختانه برای مهار آب‌های سطحی تاکنون اقدامات بزرگی در سطح استان اردبیل انجام شده و البته باید نقش روابط عمومی‌ها در بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در نظر داشته باشیم زیرا روابط عمومی‌ها باید کارکرد و عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی را به گوش مردم برسانند چرا که آن‌ها نقش برجسته‌ای در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی همگام با مطبوعات و شبکه های مجازی را دارند.
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: امیدواریم که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران دولت اقدامات انجام شده در هفته دولت را به اطلاع مردم برسانند تا خدمات دولت به مردم در طول سه سال گذشته از چشم مردم پنهان نماند و همه مردم از این اقدامات باخبر شوند.
مدیرکل روابط عمومی استاندار اردبیل  نیز که در این نشست حضور داشت، بیان کرد: با اجرای دستورالعملی که از وزارت کشور ابلاغ شده ستاد استانی هفته دولت به ریاست استاندار استان اردبیل تشکیل شد.
وی افزود: در این ستاد ۹ مصوبه  تصویب شده که بر این اساس در هفته دولت مدیران روابط عمومی‌ها باید عملکرد دستگاه خود را به اطلاع مردم برسانند و نمونه‌هایی از آن نصب تابلوی گزارش عملکرد در نمایشگاه خیابانی، توزیع بروشور در نماز جمعه و نصب بیلبورد در مکان‌های مورد نظر است.

 


خبر ۲۹ تیر ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر در اردبیل

باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: سطح زیر کشت صیفی‌جات در شهرستان بیله سوار، بیش از۱۰۵۰هکتار برآورد شده است که این مزارع شامل گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه و خیار است،که۶۰تن در هر هکتار محصول برداشت می شود که این آمار بالاتر از میانگین کشوری در هر هکتار است و در مجموع برای ۶هزار نفر بصورت فصلی در این مزارع اشتغال فراهم می شود.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم افزود: شهرستان بیله سوار قطب کشاورزی استان اردبیل است به طوری که نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید و تامین می شود.
وی گفت: سطح زیر کشت صیفی‌جات در شهرستان بیله سوار، بیش از۱۰۵۰هکتار برآورد شده است که این مزارع شامل گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه و خیار است،که۶۰تن در هر هکتار محصول برداشت می شود که این آمار بالاتر از میانگین کشوری در هر هکتار است و در مجموع برای ۶هزار نفر بصورت فصلی در این مزارع اشتغال فراهم می شود.
حلیم با بیان اینکه برداشت محصولات صیفی‌جات در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد:میزان کشت این محصولات از نظر مساحت ۱۰ درصد و از نظربازده تولید محصولات ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به مشکل عدم رشد همزمان صنایع تبدیلی در حوزه دام و طیور و محصولات کشاورزی افزود: قطعا با تصویب منطقه آزاد تجاری در منطقه توسعه صنایع تبدیلی نیز در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و اشتغالزایی در شهرستان افزایش خواهد یافت و محصولات با برند داخلی و بسته بندی مناسب به کشورهای همسایه صادر خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار نیز به روش‌های نوین در کشت مکانیزه و برداشت محصولات و سیستم آبرسانی این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای افزایش سطح زیرکشت و استفاده مطلوب و بهینه از منابع موجود اقدامات خوبی انجام شده که مهم‌ترین آن انجام سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح مزارع صیفی‌جات است.
جهانی افزود: در راستای مدیریت بهینه آب اکثرمزارع محصولات صیفی جات بصورت آبیاری نواری و به روش (tape)آبیاری می شود و به کارگیری این روش، کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف آب را در این اراضی به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه این محصولات به استانهای همجوار نیز صادر می شود گفت:در مجموع پیش بینی می شود ۶۳هزار تن انواع صیفی جات از این شهرستان برداشت شود.

 


 

خبر ۲۳ خرداد ۹۵ – فضای مجازی فرصت ایجاد اشتغال متنوع را فراهم کرده است

خبرگزاری فارس : استاندار اردبیل گفت: فضای مجازی فرصت اشتغال و کارآفرینی در رشته‌های مختلف را برای علاقه‌مندان فراهم کرده که باید از فرصت فراهم شده استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش شامگاه شنبه در همایش اشتغال که با حضور معاون وزیر ارتباطات در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تنوع مشاغل در جامعه کارآفرینی در حوزه فضای مجازی با تنوع خاص روبه‌رو است به طوری که باید از بستر فراهم شده توسط دولت به عنوان شاهراه توانمندسازی این حوزه استفاده کرد.
وی با یادآوری اینکه در استان اردبیل شرکت مخابرات بستر ورود به فضای مجازی را با فروش اینترنتی، محصولات مختلف را با تامین زیرساخت‌‌ها و پیشرفته‌ترین امکانات اعم از نسل سوم و چهارم اینترنت فراهم آورده است، افزود: جوانان ما به جای امیدوار بودن به استخدام‌های دولتی به راحتی می‌توانند از طریق فضای مجازی چندین برابر یک کارمند درآمد کسب کنند.
استاندار اردبیل گفت: فضای مجازی فرصت اشتغال و کارآفرینی در رشته‌های مختلف را برای علاقه‌مندان فراهم کرده که باید از فرصت فراهم شده استفاده کرد.
خدابخش اشتغال در بازار آی‌سی‌تی را یک فرصت استثنایی برای توانمندسازی اقتصادی جامعه توصیف کرد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان در کشور در حوزه آی‌سی‌تی داد و ستد شده است که باید سهم استان اردبیل در این بازار افزایش پیدا کند.
وی ورود افراد توانمند و اساتید برجسته دانشگاه را برای توسعه و ترویج اشتغال مولد در این حوزه ضروری خواند و تصریح کرد: باید مسؤولان مراکز علمی و دانشگاهی سعی کنند تا بستر لازم را برای آگاه‌سازی نسل جوان به ویژه فارغ‌التحصلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار جدید در حوزه آی‌سی‌تی فراهم کنند.
استاندار اردبیل محدودیت جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی و به حداقل رسیدن این کار را فرصتی خوب برای ورود جوانان به این بازار متنوع و پردرآمد توصیف کرد و گفت: امیدواریم در بخش‌های مختلف زمینه و بستر این کار فراهم آید.


 

خبر ۱۶ خرداد ۹۵ – فراهم شدن اشتغال ۲ هزار و ۷۱۵ نفر در اردبیل

باشگاه خبرنگاران جوان : فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در سال گذشته با ارائه ۲۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۷۱۵ نفر در شهرستان اردبیل فراهم شد.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته با ارائه ۲۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۷۱۵ نفر در شهرستان اردبیل فراهم شد.
وی با اشاره به مشاغل خانگی ایجاد شده در شهرستان بیان کرد: در سال گذشته سهم ابلاغی در بخش مشاغل خانگی اردبیل با تخصیص و پرداخت آن زمینه‌ساز ایجاد ۳۰۱ طرح در شهرستان شده است.
فرماندار اردبیل افزود: از آغاز امسال نیز تاکنون برای ۲۵۸ نفر زمینه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایجاد شده است که تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا با ارائه تسهیلات و راه‌اندازی واحدهای مختلف زمینه اشتغال هر چه بیشتر را در اردبیل فراهم کنیم.
زنجانی راه‌اندازی و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی را از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال دانست و تصریح کرد: به همین منظور امسال ۳۶۲ میلیارد تومان برای استان اردبیل از سوی هیئت وزیران مصوب شده که با مشخص شدن سهم هر شهرستان و تخصیص آن زمینه رونق و توسعه آنها را فراهم می‌کند.
وی حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید دولت در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی و لزوم تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری بتوانیم با توسعه اشتغال و تولید زمینه‌ساز عملی شدن اقتصاد مقاومتی در اردبیل باشیم


 

خبر ۲۳ اردیبهشت ۹۵ – شورای اردبیل کسی را استخدام نکرده است

خبرگزاری مهر : عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بر خلاف نشر اکاذیب در شبکه‌های مجازی هیچ یک از اعضای شورای شهر اردبیل فردی را استخدام نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، سالار شاکر عصر چهارشنبه در نطق پیش از دستور شورای شهر اردبیل تصریح کرد: شورا جایگاه مردمی خود را اثبات کرده و عمیق‌ترین کانون دمکراسی در نظام انتخاباتی کشور در انتخابات، شوراهای شهر و روستا است.
وی با تأکید به اینکه رفتار شورا، انعکاس گفتار مردم است، تأکید کرد: هر گونه تخریب شورا به منزله تخریب شعور و انتخاب مردم است و متأسفانه طی هفته‌های اخیر در برخی مطبوعات و شبکه‌های مجازی چنین تخریب‌هایی مشاهده می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه عده ای در شبکه‌های مجازی اعضای شورای شهر را به استخدام‌های فامیلی محکوم می‌کنند، افزود: باید از این افراد سؤال کرد که آیا استخدام در حیطه صلاحیت شورا یا شهرداری است و اگر چنین نیست بر اساس کدام منطق و مستندات چنین مسائلی طرح می‌شود.
وی با نام بردن از چند نفر از اعضای شورا که گفته شده نسبت به استخدام‌های فامیلی اقدام داشته‌اند، تصریح کرد: اگر بنده فردی را استخدام کرده‌ام حکم کارگزینی وی رسانه‌ای شود تا این موضوعات شفاف‌سازی شود.
عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه فردی که چنین اتهاماتی وارد می‌کند، بدون گزینش در یکی از ادارات استان استخدام شده و حتی نسبت به اشتغال بیش از ۱۰ نفر اقدام کرده است، اضافه کرد: تنها موردی که در خصوص به کار گیری از سوی بنده سفارش شد، معرفی چند نفر برای امور خدماتی فضای سبز شهرداری اردبیل بود و هیچ‌کدام از این ها به معنی استخدام نیست.
شاکر با تأکید به ضرورت مداخله رئیس شورای شهر در این موارد اضافه کرد: متأسفانه در شورای شهر هیچ فردی باقی نمانده که تخریب نشود و این وضع موجب شده است اعضای شورای شهر امنیت روانی نداشته باشند.
وی دست‌به‌دست شدن مصوبات شورا و درج آن به بیرون را امری نادرست خواند و گفت: مشخص نیست در شورای شهر چه کسی به این امور نظارت دارد و هر زمان خواسته‌ایم اعتراضی طرح کنیم برخورد می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تخریب شورا را تخریب مردم دانست و تأکید کرد: اگر قرار به افشاگری باشد ما هم مستندات بسیاری در اختیار داریم و مزایای عضویت شورا به شکلی نیست که این همه تخریب را تحمل کنیم.


استانداری اردبیل برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی، از محل سهمیه استخدامی اختصاص یافته به استان و به استناد مفاد قانون برنامه پنجم توسعه از افراد واجد شرایط (بومی صد در صد شهرستان مورد تقاضا)، تعداد ۷۲۱ نفر را از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی، تخصصی و گزینش بصورت پیمانی بشرح ذیل استخدام می‌نماید.

توجه: کلیه داوطلبانی که قبلاً در آگهی موسوم به جذب ۲۱۷ نفر در تیر ماه سال ۱۳۹۱ ثبت‌نام نموده بودند، ضروری است با وارد کردن کد رهگیری دریافتی یا شماره ملی خود، وارد سایت ثبت‌نام شده و نسبت به اصلاح اطلاعات خود مخصوصاً کد رشته شغلی و محل جغرافیایی مورد تقاضا (به لحاظ تغییرات صورت گرفته در رشته‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی) با مد نظر قرار دادن شرایط احراز درج شده اقدام نمایند، در غیر اینصورت هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

توضیح: در مواردی که در شرایط احراز رشته‌ها صرفا گروه خاصی عنوان شده شامل رشته‌های زیر است:
گروه امور مالی و حسابداری:
مدیریت مالی، حسابداری، حسابرسی، حسابداری و امور مالی، تدارکات همگانی، کاربرد کامپیوتر در امور مالی، امور مالی، «معارف اسلامی و مدیریت» (مالی).
گروه علوم اجتماعی:
جمعیت شناسی، مردم شناسی، پژوهشگری علوم اجتماعی، ارتباطات علوم اجتماعی، برنامه‌ریزی علوم اجتماعی، تعاون و رفاه علوم اجتماعی، خدمات اجتماعی، علوم ارتباطات اجتماعی (روابط عمومی)، جامعه شناسی، برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی، ارتباطات اجتماعی (تحقیق در ارتباطات اجتماعی).
گروه آمار:
آمار، آمار اقتصادی و اجتماعی، آمار کاربردی، آمار نیروی انسانی، آمار بیمه، آمار ریاضی.
گروه امور تربیت بدنی:
مدیریت و برنامه‌ریزی تربیت بدنی، رشد و تکامل و یادگیری حرکتی، تربیت بدنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، تربیت بدنی جانبازان و معلولین، فیزیولوژی ورزشی، تربیت معلم تربیت بدنی.
گروه حقوق:
حقوق، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق کیفری و جرم شناسی، علوم قضایی، علوم جزا و جرم شناسی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق خصوصی، معارف اسلامی و حقوق، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق کنسولی، الهیات و معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)، حقوق بین‌الملل، علوم اسلامی (حقوق اسلامی، کیفر و جرم شناسی، فقه و مباحث حقوق اسلامی)، حقوق اسلامی.
گروه امور اداری و مدیریت:
مدیریت دولتی، مدیریت اجرایی، مدیریت صنعتی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیریت، مدیریت بیمه، مدیریت بازرگانی، مدیریت اقتصادی، مدیریت پرسنلی، مدیریت سیستم و بهره‌وری، مدیریت آموزشی، مدیریت اداری، مدیریت خدمات اداری، علوم اداری، امور اداری و مدیریت، مدیریت رفاه، خدمات بازرگانی و اداری، بازرگانی، مدیریت سیستم‌ها، معارف اسلامی و مدیریت با گرایش‌های ( مالی، بازرگانی و صنعتی).
گروه اقتصاد:
اقتصاد- توسعه اقتصادی، برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی، علوم اقتصادی، مدیریت اقتصادی، اقتصاد نظری، اقتصاد و معارف اسلامی.
گروه امور خدمات اداری:
اموراداری- اموراداری و کارگزینی، کمک متخصص خدمات اداری، امور اداری و پرسنلی، خدمات اداری، آیین نگارش نامه‌های اداری، امور دفتری و ماشین‌نویسی، امور دبیرخانه و بایگانی، کاربرد رایانه در امور اداری.
گروه امور روانشناسی:
روانشناسی عمومی، روانشانسی بالینی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی، سنجش و اندازه‌گیری و روانسنجی، روانشناسی شخصیت.
گروه امور فرهنگی: 
مدیریت امور فرهنگی، برنامه‌ریزی امور فرهنگی، امور فرهنگی، فرهنگ وزبان‌های باستانی ایران فرهنگ و ارتباطات، زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب.

* شرایط عمومی استخدام:
– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی.
– تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران.
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
– داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان).
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
– نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.
– داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت و پیمانی سایر دستگاه‌های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند.

* شرایط اختصاصی استخدام:
– داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن ۴۰ سال تمام تا آخرین روز مهلت ثبت‌نام.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.
ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقود الاثرها، جانبازان از کارافتاده کلی که قادر به کار نمی‌باشند. شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال.
ج) جانبازان، آزادگان و همسران و فرزندان (شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان بالای یک سال سابقه اسارت)، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه‌های دولتی از تاریخ ۲۲/۱۱/۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

* نحوه ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز:
ثبت‌نام بصورت الکترونیکی از طریق سایت استانداری به آدرس: www.ostan-ar.ir به شرح ذیل انجام می‌گیرد:
* مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام (الکترونیکی):
الف) تکمیل برگ درخواست شغل مندرج در سایت (با دقت تکمیل گردد).
ب) پرداخت اینترنتی مبلغ (۰۰۰/۹۰) ریال به عنوان حق ثبت‌نام (داوطلبانی که قبلا برای شرکت در آزمون تیرماه سال ۹۱ مبلغ ۰۰۰/۵۰ ریال واریز نموده بودند بایستی مابه‌التفاوت حق ثبت‌نام (۰۰۰/۴۰ ریال) را از طریق اینترنت پرداخت نمایند.
تبصره: (ایثارگران ۵۰ درصد مبلغ مذکور را می‌پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت مبلغ مذکور معاف می‌باشند).
ج) ارسال فایل حاوی یک قطعه عکس ۴×۳ جدید تمام رخ.

* مدارک مورد نیاز پس از قبولی در آزمون استخدامی:
داوطلبان قبول شده در آزمون استخدامی موظف هستند مدارک ذیل را ظرف مدت ۵ روز کاری پس از اعلام نتایج از سوی استانداری به کارگزینی دستگاه مورد تقاضا (حسب مورد) حضوراً ارائه و رسید دریافت نمایند. دستگاه موظف است تصاویر کلیه مدارک را با اصل آنها مطابقت داده و برابر با اصل نماید.
تبصره: قبل از صدور حکم استخدامی، اصالت مدرک تحصیلی و یا سایر مدارک مربوطه از مراجع ذیربط استعلام خواهد شد و تطبیق اولیه انجام شده در بند فوق، ملاک قطعی بر اصالت مدارک نخواهد بود.
– اصل به همراه تصویر آخرین مدرک تحصیلی.
– اصل به همراه تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات، تصویر صفحه آخر).
– اصل به همراه تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه آقایان) تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون باشد.
– اصل رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۰۰۰/۵۰ ریال (پنج هزار تومان) به حساب جاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران، بعنوان حق شرکت در آزمون‌های تخصصی و عمومی داوطلبان استخدام (برای داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند).
– دو قطعه عکس ۴×۳ جدید، تمام رخ، پشت نویسی شده.
– اصل به همراه تصویر مدارک دال بر ایثارگری، معلولیت عادی حسب مورد از مراجع ذیربط.
– اصل به همراه تصویر مدارک دال بر بومی بودن.
– اصل به همراه تصویر مدارک مربوط به سنوات خدمت در همان دستگاه اجرایی.
– اصل به همراه تصویر مدارک مربوط به سوابق خدمت برای شاغلین قراردادی و شرکتی بومی.

* نحوه و مهلت ثبت‌نام:
متقاضیان واجد شرایط بایستی از روز شنبه مورخ ۱۴/۲/۹۲ تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۲۱/۲/۹۲ جهت ثبت‌نام یا اصلاح اطلاعات خود (داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند) به آدرس وب سایت استانداری مراجعه و پس از ثبت‌نام یا اصلاح اطلاعات خود، کد رهگیری دریافت نمایند. این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
لازم به ذکر است هر داوطلب تنها امکان یکبار ثبت‌نام و اصلاح اطلاعات قبلی و حق اتتخاب تنها یک رشته شغلی و محل جغرافیایی خدمت را دارد و در صورت هرگونه اشتباه در ثبت اطلاعات، امکان ثبت‌نام بعدی یا اصلاح مجدد، وجود نخواهد داشت و ثبت‌نام اولیه ملاک عمل می‌باشد. ضمناً ثبت‌نام بصورت ناقص و یا به هر نحو غیر از ثبت‌نام از طریق وب سایت فوق مورد قبول نبوده و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

* زمان و نحوه توزیع کارت:
داوطلبان باید با استفاده از کد رهگیری که پس از ثبت‌نام در سایت آزمون استخدامی دریافت نموده‌اند از روزسه شنبه مورخ ۷/۳/۹۲ لغایت روز پنج‌شنبه مورخ ۹/۳/۹۲ به سایت مورد اشاره مراجعه و کارت ورود به جلسه و برگه راهنمای آزمون (شامل: زمان و مکان برگزاری آزمون) را دریافت نمایند. لازم به ذکر است کارت ورود به جلسه به هیچ عنوان در محل استانداری و یا دستگاه‌های استانی توزیع نمی‌گردد.
ضمناً، نتایج آزمون به میزان ۱٫۵ (یک و نیم) برابر ظرفیت مورد پذیرش، پس از تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور (حدود ۲ ماه)، در پایگاه اینترنتی استانداری و سامانه کارمند ایران، اعلام خواهد شد.

* مواد آزمون عبارتند از:
الف) آزمون توانمندی‌های عمومی شامل: ۱- زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش. ۲- زبان انگلیسی عمومی. ۳- ریاضی و آمار مقدماتی. ۴- فن‌آوری اطلاعات (مهارت‌های هفتگانه ICDL). 5- معارف اسلامی. ۶- اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی که به تعداد (۱۰۰) سؤال چهارگزینه‌ای (بدون اعمال نمره منفی) طراحی خواهد شد.
تبصره: اقلیت‌های دینی از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می‌شود.
ب) آزمون تخصصی شامل سؤالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می‌باشد.

تذکرات:
۱- صد در صد استخدام از محل سهمیه استخدامی مندرج در آگهی استخدام به داوطلبان بومی اختصاص دارد. بدیهی است افراد غیربومی نباید در آزمون شرکت نمایند. شرایط بومی بودن بر اساس بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور بوده و قابل تغییر نمی‌باشد.
تبصره: بومی شامل افرادی می‌شود که حداقل دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشند:
الف) محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی (شهرستان مورد تقاضا) مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
ب) حداقل دو مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدائی، راهنمایی و متوسطه را در محل جغرافیایی مورد تقاضا (شهرستان مورد تقاضا) برای استخدام سپری کرده باشد.
ج) فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتی که محل ۳ سال از سنوات تحصیلی آنها (اعم از ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان) با محل جغرافیایی مورد تقاضای استخدامی (شهرستان مورد تقاضا) یکی باشد، نیز بومی تلقی می‌شوند.
توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه سایر مدارک مورد نیاز پس از قبولی در آزمون به کارگزینی دستگاه مورد تقاضا ارائه و رسید دریافت نمایند.
۲- ایثارگران شامل جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ تحمیلی دارند و نیز فرزندان و همسر آنان و فرزندان و همسران و خواهران و برادران شهدا، در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آگهی، با رعایت قوانین و مقررات مربوط از اولویت قانونی به شرح ذیل برخوردار خواهند بود.
۱-۲- از کل مجوز استخدامی ۳۰ درصد آن برای استخدام ایثارگران بومی اختصاص دارد که ۲۵ درصد آن به فرزندان و همسران شاهد، فرزندان و همسران جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر) و فرزندان و همسران آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند و ۵ درصد باقیمانده به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان و خواهران و برادران شهدا، اختصاص دارد. ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران مذکور از سوی بنیاد شهید معرفی شده و جذب خواهند شد. فرزندان معظم شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که از سوی بنیاد مذکور معرفی نشده‌اند می‌توانند در این آگهی ثبت‌نام نموده و در صورت عدم تکمیل سهمیه از باقیمانده سهمیه اختصاصی بهره‌مند شوند. انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت‌نام نموده‌اند انجام خواهد شد.
۲-۲- استخدام مازاد بر ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.
۳-۲- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر آن، نیازی به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مذکور ندارند.
۳- معلولین عادی بومی به شرط شرکت در آزمون و کسب حد نصاب نمره لازم و دارا بودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.
۴- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندی‌های عمومی صرفاً به منزله تأیید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان تخصصی بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی‌کند و انتخاب داوطلبان بر اساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت‌های مقرر، از بین افرادی که حداقل ۶۰ درصد نمره آزمون عمومی را کسب نمایند صورت می‌پذیرد.
۵- کارکنان غیر رسمی بومی دستگاه‌های اجرایی مذکور در آگهی و همچنین نیروهای بومی شرکتی آنان به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه از (۲) درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد. کارکنان غیر رسمی بومی و نیروهای بومی شرکتی می‌بایست میزان سنوات خدمت خود را به تأیید بالاترین مقام دستگاه برسانند.
۶- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین قراردادی بومی و نیروهای شرکتی بومی دستگاه اجرایی استخدام کننده در آگهی، داوطلبان بومی و شاغلین قراردادی بومی مناطق محروم و دورافتاده برای همان مناطق خواهد بود.
۷- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین‌تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل (به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده‌اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۸- مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۹- از آنجایی که ثبت‌نام در آزمون بصورت خوداظهاری می‌باشد، مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک بصورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌گردد.
۱۰- انتخاب نهائی پذیرفته شدگان آزمون، پس از طی مراحل استخدامی و گزینش صورت خواهد گرفت.

دریافت جداول مربوط به  رشته شغلی و تحصیلی فرمت PDF

 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمائید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها