اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری سال ۱۴۰۰

آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری

خبر ۱۰ مرداد ۱۴۰۰  – نتایج اولیه آزمون دستیاری وزارت بهداشت اعلام شد

کارنامه اولیه و زمان انتخاب رشته محل در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا،‌ داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل از روز سه شنبه ۱۲ مرداد تا روز پنج شنبه ۱۴ مرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.
چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۳ شهریور ۹۹  – تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری آغاز شد

کارنامه اولیه داوطلبان آزمون دستیاری سال ۹۹ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داطلبان از امروز انتخاب رشته کنند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارنامه اولیه داوطلبان چهل و هفتمین دوره آموزش پذیرش دستیار تخصصی منتشر شد. پذیرفته شدگان این آزمون از امروز می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.
بر اساس تصمیم گیری دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی سوال ۱۹۱ دفترچه آن( A) و معادل آن در دفترچه بی (B) سوال ۱۸۹ و در دفترچه سی (C) سوال ۱۹۷ و در دفترچه دی (D) سوال ۱۹۱ حذف شد که در کارنامه علمی (شامل نمره کل از ۶۰۰ نمره و رتبه در هر یک از پنج گروه آموزشی) اعمال شد و داوطلبانی که نمره کل از ۶۰۰ آنها کمتر از ۱۵۰ باشد مجاز به انتخاب رشته محل نیستند.
همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل هستند، تا ۱۴ شهریور ماه مهلت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و پس از مطالعه دقیق مفاد دفترچه راهنمای انتخاب رشته خود اقدام کنند.
چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی سال ۹۹ روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹ با رقابت بیش از ۱۴ هزار و ۶۷۸ داوطلب و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

منبع : بازارکار


خبر ۵ آذر ۹۸  – تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری آغاز شد

مرحله تکمیل ظرفیت در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی آغاز شد و داوطلبان مجاز می توانند رشته محل های مورد خود را انتخاب کنند.
آن دسته از داوطلبان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته محل بوده و در اعلام نتایج مردود اعلام شده اند یا به هر دلیل موفق به انجام انتخاب رشته نشده بودند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت از ۴ تا ۹ آذرماه ۹۸ شرکت کنند.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۸ اردیبهشت ۹۸  -نتیجه آزمون دستیاری پزشکی عید فطر اعلام می شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره پایان مهلت انتخاب رشته در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی زمان اعلام نتایج نهایی پذیرش را اعلام کرد.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۹ دی ۹۷ -زمان و شرایط شرکت در آزمون دستیار تخصصی دندانپزشکی اعلام شد

زمان و شرایط شرکت در سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۳۹۸ اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ثبت نام این آزمون در اسفند ماه سال جاری به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیhttp://www.sanjeshp.ir/ انجام می‌شود. آزمون تیر ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوطلبان متاهل فقط یک بار با استفاده از قانون تسهیلات ازدواج جوانان ایرانی (یا در دوره دانشجویی و یا حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی) می‌توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان واجد شرایط آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، فقط یک بار (یا در دوره دانشجویی یا حداکثر ۲ سال بعد از فارغ الحصیلی- در خصوص داوطلبان مذکور این قانون تابع سازمان نظام وظیفه است) با استفاده از این آیین نامه می‌توانند قبل از انجام خدمت سربازی یا خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، در آزمون دستیاری شرکت کنند.

دانشجویان سال آخر (متاهل یا استعداد درخشان) در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۹۸ مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۸ خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۸ دی ۹۷ – آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام در آزمون دستیاری از امروز

مهلت مجدد برای ثبت نام و ویرایش در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی از امروز شنبه ۸ دی ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازه اول ثبت نام برای چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از ۱۷ آذر ماه آغاز شد و یکشنبه ۲۵ آذر پایان یافت. مهلت مجدد برای ثبت نام داوطلبانی که در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۵ آذر در این آزمون ثبت نام نکرده اند، در نظر گرفته شده است که از امروز شنبه ۸ دی آغاز می شود.
افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۸ دی تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۱۱ دی ماه ۹۷ همزمان با ویرایش ثبت نام کنند.
افرادی که هزینه ثبت نام را پرداخت و کد پیگیری را دریافت کرده اند ولی موفق به ثبت نام نشده اند می توانند با همان کد پیگیری ثبت نام را انجام دهند.
آزمون کتبی چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۹۸ راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۱ آذر ۹۷ – تغییر شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از شنبه ۱۷ آذر آغاز شده است و تا یکشنبه ۲۵ آذر ادامه دارد. داوطلبان باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت نام به اطلاعیه های مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره سهمیه ها و شرایط پذیرش نیز مراجعه کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی شرایط استفاده ازسهمیه مناطق محروم در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی تغییر کرده است.

متقاضیان استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

با توجه به رای صادره در هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی ۲ تیر ۹۷ شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم به شرحی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری آمده، تغییر یافته است.

شرایط استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم در چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری پزشکی بر اساس رای صادره در شورای آموزش پزشکی:

فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم باید به طور کامل دارای یکی از شرایط زیر را بر اساس رای صادره در هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی ۲ تیر ۹۷ داشته باشد:

۱: متولد استان مورد تقاضا (ارسال اسکن شناسنامه)

۲: گذراندن دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلات قبلی در استان مورد تقاضا اعم از متوالی یا متناوب (فرم بومی بند ۲)

۳: محل تولد یکی از والدین و یا همسر و ۵ سال اقامت اخیر در استان مورد تقاضا (ارسال اسکن شناسنامه والدین یا همسر و مدرکی دال بر ۵ سال اقامت داوطلب در آن استان)

۴: استخدام پیمانی، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۵ سال سابقه خدمت اخیر در همان استان (فرم بومی بند ۴)

۵: پزشکان عمومی پیمانی یا رسمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی یا سرپرستی در مناطق محروم استان متقاضی به عنوان رئیس شبکه بهداشتی درمانی و یا رئیس بیمارستان (ارسال اسکن مدارک دال بر تایید شرایط)

۶: دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه خدمت به عنوان پزشک اورژانس در مراکز اورژانس تحت پوشش وزارت بهداشت (اعم از بیمارستانی، درمانگاهی،…) برای داوطلبان واجد شرایط متقاضی سهمیه بومی در همان استان برای رشته تخصصی طب اورژانس (ارسال اسکن مدارک دال بر تایید شرایط)

۷: متقاضیان تحصیل در مقطع تخصصی که سابقه حداقل ۷ سال خدمات مرتبط با مدرک دوره ماقبل در همان استان را داشته باشند. (فرم بومی بند ۷)

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۳ شهریور ۹۷ – نتایج آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

نتایج چهل و پنجمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد و ۳ هزار و ۴۲۴ نفر در این آزمون پذیرفته شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان پذیرفته شده در چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۶ اردیبهشت ۹۷ برگزار شد. در این دوره از آزمون ۱۴ هزار و ۳۹۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۶۹۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۷۰۳ نفر زن بودند.
از تعداد ثبت نام کنندگان تعداد ۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۴۰ نفر مرد و ۶ هزار و ۶۹۹ نفر زن بودند.
کارنامه علمی در تاریخ ۷ تیر ۹۷ و کلید نهایی در تاریخ ۲ خرداد ۹۷ برروی سایت قرار گرفته که تعداد ۷ هزار و ۶۱۹ نفر از داوطلبان حدنصاب ۱۵۰ نمره را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته محل شده اند. از این تعداد ۵ هزار و ۸۳۶ نفر انتخاب رشته کردند.
تعداد پذیرفته شدگان نهایی ۳ هزار و ۴۲۴ نفر هستند که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۱۶ نفر با سهمیه آزاد و ۳۷۹ نفر با سهمیه بومی مناطق محروم، ۱۷ نفر با سهمیه مازاد استعداد درخشان، ۷۴۱ نفر با سهمیه رزمندگان و ایثارگران (۵ درصد و ۲۵ درصد)، ۱۶ نفر با سهمیه بورسیه دانشگاه بقیه ا… و ۴۸ نفر با سهمیه اضافی بورسیه نیروهای مسلح و با کسب حد نصاب لازم، پذیرفته شده اند.
همانطور که قبلا اعلام شده بود، پذیرفته شدگان رشته های زنان و زایمان، و روانپزشکی باید در آزمون صلاحیت های حرفه ای که به صورت مصاحبه و کامپیوتری به عمل می آید، شرکت کنند.
پذیرش نهایی این داوطلبان مشروط به قبولی در آزمون صلاحیت های حرفه ای است که در صورت عدم داشتن صلاحیت های بالینی در این دو رشته به رشته های بعدی که پذیرفته شده اند معرفی می شوند.
زمان مصاحبه، نحوه برگزاری و سایر شرایط آزمون فوق متعاقبا در سایت سنجش پزشکی اعلام خواهد شد.
در ضمن کسانی که از سهمیه پزشک پژوهشگر قبول شده اند باید در مصاحبه که متعاقبا اعلام می شود شرکت کنند و پس از قبولی در مصاحبه اجازه ثبت نام خواهند داشت.
کلیه پذیرفته شدگان آزاد و سهمیه ایثارگران چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به جز دو رشته فوق و پزشک پژوهشگر موظف به مراجعه به سایت دانشگاه محل پذیرش و انجام مراحل ثبت نام هستند.
کلیه پذیرفته شدگان سهمیه بومی مناطق محروم، ابتدا باید به دانشگاه محل تعهد خود مراجعه و پس از تعهد محضری اجازه ثبت نام در دانشگاه محل تحصیل را خواهند داشت.
کلیه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام باید با توجه به سهمیه پذیرش خود، اصل مدارک لازم جهت استفاده از سهمیه مربوطه را براساس مندرجات راهنما و دستوالعمل های مرتبط به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.
نوع سهمیه پذیرش به دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش اعلام می شود. قبول شدگان سهمیه مناطق محروم در زمان ثبت نام در محل تحصیل موظف به ارائه تعهد محضری به دانشگاه محل تعهد هستند.
کارنامه نهایی کلیه انتخاب رشته کنندگان حداکثر تا تاریخ ۸ شهریور در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا دقیقا وضعیت هر داوطلب در رشته های انتخابی مشخص شود. لذا داوطلبان از مراجعه به مرکز سنجش خودداری کنند.
زمان شروع به آموزش کلیه پذیرفته شدگان از طریق سایت دانشگاه محل پذیرش اطلاع رسانی خواهد شد.
کلیه پذیرفته شدگانی که با استفاده از مقررات رتبه های برتر، استعداد درخشان، قانون تسهیل ازدواج جوانان و…مجاز به شرکت در آزمون دوره ۴۵ بوده اند به صورت مشروط ثبت نام و در صورتی می توانند شروع به تحصیل کنند که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ التحصیل شده باشند.
شروع به آموزش پذیرفته شدگان آزمون که مطابق مقررات ملزم به ادامه انجام خدمات قانونی تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۷ هستند، به صورت مشروط بوده و باید تا ۳۱ شهریور ۹۷ خدمات قانونی (طرح نیروی انسانی) را به اتمام برسانند.
عدم ثبت نام در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در زمان اعلام شده در سایت دانشگاه محل پذیرش و نیز اعلام انصراف پس از شروع به آموزش جهت پذیرفته شدگان به منزله انصراف قطعی فرد پذیرفته شده، محسوب شده و این گروه از افراد مجاز به شرکت در آزمون پذیرش سال آینده (چهل و ششمین دوره) نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر


۱۲ اسفند ۹۶ – ایجاد فرصت مجدد برای ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی ۹۷

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ایجاد فرصت مجدد برای ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی خبر داد و گفت: این فرصت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

دکتر محمد حسین پور کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، از ایجاد فرصت مجدد آزمون دستیاری تخصصی خبر داد و افزود: مهلت ویرایش و ثبت نام مجدد چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیارتخصصی برای افرادی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۹ اسفند ماه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: افرادی که هزینه ثبت‌نام را پرداخت و کد پیگیری را دریافت کرده‌اند، ولی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند با همان کد پیگیری ثبت نام را انجام دهند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ثبت نام ۱۳ هزار و ۹۰۰ داوطلب در این آزمون تا کنون خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
پورکاظمی تاکید کرد: فرصت ثبت‌نام این آزمون به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و این فرصت نهایی برای ثبت نام و شرکت در آزمون دستیاری تخصصی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آزمون کتبی راس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ششم اردیبهشت ماه ۹۷ به صورت همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا


۱۳ دی ۹۶ – دفترچه آزمون دستیاری فوق تخصصی منتشر شد

با انتشار دفترچه سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی، ثبت نام در این آزمون از ۱۳ دی ماه آغاز می شود و آزمون در ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی به صورت متمرکز ۱۲ بهمن ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد. آزمون شفاهی نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۶ بر اساس جدول زمانبندی برگزار خواهد شد.
در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد.
شرایط لازم جهت شرکت در آزمون؛ شرایط عمومی:
بر اساس موضوع ۲ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دوره های تکمیلی تخصصی آتی نخواهند بود.
۱) تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی. تبصره: اعضای هیات علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) برای تحصیل در دوره های فوق تخصصی نیاز به گزینش عمومی مجدد ندارند.
۲) داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاهها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت
۳) داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان
۴) شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار
۵) نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته
۶) عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته های فوق تخصصی پزشکی و دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و Ph.D (به جز مشمولین آیین نامه پزشک پژوهشگر)
دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی فوق تخصصی در یکی از رشته های پزشکی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار نیستند. همچنین پذیرش شدگان آزمون دوره سی و چهارم مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار این دوره نیستند.
شرایط لازم جهت شرکت در آزمون؛ شرایط اختصاصی:
۱) مشمولین استفاده از آئین نامه پزشک پژوهشگر:
افرادی که متقاضی ورود به برنامه پزشک پژوهشگر هستند با رعایت تمام منددرجات این دستورالعمل و پس از مطالعه مفاد، آئین نامه برنامه پزشک پژوهشگر در صورتی که واجد شرایط هستند باید هنگام ثبت نام در آزمون فوق تخصصی گزینه پزشک پژوهشگر را انتخاب کنند.
افرادی که حداقل ۹۰ درصد نمره رشته – محل انتخابی را در آزمون فوق تخصصی کسب کنند و واجد شرایط آئین نامه و متقاضی ورود به برنامه پزشک پژوهشگر باشند، می توانند از طریق فراخوان برنامه پزشک پژوهشگر که اعلام شده است نسبت به تکمیل مدارک و شرکت در مصاحبه ساختارمند اقدام کنند.
لیست مراکز میزبان مورد تائید و ظرفیت آنها از طریق فراخوان برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مربوطه اعلام شده است.
۲) مشمولین استفاده از مزایای پذیرش اعضای هیات علمی:
بنا به مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، در این دوره از آزمون ورودی رشته های فوق تخصصی، ۵۰ درصد ظرفیت هر رشته محل به اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش و شاهد اختصاص خواهد داشت. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.
۳) مشمولین استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران:
حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش هر رشته (در صورت وجود متقاضی) در آزمون پذیرش دستیار با رعایت مقررات به مشمولین قانون خدمات جامع خدمت رسانی به ایثارگران و مشمولین قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران بسیجی، تعلق خواهد گرفت. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.
۴) مشمولین شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی توسط دانشگاهها با اولویت مناطق محروم:
تمامی داوطلبانی که بطور کامل دارای شرایط یکی از بندهای چهارگانه زیر باشند مجاز به استفاده از مزایای مرتبط با این شیوه نامه شناخته می شوند.
بند ۱: متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل ۲ مقطع تخصصی کامل از مقاطع تحصیلی قبلی خود را در آن استان گذرانده باشد.
بند ۲: محل تولد یکی از والدین یا همسر داوطلب، استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و داوطلب حداقل سه مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلی قبلی خود را در آن استان گذرانده باشد.
بند ۳: داوطلب در استخدام پیمانی، رسمی – آزمایشی و یا رسمی – قطعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمان وابسته به وزارت بهداشت، با حداقل ۷ سال سابقه خدمت در مناطق محروم استان مورد نظر باشد. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.
بند ۴: متقاضیان تحصیل در مقطع فوق تخصصی که حداقل ۷ سال در مناطق محروم استان خدمات مرتبط با مقطع عمومی و تخصصی خود را ارائه کرده باشند، می توانند به عنوان متقاضی بومی مشمول این آیین نامه شناخته شوند.
حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت هر رشته _ محل (به صورت سهمیه از ظرفیت اصلی و یا به صورت مازاد بر ظرفیت) بنا به اعلام نیاز وارده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به مشمولین پذیرش بر اساس این شیوه نامه تعلق خواهد یافت.
پذیرفته شدگان بر مبنای این شیوه نامه از بدو ورود مکلف به تودیع سند تعهد محضری به میزان سه برابر مدت تحصیل در شهرستان، بخش یا روستاهای مورد نیاز دانشگاه های محل تعهدی که در آن پذیرفته شده اند، خدمت کنند.
ثبت نام در روزهای ۱۳ تا ۲۳ دی ماه ۹۶ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir انجام می گیرد.
پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست.
صرفاً به مدارک ثبت نامی که در مهلت مقرر ثبت نام و از طریق سایت اینترنتی مربوطه ارسال شود ترتیب اثر داده خواهد شد.
کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه ۹۶ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی توزیع می شود.
داوطلبان باید با پرداخت اینترنتی مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (۱۲۰ هزار تومان) و خدمات پیام کوتاه ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) از طریق سایت مرکز سنجش نسبت به ثبت نام و اخذ کد پرداخت اقدام کنند.
تمامی مدارک باید به صورت اسکن شده ارسال شود.
آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.
آزمون کتبی: با تاکید بر منابع آزمون اعلام شده در سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir ، جهت کلیه رشته های فوق تخصصی که دارای رفرنس مشابه هستند (با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صرفاً یک دفترچه سئوال به تفکیک گروه های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
رشته های آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبت های ویژه و روانپزشکی کودک و نوجوان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سئوالات با ضریب یکسان در تمامی سئوالات خواهند بود.
آزمون شفاهی: کلیه داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کنند با رعایت کلیه مصوبات و مقررات مجاز به شرکت در آزمون شفاهی همین دوره هستند. آزمون شفاهی در کلیه رشته های فوق تخصصی به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های OSCE و PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود، با رعایت سایر مقررات، در هر رشته برگزار می شود.
نحوه پذیرش: در این دوره از آزمون شرکت کننددگان اعم از مشمولین استفاده از مزایای پذیرش اعضای هیات علمی، مشمولین سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مشمولین پذیرش براساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده آزمون مربوطه شده اند و با شرکت در آزمون شفاهی برابر ظرفیت از بالاترین نمره کل تراز شده با رعایت مقررات مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.
تعهدات: کلیه پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی به صورت آزاد و یا مشمولین پذیرش با استفاده از سهمیه ای ایثارگران ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان دو برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت، هستند.
تعهدات پذیرفته شدگان رشته های فوق تخصصی نفرولوژی، خون و سرطان بالغین، بیماری های ریه، مراقبت های ویژه، ، کلیه کودکان، قلب کودکان، روماتولوژی کودکان، روانپزشکی کودک و نوجوان، جراحی کودکان، جراحی عروق، جراحی قفسه صدری و جراحی قلب و عروق در این دوره به میزان برابر طول دوره آموزشی مصوب خواهد بود.
سایر تعهدات در دفترچه راهنمای ثبت نام مشخص شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۶ آذر ۹۶ – علل تعویق زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی اعلام شد

خبرگزاری ایسنا : رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به علت‌های تعویق زمان ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی ۹۶ گفت: بحث‌هایی در خصوص امکان ثبت نام و انتخاب مجدد افرادی که در آزمون شرکت کرده و قبول شده اند وجود دارد که این مساله در حال حاضر در دست بررسی است و نتایج آن تا امروز بعد از ظهر مشخص می‌شود.

دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره تعویق ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی اظهار کرد: در روز پنج شنبه ۲۳ آذر سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور ثبت نام داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی برای ساعاتی باز شد که به دلیل برخی بحث‌ها و احتمال برخی تغییرات سایت بسته شد و زمان ثبت نام به تعویق افتاد.

وی بااشاره به علت به تعویق افتادن زمان ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی ۹۶ گفت: بحث هایی در خصوص امکان ثبت نام افرادی که در آزمون شرکت کرده و قبول شده اند وجود دارد که این مساله در حال حاضر در دست بررسی است و نتایج آن تا امروز بعد از ظهر مشخص می‌شود.

ریس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در صورتیکه امروز به تصمیم گیری نهایی برسیم سایت برای ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی مجددا باز خواهد شد و داوطلبان می توانند از امروز شنبه ۲۵ آذر ماه به مدت دو روز تا دوشنبه ۲۷ آذرماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پورکاظمی اظهار کرد: همچنین دلیل دیگر به تعویق افتادن ثبت نام، تغییر ظرفیت دانشگاه ها نیز بود که هم زمان با باز شدن سایت برای ثبت نام ظرفیت های جدید نیز اعلام خواهد شد.

 


خبر ۲۳ مرداد ۹۶ – اعلام نتایج آزمون دستیاری تا پایان هفته جاری (خبرگزاری مهر)

خبرگزاری ایسنا : رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از از اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی تا پایان هفته جاری خبرداد .
محمد حسین پور کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر و با بیان اینکه در این دوره از آزمون دستیاری پزشکی در نظر گرفته شد تا ظرفیت های خالی مناطق محروم به سهمیه آزاد اختصاص یابد افزود: به همین منظور اعلام نتایج آزمون دستیاری به تعویق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون دستیاری اواخر هفته جاری اعلام می شود اظهار کرد: داوطلبان می توانند هفته آینده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir برای دریافت نتایج آزمون اقدام کنند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: طبق قانون ۲۵ درصد ظرفیت باید به داوطلبان مناطق محروم داده شود که ۸۵ درصد حد نصاب نمره را کسب کرده‌اند بنابراین ظرفیت خالی ناشی از نرسیدن به حد نصاب نمره به وجود آمده است به داوطلبان آزاد اختصاص می‌یابد.
وی افزود: حدنصاب نمره برای اینکه داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند ۱۵۰ بوده است و ۸ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب این حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی در چهل و چهارمین دوره این آزمون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.
به گزارش ایسنا، چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۴ اردیبهشت ۹۶ با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون در روز دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ به صورت کارنامه اعلام شد.


خبر ۲۱ مرداد ۹۶ – اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی تا فردا (خبرگزاری مهر)

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج پذیرش در چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی تا فردا ۲۲ مرداد اعلام می شود.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج نهایی پذیرش در چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی طی امروز و فردا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی در چهل و چهارمین دوره این آزمون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بود که بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون پذیرفته شده اند.
چهل و هارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۴ اردیبهشت ۹۶ با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون در روز دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ به صورت کارنامه اعلام شد.
در این دوره از آزمون که ثبت نام آن از اول بهمن ۹۵ شروع شد، ۱۴ هزار و ۴۰۷ نفر ثبت نام و در نهایت ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر در آزمون شرکت کردند. از این تعداد ۶ هزار و ۵۸۲ نفر یعنی ۵۳.۶ درصد زن و ۵ هزار و ۶۵۸ نفر یعنی ۴۶.۴ درصد مرد بودند.
حدنصاب نمره برای اینکه داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند ۱۵۰ بوده است و ۸ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب این حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند.

 


خبر ۱۹ تیر ۹۶ – مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دستیاری از فردا (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اختصاص مهلت مجدد انتخاب رشته و ویرایش اطلاعات آزمون دستیاری خبر داد.
دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امکان مجدد ویرایش اطلاعات داوطلبان شرکت کننده در چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری از فردا سه شنبه ۲۰ تیر ماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ۲۳ تیرماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: کلیه داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات دارند و یا بنا به هر دلیلی تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند می‌توانند در این فرصت نسبت به ویرایش اطلاعات و یا انتخاب رشته خود اقدام کنند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: امکان انتخاب رشته و ویرایش اطلاعات از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir فراهم است.


خبر ۱۹ اریبهشت ۹۶ – فرصت مجدد انتخاب محل آزمون دستیار تخصصی پزشک خانواده اعلام شد (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا : فرصت مجدد یک روزه برای ویرایش انتخاب محل سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده از امروز ۱۸ اردیبهشت آغاز شده و ساعت ۲۴ فردا ۱۹ اردیبهشت پایان می پذیرد.
به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در آزمون شفاهی سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده شرکت کرده اند  می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۲ سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ویرایش انتخاب محل سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اقدام کنند.
داوطلبان می توانند در تاریخ اعلام شده برای ویرایش اطلاعات به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir  مراجعه کنند.
به گزارش مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور،‌ آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده روز ۱۴ اردیبهشت ۹۵ هم زمان با چهل و چهارمین دوره آزمون دستیار تخصصی پزشکی برگزار شد.


خبر ۱۹ اریبهشت ۹۶ – فرصت مجدد انتخاب محل آزمون دستیار تخصصی پزشک خانواده اعلام شد (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا : فرصت مجدد یک روزه برای ویرایش انتخاب محل سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده از امروز ۱۸ اردیبهشت آغاز شده و ساعت ۲۴ فردا ۱۹ اردیبهشت پایان می پذیرد.
به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در آزمون شفاهی سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده شرکت کرده اند  می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۲ سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ویرایش انتخاب محل سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اقدام کنند.
داوطلبان می توانند در تاریخ اعلام شده برای ویرایش اطلاعات به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir  مراجعه کنند.
به گزارش مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور،‌ آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده روز ۱۴ اردیبهشت ۹۵ هم زمان با چهل و چهارمین دوره آزمون دستیار تخصصی پزشکی برگزار شد.


خبر ۲۰ فروردین ۹۶ – رقابت ۱۴ هزار نفر در آزمون دستیاری (خبرگزاری مهر)

خبرگزاری مهر : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از رقابت بیش از ۱۴ هزار نفر در چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در اردیبهشت ماه ۹۶ خبر داد.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۸ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۷ هزار و ۵۳۴ داوطلب زن و ۶ هزار و ۸۷۴ داوطلب مرد هستند.
وی یادآور شد: در روزهای ۱۵ تا ۱۸ فروردین ماه ۹۶ نیز به مدت سه روز سایت ثبت نام و ویرایش اطلاعات برای این آزمون باز شد که نزدیک ۴۰۰ داوطلب عمدتا داوطلبان تخصص پزشک خانواده در این آزمون ثبت نام کردند.
پورکاظمی خاطرنشان کرد: چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون دو روز پیش از برگزاری آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است.


خبر ۱۱ بهمن ۹۵ – ثبت‌نام ۱۳ هزار داوطلب در آزمون دستیاری ۹۶ (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از ثبت‌نام ۱۳ هزار داوطلب در آزمون دستیاری سال آینده خبر داد و گفت: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون دستیاری سال ۹۶ که از روز جمعه اول بهمن‌ماه آغاز شده بود، ساعت ۲۴ شب گذشته یکشنبه دهم بهمن‌ماه بدون تمدید به پایان یافت.
وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۱۳ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون دستیاری ۹۶ خاطرنشان کرد: این آزمون ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و نتیجه اولیه آن بعد از ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری سال آینده همانند سال ۹۵ یعنی حدود ۳۰۰۰ نفر خواهد بود.


خبر ۲۷ دی ۹۵ -دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری فردا منتشر می شود (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پذیرش بیش از ۳۰۰ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی، گفت: داوطلبان ازامروز تا ۹ آذرماه جاری فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی سال جاری از امروز شنبه ششم آذرماه شروع و تا سه‌شنبه نهم این ماه ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبانی می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند که در این آزمون پذیرفته نشده باشند. چراکه در صورت ثبت‌نام افراد پذیرفته شده، احتمال جابه‌جایی در بخش‌هایی که به خدمت‌رسانی آنها نیاز است مشکل ایجاد می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تکمیل ظرفیت برای دستیاری پزشکی بیشتر در رشته‌های خاص صورت می‌گیرد، گفت: در این مرحله تعداد ۳۰۵ داوطلب در رشته‌های خاص نظیر (بیماری‌های عفونی، روانپزشکی، کودکان، بیهوشی، بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، طب اورژانس، پزشکی اجتماعی و طب کار) و ۱۶ رشته پرطرفدار در مناطق محروم ازجمله (ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، بیماری‌های قلب و عروق، جراحی کلیه و مجاری ادرار، مغز و اعصاب و رادیولوژی) پذیرفته می‌شوند.
دکتر پورکاظمی در پایان با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی تا پایان آذرماه جاری اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی نیز چهار داوطلب در رشته داخلی در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی را به عنوان دانشجو پذیرش می‌کند.


خبر ۲۵ دی ۹۵ -آغاز ثبت نام سومین دوره آزمون دستیاری پزشک خانواده (خبرگزاری مهر)

خبرگزاری مهر : ثبت نام در سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده (سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵) آغاز شد. آزمون کتبی در روز ۲۸ بهمن ۹۵ برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش دستیار دوره سوم در رشته تخصصی پزشکی خانواده در سال ۹۶ بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی در خصوص پزشکی خانواده و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابق با دفترچه راهنما انجام خواهد شد.
تمامی مراحل اجرایی ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون بصورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد.
از جمله شرایط لازم برای پذیرش دستیار تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
پزشکان عمومی که حداقل ۵ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه را دارا باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.
همچنین پزشکان دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه به علاوه دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و یا گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و یا سابقه مدیریت در سایر معاونت ها و ادارات تابعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.
داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت آقایان، اشتغال به کار در زیر مجموعه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یا دانشگاه ها در زمان شرکت در آزمون، تائید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل کار، سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته پزشکی خانواده و فقدان نقص عضو یا بیماری موثر حرفه ای، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، PhD ، کارشناسی ارشد از دیگر شرایط شرکت در آزمون است.
داوطلبان باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده اینترنتی تهیه و اسکن کنند و از نیمه دوم دی ماه ۹۵ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اقدام کنند.
هزینه ثبت نام ۵۵۵ هزار ریال است که داوطلبان پس از پرداخت آن و دریافت کد مربوطه می توانند مراحل ثبت نام را آغاز کنند.
کارت ورود به جلسه آزمون در تاریه سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۵ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه است.
آزمون کتبی رأس ساعت ۹ صبح روز ۱۴ بهمن ماه ۹۵ به طور همزمان در شهر تهران برگزار خواهد شد.
تعداد سؤالات آزمون کتبی ۱۵۰ سؤال تستی چهار گزینه ای، ۲۵ سوال صحیح غلط اصلاحی و ۲۵ سوال (Extended Matching ) جور کردنی است.
کلید اولیه آزمون کتبی حداکثر طی سه روز پس از برگزاری آزمون بر روی سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.
داوطلبان مجاز هستند پس از اعلام کلید آزمون کتبی به مدت ۷۲ ساعت نسبت به ارسال اعتراض به سؤالات آزمون مذکور منحصرا از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش اقدام کنند. رسیدگی به اعتراضات واصله پس از مدت زمان مقرر به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.
برای هر تست چهارگزینه ای باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است، انتخاب شود. به هر سؤال تستی چهار گزینه ای با پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و هر سؤال تستی چهار گزینه ای با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به هر سؤال صحیح / غلط اصلاحی با پاسخ صحیح ۲ نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به هر سؤال Extended Mathing (جور کردنی) با پاسخ صحیح ۴ نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد. به هر سؤال تستی چهار گزینه ای که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.
چنانچه در مرحله رسیدگی به اعتراضات سوالی از آزمون حذف شود نمره آن متناسب با پاسخ داوطلب به سایر سوالات آن درس لحاظ خواهد شد.
و به کلیه داوطلبانی که حداقل نمره ۲۰۰ از ۶۰۰ نمره آزمون کتبی را اخذ کرده اند، کارنامه اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد. آزمون شفاهی و عملی راس ساعت ۹ صبح روز ۲۸ بهمن ماه ۹۵ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیه های اعلامی انجام می شود. ملاک پذیرش نمره کل داوطلب و انتخاب رشته و سهمیه مربوطه است.
نمره کل نهایی که حداکثر آن ۱۰۰ است مشتمل است بر ۶۰ درصد نمره آزمون کتبی، ۲۵ درصد نمره آزمون شفاهی و ۱۰ درصد نمره معدل دوره (MPH) دوره پودمانی مدیریت عالی بهداشت عمومی پزشک خانواده و ۵ درصد سابقه فعالیت در عرصه پزشک خانواده شهری و روستایی (هر سال فعالیت مورد قبول بعد از سال چهارم معادل یک درصد تا سقف ۵ درصد) محاسبه خواهد شد.


خبر ۶ آذر ۹۵ -آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری از امروز (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پذیرش بیش از ۳۰۰ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی، گفت: داوطلبان ازامروز تا ۹ آذرماه جاری فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی سال جاری از امروز شنبه ششم آذرماه شروع و تا سه‌شنبه نهم این ماه ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبانی می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی ثبت‌نام کنند که در این آزمون پذیرفته نشده باشند. چراکه در صورت ثبت‌نام افراد پذیرفته شده، احتمال جابه‌جایی در بخش‌هایی که به خدمت‌رسانی آنها نیاز است مشکل ایجاد می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تکمیل ظرفیت برای دستیاری پزشکی بیشتر در رشته‌های خاص صورت می‌گیرد، گفت: در این مرحله تعداد ۳۰۵ داوطلب در رشته‌های خاص نظیر (بیماری‌های عفونی، روانپزشکی، کودکان، بیهوشی، بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، طب اورژانس، پزشکی اجتماعی و طب کار) و ۱۶ رشته پرطرفدار در مناطق محروم ازجمله (ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، بیماری‌های قلب و عروق، جراحی کلیه و مجاری ادرار، مغز و اعصاب و رادیولوژی) پذیرفته می‌شوند.
دکتر پورکاظمی در پایان با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی تا پایان آذرماه جاری اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی نیز چهار داوطلب در رشته داخلی در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی را به عنوان دانشجو پذیرش می‌کند.


خبر ۱۵ شهریور ۹۵ -آخرین فرصت ویرایش برای داوطلبان دستیاری/ اعلام زمان نتایج نهایی (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا : رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام آخرین فرصت ویرایش فرم انتخاب رشته – محل برای داوطلبان دوره چهل و سومین دستیاری پزشکی خبر داد.
دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در جامعه شرکت کنندگان دو دسته وجود دارند که معتقد هستند که چرا باید ویرایش دوباره صورت گیرد و در گروه های دیگری تعداد زیادی داوطلب متقاضی هستند که ویرایش صورت گیرد و درخواست های زیادی ارائه شده است.
پورکاظمی خاطرنشان کرد: در این زمینه معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام موافقت کرد که یک فرصت دوباره داده شود تا افرادی که نیازمند ویرایش فرم انتخاب رشته – محل هستند از این فرصت استفاده کنند.
وی اظهار داشت: داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته- محل در چهل وسومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی می توانند از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۵ شهریور تا ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۱۶ شهریور با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته _محل اقدام کنند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: نتایج نهایی چهل و سومین دوره آزمون دستیاری پزشکی اواخر هفته آینده اعلام می شود.


خبر ۱ شهریور ۹۵ -زمان انتشار نتایج نهایی آزمون دستیاری اعلام شد (خبرگزاری ایسنا)

خبرگزاری ایسنا : رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از پایان زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه امسال اعلام خواهد شد.
دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: از بین ۶۰۰۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون ۵۵۴۶  نفر انتخاب رشته کرده‌اند و نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir/ اعلام می‌شود.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری امسال کاهش نخواهد یافت، گفت: در آزمون دستیاری امسال حدود ۳۳۹۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها