اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت (شروع استخدام + منابع کمکی آزمون)

اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

 

 

خبر۲۰ شهریور ۹۸ – حدود ۲ هزار نیروی بهداشتی برای مناطق محروم جذب می‌شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از سهمیه جذب نیرو در وزارت بهداشت، حدود ۲ هزار نیرو مربوط به نیروهای بهداشتی است. عمده این نیروها برای بهورزان در مناطق محروم، شهرها و روستاهای مرزی در نظر گرفته شده و اولویت برای جذب بهورز است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر۵ مرداد ۹۸ – اخذ مجوز استخدام ۹۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ بیمارستانی دولتی نیست که بیماری را به دلیل تنگدستی پذیرش نکند، در عین حال بر لزوم ارایه تخلفات درمانی در بیمارستان‌ها به شماره ۱۹۰ تاکید کرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۲۵ تیر ۹۸ – خبر خوش وزیر بهداشت برای نیروهای استخدامی مراکز بهداشت دهان و دندان

نمکی گفت: مقرر شده ۵۰ درصد از نیروهای استخدامی در مراکز بهداشت دهان و دندان جذب شوند.

جذب ۵۰ درصد نیروهای استخدامی برای مراکز بهداشت دهان و دندانسعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که وضعیت استخدام تکنسین‌های دهان و دندان به چه صورت است، اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: مجوزهای جدیدی از سازمان امور اجتماعی اخذ کرده‌ایم که مقرر شده ۵۰ درصد از نیروها در مراکز بهداشت دهان و دندان جذب شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۳ تیر ۹۸ – ۹ هزار پرستار استخدام می‌شوند

وزیر بهداشت از اخذ مجوز استخدام ۹ هزار پرستار خبر داد و گفت: این موضوع در اسرع وقت آگهی خواهد شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۲۹ خرداد ۹۸ – اعلام جزییات استخدام جدید وزارت بهداشت تا آخر تیر ماه

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت، جزئیات جذب ۲۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت را تشریح کرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۲۵ خرداد ۹۸ – مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: امسال مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی این سازمان صادر شده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۸ خرداد ۹۸ – مهم‌ترین مشکل ماماها کمبود استخدام است

معاون امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اینکه حضور و نقش ماما کمتر از پزشک متخصص نیست، گفت: پزشک شاید تنها در زمان زایمان با مادر ارتباط داشته باشد، اما ماما قبل، حین و پس از بارداری با مادر ارتباط دارد و می‌تواند راهنمایی کند، اساس تولد و زایمان و بارداری ماما است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۶ فروردین ۹۸ – آخرین جزئیات از پذیرش امریه سربازی در وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مشمول خدمت سربازی به علت لحاظ نشدن سهمیه فرزندان رزمندگان شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه در امریه وزارت بهداشت (پیام آوران بهداشت) اعتراض دارند، چراکه این افراد خواستار آن هستند که سهمیه مذکور برای اعزامی‌های تیر ماه لحاظ شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۶ فروردین ۹۸ – زمان برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت در سال جدید مشخص شد

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال ۹۸ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و بر این اساس آزمون دکترای تخصصی اردیبهشت و آزمون ارشد علوم پزشکی خرداد ماه برگزار می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۲۷ دی ۹۷ – امروز آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت

مهلت نام نویسی و ارسال مدارک آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ امروز شنبه ۲۷ بهمن ماه پایان می‌پذیرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۶ دی ۹۷ – استخدام ۹۵۰۰ نیرو در بخش بهداشت و درمان طی سال ۹۸

سعید نمکی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: در نشستی که با مدیران بخش بهداشت و درمان و امور استخدامی داشتیم، برای سال ۹۸ قریب به ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو برای تخت های بیمارستانی که راه اندازی می شود مجوز استخدامی صادر و تامین اعتبار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سهم خراسان جنوبی چقدر است، افزود: بسته به نیاز استان، هر میزان نیاز استان باشد تامین می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است در سال آینده هیچ تختی در بیمارستان های خراسان جنوبی بدون نیرو نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه چهار هزار تخت بیمارستانی در استان اشغال است، گفت: ضریب اشغال تخت های استان قریب به ۶۹ درصد است.

محمد دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: نظام ارجاع در سطح روستاها راه اندازی شده و در سطح شهرها در حال راه اندازی است.

وی بیان کرد: سه کلینیک ویژه در خراسان جنوبی داریم که دو مرکز در بیرجند و یکی در قاین است.


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – زمان برگزاری آزمون زبان وزارت بهداشت اعلام شد

چهل و نهمین آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) روز پنج شنبه ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، زمان توزیع کارت ورود به جلسه ۱۷ مهرماه است و کارنامه ۲۹ مهرماه در سایت سنجش توزیع می‌شود.
لازم به یادآوری است آزمون (MHLE ) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.
به گزارش مفدا، پنجاهمین آزمون زبان عمومی وزارت بهداشت ۱۵ آذر ماه برگزار خواهد شد. ثبت نام این آزمون از ۱۳ آبان ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز می‌شود و تا ۷ آذر ماه ادامه دارد.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۳۰ خرداد ۹۷ – اختصاص حدود ۲ هزار مجوز جذب استاد به وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص ۱۹۰۴ مجوز جذب از سال ۹۲ تا ۹۶ به این وزارتخانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۱۰ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای جلسه رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تخصیص ۱۹۰۴ مجوز جذب از سال ۹۲ تا ۹۶ به این وزارتخانه ارائه داد.
وی یادآورشد: بیشترین زمان ارسال پرونده در ماه های ۷و۸و۹ بعد از فراخوان است و تقریبا ظرف مدت یک سال پرونده ها در هیات مرکزی جذب بسته می شود.
وی تاکید کرد: درهیات مرکزی جذب در فاصله زمانی ۱۴ تا ۲۸ روز به پرونده ها رسیدگی می شود و ازسال ۹۶ پرونده را به صورت فیزیکی نمی پذیریم.
در ادامه، محمد علی کی نژاد رئیس هیات عالی جذب افزود: تقویم زمانی هر ترم ارائه شده و به دانشگاه ها اطلاع داده شود که از فراخوان بهمن ۹۶ به بعد، پرونده فیزیکی پذیرفته نمی شود و باید دانشگاه ها به صورت الکترونیکی اطلاعات را ثبت کنند.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ها در شهریور ۹۷ اعلام نیاز خود را مانند دانشگاه های وزارت علوم در سامانه بارگذاری کنند تا هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت اقدامات لازم را برای اخذ مجوز ازسازمان امور استخدامی انجام دهد.
در ادامه اعضای جلسه بر لزوم تصمیم گیری در خصوص متقاضیان، صرفا در هیات اجرایی جذب تاکید کردند.
در این جلسه اعضای پیشنهادی هیات مرکزی جذب وزارت علوم طرح و بررسی شد و تصویب اعضای این هیات به جلسه آتی هیات عالی جذب موکول شد.
در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، علوم پزشکی جندی شاپور، دانشگاه صنعتی اصفهان، استانی اصفهان، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری موفق به کسب رای اعضای هیات عالی جذب شدند.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۵ خرداد ماه ۹۷ – موافقت با استخدام پیمانی ۱۲۷ عضو هیات علمی وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلم کرد: در جلسه هیات مرکزی جذب که در مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با استخدام پیمانی ۱۲۷ عضو هیات علمی موافقت بعمل آمد و درباره ۴۴ مورد تمدید استخدام پیمانی و ۱۰ مورد خاص تصمیم گیری شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی حسینی ضمن اعلام این مطلب با اشاره به اقدامات صورت گرفته این مرکز در سه ماهه اول سال ۹۷ از موافقت با استخدام پیمانی ۱۲۷ نفر عضو هیات علمی در جلسه هیات مرکزی جذب خبرداد و تصریح کرد: با توجه به نیاز دانشگاههای کمتر برخوردار طی جلساتی نیازهای این دانشگاهها براساس رشته های تحصیلی (فوق تخصصی و فلوشیپ) استخراج و جهت تعیین محل خدمت دانش آموختگان فوق الذکر به دفتر وزارتی ارسال گردید.

وی به برگزاری ششمین جلسه کمیته تخصصی علوم پایه و کمیته تخصصی پزشکی بالینی هیات ممیزه مرکزی اشاره کرد و از برگزاری یکصد و هشتاد و یکمین جلسه هیات ممیزه مرکزی در دفتر معاونت آموزشی وزارت متبوع خبرداد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر حسینی از برگزاری کمیسیون مشترک آموزش و درمان در مرکز امور هیات علمی با حضور معاونت درمان وزارت بهداشت جهت تعیین و تکلیف ۵۷ پرونده رشته های تخصصی بالینی خبر و داد و ابراز امیدواری کرد: جلسه آینده هیات مرکزی جذب درخرداد ماه برگزار شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


۵ اسفند ۹۶ – وزیر بهداشت: نیازمند به ۷۰ هزار نیرو در بخش های مختلف

وزیر بهداشت گفت: تنها اگر بخواهیم استانداردهای کشورهای همجوار خود را رعایت کنیم، حداقل به ۷۰ هزار نیرو در اورژانس بیمارستانی، اورژانس پیش بیمارستانی و در بخش های مختلف نیازمندیم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


۲ اسفند ۹۶ – آغاز ثبت‌نام متقاضیان عضویت در هیات علمی وزارت بهداشت از فردا

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از فردا سه شنبه اول اسفند ماه آغاز می‌شود.
دکتر سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این مطلب گفت: داوطلبان از فردا اول اسفند ماه به مدت یک ماه می‌توانند، بر اساس رشته‌ها و محل‌هایی که انتخاب و تایید شده‌اند در سامانه جذب وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و برای هر متقاضی امکان انتخاب دو محل برای خدمت وجود دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که هیچ کس خارج از فراخوان به عنوان هیات علمی جذب نمی‌شود، بنابراین لازم است همه داوطلبین و متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حتما از طریق سامانه مربوطه به آدرس http://jazb.aac.behdasht.gov.ir فرآیند ثبت نام را انجام دهند.
رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اظهار کرد: داوطلبان باید از اطلاعات و مدارک و مستندات خود را از جمله مدارک تحصیلی،‌ فعالیت های آموزشی پژوهشی، اجرایی و فناوری،همخوانی مدارک تحصیلی با رشته اعلامی و تمام مستندات علمی که دارند را آماده کنند و به محض فعال شدن سامانه این مدارک را آپلود کرده و ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: این فرخوان به صورت سراسری و کشوری است و انتظار این است که همه کسانیکه متقاضی جذب هیات علمی در وزارت بهداشت هستند حتما در سامانه جذب ثبت نام کنند و مراحل ثبت نام را تا انتها انجام دهند.
حسینی گفت: داوطلبان باید مدارک و مستندات خواسته شده را آپلودکنندو در نهایت کد رهگیری از سامانه دریافت کنند و بدیهی است که کسانی که کد رهگیری دریافت نکنند به این معنی است که فرایند ثبت نام آن هاتمام نشده است و ثبت نام قطعی نیست بنابراین پس از مدت تعیین شده امکان تکمیل ثبتنام وجود ندارد و هیچ درخواستی در این خصوص پذیرفته خواهد شد و امکان اعتراض وجود ندارد.
رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه متقاضیان به طور معمول می توانند دو محل را انتخاب کنند و افراد دارای سهمیه نخبگان مجاز با انتخاب ۴ محل خواهند بود گفت: دستورالعمل نیز در سامانه تهیه شده است و همه متقاضیان باید از قبل دستورالعمل ها راملاحظه کنند و بر اساس آن اقدام کنند.
وی تاکید کرد: متقاضیان باید حتما رشته تحصیلی خود را با رشته تحصیلی که در سامانه درج شده است تطبیق دهند چراکه در صورت مغایرت رشته تحصیلی متقاضی با رشته انتخابی حتی با وجود مشابهت بین دو رشته ، افراد از فرآیند جذب خارج خواهند شد.
حسینی با بیان اینکه متقاضیان پس از دریافت کد رهگیری از طریق سامانه جذب، از فروردین ماه باید به دانشگاه‌های محل پذیرش مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: فرایند بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی در دانشگاه‌های محل پذیرش انجام می‌شود و سپس افراد برای تایید نهایی به هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.
رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: انتظار این است که فرآیند جذب یک دوره ۴.۵ ماهه طول بکشد و افراد پس از تایید هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها معرفی شده و به عضویت هیات علمی پیمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آیند.
وی افزود: فرایند ثبت نام جذب اعضای هیات علمی در وزرات بهداشت انجام می‌شود و بر اساس مجوزهایی که دانشگاه‌ها برای جذب دارند پیش بینی این است که در این دروه بیش از ۱۰۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی در وزارت بهداشت جذب شوند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار این است که سازمان امور اداری و استخدامی با توجه به اینکه مستندات و دلایلی که رائه داده ایم برای کمبود اعضای هیات علمی در مناطق کمتر برخوردار با نگاه مثبت به وزارت بهداشت کمک کنند تا کمبود هایی را که در دانشگاه های کمتر برخوردار وجود دارد ترمیم کنیم.

منبع :خبرگزاری ایسنا


آخرین وضعیت استخدام پرسنل وزارت بهداشت در سال ۹۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم تخصیص اعتبار در لایحه بودجه ۹۷ برای جذب نیروی مورد نیاز حوزه سلامت به عنوان اشکال جدی این لایحه یاد کرد.

محمد نعیم امینی فرد، در مورد اعتبارات تخصیص یافته در لایحه بودجه ۹۷ برای جذب نیروی انسانی در وزارت بهداشت گفت: این یکی از اشکالات جدی لایحه بودجه این است که در همان حدی که برای سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز داده شده بود نیز اعتبار لازم دیده نشده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های اخیر حدود ۲۰هزار تخت بیمارستانی اضافه شده است که در چنین شرایطی، سیستم ارائه خدمات وزارت بهداشت از طریق توسعه خانه‌های بهداشت و مراکز تخصصی سلامت گسترش پیدا می‌کند، بنابراین حتما باید منابع لازم بر مبنای مجوزی که امور اداری استخدامی برای جذب نیرو در وزارت بهداشت صادر شده، دیده می‌شد.

وی یادآور شد: دولت کمبود جدی در بخش منابع دارد و این یک نقصی است که ما به رغم تلاش‌های بسیاری که در کمیسیون تلفیق انجام دادیم نیز موفق به حل آن نشدیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد میزان نیرویی که در پی صدور مجوز امور اداری استخدامی باید توسط وزارت بهداشت جذب شود، تصریح کرد: با توجه به توسعه تخت‌های بیمارستانی و سیستم خدمات بهداشت و درمانی، حدود ۱۱ هزار نفر در سال ۹۶ و ۱۷ هزار نفر نیز در سال ۹۷ باید جذب شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تبعات کمبود منابع انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد: طبعا سرمایه‌گذاری که در حوزه سلامت به منظور توسعه به لحاظ فیزیکی صورت گرفته است تا زمانی که تامین منابع انسانی بر اساس نیاز این بخش انجام نشود، عملا مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۵ آبان ۹۶ – شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

با حمد و سپاس و درگاه ایزد منان، در راستای تامین سرمایه انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز و فراهم نمودن شرایط مناسب و متناسب برای داوطلبان استخدام، دانشگاهها/دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در نظر دارد برای تامین نیروهای مورد نیاز خود از محل مجوز شماره ۱۳۶۸۳۹۹ مورخ ۹۶/۰۶/۰۷ سازمان اداری استخدامی کشور، افراد واجد شرایط را از طریق امتحان کتبی (در حیطه های عمومی و تخصصی) و حسب مورد مصاحبه استخدامی برای رشته های شغلی مشخص شده و شرح شرایط و ضوابط زیر و صورت پیمانی استخدام نمایند.

مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۰۸/۲۵ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ می باشد.

زمان برگزاری آزمون : کلیه رشته های شغلی به جز رشته شغلی پزشک متخصص جمعه ۹۶/۱۰/۰۱ می باشد

تبصره : زمان برگزاری آزمون برای رشته‌های شغلی پزشک متخصص شامل کد رشته‌های شغلی (۲۵۵۳، ۳۰۱۵، ۲۵۵۴، ۳۰۲۲، ۲۵۵۵، ۳۰۱۲، ۲۵۵۶، ۳۰۱۸، ۳۳۸۸، ۲۵۵۸، ۳۰۰۷، ۲۵۶۳، ۳۳۸۳، ۲۵۶۵، ۳۳۸۷، ۳۰۰۶، ۳۰۰۸، ۳۰۱۴، ۳۰۱۷، ۳۳۸۶، ۳۰۲۰، ۳۰۲۱، ۳۰۲۳، ۳۳۸۲، ۳۳۵۶، ۳۳۶۵، ۳۳۷۴، ۳۳۹۱، ۳۳۷۶، ۳۳۸۴، ۳۳۸۵، ۳۳۸۹ و۳۳۹۰) در روز جمعه مورخ ۹۶/۱۰/۲۲ برگزار خواهد شد.

شرایط عمومی استخدام

۱ .داشتن تابعیت ایران
۲ .تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)
۵ .عدم اعتیاد و دخاموات و مواد مخدر و روانگردان
۶ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۷ .داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که برای آن استخدام میشوند (طبق نظر کمیسیون پزشکی یا گروه طب کار دانشگاه و شرکت های طب کار دارای مجوز قانونی)

تذکرات مهم در خصوص شرایط عمومی

افرادی که مجاز به شرکت در این آزمون استخدامی نیستند عبارتند از:

۱ -مستخدمین رسمی، ثابت و رسمی دستگاههای اجرایی و یا بازنشسته شو باز خریدخدمت آنها.

۲- انفصال شدگان از خدمت و یا اخراج شدگان توسط واحدهای تابعه دانشگاه/ دانشکده و سایر دستگاه ها و موسسات دولتی.

۳- افرادی که به موجب آراء مراجع قضائی و ذی صلاح، از خدمت دولتی منع شده باشند.

۴- افرادی که تعهد خدمت به سایر سازمان ها، شرکت های دولتی و سازمان های وابسته به دولت و موسساتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است دارند.

۵- دارندگان مدرک تحصیلی معادل در رشته تحصیلی آگهی شده.

۶- دانشجویان (چه در مقاطع تحصیلی اعلام شده و چه در مقاطع بالاتر از مقطع تحصیلی آگهی شده اعم از مرتبط یا غیرمرتبط با مدرک تحصیلی درج شده در شرایط احراز آگهی).

تبصره: دانشجویانی که نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نموده اند و کاربرگ مربوطه را در هنگام بررسی مدارک به دانشگاه مورد تقاضا برای استخدام تحویل دهند، از ممنوعیت این بند معاف می شوند.

۷- دارندگان مدرک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مندرج در آگهی (مدرک مرتبط با شغل آگهی شده)

تبصره: در صورتی که داوطلب در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر غیرمرتبط با مدرک تحصیلی مندرج در آگهی باشد حسب نظر دانشگاه مربوطه ملزم به ارائه تعهدنامه محصری بنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور جکم استخدامی خواهد بود .

لازم به ذکر است در صورت شرکت هر یک از مشمولین بندهای مذکور در هر یک از مراحل آزمون استخدامی که یکی از موراد فوق محرز گردد از انجام مراحل بعدی محروم و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بالاثر میگردد.

کاربران عزیز توجه داشته باشید شرایط بومی، سنی، رشته ها و استانهای مورد نیاز و … در دفترچه راهنما قید شده است لطفا دفترچه را دانلود و به دقت مطالعه نمایید

دریافت دفترچه آزمون

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید


صدور مجوز استخدام ۱۱ هزار و پانصد نفر برای وزارت بهداشت و درمان/پایان پاییز زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از مجوز استخدام برای ۱۱ هزار و پانصد نفر دروزارت بهداشت و درمان با برگزاری آزمون خبرداد.

جمشید انصاری درخصوص برنامه های سازمان اداری و استخدامی برای جذب نیروی مورد نیاز  در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،گفت: اینکه نیروی موجود هر دستگاهی برای انجام وظایف و ماموریت های آن دستگاه کافی است یا خیر، جای بحث و گفت وگو دارد، زیرا زمانی که گفته می شود نیروی انسانی دولت مازاد است، این نیروی اضافی در اداره ها و دستگاه های اجرایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر بنا باشد هر دستگاه اجرایی بگوید کمبود نیروی انسانی دارد، باید به طور کلی درهمه دستگاه ها این کمبود وجود داشته باشد، اما در سر جمع در کل بدنه دولت کمبود نیروی انسانی وجود ندارد؛ اما درخصوص وزارت بهداشت و درمان برای تخت های بیمارستانی جدید دراورژانس و بخش های درمانی ویژه نظیر سی سی یو و آی سی یو که نزدیک به ۲۶ هزارتخت می شود؛ ۱۱ هزار و پانصد مجوز استخدام برای این وزارت خانه ابلاغ شده است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اگر مقدمات کار فراهم شود، در پایان پاییز آزمون استخدامی  برگزار می شود، البته برای سالیان گذشته چون تخت های بیمارستانی آماده بهره برداری نبود این مجوز وجود نداشت، بنابراین برای تخت های جدید وزارتخانه مجوز استخدام ابلاغ شده است.

 


خبر ۵ مهر ۹۶: زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت مشخص شد (منبع: خبرگزاری ایرنا)

مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز استخدام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی تخصصصی را در وزارت بهداشت صادر کرده و آزمون استخدامی آن آذر امسال برگزار می شود.

احمد ماهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: وزارت بهداشت با کمبود شدید نیرو به خصوص در رسته های بالینی و تخصصی مانند پزشکی، پرستاری، مامایی و کادر بیمارستانی مواجه است، بر این اساس درخواست استخدام نیرو و جبران این کمبود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کردیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز تازه تاسیس،مجوز استخدام جدیدی را در سال ۹۶ برای وزارت بهداشت صادر کرد.
وی گفت: بر اساس این مجوز امسال ۱۰ هزار نفر نیرو به صورت پیمانی و ۱۵۰۰ نفر نیروی قراردادی در رسته های مختلف مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص رسته های بالینی مانند پرستار، پزشک، ماما در دانشگاه های علوم پزشکی استخدام می شوند.
مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت افزود: آزمون استخدامی وزارت بهداشت را سازمان سنجش برگزار می کند. هماهنگی ها برای نحوه برگزاری آزمون با این سازمان در حال انجام است و به زودی فراخوان استخدام به صورت دانشگاهی از سوی هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی اعلام می شود.
وی گفت: اینکه چه تعداد از نیروی های استخدامی جدید پرستار، پزشک یا ماما هستند هنوز مشخص نیست، زیرا هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی جدید خود نیازمندی های خود را به نیروی انسانی در رسته های تخصصی به وزارت بهداشت اعلام می کنند و بر اساس آن سهمیه هر دانشگاه در هر رشته مشخص می شود.
ماهی افزود: سال گذشته نیز ۱۶ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی در رسته های مختلف تخصصی مورد نیاز وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این وزارتخانه استخدام شدند.

 


۱۹ تیر ۹۶ – مشکل کمبود پزشک متخصص همچنان پابرجاست

خبرگزاری مهر : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود آنکه سالانه هشت هزار نفر در رشته های پزشکی وارد دانشگاه های کشور می شوند، اما همچنان با مشکل کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده هاشمی یکشنبه شب در همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان دلیجان اظهار داشت: در بخش سلامت دولت کنونی و دولت های پیشین کارهای بسیاری را انجام داده اما کارهای بسیار دیگری باید انجام شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در استان مرکزی نیز وضعیت مطلوبی از نظر شاخص های بهداشت و درمان وجود نداشت و در مقایسه با بسیاری از استان ها شرایط مورد رضایتی نداشت که در سال های اخیر نسبتا شرایط در این رابطه بهتر شده و البته در کل کشور شاهد ارتقای وضعیت بهداشت و درمان بوده ایم.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: زمانی از کشورهای دیگر در حوزه سلامت عقب بودیم و در حال حاضر نیز در این زمینه از تعدادی کشورها عقب هستیم و کارهای بسیاری باید انجام شود و در این رابطه مجلس و دولت و دستگاه های مرتبط با همکاری و تعامل حرکت کردند که بایستی این همکاری تداوم یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان ساخت: طرح های حوزه سلامت کشور هم اکنون دوران شیرخوارگی را سپری می کند و برای اینکه بتواند جوان برومند و ریشه داری شود باید زمان خود را بگذراند تا اقدامات لازم در راستای ارتقای آن انجام شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای مردم در رابطه با حوزه سلامت، ارتقای بهداشت عمومی است که بخشی از این اقدامات به حوزه درمان مربوط نمی شود و علاوه بر تامین اعتبار، نیاز به فرهنگ سازی برای پیشگیری نیز دارد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ارتقای سطح سلامت در کشور علاوه بر افزایش مراکز، تجهیزات و خدمات درمانی، نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقوله پیشگیری است.
وی ابراز داشت: در حوزه درمان نیز صرف احداث کردن ساختمان و بیمارستان کافی نیست و نیاز است نیروی تخصصی کارآمد در مراکز درمانی حضور داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در شهرستان دلیجان نیز کارهای ارزشمندی در حوزه درمان و سلامت انجام شده که بخش عمده ای از آن با کمک خیران صورت گرفته و بایستی متخصصین مراکز درمانی در این شهرستان افزایش یابند تا خدمات رسانی مطلوب به مردم انجام شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دانشگاه های پزشکی کشور توسعه داده نشده، امکانات و فضاهای آموزشی افزایش پیدا نکرده و با وجود آنکه سالانه هشت هزار نفر در رشته پزشکی وارد دانشگاه می شوند، از این میان تنها ۶۰ نفر جراح متخصص مغز تربیت می شوند.
قاضی زاده هاشمی افزود: کشور پهناور و نیازهای حوزه درمان متعدد و مختلف است چراکه با وجود سه برابر شدن متخصصان طی چهار سال اخیر، در برخی از رشته های پزشکی هم اکنون با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و نیروهای متخصص پزشکی در ۴۵۰ رشته مختلف باید پرورش یابند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید همچون دوران دفاع مقدس و بازسازی، همه کمک کنند و تعامل و هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم مشکلات حوزه بهداشت و درمان را رفع کنیم.
وی توضیح داد: باید به این باور برسیم که همه ما در یک سرزمین زندگی می کنیم و تضعیف هیچ یک از ما موجب قدرت یافتن دیگری نیست و اگر با تفرقه کفران نعمت کنیم، خداوند نعمت های خود را از ما می گیرد.
قاضی زاده خاطرنشان ساخت: مشکلات کشور امروز کم نیست، راه طولانی را آمده ایم که باید تداوم یابد، مردم گرفتار مشکلات معیشتی و… هستند که باید تمام دستگاه ها و مسئولان در راستای خدمات به مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: قطعا یکی از اهداف دولت آتی تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت است و در این رابطه نیاز است که از همکاری و تعامل برخوردار باشیم.

 


۱۸ تیر ۹۶ – درخواست وزارت بهداشت برای استخدام ۱۲ هزار نیرو در سال جاری 

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت از ساخت ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم همه این تخت‌ها را به بهره برداری برسانیم به نیروی انسانی کافی نیاز داریم. بر این اساس امسال درخواست اخذ مجوز استخدام ۱۲ هزار نیرو را داده‌ایم.
به گزارش ایسنا، دکتر سید علی صدرالسادات در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه سلامت انجام شده است و طرح تحول سلامت به عنوان دستاوردی جدید مورد حمایت دولت بوده و تلاش‌های زیادی برایش انجام شده است، گفت: یکی از اقدامات جدی در طرح تحول نظام سلامت که پایه اصلی آن اعتبارات یک درصد ارزش افزوده بود، در حوزه کارهای عمرانی بوده است که توانستیم تغییرات جدی را در نظام سلامت ایجاد کنیم و تسهیلات بهتری را برای مردم فراهم آوریم.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ابتدای طرح مورد هدفگیری واقع شد، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور بود؛ چرا که حتی با شاخص‌های تخت کشورهای همسایه که شرایط مشابهی با نظام سلامت ما دارند فاصله زیادی داریم و باید برای بهبود وضعیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق مختلف کشور تلاش می‌کردیم.
صدر السادات با بیان اینکه ما بسته‌های مختلفی را در طرح تحول نظام سلامت تعریف کردیم، گفت: در زمینه ایجاد و بهسازی کلینیک‌های ویژه، ترویج زایمان طبیعی، بهبود شرایط اورژانس‌ها، ساخت مراکز درمانی سرطان و … شاهد تحولات جدی در این دوره بودیم. در حوزه بهداشت نیز با توجه به اینکه شبکه بهداشت از سال‌های گذشته طراحی شده بود و باید تکمیل می‌شد، در این دوره تلاش‌های پیگیرانه‌ای انجام شد و توانستیم خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت بسیاری را تکمیل کرده و بسازیم.
معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در این دوره مشارکت طلبی از سایر دستگاه‌های کشور بود؛ به طوریکه توانستیم کمک‌های دستگاه‌های مختلف کشور را مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، سازمان‌های خیریه و … را جلب کنیم و این کار به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها انجام گرفت.
صدرالسادات از برگزاری جشنواره عمران و سلامت در ۲۰ تیرماه امسال در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: در این جشنواره از همه کسانی که در اجرا و پیگیری طرح تحول نظام سلامت به ما کمک کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ چرا که با کمک آنها واقعا در برخی استان‌ها تحولات جدی رخ داده است. به عنوان مثال در استان البرز توانستیم ۱۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود اضافه کنیم که این کار تحولی جدی در بخش درمان این استان محسوب می‌شود؛ چرا که ما در این استان و حاشیه‌های تهران امکانات بهداشتی و درمانی بسیار کمی داشتیم.

ساخت ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت
وی درباره تعداد تخت بیمارستانی ساخته شده در طرح تحول نظام سلامت گفت: هدفگیری ما در آغاز طرح تحول نظام سلامت ساخت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی بود که خوشبختانه در حال حاضر از این عدد عبور کردیم و به تعداد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت رسیده‌ایم. حال برای اینکه بتوانیم همه این تخت‌ها را به بهره برداری برسانیم به نیروی انسانی کافی نیازمندیم.
صدرالسادات در پاسخ به سوالی درباره تعداد مجوزهای اخذ شده از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال گذشته مجوز استخدام ۱۶ هزار نیرو را برای ما صادر کرده‌اند و امسال هم درخواست کرده‌ایم که مجوز جذب ۱۲ هزار نیرو را به ما بدهند که به زودی این مجوز صادر می‌شود و می‌توانیم بخش‌هایی از این بیمارستان‌ها را که نیازمند نیرو هستند فعال کنیم. در عین حال بیشترین نیازمان هم به نیروی انسانی در بخش پرستاری است.

 


۲۱ خرداد ۹۶ – موافقت با جذب ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر در وزارت بهداشت 

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان سازمان امور استخدامی درخواست کرد که برای صدور مجوز جدید استخدام تجدیدنظر و راهکار اتخاذ کنند.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید و بازسازی شده بیمارستان فاطمه زهرا (س) تهران، بااشاره به کمبود نیروی انسانی، افزود: یکی از کارهایی که ما در طرح تحول سلامت انجام دادیم بیمه شدن ۱۱ میلیون نفر بود که ۸۳ درصد از این جمعیت زیر یک میلیون درآمد دارند. طبیعی است با اجرای این طرح مراجعه به اورژانس‌ها افزایش پیدا کند اما این در حالیست که در دو سال و نیم گذشته ما نتوانستیم مجوز استخدام نیروی جدید بگیریم. امیدوارم سازمان امور استخدامی تجدیدنظر کند.
وی ادامه داد: در حالی با استخدام ۱۶ هزار و ۷۰۰ نیرو موافقت شده است که ما ۲۱ هزار تخت ایجاد کرده‌ایم و به ازای هر تخت باید ۲.۳ نفر نیرو به ما بدهند از همین رو همکاران ما و مردم از ما گله‌مند هستند. کمبود نیروی انسانی یکی از معضل‌های ماست که باید برطرف شود.
به گفته وزیر بهداشت، از نظر نیرو حداقل ۱۰۰ هزار نیرو نیاز داریم و ان‌شاءالله مسئولان، بخش سلامت را بخش هزینه‌ای نبیند و به ما کمک کنند.
وی بااشاره به افتتاح بیمارستان فاطمه زهرا (س) گفت: این بیمارستان یکی از مراکز بسیار مجهز دانشگاه علوم پزشکی و شاید کل وزارت بهداشت باشد. من ابتدا تشکر و افتخار می‌کنم به وجود پزشکان و اساتیدی که این مجموعه را در دست دارند و کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند که گاهی تصورش سخت است. آنها جراحت‌هایی مانند قطع انگشت که می‌تواند به معلولیت دائم منجر شود را درمان می‌کنند و این بالاترین سطح استاندارد خدمات جراحی پلاستیک است.
وی در ادامه بیان کرد: در کل کار این مجموعه جراحی ترمیمی است و با توجه به توانایی علمی که در میان افراد حاضر در این مرکز وجود دارد امکانات کم است اما از این بابت که تلاش کردند تا یک مجموعه‌ای را به عنوان کلینیک ویژه ایجاد کردند جای خوشحالی دارد. امروز در این بیمارستان بخش آی‌سی‌یو افتتاح شد که متاسفانه تاکنون این بیمارستان آی‌سی‌یو نداشت.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از وظایف این مجموعه، تربیت نیروی فوق تخصصی برای سراسر کشور است تا با حضور این افراد در استان‌های مختلف از سفر بیماران به تهران کاسته شود.

 


۲۳ اردیبهشت ۹۶ – استخدام ۲۹ هزار نفر در وزارت بهداشت 

باشگاه خبرنگاران جوان : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ۲۹ هزار نیروی جدید در سه سال اخیر با همکاری بخش خصوصی در این وزارتخانه استخدام شده‌اند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های بهداشتی و درمانی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی فعالیت دولت سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خدمات بهداشتی و درمانی مناطق روستایی اختصاص یافت،گفت: به مناطق شهری نیز سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و امروز هیچ شهروندی نیست که برای درمان بیماری دچار مشکل شود.
وی افزود: تمامی پایگاه های بهداشتی و درمانی مناطق روستایی در سال ۹۲ دارای ۴ هزار و ۷۰۰ پزشک بود که با فعالیت دولت یازدهم به تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک افزایش یافته است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو برای پایگاه های بهداشتی روستایی طی فعالیت دولت در نظر گرفته شد.
سیاری با بیان اینکه در حال حاضر اقلام دارویی در کشور از ۲۷۰ دارو به بیش از ۴۳۰ دارو افزایش یافته است، تصریح کرد: طی ۳۰ سال اخیر ۳ واکسن در کشور اضافه شده بود که طی چهار سال اخیر یک واکسن به برنامه واکسیناسیون افزوده شده است.
وی در ادامه با اشاره به تهیه ۲ مکمل دارویی رایگان در کشور، بیان کرد: سالانه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارائه رایگان مکمل های دارویی به مردم از سوی دولت هزینه می شود.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه طی سه سال اخیر معادل ۳۰ سال گذشته در حوزه بهداشت شهری و روستایی سرمایه گذاری شده است، افزود: برای نخستین بار  در کشور برای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرها سیستم درمانی ایجاد شد که برای هر ۳ هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر ۵۰ هزار نفر یک کارشناس تغذیه در نظر گرفته شد.

سیاری ادامه داد: ۲۹ هزار نیروی جدید در سه سال اخیر با همکاری بخش خصوصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استخدام شده اند.

 


۲۱ فروردین ۹۶ – جذب ۱۱۴۰ کارشناس روان در مراکز بهداشتی کشور

خبرگزاری مهر : معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در طرح تحول سلامت ۱۱۴۰ کارشناس روان در کنار ۶ هزار پزشک جذب مراکز بهداشتی، درمانی شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر سیاری در مراسم روز جهانی بهداشت، اظهارداشت: در حوزه بهداشت اصل بر پیشگیری است. باید زمینه دسترسی مردم به خدمات فراهم شود و خدمات آسانتر، روان تر، ارزان تر در اختیار عموم قرار گیرد.
وی افزود: همانطور که اگر به گیاه آب نرسد پژمرده می شود، اگر انسان ها هم مورد توجه قرار نگیرند، در انزوا باشند و تعلق خاطر دیگران به خود را نبینند پژمرده می شوند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شعار امسال روز جهانی سلامت که «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» نامگذاری شده است، گفت: یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر انسان باید فرابگیرد ارتباط است. تبادل اطلاعات، افکار و احساسات بسیار مهم است و راه آن نیز گفتگوست و راه گفتگوی خوب نیز خوب گوش دادن است. گوش دادن از حرف زدن سخت تر است. با گوش دادن به طرف مقابل موجب ایجاد ادراک می شویم.
وی بیان داشت: روح ما نیاز به درک شدن دارد. اگر کسی حس کند که مورد درک قرار می گیرد روحش زنده می شود. برای همین شعار امسال به گفتگو تعلق گرفته است.
سیاری گفت: آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بیکاری و فقر عوامل زیربنایی افسردگی هستند. برای همین ترند افسردگی در جامعه رو به افزایش است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این که در بین اقشار مختلف، سالمندان، نوجوانان و جوانان آسیب پذیرتر هستند، گفت: افسردگی در خانم ها شیوع بیشتری دارد. افسردگی هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است. ابتدا باید جلوی روند افزایشی افسردگی را گرفت و سپس به فکر درمان بود.
سیاری خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت ۱۱۴۰ کارشناس روان در کنار ۶ هزار پزشک جذب مراکز بهداشتی، درمانی شدند. مردم باید با مراجعه به این مراکز از این خدمات بهره مند شود.
وی افزود: اهداف سلامتی بدون بسیج عمومی، مشارکت مردمی و توانمندسازی عمومی قابل دستیابی نیست. ما باید یاد بگیریم که مهارت ارتباط و گفتگو پیدا کنیم، خشم خود را کنترل کنیم، تحرک، تغذیه و زمان استراحت خود را اصلاح و تنظیم کنیم.
سیاری اظهار داشت: مصرف مواد مخدر، روانگردان و الکل در شیوع اختلالات روانی موثر است. والدین نقش اول را در پیشگیری از این اختلالات دارند. نقش بعدی متعلق به دوستان، اقوام و آشنایان است. نقش سوم را هم انجمن های علمی، سمن ها و هیات های مذهبی به عهده دارند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان داشت: همه باید یاد بگیریم که به جای این که پای هم را بکشیم دست همدیگر را بگیریم. به ویژه در این ایام که نزدیک انتخابات است نباید با بذرافشانی ناامیدی در جامعه، موجب شیوع افسردگی در بین افراد جامعه شویم، بلکه باید انتخابات را به صحنه امیدافزایی و شور و نشاط در جامعه تبدیل کنیم.


 

۱۹ فروردین ۹۶ – جذب ۲۰۰۰ عضو هیات علمی وزارت بهداشت در سال ۹۶

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از برنامه های این مرکز برای جذب ۲۰۰۰ عضو هیات علمی جدید در سال ۹۶ خبر داد.
سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نحوه اعلام نتایج فراخوان جذب هیات علمی سال ۹۵ اظهارکرد: طی ماه جاری دانشگاه ها مدارک افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند را دریافت می‌کنند  و آن را با مدارکی که در سامانه اعلام شده تطبیق می‌دهند.
وی ادامه داد: افراد ثبت نام کنند به مدت دو ماه تا اواخر خرداد  به مرور جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند و افرادی‌که شرایط عمومی و اختصاصی را بر اساس مدارک دارند و مدارکشان نیز تطبیق داده شده است، پس از اینکه مراحل عملی و عمومی در دانشگاه ها را گذراندند توسط دانشگاه‌ها برای تایید نهایی به وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.
حسینی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، طی دو هفته تا یک ماه نتایج بررسی مدارک به دانشگاه ها اعلام می‌شود و افراد تایید شده مشغول فعالیت می‌شوند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در وزارت بهداشت تعللی در انجام این فرآیند وجود ندارد و بدون تاخیر مدارک و صلاحیت‌ها بررسی می شود.
رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های این مرکز برای جذب هیات علمی در سال ۹۶ گفت: در حال برنامه ریزی برای جذب هیات علمی در سال جاری هستیم که در این راستا ۲۰۰۰ عضو هیات علمی در سال جاری جذب خواهند شد که جزئیات آن در آینده اعلام می شود.


 

۱۷ اسفند ۹۵ – اعلام نتایج جذب هیات علمی وزارت بهداشت در نیمسال اول ۹۶

خبرگزاری ایسنا : رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت از اعلام نتایج فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در نیم سال اول ۹۶ خبرداد.
دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت نام چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: این مهلت که از ۱۳ بهمن ماه آغاز شده بود، شب گذشته پایان یافت و بار دیگر تمدید نخواهد شد.
وی ادامه داد: بیش از ۳۳۰۰ نفر برای در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند و به دلیل اینکه حق انتخاب دو محل برای برخی وجود داشت مجموعه بیش از ۵۵۰۰ محل انتخاب شد.
رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت گفت: نتایج این فراخوان بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ظرف ۴/۵ ماه آینده از سوی دانشگاه‌ها به داوطلبان اعلام شود.

 

 


۱۱ اسفند ۹۵ – ۱۳ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت 

بازارکار: فرصت ثبت‌نام در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روز جمعه ۱۳ اسفند تمام می‌شود.
ثبت‌نام برای شرکت در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از ۱۳ بهمن آغاز شده بود در روز جمعه ۱۳ اسفند تمام می‌شود.
با توجه به اعلام نشدن فرصت تمدید ثبت‌نام باید همه متقاضیان شرکت در این فراخوان تا تاریخ مذکور ثبت‌نام خود را در این فراخوان نهایی کنند.
همچنین امکان ویرایش اطلاعات کسانی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند تا تاریخ ۱۳ اسفند فراهم است.
ظرفیت جذب هیات علمی در چهاردهمین دوره فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۱۵۰۰ نفر است که ۸۰۰ نفر در بخش علوم بالینی و ۷۰۰ نفر نیز در بخش علوم پایه پذیرفته می‌شوند.


 

۲۱ بهمن ۹۵ – استخدام ۱۴ هزار نفر در حوزه پرستاری و پزشک خانواده 

خبرگزاری فارس : عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه سوء مدیریت آسیب جدی بود که اجازه نداد تأمین‌کنندگان منابع طرح تحول نظام سلامت به وظیفه‌شان عمل کنند گفت: سال آینده ۱۴ هزار نیروی جدید در حوزه پرستاری و پزشک خانواده استخدام می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، بهروز بنیادی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز پرستار در سالن همایش‌های سردار شهید هادی شهابیان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت همانند سایر طرح‌هایی که در کشور آغاز می‌شود از شور و هیجان خاصی برخوردار بود و علیرغم همه مشکلات و کم و کاستی‌ها مورد رضایت مردم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه قرار بود با تأمین منابع لازم و بیمه کردن ۴.۵ میلیون نفر این طرح شروع شود ابراز داشت: وزارت رفاه که به‌عنوان مأمور طراحی و تأمین منابع بود متوجه شد که ۱۱ میلیون نفر در ایران بیمه‌شده داریم که متأسفانه در ادامه با افت ناگهانی قیمت نفت منجر به عدم همخوانی منابع با هزینه‌های طرح شد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اجرای طرح تحول نظام سلامت بار درمانی را به‌طور محسوسی برای مردم کاهش یافت یادآور شد: معتقدیم یکی از آسیب‌ها در این حوزه سوء مدیریت بود چراکه قرار بود منابع اجرای این طرح از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ارزش‌افزوده و وزارت رفاه تأمین شود اما مسئولینی که موظف به تأمین منابع بودند این اقدام را انجام ندادند.
وی با اشاره به این‌که در شرایطی که کارکنان، پرستار و عوامل اتاق عمل به‌اندازه کافی نداشتیم اجرای این طرح باعث نارضایتی همکاران شد خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد در برخی امور اگرچه باید جهادی اقدام کنیم اما باید اقدامات و برنامه‌ها بر اساس حساب‌وکتاب باشد.
بنیادی با تأکید بر اینکه تغییر کتاب تعرفه‌های پزشکی بعد از ۲۵ سال را از اقدامات خوب در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: علیرغم تمام مشکلات و طلبکاری‌ها، همه ما قدردان رفتار و خدمت شما در این حوزه هستیم که دریغی در بخش درمان انجام ندادید.
وی بابیان این‌که اقدامی که تیم سلامت در کشور انجام می‌دهند در حقیقت یک معامله الهی است تصریح کرد: خوشبختانه امسال استخدام و جذب نیروی خوبی انجام شد و سال آینده نیز استخدام ۷ هزار نفر در حوزه پرستاری و ۷ هزار نفر در پزشک خانواده انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تعرفه‌های پرستاری آورده شده است تا در تمامی پرونده‌ها قیمت‌گذاری انجام و خدمات پرستاران از سوی بیمه تأمین شود تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.
بنیادی با اشاره به گلایه و انتقادات مردم و رسانه‌ها از بخش‌های مختلف بهداشت و درمان که گاها برخی مسائل جزئی را با گرفتن یک عکس از فضاهای بیمارستانی آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند گفت: انتظار داریم همراه با انتقاداتی که انجام می‌دهند پیشنهاد‌ها و راهکار هم ارائه کنند تا متولیان بتوانند نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
*تفاوت حقوق پزشک و پرستار غیرعادلانه است
در ادامه امام‌جمعه کاشمر با تبریک زادروز ولادت حضرت زینب(س) که به نام روز پرستار نام‌گذاری شده، از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران در رسیدگی به بیماران تقدیر کرد و گفت: فعالیت و کار یک پرستار به دلیل این‌که خدمت به مردم و حفظ جان انسان‌هاست بسیار ارزشمند و یک اقدام خداپسندانه است.
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر این‌که کار پزشک از پرستار مهم‌تر است اما مانور یک پرستار در استمرار و بازگشت سلامتی بیشتر است یادآور شد: با این تفاسیر تفاوت حقوق پرستار و پزشک غیرعادلانه است؛ لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس این مهم را موردتوجه و پیگیری قرار دهند.
وی صبر، خوش‌خلقی و شجاعت را از ویژگی‌های بارز یک پرستار دانست و خاطرنشان کرد: پرستاران در حقیقت زحمت کشان و دلسوزان حوزه سلامت جامعه هستند که نقش اثرگذاری در تأمین سلامت جسمی، روحی و معنوی جامعه دارند.
در پایان این مراسم از ۸ پرستار نمونه استانی و ۴۰ پرستار نمونه شهرستانی فعال در بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد

 

 


۱۲ بهمن ۹۵ – شرایط جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت اعلام شد

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با تشریح جزئیات و شرایط جذب اعضای هیات علمی در این وزارتخانه گفت: داوطلبان از ۱۳ بهمن‌ماه به مدت یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این مرکز در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی ثبت‌نام کنند.
دکتر سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد. در این مدت کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سامانه جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به نشانی http://aac.behdasht.gov.ir در این فراخوان ثبت‌نام کنند و در نهایت کد رهگیری ثبت‌نام خود را دریافت تا به طور رسمی متقاضی عضویت هیات علمی باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: ثبت‌نام در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت فقط به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. افرادی که درخواست خود را به صورت کتبی و شفاهی ارائه دهند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
رئیس امور هیات علمی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: متقاضیان شرکت در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت دو اولویت را می‌توانند داشته باشند. اولویت اول این است که می‌توانند متقاضی شرکت در دانشگاه‌های بزرگ کشور باشند و اولویت دوم این است که می‌توانند در یکی از دانشگاه‌های کوچک‌تر ثبت‌نام کنند. اما نکته قابل توجه این است داوطلبان نمی‌توانند همزمان دو دانشگاه بزرگ را در این فراخوان انتخاب کنند.
دکتر حسینی همچنین خاطرنشان کرد: داوطلبان در اولویت انتخاب دانشگاه خود برای جذب به عنوان عضو هیات علمی توجه داشته باشند چرا که بسیاری از دانشگاه‌ها تا زمانی که اولویت اول آنها تعیین‌تکلیف نشده باشد برای انتخاب دوم افراد در مرحله ارزشیابی قرار نمی‌گیرد. بنابراین ممکن است اولویت دوم انتخاب داوطلبان در بسیاری از موارد ترتیب اثر داده نشود.
وی همچنین از استخدام بیش از ۱۳۰۰ داوطلب در چهاردهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی کشور خبر داد و گفت: براساس اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیش از ۱۳۰۰ نفر در این مرحله به عنوان عضو هیات علمی جذب خواهند شد که بیش از ۷۰۰ نفر آنها در رشته‌های علوم بالینی و ۶۰۰ نفر نیز در رشته‌های علوم پایه می‌باشد و داوطلبان می‌توانند براساس رشته‌های تحصیلی خود متقاضی عضو هیات علمی باشند.
به گفته رئیس امور هیات علمی وزارت بهداشت، فراخوان جذب اعضای هیات علمی امسال براساس مجوزهای باقی‌مانده از سال گذشته انجام می‌گیرد و وزارت بهداشت امیدوار است برای سال آینده براساس هماهنگی‌هایی که با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و امور اداری و استخدامی کشور انجام داده بتواند مجوزهای جدیدی برای استخدام اعضای هیات علمی دریافت کند.
دکتر حسینی با تاکید بر اینکه بیشتر استخدام‌های اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کمتر برخوردار انجام می‌گیرد، گفت: در فراخوان امسال دانشگاه‌های کمتر برخوردار بیشترین متقاضی اعضای هیات علمی بودند. اولویت وزارت بهداشت این است که افراد بومی جذب این دانشگاه‌ها شوند و به طور مشخص همه رشته‌های گروه‌های مختلف علوم پایه و بالینی در این منطقه جذب خواهد شد.
رئیس امور هیات علمی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد رشته‌های تخصصی، فوق تخصصی و Ph.d بیشترین جذب اعضای هیات علمی را خواهند داشت و برای جذب کمتر از ۱۰ درصد مربی و کارشناسی ارشد اعلام نیاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت‌نام برای جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت تمدید نخواهد شد، گفت: امسال برای اولین‌بار تمامی فرآیند جذب اعضای هیات علمی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و داوطلبان فقط برای مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی در یک جلسه‌ای در دانشگاه متقاضی حضور خواهند داشت بنابراین داوطلبان با دقت و آگاهی کامل نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک موردنیاز اقدام کنند.

 


 

۲۸ دی ۹۵ – آغاز ثبت‌نام جذب هیات علمی وزارت بهداشت از اول بهمن

خبرگزاری ایسنا : رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان سراسری جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان از روز جمعه اول بهمن‌ماه به مدت یک ماه فرصت ثبت‌نام دارند.
دکتر سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: فراخوان سراسری جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول بهمن‌ماه ۹۵ بر روی سامانه جذب وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان از اول بهمن به مدت یک ماه فرصت دارند با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی http://aac.behdasht.gov.ir/ در این فراخوان ثبت‌نام کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد رشته‌های متقاضی اعضای هیات علمی و سایر نیازمندی‌های خود در زمینه جذب اعضای هیات علمی را بر روی سامانه جذب وزارت بهداشت بارگذاری می‌کنند و این فرآیند تا اول بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر هیات علمی در این مرحله جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهند شد، گفت: آمار نهایی و رشته‌های متقاضی برای جذب هیات علمی هنوز به طور کلی از سوی دانشگاه‌ها اعلام نشده است اما مطمئناً تعداد استخدام کمتر از ۱۰۰۰ نفر نخواهد شد.
دکتر حسینی ادامه داد: نتایج سراسری جذب اعضای هیات علمی بهمن‌ماه بیش از ۴ ماه طول خواهد کشید. در واقع از زمانی که افراد در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند تا قبل از پایان سال ۹۵ اطلاعات آنها جمع‌آوری و بررسی خواهد شد و در نهایت پذیرفته‌شدگان برای سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ وارد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خواهند شد.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اولویت جذب اعضای هیات علمی با متخصصان بومی در دانشگاه‌های آن منطقه خواهد بود.

 


 

۱۸ دی ۹۵ – ممنوعیت پزشکان استخدامی از فعالیت در بخش خصوصی

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام دستگاه‌های اجرایی هستند نمی‌توانند به فعالیت انتفاعی پزشکی در سایر مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی بپردازند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزئیان لایحه برنامه ششم توسعه ماده ۸۹ را با ۱۵۲ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده:
الف- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارائه خدمات الکترونیکی سلامت مکلف است ظرف دو سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به استقرار سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان و سامانه‌های اطلاعاتی مراکز سلامت با هماهنگی پایگاه ملی آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور با حفظ حریم خصوصی و منوط به اذن آنها و محرمانه بودن داده ها و با اولویت شروع برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اقدام نماید.
وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی مکلف است با همکاری سازمان ها و مراکز خدمات سلامت و بیمه سلامت حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از استقرار کامل سامانه فوق، خدمات بیمه سلامت را به صورت یکپارچه و مبتنی بر فناوری اطلاعات در تعامل با سامانه”پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان” ساماندهی نماید.
تبصره- کلیه مراکز سلامت و واحدهای ذیربط اعم از دولتی و غیردولتی موظف به همکاری در این زمینه می باشند.
ب- کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی و یا رسمی دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی، عمومی غیردولتی با رعایت تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۱۳۷۳ و یا فعالیت در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرایی خود نیستند. مسئولیت اجرای این بند به عهده وزراء وزارتخانه های مربوطه و معاونین آنها و مسئولین مالی دستگاههای مذکور است.
تبصره۱- موارد استثنا برای مناطق محروم با ذکر نام فرد و علت به پیشنهاد دستگاه اجرایی مربوطه و تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأیید می‌گردد.
تبصره۲- مطب پزشکان و دندانپزشکان متخصص در نقاط محروم در صورت نیاز و ضرورت به تشخیص رئیس دانشگاه و یا دانشکده علوم پزشکی آن نطقه تعیین می‌شود مطب پزشکان و دندانپزشکان عمومی از شمول این بند مستثنی است.
ج – دولت موظف است از بخش های خصوصی و تعاونی برای ایجاد شهرکهای دانش سلامت، حمایت به عمل آورد. آئین نامه اجرایی این بند در چارچوب قوانین و بودجه سنواتی طی سال اول اجرای قانون برنامه تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
د- به منظور متناسب سازی کمیت و کیفیت و تقویت نیروی انسانی گروه پزشکی با نیازهای نظام سلامت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است نیازهای آموزشی و ظرفیت ورودی کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی علوم پزشکی اعم از دولتی و غیردولتی را متناسب با راهبردهای پزشک خانواده، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات و نقشه جامع علمی کشور تعیین و اقدام نماید.
هـ – وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است به اجرای ” نظام خدمات جامع و همگانی سلامت” با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان و مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت، با محوریت نظام ارجاع بر پزشکی خانواده با بکارگیری پزشکان عمومی و خانواده، گروه پرستاری، مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه و منزل سطح بندی خدمات، پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، واگذاری امور تصدی گری با رعایت ماده(۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت مبتنی بر عملکرد مطابق قوانین مربوطه و احتساب حقوق آنها اقدام نماید. به نحوی که تا پایان سال دوم قانون اجرای برنامه کلیه آحاد ایرانیان تحت پوشش نظام ارجاع قرار گیرند.
و – سازمان ها و صندوق های بیمه گر پایه کشور مکلف به خرید راهبردی خدمات سلامت براساس دستورالعمل‌ها و راهنماهای بالینی و فهرست رسمی داروهای ژنریک ایران در چارچوب نظام ملی دارویی کشور همزمان با اجرایی شدن نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صرفاً از طریق سامانه هستند.
ط- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است تقاضای تخصیص نیروهای پزشکی طرح نیروی انسانی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی را براساس تفاهم و همکاری متقابل با اولویت مناطق محروم بررسی و تامین نماید.
ک- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو موظف است حمایت از تولید و عرضه و تجویز داروهای ژنریک حمایت بیمه ای را فقط به داروهای ژنریک اختصاص دهد و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون حسب مورد تمهیدات لازم جهت صادرات محصولات سلامت محور اقدام نماید و برنامه ایمنی سازی کودکان واکسیناسیون را تا حد و تراز کشورهای توسعه یافته ارتقاء دهد.
م – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور در جهت مصون سازی و افزایش توان بازدارندگی کشور موظف است انواع تهدیدات حوزه سلامت را بررسی کند  و اقدام لازم جهت خنثی‌سازی و مقابله با  آن را مطابق قوانین مربوطه به انجام رساند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان بندهای ح، ی و ل به ترتیب درباره توسعه طب سنتی و استفاده از داروها و فرآورده‌های طبیعی گیاهی، تهیه بیمه مسئولیت حرفه‌ای و تکمیل و تجهیز، ارتقای خدمات مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق نفت‌خیز و معدنی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ارجاع دادند.

 


 

۹ آذر ۹۵ – زمان اعلام نتایج آزمون دانشگاههای علوم پزشکی

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان: آقای بطیار مدیر سرمایه انسانی دانشگاه گفت:
طبق مذاکرات صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان امور اداری و استخدامی، لیست اسامی پذیرفته شدگان رشته های پرستاری و مامایی، کاردان و کارشناس فوریت های پزشکی، اپراتور ۱۱۵، کارشناس ارتباطات و عملیات (پزشک و پرستار) آزمون استخدامی مورخ ۲۱ آبان ماه، احتمالا روز شنبه مورخ ۱۳ آذر ۹۵ از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. داوطلبان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سنجش  اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.


 

۳ آبان ۹۵ – ظرفیت استخدام در بخش بهداشت و درمان ‌۳۰ درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال در راستای تامین نیرو توانسته‌ایم ظرفیت را به مقدار ۳۰ درصد افزایش دهیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، سیدحسن قاضی‌زاده امشب هاشمی امشب در جلسه شورای اداری ساوه با تاکید براهمیت فرهنگ عاشورا در کشور اظهار داشت: فرهنگ عاشورا اگر در کشور و ارکان حکومت حاکم باشد شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود و  اگر در جاهایی بین خودمان گیری وجود دارد خودمان مانع پیشرفت هستیم، امام حسین(ع) از خود گذشت چرا که شیفته خداوند بوده و کار و تلاشش به ثمر رسید و با آنکه قرن‌ها از قیان ایشان می‌گذرد هر روز بر یاران ایشان افزوده می شود.
وی افزود: امام راحل خداوند متعال را باور داشت و همواره بر مسئولان تاکید می‌کرد که وحدت و همدلی داشته باشند زیرا رمز موفقیت در شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای جز با وحدت حاصل نمی‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مردم وقتی شاهد وحدت بین مسئولان هستند اعتمادشان نسبت به مسئولان بیشتر می‌شود که در نتیجه روز به روز شاهد وحدت در جامعه می‌شویم.
وی بیان کرد: هر چه بیشتر دارای اخلاق و روحیه انسانی باشیم پیشرفت می‌کنیم، این درحالیست که امام(ره) به این اخلاق آراسته بودند و در این راه تلاش‌های بسیاری کردند.
قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: اگر ما به قیامت باور داشته باشیم و اعمال اخلاقی انجام دهیم و سوءظن و گمانه‌زنی‌ها را کنار گذاریم به پیشرفت می‌رسیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما برای این نظام و انقلاب خون‌های بسیاری داده‌ایم اما امروز برخی از دوستان به دنبال تضعیف دولت هستند زیرا برای به وجود آمدن این نظام کوچک‌ترین تلاشی نکرده و به راحتی به همه چیز دست یافته‌اند و باید بدانند تضعیف دولت تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و این همان کاری است که دشمنان نظام انجام می‌دهند.
وی افزود: باید به دنبال بررسی عملکرد خود باشیم و سبب نا امیدی مردم نشویم و به دنبال تحقیر مسئولان نباشیم، دولت یازدهم در دوران خدمت خود کارهای بسیاری انجام داده و حداقل کار ممکن ایجاد آرامش نسبی در کشور و منطقه است.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: دولت به دنبال کاهش تورم و تک رقمی کردن آن بود و توانست تورم  ۶ درصد منفی را به ۵ درصد مثبت برساند، با ایجاد تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی دشمنان نظام قیمت نفت ‌به یک چهارم رقم واقعی خود کاهش یافت.
وی بیان کرد: در کشوری هستیم که مطالبات زیاد است و بودجه آن ۲۲۰ هزار میلیارد تومان که ۱۹۰ هزار میلیارد تومان آن برای بودجه‌های جاری کشور است که از این مبلغ ۱۰ درصد بابت بدهی‌های دولت گذشته هزینه شده و ۱۰ هزار میلیارد باقی مانده جوابگوی مطالبات کشور نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: چراکه صرف حوزه‌های عمرانی می‌شود که پاسخگوی نیاز ما نیست زیرا پروژه‌های که در کشور کلنگ‌زنی می‌شود حداقل ۲۵ سال زمان می‌برد تا کامل شود.
وی تصریح کرد: دولت در کشور فضای نسبی آرامی را ایجاد کرده که بعد از انتخابات و پایان دولت امیدواریم بتوانیم این آرامش را حفظ کنیم و فضا را تخریب نکنیم.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: از دیگر امتیازات دولت یازدهم جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود، همچنین با درایت و تدابیر اندیشمندانه مقام معظم رهبری و تحت نظارت مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی مذاکرات هسته‌ای پیش رفت و گشایش نسبی در کشور صورت گرفت زیرا نباید از دشمنان انتظار همدلی و سازش را داشت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: اگر با هم و تحت فرمان یک فرمانده باشیم و همه در زیر یک بیرق قرار گیریم موفق می‌شویم، ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی کم کاری نکردیم زیرا با هم متحد بودیم و الان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبی بر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از ظرفیت‌های داخلی و منابع موجود حداقل استفاده را داشته باشیم.
وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در بحث بهداشت در آن اجحاف شده و مهم‌ترین مسئله استان مسئله کمبود آب شرب و صنعتی است که باید حل شود.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: شهرستان ساوه با توجه به قابلیت‌هایی که دارد قابل مقایسه با شهرستان‌هایی که نزدیک پایتخت هستند نبوده زیرا این شهرستان به سبب قدمت خود دارای تمدن دیرینه است که در حوزه سلامت زیر ساخت‌های آن توسعه پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: جمعیت شهرستان ساوه در ۲۰ سال گذشته از ۶۵ هزار به ۳۰۰هزار نفر رسیده ‌که در این راستا باید به همین نسبت خدمات درمانی نیز رشد کند، اگر خیرین نبودند با مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان مواجه بودیم که باید تلاش کرد خیرین وارد حوزه سلامت شوند.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: استان مرکزی دارای منابع مالی بسیاری است که مسئولان استان باید در زمینه استفاده بهینه آن در حوزه سلامت تلاش کنند، با توجه به بودجه کشور نباید اتکا به بودجه دولتی کرد و مردم باید از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و یک بیمارستان مجهز در اختیار آن‌ها قرار گیرد و اگر غیراز این امر صورت بگیرد ظلمی بزرگ محسوب می‌شود.
وزیر بهداشت با اشاره به موضوع استخدام نیرو در بخش بهداشت و درمان گفت: در بخش نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان در حد توان می‌توانیم خدمات‌رسانی کنیم و امسال در راستای تامین نیرو توانسته‌ایم ظرفیت را به مقدار ۳۰ درصد افزایش دهیم و با توجه به اینکه در کشور چندین مرکز پزشکی و درمانی استقرار یافته این تعداد کافی نیست.
وی گفت: همچنین بیمارستان هفدهم شهریور شهرستان ساوه نیز به یک مرکز دندانپزشکی مجهز شود تا مردم بتوانند از بهترین خدمات بهره‌مند شوند و ماهم در تلاشیم تا در کوتاه‌ترین زمان تعداد یونیت‌های دندانپزشکی مدنظر را در این مرکز مستقر کنیم.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳)

  1. پرستار گفت:

    سلام زمان احتمالی شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۹۷کی هستش لطفا پاسخ بدید؟

  2. یاشار گفت:

    سلام نتایج کی اعلام میشه ؟

  3. داود جلیلی گفت:

    سلام نتایج آزمون وزارت بهداشت کی اعلام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها