نبود نیروی مشاور در ۴۴۰ مدارس میناب بزرگترین چالش فرهنگی در هرمزگان

نقش راهنمایی (مشاوره) در آموزش و پرورش مترادف با تعلیم و تربیت و آسان کننده جریان آن است. در واقع، امر هدایت راهنمایی تحصیلی می­تواند در جهت شناخت دانش آموز و محیط و استفاده بهینه از توانمندیهای هر یک، متمرکز باشد.

از طرفی افت تحصیلی موجود در مدرسه و نداشتن علاقه لازم به رشته تحصیلی، ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت و شناخت تنگناها، از مواردی هستند که اهمیت بررسی هدایت تحصیلی را در مدرسه دو چندان می کند

از آنجایی که مشاوره و راهنمایی مطلبی نیست که صرفا زائیده فکر بشر چند دهه اخیر باشد، زیرا با مراجعه به قرآن و احادیث و سایر منابع اسلامی و نظر کارشناسان تعلیم و تربیت اسلامی، شیوه های راهنمایی به وفور بیان شده است.

اما علیرغم نقش و تاثیر مشاوره و راهنمایی در روند رشد و تقویت دانش آموزان گاهی کمبود نیروی انسانی و متخصص در مدارس شهرستان میناب به وفور احساس می شود و باعث شده تا دانش آموزان ۴۴۰ مدرسه یعنی چیزی بالای ۵۰ درصد از مدارس شهرستان میناب فاقد مشاور باشد.

ذاکری معاون مشاوره تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش میناب در گفتگویی پیرامون وضعیت مشاوره و راهنمایی در هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: بالای ۵۰ درصد از مدارس میناب مشاور و مربی پرورشی ندارند.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی در آموزشگاه های این شهرستان سبب شده تا یک مربی بیش از ۵ مدرسه تدریس کند که این موضوع زمان برای مشاوره به دانش آموزان خلا ایجاد شده است.

معاون مشاور تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش میناب اظهار کرد: از آنجایی که آسیب های اجتماعی بعنوان یک آفت نظام آموزی را مورد هدف قرار داده است نیاز است تا از فضای مجازی در راستای استفاده بهینه جهت آگاه سازی و تقویت و توسعه فرهنگ برای دانش آموزان استفاده شود.

ذاکری اذعان داشت: بروز بیساری از نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی ریشه در عدم مشاوره دادن به خانواده ها و دانش آموزان دارد چرا که بسیاری از خانواده ها از هدایت تحصیلی که در برگیرنده هدایت دانش آموزان در آینده برای انتخاب شغل، انتخاب خانواده و … در بر می گیرد بی اطلاع هستند.

وی کمبود مربی پرورشی و مشاور در مدارس میناب را یکی از خلاء های جدی در تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: جذب مربی پرورشی و مشاوره یکی از نیازهای جدی است که مسئولین باید نسبت به این موضوع ورود کنند.

شهرستان میناب بعنوان دومین شهر استان هرمزگان با جمعیتی بالغ بر ۴۳ هزار دانش آموز، ۳۵۰۰ شاغل فرهنگی ۵۱۳ آموزشگاه دارد که  از این تعداد ۱۲۰ مدرسه تخریبی با یکصد مدرسه در وضعیت بحرانی و۳۳۶ کلاس درس تخریبی دارد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها