استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران سال ۹۵ + اعلام نتایج

استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران

خبر ۶ تیر ۹۵ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام نتایج آزمون کارگزاران امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۹۵

ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارگزاران امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون مذکور می رساند، نتایج آزمون یاد شده از طریق سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قابل مشاهده خواهد بود.
داوطلبان می توانند برای مشاهده و دریافت کارنامه خود از طریق شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه ای (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری اقدام نمایند.
آن دسته از داوطلبانی که باتوجه به نتیجه مندرج درکارنامه آزمون، به عنوان پذیرفته شده می باشند برای آگاهی از نحوه تحویل مدارک در اسرع وقت به سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.irica.gov.ir  مراجعه نمایند.
ضمناً داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج آزمون درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۲۱ و منحصراً از طریق دفتر مطالعات،تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس رایانامه [email protected] اقدام و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد

 

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینج

ا کلیک نمایید


دریافت کارت آزمون

کاربران گرامی هم اکنون میتوانید از طریق لینک زیر برای دریافت کارت آزمون استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران سال ۹۵ اقدام نمایید

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


 

کارت آزمون استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


 تغییرات اعمال شده در متن اطلاعیه توسط سازمان سنجش در تاریخ ۲۵ فرودین ۹۵ :

📋این آزمون در اجرای ماده ۱۹۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، صرفا برای متقاضیان پروانه کارگزار گمرکی( حق العمل کاری ) اجرا می گردد و جنبه استخدامی ندارد.

 

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره تاریخ و نحوه ثبت‌نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارگزاران گمرکی سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارگزاران گمرکی در سال ۱۳۹۵ می‌رساند که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی : www.sanjesh.org از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۱/۳۱ پایان می‌پذیرد.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون به شرح ذیل و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

شرایط عمومی ثبت نام

–    داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
–    التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
–    عدم سوء پیشینه کیفری و قاچاق گمرکی
–    انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (ویژه برادران) ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی معافیت دائم و پایان خدمت وظیفه عمومی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.
–    داوطلبان نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای دولتی باشند

شرایط اختصاصی ثبت نام

–    دارا بودن حداقل بیست و پنج سال تمام تا تاریخ برگزاری آزمون (۱۳۹۵/۳/۶)
–    دارا بودن حداقل مدرک کاردانی در رشته امور گمرکی و یا کارشناسی و بالاتر در سایر رشته ها. ملاک عمل برای محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

مراحل ثبت نام

– مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org
– تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور.
– ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
•    عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
•    عکس اسکن شده باید با فرمت jpg باشد.
•    اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.
•    تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
•    حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
•    حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
•    حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.
•    تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام

متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت‌نام در آزمون استخدامی می‌بایست از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۳۱ پس از مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی:  www.sanjesh.org نسبت به واریز مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ (پانصد هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت‌نام در آزمون کارگزاران گمرکی از درگاه اینترنتی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
توضیح ۱: مدت زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن ثبت‌نام به روزهای پایانی خودداری نمایند.
توضیح ۲: ثبت‌نام زمانی تکمیل می‌گردد که مراحل با موفقیت انجام شده و شماره پیگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام شود. (متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد پیگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل نزد خود نگهداری نمایند.)
توضیح ۳: ثبت‌نام متقاضیان صرفاً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و بصورت اینترنتی بوده و نیازی به ارسال مدارک نمی‌باشد. به تقاضاهای حضوری و یا مدارک ارسالی از طریق پست ترتیب اثر داده نخواهد شد و تعهدی را نیز برای سازمان ایجاد نخواهد کرد.
توضیح ۴: قبل از پرداخت وجه ثبت نام لازم است داوطلبان از احراز شرایط (عمومی، اختصاصی و…) خود با مفاد آگهی اطمینان حاصل نمایند. همچنین به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه گمرک جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت درآزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۳/۴ برای مشاهده و پرینت، بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۳/۶ برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

تعیین محل برگزاری آزمون براساس آمار ثبت‌نام کنندگان خواهد بود که در روزچهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۲/۲۹ ازطریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مواد آزمون

– قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب ۹۰)
– مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرایی آن  و اصول طبقه بندی کالا
– مباحث مرتبط با پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی
– اینکوترمز (۲۰۱۰)
– کلیه مواد آزمون با ضریب یک محاسبه خواهد شد.

تذکرات

– یک چهارم از سهمیه پذیرش به بازنشستگان گمرک اختصاص می‌یابد به شرط اینکه حداقل دو سوم دوران خدمت خود را در گمرک جمهوری اسلامی ایران گذارنده باشد.
– صدور پروانه کارگزار گمرکی برای پذیرفته شدگان موکول به شرکت در دوره‌های آموزشی است که حسب ضرورت گمرک ایران تعیین می نماید.
– تعداد ۵۰۰ نفر از متقاضیان شرکت کننده درآزمون و واجد شرایط بعنوان کارگزار گمرکی پذیرفته خواهند شد.

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۹۰)

  1. SETARE گفت:

    من چهارسال عمرمو به معنای واقعی تو رشته شیمی محض هدر دادم.امیدوارم این گمرکی ها به یه جایی برسن حداقل

  2. SETARE گفت:

    من چهارسال عمرمو به معنای واقعی تو رشته شیمی محض هدر دادم.

  3. فهیمه گفت:

    سلام به همه دوستان گلم.من فوق لیسانس ریاضی هستم اونم گرایش آنالیزش و الان دکترا هم قبول شدم .باور کنید شاید بگم حدود هفت الی هشت استان مهاجرت کردم و دنبال کار بودم همه جا وضعیت خراب هست .دوستان خواهش میکنم هرکه باهرمدرکی داره و اگر پولی داره کاری آزاد شروع کنه .

  4. فرزاد چگینی گفت:

    فرزاد هستم از استان تهران دیپلمه کارت پایان خدمتدارم ۳۰سال سنم ۵ سال سابقه کار دارم مدتی شدم بدنبال کار می گردم جهت همکاری اماده هستم .

  5. ستاره گفت:

    سلام….دوستانی که در گمرک مشغولن یا اطلاعات کافی دارن لطفا جواب بدین……..من کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ام…..آیا کارگزاری پول خوبی توش هست؟؟؟؟؟؟؟ مابیایم تو این کار خوبه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟….توضیح دهید لطفا

  6. سارا فرهمندی گفت:

    رشته حقوق هم میخوان؟

  7. علی گفت:

    با سلام
    ببخشین گفته کارشناسی در سایر رشته ها مثلا رشته عمران یا مدیریت دولتی هم میتونه شرکت کنه تو ازمون ؟ بعد کارگزار گمرکی یعنی چی ؟

    • ممد گفت:

      وقتی اصلا نمیدونی کارگزاری چیه دیگه لزومی هم نداره تو ازمونش شرکت کنی.مثل وکیل دادگستری .حقوق نخونده باشی چطوری میتونی وکالت کنی؟

  8. قریشی گفت:

    من دارای مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه بوشهرم، ولی سوالات و منابع آزمون رو ندارم و نمیدونم درسهای دوره لیسانسم رو بخونم یا درسهای دیگه رو باید خونددددددد.

  9. راضیه غلامی گفت:

    دوستان من فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارم بنظرتون ارزش داره تو این آزمون شرکت کنم و آیا امیدی به قبولی وجود داره؟ چون منابعش رو من تا الان اصلا هیچ جا ندیدم و نخوندم. ولی دوستام میگن حداقل ماهی ۱۰ میلیون در آمد داره.

  10. حمید گفت:

    سلام دوستان اگر کارت بازرگان دارید ثبت تام کنید در غیراز این صورت پولتون حرام نکنید من یک بازرگان هستم چند سال منتظر این ازمون بودم نزدیک به ۷سال بود ازمون نگرفتن

  11. زینب گفت:

    متولد چه سال ها یی میتونن ثبت نام کنن

  12. حسن گفت:

    سلام من کارشناسی حسابداری دارم میتونم ثبت نام کنم؟

  13. زینب گفت:

    من نفهمیدم شرایط سنیش چیه تاوچه سنی مینونی ثبت نام کنی

  14. امیر حسین گفت:

    خیلی هم عالی من خودم کارمند گمرکم همه چی خوبه به خودتون اطمینان کنید

  15. جک گفت:

    اینها فقط میخوان از مردم پول بچابند، بیش از یک میلیون شرکت کنن و فقط پونصد نفر جذب بشن ؟؟؟؟؟ اونم یک چهارمش از بازنشسته های خودتون؟؟؟؟؟؟؟؟
    چی میمونه؟؟؟ یه پنجاه هزار تومنی از جیبمون باید بزاریم همین…آخرش قبولم بشیم تو مصاحبه رد میکنین…

  16. Alireza گفت:

    دوستان عزیز منظور از کارگزاری گمرکی همون حق العملکاری یا به عبارتی ترخیص کاری هستش

  17. سجاد گفت:

    من ثبت نام کردم الان این اطلاعیه جدید و دیدم پشیمون شدم…چجوری باید پولمو پس بگیرم…کمککک

    • حمید گفت:

      احتمالا باید با پولت خداحافظی کنی .
      تو ایران هر وقت ازمون استخدامی اعلام میشه باید چند روز صبر کرد تا تمام تغییرات و اصلاحات اعمال بشه بعد دوباره اطلاعیه رو بخونی ببینی شرایطشو داری یا نه
      کی این مشکلات درست میشه خدا میدونه

      • سجاد گفت:

        بله متاسفانه…
        من بیچاره هم که دنبال کار تا هر آزمونی میاد سری ثبت نام میکنم به هزار امید!
        اوکی این پنجاه تومنم روی پولای آزمونای قبلی که الکی دادیم رفت

    • احمد گفت:

      بابا حق العملکاری خوبه،حتی میتونی مدرکش بگیری و مدرکت به‌ افراد دیگه اجاره بدی،،،کلی هم توش پوله

    • زهرا گفت:

      مگه شرایطتش چی بوده

  18. حمید گفت:

    لطفا قبل از ثبت نام تحقیق کنید که کارگزار کمرک کیست پولتونو حدر ندید . قرار نیست کارمند گمرک بشید . این ازمون برای استخدام در اداره گمرک نیست . بیگدار به اب نزنید

    • الهام گفت:

      سلام و عرض ادب
      میگ ب منزله استخدامی نیییست بعد میگ هزینه ثبتنامش۵۰هزارتومنه..ببین چطوری میخان تامین مالی کنن…

    • حمید گفت:

      حالا کلا کاری به هیچ چی ندارم، اما خداییش هدر رو این طوری مینویسن ؟ ‘ حدر ‘ . بعدش میگید چرا کار گیرمون نمی یاد.

      • SETARE گفت:

        سلام خدمت همه ی دوستان.خب شما خودتون اشتباه نوشتید حدر.بعد بگید برا مدرک ترخیص کالا کجا باید بریم ثبت نام کنیم

  19. امیدوار گفت:

    اولا این آزمون ربطی به گمرک و استخدام دولتی نداره دوم اینکه تو گمرک فقط پست فنی مثل ارزیاب و کارشناسش بدرد میخوره بقیه پستا ول معطل.

  20. زینب گفت:

    دوستان اشتباه نکنید این استخدامی نیست فقط مدرک کارگزاری به قبول شدگان تعلق میگیره

  21. پریا گفت:

    من متوجه نشدم این موضوع قد که دوستان میگن کجای آگهی اومده…بعدشم مگه ننوشته رشته های گمرک و کارشناسی و بالااتر سایر رشته ها؟؟؟؟
    پس چرا همه دارن میگن رشته من کو فلان رشته چی میشه

  22. حمید گفت:

    دوستان، استخدام پیمانی هست؟ منظورم این هست که استخدام دولتی هست؟
    چرا شهرها رو نزده؟ بحث بومی مطرح نیست؟
    ارشد کامپیوتر هم میخوان؟
    با تشکر

  23. مرتضی گفت:

    توجه توجه
    دوستان ازمون حق العملکاری استخدامی گمرک نیست و هیچ ربطی به استخدامی نداره. فقد تو سایت سنجش برای ثبت نام تو محل استخدام قرار گرفته. تعریف حق العملکار رو تو سایت گمرک ایران بخونید. الکی پولتون رو هدر ندید اصلا نباید تو این کانال قرار میگرفت

  24. الناز گفت:

    من متولد مهر ماه سال ۷۱ هستم.۲۵ سالم نیست،کمتره.لیسانس دارم.نمیشه شرایطش رو تغییر بدید،لطفأ؟؟؟

  25. وسام گفت:

    لطفا یکی به من بگه رشته و شهرهای مورد نیاز رو کجا زدن هر جا گشتم ندیدم!!!!!!

  26. Tannaz گفت:

    یعنی رشته های کشاورزی هم میتونن شرکت کنن

    • SETARE گفت:

      رشته من شیمیه.خیلی ناامیدم از رشته ام.میخام حداقل مدرک ترخیص کالا رو بگیرم.لطفا راهنمایی کنیدددددددد

  27. ali agha گفت:

    سلام. ختسه نباشین. به جز امور گمرکی از کدوم رشته ها میگیرن؟ کجا نوشته؟

  28. روشنك گفت:

    یاااااااااااا خدا ینی از دانشگاها هم ناراضی هستید خوب مجبور بودی بری
    ؟؟؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها