استخدام هزار و ۳۶ نفر در آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی شده است

شهریار فولادوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جذب نیروی بومی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان مرکزی است چرا که استخدام نیروهای ساکن منطقه علاوه بر ایجاد افزایش اشتغال و رفع بیکاری در استان، کاهش نقل و انتقال را نیز به همراه دارد.
وی، سال تحصیلی آتی را برای آموزش و پرورش مهم و سرنوشت ساز دانست و ادامه داد: در سال تحصیلی آتی با افزوده شدن پایه دوازدهم، نظام آموزشی آموزش و پرورش به نقطه کمال خود می رسد و با حذف پیش دانشگاهی یک مقطع به دوره دبیرستان و یک مطع به هنرستان افزوده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: با استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی بیش از ۱۲ هزار ساعت به نیروهای بدنه آموزش و پرورش افزوده می شود که بخشی از این نیاز از طریق نیروهای حق التدریس و بخشی با جذب نیرو تامین می شود.
فولادوند گفت: ایجاد این پایه نیازمند تامین و توسعه فضاهای آموزشی است که باید راهکارهای مناسب برای ملحق شدن آن به آموزش و پرورش اندیشیده شود.
وی ادامه داد: شناسایی فضاهای مازاد آموزش و پرورش و اختصاص منابع این فضاها به تکمیل طرح های نیمه تمام هنرستان ها و تجهیز این مدارس از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی استان مرکزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش کیفیت و کاهش استرس آموزشی برای دانش آموزان را از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش و این اداره کل عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت آموزشی با برگزاری برخی آزمون ها در دوره های مختلف مورد سنجش قرار می گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی لازم برای انجام فعالیت های آموزشی استان انجام می شود.
فولادوند ادامه داد: حذف آزمون های استرس آور و پیک نوروزی نیز از جمله اقدام های وزارت آموزش و پرورش بوده است.
وی، بستر سازی برای پذیرایی از فرهنگیان و مسافران نوروزی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۶۲۰ کلاس درس در قالب ۷۲ مدرسه در ۱۵ منطقه استان برای اسکان و ارایه خدمات به مسافران نوروزی آماده سازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ۱۵ پایگاه در شهرستان های استان برای راهنمایی و اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است تا گردشگران با مراجعه به این مراکز نسبت به اقامت در محل های مورد نظر اقدام کنند.
فولادوند ادامه داد: این خدمات در قالب ۱۵۵ کلاس ویژه، ۳۴۵ کلاس نوع الف و ۱۲۰ کلاس نوع ب در ایام تعطیلات نوروزی در این استان ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد: ۲۹۳ نفر به عنوان عوامل اجرایی امسال وظیفه خدمت رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی برای اقامت در مکان های تجهیزشده در این استان را برعهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تامین هزینه سرویس کودکان با نیازهای ویژه را از جمله اقدام های حمایتی این اداره کل دانست.
فولادوند توسعه کارآفرینی و افزایش حضور دانش آموزان در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان مرکزی در سال آینده عنوان کرد.
وی گفت: نسبت تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای به نظری در استان حدود ۴۰ به ۶۰ است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید این نسبت توازن یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: اجرای دقیق سند بنیادین آموزش و پرورش به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و آموزش و پرورش اجرای تک تک موارد این سند را در دستور کار خود دارد و خارج از آن هیچ اقدامی در استان انجام نمی شود.
فولادوند با اشاره به سیره و روش ها اصلاحی در ساختار آموزشی و فرهنگی، افزود: اصلاح فرآیند توسعه آموزشی و فرهنگی بدون چشمان تیز بین و اصلاح گر میسر نیست و آموزش و پرورش استان پذیرای نقد سازنده برای توسعه خدمت رسانی و فعالیت های آموزشی در استان است.
۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها