بازار کار حسابداری در اصفهان چگونه است؟

چکیده :
با زیاد شدن کسب و کارهای اصفهان نیاز آن ها به یک حسابدار خوب به شدت افزایش یافته. با این حال پیداکردن یک
حسابدار عالی بسیار سخت است.

بازار کار حسابداری محاسبان

قبل از ورود به هر رشته‌ای، باید از بازار کار و آینده شغلی آن مطلع شوید. ممکن است شغلی در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی در بازار کار داشته باشد، اما در آینده‌ای نه چندان دور، اشباع شود و جایی در بازار کار نداشته باشد. به هر حال باید تمام جوانب را قبل از ورود به بازار کار بسنجید. حسابداری از معدود شغل‌هایی است که بازار کار مناسبی دارد. دلیل این امر نیاز اغلب کسب و کارها به یک متخصص امور مالی، برای رتق و فتق مسائل مالی است. البته دلایل دیگری هم برای مناسب بودن وضعیت بازار کار حسابداری در ایران و اصفهان وجود دارد.

بررسی ضرورت شغل حسابداری

حسابداری شغلی خدماتی محسوب می‌شود که مسئولیت تهیه و تنظیم اطلاعات مالی شرکت را برعهده دارد. منظور از اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و ارائه گزارش‌هایی برای استفاده ذی‌نفعان و مدیران است. با توجه به این که هر کسب و کاری به سازماندهی فعالیت‌های مالی برای رشد و توسعه نیاز دارد، می‌توان گفت وجود شغل حسابداری هم ضروری است.

شغل حسابداری در شرکت‌های کوچک تا بزرگ کارایی دارد. ضرورت این موضوع در تصمیم‌گیری‌های مدیران با توجه به گزارش‌های مالی نمایان می‌شود. همه شرکت‌ها برای پیشرفت مالی و کسب سود باید حسابدار متخصص استخدام کنند. شخصی که بتواند با تلفیق اطلاعات مالی، پیشنهادات مناسبی ارائه دهد. با توجه به حساسیت قوانین مالیاتی، بررسی صورت‌های مالی به صورت دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز حسابداری

شغل حسابداری محاسبان

برای ورود به بازار کار حسابداری در اصفهان و هر منطقه دیگری باید مهارت‌های مرتبط با این شغل را هم یاد بگیرید. بسیاری از این مهارت‌ها در دانشگاه به صورت کلی آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل برای بهبود مهارت‌های مهم و پایه حسابداری، باید در دوره‌های آموزشی که آموزشگاه‌ها و موسسات معتبر برگزار می‌کنند شرکت کنید. مهم‌ترین مهارت‌های علم حسابداری کدامند؟

۱. اصول و استانداردهای حسابداری

یکی از مهارت‌های پایه و ضروری در حسابداری، اصول و چارچوب‌های این رشته است. حسابداری علمی است که بر پایه اصول و استانداردهای خاصی بنا شده است. به عنوان یک حسابدار، باید این اصول را یاد بگیرید. برای ورود به بازار کار حسابداری، باید تسلط کافی روی این اصول داشته باشید. اصول حسابداری درواقع الفبای این شغل محسوب می‌شوند که در تهیه دفاتر و صورت‌های مالی، کاربرد بسیار زیادی دارند.

۲. محاسبه حقوق و دستمزد

هر واحد اقتصادی کوچک و بزرگی، پرسنل و کارکنانی دارد. کارکنان در ازای فعالیتی که انجام می‌دهند، حقوق مشخصی دریافت می‌کنند. اگر به هر دلیلی محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان به درستی انجام نشود، باعث بروز نارضایتی در بین آنها خواهد شد. به همین دلیل مهارت محاسبه حقوق و دستمزد در حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است. یک حسابدار خوب، باید بتواند حقوق و دستمزد کارکنان را با توجه به کارکرد واقعی آنها محاسبه کند. این موضوع نقش مستقیمی در روابط بین کارکنان و کارفرما و در نهایت بهبود کسب و کار دارد.

۳. نرم افزار حسابداری

امروزه بیشتر کسب و کارها برای انجام فعالیت‌های حسابداری به نرم‌افزارهای این رشته روی آورده‌اند. استفاده از شیوه‌های سنتی و دستی علاوه‌بر زمان‌بر بودن، باعث بروز خطاهای زیادی هم می‌شود. به همین دلیل توسعه‌دهندگان زیادی، اقدام به طراحی نرم‌افزارهای حسابداری کرده‌اند. این نرم‌افزارهای قابلیت‌ها و امکانات زیادی دارند. تقریبا هر حسابداری که قصد ورود به بازار کار را دارد، باید با این نرم‌افزارها آشنایی داشته باشد. تسلط داشتن روی مباحث تئوری و اصول حسابداری، بدون یادگیری نرم‌افزار، فایده زیادی نخواهد داشت.

۴. محاسبه مالیات

همه کسب و کارها به نوعی با مالیات و قوانین مربوط به آن سروکار دارند. کسب و کارها باید اطلاعات مالی خود را به صورت دقیق در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهند. نقش حسابدار به عنوان فردی که تهیه و تنظیم صورت‌های مالی را برعهده دارد، آشنایی با قوانین مالیات است. اگر تنظیم صورت‌های مالی بر اساس قوانین مالیاتی انجام نشود، ممکن است هزینه‌های زیادی به کسب و کار تحمیل کند.

۵. حسابرسی بیمه

اکثر کارکنان در هر شرکت و سازمانی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. به این ترتیب بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها در بیمه تامین اجتماعی پرونده دارند. اسناد مالی باید به گونه‌ای تهیه شوند که حق بیمه کارفرما و کارگر در آن مشخص باشد. این وظیفه را حسابدار برعهده دارد. اگر حسابرسی بیمه به درستی انجام نشود، دردسرهای زیادی برای شرکت ایجاد خواهد شد.

بررسی وضعیت بازار کار حسابداری در اصفهان

مصاحبه شغلی حسابداری محاسبان

با توجه به این که همه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به یک یا چند حسابدار نیاز دارند، می‌توان گفت وضعیت بازار کار حسابداری در ایران بسیار مناسب است. این موضوع با توجه به رشد و گسترش روزافزون صنایع و کسب و کارهای مختلف، بیش از پیش نمایان شده است. استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های بالایی در که در صنایع مختلف دارد از بازار کار مناسبی برخوردار است.

شغل حسابداری شاخه‌های بسیار متنوعی دارد، اما در ۳ گروه شغلی کارشناس حسابداری، سرپرست حسابداری و مدیر حسابداری خلاصه می‌شود. هر کدام از این شغل‌ها وظایف خاص خود را دارند. معمولا بازار کار کارشناس حسابداری بسیار بیشتر از سرپرست و مدیر حسابداری است. با این حال اولویت استخدام در اغلب شرکت‌ها با افرادی است که علاوه‌بر مدرک حسابداری، مهارت‌های مرتبط با این شغل را هم بلد باشند.

امروزه در بازار کار، بیشتر شرکت‌ها به دنبال جذب افراد متخصص و حرفه‌ای هستند. اغلب شرکت‌ها با توجه به حساسیت مسائل مالی، ترجیح می‌دهند ریسک استخدام حسابدار بی‌تجربه را کنار بگذارند. به همین دلیل باید قبل از ورود به بازار کار حسابداری در اصفهان، مهارت‌های مرتبط با این رشته را یاد بگیرید. شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری در اصفهان، یکی از راه‌های تضمین ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

بررسی آینده شغل حسابداری

بسیاری از داوطلبان ورود به بازار کار حسابداری، ممکن است در مورد آینده این شغل تردید داشته باشند. با توجه به رشد و گسترش کسب و کارهای مختلف در ایران و اصفهان، می‌توان آینده این شغل را عالی پیش‌بینی کرد. به این
معنی که در آینده‌ای نه چندان دور، کسب و کارهایی که ایجاد می‌شوند، نیاز به حسابدار خواهند داشت.

از طرف دیگر با وجه به نیاز مبرم کسب و کارها به حسابدار، این شغل جایگاه پایداری در چارت سازمانی دارد. معمولا شرکت‌ها برای اخراج حسابدار حرفه‌ای خود و جذب حسابدار تازه‌وارد ریسک نمی‌کنند. همین موضوع جایگاه شغلی حسابدار را در شرکت تضمین می‌کند. همچنین شغل حسابداری جای زیادی برای پیشرفت و ارتقاء شغلی دارد. با کسب تجربه بیشتر، می‌توانید به عنوان مدیر یا سرپرست حسابداری هم مشغول به کار شوید. امکان کارآفرینی هم برای این شغل وجود دارد.

حقوق حسابدار چقدر است؟

حقوق حسابدار محاسبان

احتمالا کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که به مسئله حقوق و درآمد اهمیتی ندهد. همه ما وقتی شغلی انتخاب می‌کنیم به حقوق و درآمد آن هم فکر می‌کنیم. به جرات می‌توان گفت بحث درآمد، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث انتخاب یک شغل می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از شغل‌های پزشکی، حقوق، مهندسی و … همین موضوع است. اگر این رشته درآمد کمی داشته باشند، باز هم با این استقبال مواجه خواهند بود؟

حسابداری هم شغلی است که حقوق و درآمد مناسبی دارد. البته نمی‌توان حقوق مشخصی برای این رشته درنظر گرفت. چرا که حقوق حسابداری در شرکت‌های مختلف و با توجه به حجم فعالیت‌ها مشخص می‌شود. البته حقوق حسابداری با توجه به رده‌های شغلی هم متفاوت خواهد بود. قطعا حقوق کارشناس حسابداری با مدیر مالی برابر نیست. هرچقدر رده شغلی در حسابداری افزایش پیدا کند، حقوق شما هم بیشتر خواهد شد.

موضوع تخصص و مهارت هم نقش مهمی در حقوق حسابداری دارند. هرچقدر تخصص و مهارت شما در زمینه حسابداری بالاتر باشد، شرکت‌ها حقوق بیشتری هم برای شما در نظر خواهند گرفت. همین موضوع اهمیت آموزش مهارت‌های حسابداری را نشان می‌دهد.

آموزش حسابداری در اصفهان

برای این که در این شغل موفق باشید، باید مهارت‌های مرتبط با آن را هم یاد بگیرید. البته این موضوع در مورد بقیه شغل‌ها هم صدق می‌کند. برای یادگیری مهارت‌های مرتبط با شغل حسابداری، باید در دوره‌های آموزش حسابداری شرکت کنید. در مصاحبه شغلی حسابداری، موضوع مهارت‌ها را در اولویت قرار می‌دهند. مهارت‌های حسابداری در دانشگاه‌ها به نوعی تدریس نمی‌شوند که مناسب بازار کار باشند.

آموزش حسابداری در اصفهان، متناسب با بازار کار در نظر گرفته شده است. به این معنی که آموزشگاه‌های حسابداری با توجه به نیاز بازار کار، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند. شما با شرکت در دوره‌های آموزشی، برای ورود به بازار کار تخصصی آماده می‌شوید. موضوعی که در دانشگاه‌ها و صرفا با تحصیلات آکادمیک سخت به آن دست پیدا خواهید کرد. در دانشگاه‌ها، تمرکز روی آموزش اصول و تئوری‌های حسابداری است.

اهمیت دریافت مدرک رسمی فنی و حرفه‌ای حسابداری

با شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری، می‌توانید مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. مدرک فنی و حرفه‌ای از اعتبار بالایی برخوردار است و کار شما را برای پیدا کردن شغل در بازار کار ساده‌تر می‌کند. بسیاری از کسب و کارها، شرط دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای را برای استخدام ملاک قرار می‌دهند. به همین دلیل باید به دنبال آموزشگاه‌هایی باشید که در پایان دوره، مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر اعطا می‌کند.

سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، ۳ نوع مدرک آموزشی مشخص کرده است. برای دریافت هر کدام از این مدارک، باید فرایند آموزشی خاصی را طی کنید. این مدارم عبارتند از:

  • مدارک گذر مهارتی: یکی از انواع مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای که برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های کوتاه‌مدت، سمینار و همایش اعطا می‌شود.
  • مدارک رسمی: مدارکی که با استانداردها و چارچوب‌های بین‌المللی مطابقت دارند. با دریافت این مدرک، تسهیلات خاصی هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • مدارک موردتائید: ازجمله مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که اعتبار داخلی دارد. این مدرک برای استفاده بین‌المللی اعتبار خاصی ندارد.

آموزشگاه حسابداری در اصفهان

آموزشگاه حسابداری در اصفهان محاسبان

برای شرکت در دوره‌های آموزشی، باید به دنبال موسسات و آموزشگاه‌های حسابداری معتبر باشید. استان اصفهان آموزشگاه‌های حسابداری زیادی دارد، اما کدامیک برای آموزش مناسب‌تر هستند. برای انتخاب آموزشگاه حسابداری برتر، باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. یکی از این فاکتورها، اساتید آموزشگاه است. آموزشگاه حسابداری برتر، باید اساتید باتجربه و بادانش انتخاب کند. اگر اساتید آموزشگاه دانش و تجربه کافی نداشته باشند، نمی‌توانند مفاهمی مرتبط با حسابداری را به شما انتقال دهند.

موضوع مهم دیگر، استاندارد بودن و مطابقت دوره‌های آموزشی با اصول و استانداردهای بین‌المللی است. دوره‌های آموزشی باید طبق استانداردهای بین‌المللی تدریس شوند. به این ترتیب می‌توان انتظار نتایج بهتری هم داشت.

یکی از ویژگی‌هایی که آموزشگاه حسابداری معتبر باید داشته باشد، ارتباط مناسب با صنایع و بازار کار است. بسیاری از آموزشگاه‌های حسابداری این ویژگی مهم را ندارند. بهترین آموزشگاه حسابداری در اصفهان، شما را بعد از پایان دوره آموزشی به بازار کار مرتبط معرفی می‌کنند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزشگاه حسابداری محاسبان، یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های اصفهان است که اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حسابداری می‌کند. شما با شرکت در این دوره‌ها، زیر نظر اساتید باتجربه و متخصص و تیم آموزشی کاربلد، مهارت‌های مرتبط با حسابداری را آموزش خواهید دید. همچنین برای حضور در بازار کار آماده خواهید شد. این موسسه ارتباط خوبی با صنایع و کسب و کارهای مختلف دارد. به همین دلیل حضور شما را در بازار کار مرتبط را تضمین خواهد کرد. در سالیان گذشته آموزشگاه حسابداری محاسبان، هزاران حرفه‌جوی حسابداری را به بازار کار
معرفی کرده است.

کلام پایانی

حسابداری یکی از شغل‌های پرتقاضا در بازار کار ایران به حساب می‌آید. این شغل به دلیل مزایای زیادی که دارد، بیشتر مورد استقبال نیروهای کار قرار می‌گیرد. اولین قدم برای آموزش حسابداری، ورود به دانشگاه و تحصیل در این رشته است. البته آموزش در دانشگاه، برای کسب مهارت‌های مرتبط با حسابداری کافی نیست. در دانشگاه بیشتر تمرکز روی اصول و تئوری‌های حسابداری است که خیلی در بازار کار کاربردی ندارند. برای آموزش حسابداری ویژه بازار کار، باید به آموزشگاه‌ها و موسسات حسابداری مراجعه کنید. در این آموزشگاه‌ها علاوه‌بر آموزش دوره‌های کاربردی حسابداری، بعد از پایان دوره هم به بازار کار معرفی خواهید شد.

برای این کار می‌توانید به آموزشگاه‌های حسابداری معتبر مراجعه کنید. این آموزشگاه‌ها دوره‌های حسابداری را با توجه به اصول و استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌کنند. برای انتخاب آموزشگاه معتبر، باید فاکتورهایی از جمله استفاده از اساتید و تیم آموزشی مجرب، ارتباط مناسب با بازار کار و … را هم در نظر داشته باشید. به هر حال برای ورود به بازار کار رشته حسابداری به آموزش مهارت‌های این شغل نیاز دارید.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها