۳۰ درصد از سمت‎های مدیریتی وزارت نفت به بانوان و جوانان اختصاص می‎یابد

مشاور وزیر نفت در امور بانوان از بخشنامه اخیر رئیس جمهوری به سازمان‌های دولتی در باره تخصیص ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی وزارت نفت به بانوان و جوانان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این امر گام مثبتی در مسیر تحقق افزایش سهم بانوان در سمت‌های کلیدی وزارت نفت است.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فاطمه تندگویان در سمینار «ارتقای مدیریت زنان؛ موانع و راهکارها»، الزام قانونی به تخصیص ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی ارگان‌های دولتی به بانوان و جوانان تا پایان برنامه ششم توسعه را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در مجموعه وزارت نفت نیز گام‌های بلندی در جهت تحقق این بخشنامه برداشته شده است.

وی به نگاه مثبت وزیر نفت و مجموعه مدیران عالیرتبه صنعت نفت در باره برطرف کردن شکاف جنسیتی اشاره کرد و گفت: بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توافق وزیر نفت قرار است تا دوره‌های مدیریتی خاصی در مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت برگزار شود و به جوان‌ها و بانوان تخصص‎هایی همچون فنون مذاکره، حضور در قراردادها و … آموزش داده شود.

وی همچنین از فرصت سازی برای بانوان شاغل در صنعت نفت برای استفاده از ظرفیت‌های مرکز تخصصی توسعه مدیریت وزارت نفت خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته موفق شدیم تا سهم مشخصی از دوره‌های آموزشی ارائه شده در این مرکز را برای بانوان اختصاص دهیم و به طور حتم در آینده از تجربه بانوان آموزش داده شده در سمت‌های مدیریتی شرکت‌ها و ستاد وزارت نفت استفاده خواهیم کرد.

 اولویتدهی به بانوان در احراز سمت‌های سازمانی

تندگویان در ادامه به تصویب دستورعمل جذب، ارتقا و انتصاب زنان در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: به دستور وزیر نفت به همه شرکت‌های اصلی و فرعی ابلاغ شده است تا شرایط لازم برای حضور بانوان را در صنعت نفت فراهم کنند؛ در این رابطه مقرر شده است تا برای رفع شکاف جنسیتی حتی در شرایط مساوی نیز اولویت تخصیص سمت‌ها به بانوان در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر نفت در امور بانوان همچنین از در نظر گرفتن شاخص‌های جنسیتی در سیستم منابع  انسانی صنعت نفت خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی همچنان در حال تکمیل است و در صورت نهایی سازی پتانسیل خوبی برای شناسایی توانمندی‌های بانوان فراهم خواهد کرد.

وی توضیح داد: با بهره مندی از این بانک، امکان اختصاص فرصت‌های کاری متناسب با ظرفیت بانوان ایجاد خواهد شد.

گامهایی برای ارتقای فرهنگ سازمانی

مشاور وزیر نفت در امور بانوان از لزوم ارتقای فرهنگ سازمانی و رفع شکاف جنسیتی در میان کارکنان صنعت نفت خبر داد و گفت: برای ارتقای وضع بانوان باید نگاه سازمانی به توانمندی‌های ایشان تغییر کند.

وی ادامه داد: در این زمینه خانم‌ها باید ضمن معرفی توانمندی‌های خود، اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و از پذیرفتن سمت‌های مدیریتی ترسی نداشته باشند.

وی به گام‌های امور بانوان در جهت ترمیم جایگاه زنان در سطح وزارت نفت اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط ،به ویژه در مناطق عملیاتی آثار مثبتی به دنبال داشته است؛ به طوری که هم اکنون تلاش مدیران برای ارتقای جایگاه سازمانی بانوان در این مناطق کاملا محسوس است.

تندگویان همچنین از تهیه بسته آموزشی خاص بانوان با هدف انجام مطالعات جنسیتی در سطح صنعت نفت خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی در  باره بهره مندی از توانمندی بانوان در مرکز توسعه مدیریت و همچنین آموزش‌های بدو استخدام گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در عین حال پیشنهاد حضور زنان در هیات مدیره و شوراهای سیاستگذاری را به وزیر نفت داده‌ایم و به نظر می رسد با وجود ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه، الزام قانونی برای حضور پررنگتر بانوان در سطح سازمان‌های دولتی و به تبع آن وزارت نفت وجود داشته باشد.

سمینار «ارتقای مدیریت زنان؛ موانع و راهکارها» صبح امروز (شنبه، ۱۶ دی‌ماه) در محل سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد. در این مراسم زهرا شجاعی؛ فعال امور زنان و مدیرکل دفتر امور زنان به تبیین وضعیت بانوان در سطح کشور پرداخت و بر لزوم همسانی میان زنان و مردان و توان افزایی بانوان شاغل در سازمان‌ها تاکید کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. آرام گفت:

    ممنون میشم اگر در مورد نحوه و شرایط استخدام اطلاعات بیشتر ارائه فرمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها