کشور با کمبود بیش از ۵۰ هزار پرستار مواجه است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، بابیان‌اینکه کشور با کمبود بیش از پنجاه هزار پرستار مواجه است تاکیدکرد که تا سال ۱۴۰۴ باید سالانه بین ۱۵تا۲۰هزار پرستار جذب شوند تا در این حوزه به استاندارد قابل قبولی برسیم.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلاتی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد، گفت: اگر اجرای قانون برنامه ششم توسعه محقق شود، قطعا بسیاری از مشکلاتی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد، حل خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید اجرای مفاد این قانون از جمله الکترونیکی کردن پرونده سلامت، طرح پزشک خانواده، تهیه راهنمای بالینی و سیستم ارجاع باعث می‌شود که اجرای طرح تحول سلامت هم بدون هیچ مشکلی تداوم پیدا کند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس دهم، با یادآوری اینکه حوزه پرستاری کشور نیاز به توجه ویژه دارد، تصریح کرد: آنچه مسلم است باید استخدام پرستار در شرایطی که با کمبود نیرو در این حوزه مواجه هستیم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، بنابراین امیدواریم نگاه وزارت بهداشت در سال ۹۸ به این سمت باشد که تعداد زیادی پرستار و کمک پرستار جذب کند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میزان جذب نیروی پرستاری که می‌تواند پاسخگوی نیاز کنونی کشور باشد، تاکید کرد: هم‌اکنون با کمبود بیش از پنجاه هزار پرستار مواجه هستیم و اگر تا سال ۱۴۰۴ بخواهیم به استاندارد قابل قبولی در این حوزه برسیم، لازم است سالانه بین پانزده تا بیست هزار پرستار جذب کنیم که این از جمله مواردی است که وزیر جدید بهداشت قول داده است که آن را محقق سازد.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، در پایان یادآور شد: اجرای قانون تعرفه پرستاری نیز از دیگر مواردی است که وزیر جدید بهداشت بر آن تاکید کرده که باید در جهت حمایت از این قشر مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه مجلس نیز اهتمام ویژه‌ای بر اجرای این قانون دارد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها