کارآفرینان بزرگ مانند ماکان آریا پارسا چطور نیرو جذب می کنند؟

کارآفرینی یک ویژگی منحصر به فرد است که تنها افراد محدودی از آن برخوردار می باشند. یک کارآفرین برای  موفقیت در کسب و کار خود با چالش های بسیاری مواجه است. یکی از مهمترین این چالش ها جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ می باشد. از دیدگاه یک کارآفرین نیرویی که در سیستم و به فعالیت می پردازد باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا باعث پیشرفت هرچه بهتر کار باشد. اگر شما قصد استخدام در پروژه ای دارید که صاحب آن یک کارآفرین صاحب نام است. بهتر است بدانید که با داشتن چه شرایطی ، امکان انتخاب شما در پروژه وجود دارد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که  شما در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ مشاهده می کنید تخصص و تجربه شما در زمینه فعالیت پروژه می باشد.

 جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ چه شرایطی دارد؟

مهمترین تفاوتی که کارآفرینان بزرگ با دیگر افراد در جذب نیرو برای کارخود دارند، نحوه نگرش آنها به جذب نیرو می باشد.در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ چند نکته مهم مورد بررسی قرار می گیرد.

  • توان یک فرد

میزان توانایی یک فرد به باورها و عواطف او ربط دارد. یک فرد توانمند می تواند با بهره مندی از توانایی خود و با صرف انرژی کمتر به راحتی مسیر رسیدن به یک هدف را بپیماید و در این راه  نیازی به  اعمال اجبار برای انجام کار به او نمی باشد. افراد توانمند خلاقیت بیشتری دارند.

  • انجام وظایف برای رسیدن به اهداف

کارآفرینان بزرگ مانند ماکان آریا پارسا بر این باورند که شخصی که وظایف خود را به خوبی انجام می دهد باعث  تحقق کارها و رسیدن به اهداف می شود. خود کارآفرینان بزرگ افرادی هستند که  توجه به وظایف برای آنها اهمیت دارد. پس از افرادی استفاده می کنند که با نظر و عقیده آنها همسو و همراه باشند.

  • به دست آوردن اطلاعات و استفاده از آنها

به  دست آوردن و کسب اطلاعات اهمیت بالایی دارد، اما به کار بستن آنها برای پیشبرد اهدافی که برای سیستم مهم است  اهمیت بیشتری دارد. یک فرد با اطلاعات بالا در صورتی که نتواند آن اطلاعات را مورد استفاده قرار دهد برای یک سیستم هدفمند کارایی ندارد

  • انجام کار همراه با تفریح

در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ انجام کار همراه با تفریح باعث ایجاد یک آرامش و شادابی و انرژی بیشتر برای انجام کار می شود. افرادی که کار خود را همراه با  تفریحات متناسب و انرزی بخش انجام می دهند بیشتر از دیگران نتایج مثبت به دست آورده اند.

در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ چه نکاتی اهمیت بیشتری دارد؟

استخدام افراد توانمند در یک سازمان یک از موارد مهمی است که با گذشت زمان و تغییر نیازهای یک سازمان سخت تر می شود. کیفیت و کمیت فعالیت شرکت ها تغییر می کند و همین مساله روند انتخاب افراد شایسته برای یک کار را سخت تر می کند. در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ علاوه بر استعداد و توانایی موارد مهم دیگری نیز موثر می باشد.

  • بر اساس نیازهای شرکت، نیروهای خود را انتخاب می کنند

ماکان آریا پارسا در نظریات خود بیان می کند که  یک کارآفرین موفق کسی است که  نیروهای مورد نیاز خود را بر اساس نیاز شرکت انتخاب می کند. کارآفرینان بزرگ ارزشها و اهداف شرکت و سازمان خود را برای کارمندان به شکل شفاف بیان می کنند. ارزشهای یک شرکت شامل چشم اندازها، اهداف و رسالت آن را بیان می کند.

  • خبر استخدام خود را به روش های متعددی اطلاع رسانی می کنند.

این کار کمک می کند تا افراد توانمد جویای کار به آسانی  به آگهی استحدام دسترسی پیدا کنند و فرصت برابری برای افراد توامند به وجود بیاید

  • مشخص کردن دقیق پست های شغلی

در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ  تمامی موارد مانند مسئولیت شغلی، ویژگی های شخصیتی و ساعات کار، مزایا و حقوق به شکل کامل و شفافی بیان شده است و این باعث می شود تا افراد نامناسب پست شغلی حذف شوند.

ارزیابی و آزمایش

یک کارآفرینان موفق از روش های متعددی به ارزیابی نیروهای خو می پردازد. این ارزیابی ها می تواند شامل ارزیابی شفاهی یا کتبی باشد. البته ارزیابی و آز مایش در فضایی بدون اجبار و فشار روی نیروی مورد نظر انجام می شود.

عواملی که در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ تاثیر دارد

اگر قصد استخدام در یک سازمان معتبر و زیر نظر یک کارآفرین خاص را دارید باید توجه داشته باشید  که آنها به چه مواردی در توانایی های شما توجه دارند.

۱-   توجه به تعهد و پتانسیل های  بلند مدت شما

۲- اشتیاق و علاقه افراد برای پیشرفت

۳- توانایی عملی کردن مهارت ها

۴- توانایی فرد در انجام کار گروهی

۵-  جاه طلبی و بلندپروازی درست

۶-  دادن اعتبار به  دیگران

۷- داشتن تعامل مناسب با افراد دیگر

چه نکاتی در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؟

پس از هسته اولیه یک موسسه یا شرکت که شامل افراد تاسیس کننده آن شرکت می باشد. کارمندان مجموعه از مهمترین بخش های تاثیرگذار بر فعالیت شرکن می باشند. به همین دلیل در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ چند مورد خاص بیشتر در انتخاب فرد تاثیرگذار است.

  • مهارت نیروی جذب شده در ارتباط با فعالیت شرکت شما
  • توقعات مالی و حقوقی نیرو
  • مرتبط بودن تجربه شخص با صنعت و فعالیت شما
  • در اختیار داشتن تجربه کاری در زمینه فعالیت شما
  • برخورداری از مهارت ارتباطی قوی
  • دارا بودن ذهن خلاق

یک مجموعه موفق برای دستیابی به افرادی با این ویژگی های شخصیتی از بسیاری از ابزارهای روانشانسی نیز استفاده می کند. زیرا انتخاب صحیح یک نیرو برای مجموعه ضامن موفقیت آن خواهد بود. بدیهی است یک انتخاب اشتباه می تواند ضررهای زیادی را متوجه سازمان یا شرکت مورد نظر نماید و باعث کاهش اعتبار آن در نظر مخاطبان مجموعه شود.

مهمترین خصوصیت یک فرد در جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ چیست؟

جذب نیرو توسط کارآفرینان بزرگ با تکیه بر یافتن توانایی های جدید نیروها استوار است. یک رزومه قوی در گذشته نمی تواند تضمینی برای  موفقیت مجموعه در آینده باشد.

  • موفقیت کارمند در آزمون عملی

بسیاری از کارآفرین ها برای بررسی توانایی نیروی خود از روش های متعدد عملی  استفاده می کنند. فرد توانا با کمی راهنمایی  می تواند در تصمیم گیریهای مهم موفق شود و از روش های خلاقانه به رفع مشکل سازمان بپردازد.

  • موفقیت در مصاحبه های متعددی که توسط شرکت انجام می شود
  • تناسب توانایی شخص با شغل مورد نظر
  • داشتن انگیزه و اشتیاق برای یادگیری بیشتر
  • برخورداری از یک روحیه پیگیر
  • تطبیق پذیر بودن شخص

گاهی اوقات لازم است تا شرکت برای پیشبرد بیشتر کارها، اقدام به جابه جایی نیروهای خود نماید. در این صورت شخص انتخاب شده  باید توانایی تطبیق با موقعیت جدید را داشته باشد.

  • برنامه ریز بودن

یک نیروی کارآمد باید توانایی برنامه ریزی مناسب برای مدیریت مالی و منابع انسانی را داشته باشد.

  • خوشبین و مثبت بودن
  • سختکوشی و نظم داشتن

داشتن نظم در انجام فعالیت ها  و سختکوشی برای به پایان رساندن کارها یک امتیاز ویژه در فرد به حساب می آید.

  • برخوردار بودن از روحیه رقابتی
  • استفاده درست از منابع

ممکن است کارآفرین منابع محدودی در اختیار شما بگذارد، یک نیروی کارآمد باید توانایی  استفاده  صحیح از منابع محدود را داشته باشد.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها