پاسخ وزارت کشور به درخواست کارنامه سبزها

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه مردمی فارس من با ثبت درخواستی با عنوان «درخواست استخدام کارنامه سبزهای وزارت کشور» در خبرگزاری فارس خواستار بکارگیری داوطلبان آزمون استخدامی شدند که در مرحله اول توانسته‌اند حد نصاب مورد نظر را کسب کنند.

این مخاطبین در متن درخواست خود خطاب به وزارت کشور بیان داشته‌اند که «با توجه به طولانی شدن مراحل هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در پی کرونا و معطلی و چشم امید چند ماهه قبول‌شدگان مرحله اول این آزمون از یک سو، و تک‌ظرفیتی بودن کدهای شغلی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها با وجود جایگاه شغلی خالی در اکثر واحدهای تابعه این وزارتخانه و کمبود کد شغلی مرتبط با دانش‌آموختگان نامبرده در سایر آزمون‌های استخدامی آتی از سوی دیگر که سبب هدررفت وقت، هزینه و استعداد داوطلبین و همچنین گذشتن از بازه سنی متداول در نسبت قابل توجهی از داوطلبین مستعد این مشاغل شده است.لذا از مسئولین محترم وزارت کشور خواهشمندیم در راستای جذب نیروی توانمند و به ثمر نشستن تلاش‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی کشور که موفق به عبور از سد اول آزمون استخدامی شده‌اند. نسبت به تک‌ظرفیتی بودن مشاغل مزبور تجدیدنظر کرده و در صورت امکان از ظرفیت بالای قبول‌شدگان مرحله اول این آزمون در سایر مشاغل خالی واحدهای تابعه وزارت کشور استفاده کنید.»

پیگیری‌های خبرنگار حوزه دولت فارس منجر به پاسخ شفاف وزارت کشور در این مورد شد و این وزارت‌خانه با درنظر گرفتن موارد قانونی در متن جوابیه خود نوشت: « کلیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس ظرفیت موجود نیروی انسانی و هرم توزیع نیروی انسانی نسبت به برآورد و نیازسنجی نیروی انسانی در یک افق زمانی معلوم اقدام می‌کنند. همانند دانشگاه‌ها که سالیانه ظرفیت‌های خالی خود را از طریق دفترچه کنکور در مقاطع مختلف منتشر می‌کنند. حاصل نیازسنجی دستگاه‌های اجرایی بعلاوه باید به تایید سازمان اداری واستخدامی کشور به منظور صدور مجوز استخدام و بعد از آن به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تامین حقوق و مزایای آنها برسد. پس از مراحل فوق با هماهنگی مراجع ذیربط در دفترچه آزمون استخدامی منتشر می‌گردد و پس از برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش وآموزش کشور افراد مجاز معرفی می‌گردند که سه برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام می شود. از آنجایی که ممکن است در مراحل آزمون استخدامی برخی افراد با انصراف شخصی یا برخی دلایل دیگر، از قبیل مراحل اداری یا پزشکی از ادامه روند استخدام خارج شوند، در این صورت از افراد جایگزین آنها بر اساس ظرفیت اعلام شده استفاده می‌شود. همانند نتایج کنکور دانشگاه که افراد زیادی مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ولی الزاماً پذیرفته نهایی نمی‌شوند».

«در آخرین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی که برای بالغ بر ۲۸ دستگاه اجرایی با سهمیه تخصیصی ۳۲۰۰۰ نفر برگزار گردید، که تقریبا سه برابر این ظرفیت به عنوان مجاز معرفی شده‌اند که خود را به نام کارنامه سبز معرفی می‌نمایند؛ بدیهی است اگر این رویه، ( یعنی پذیرش سه برابر ظرفیت) در خصوص سایر آزمون‌های رقابتی از جمله کنکور مقاطع مختلف تحصیلی نیز به رویه تبدیل شود، می‌بایست کارنامه سبزهای زیادی را داشته باشیم که دانشگاه‌ها مکلف به پذیرش آنها باشند. این درحالی است که ظرفیت استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی محدود و همچنین ظرفیت منابع اعتباری تامین حقوق و فوق العاده‌های سنواتی نیز با محدودیت مواجه است. در آزمون استخدامی فراگیر هشتم نیزسهم وزارت کشور ۱۵۰۰ سهمیه بوده است که در مرحله چند برابر ظرفیت ۳۷۴۶ نفر معرفی شده اند».

« بنابراین ظرفیت استخدامی فراتر از مجوز صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار تائید شده سازمان برنامه وبودجه کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور نمی‌باشد و افراد مذکور می‌توانند از فرصت‌های استخدامی آتی پیش رو استفاده نمایند. علی ایحال با توجه به اینکه وزارت کشور بدلیل گسترش تقسیمات کشوری و لزوم تاسیس واحدهای شهرستانی(فرمانداری ) و واحدهای بخشی(بخشداری ) اقدام نموده است، نسبت به درخواست سهمیه استخدامی جدید اقدام نموده است که در صورت تائید آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار حقوق و مزایا توسط سازمان برنامه و بودجه در آزمون استخدام فراگیر نهم یا دهم یا سایر ظرفیت‌های ابلاغی توسط مراجع ذیربط امکان جذب در بخشداری‌ها یا فرمانداری‌های جدید التاسیس فراهم خواهد گردید تا بدین ترتیب بتواند نسبت به جذب علاقه‌مندان و متقاضیان استخدامی در مجموعه وزارت کشور پاسخ مساعد بدهد».

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها