معلمان حق التدریس استان قزوین جذب می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال تمام معلمان حق التدریس و نهضتی پیش از سال ۹۱ این استان جذب خواهند شد و از اول مهرماه هیچ معلم حق التدریس در مدارس نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت معلم که در محوطه آموزش و پرورش برگزار شد ، افزود: همه برنامه های آموزش و پرورش استان بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت های ۶ گانه استوار است.
وی اظهار داشت: زیربنایی ترین رویکرد سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های ۶ گانه است و ما نیاز به آموزش و پرورش تمام ساحتی داریم چون این نوع تعلیم و تربیت انسان تمام ساحتی تربیت می کند و همه شاخص های ارزیابی در فعالیت های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می شود.
اصغری اضافه کرد:آموزش و پرورش قزوین با داشتن ۱۷ هزار و ۳۰۰ معلم، بالاترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کند و با دارا بودن ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، سرمایه های انسانی ارزشمندی را باید برای آینده کشور تربیت کند.
وی با اشاره به جذب معلمان حق التدریس افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس، وزارت آموزش و پرورش موظف شده است کلیه معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی که تا قبل از سال ۹۱ همکاری خود را آغاز کردند، استخدام کند .
این مسوول تصریح کرد: نیروهای حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با مجموع آموزش و پرورش استان همکاری داشتند یکهزار و ۷۴ شناسایی شدند که تا کنون یکهزارو یک نفر این افراد تعیین تکلیف شده و مابقی تا پایان اردیبهشت ماه امسال جذب خواهند شد.
اصغری خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها ۲۱۶ معلم خرید خدمت با ما همکاری می کنند که هیچ گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم .
وی تاکید کرد: امسال هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در مجموع آموزش و پرورش استان قزوین جذب خواهند شد که از این تعداد ۴۹۸ معلم جدید از طریق آزمون ماده ۲۸ و پس از گذراندن مدت آموزش از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد.
اصغری یادآور شد : سال گذشته برای جبران کمبود معلم در مدارس ۷۰ هزار ساعت اضافه کار از طریق معلمان بازنشسته و خرید خدمت در مدارس استان جبران شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:اصلی ترین اولویت آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی است که بیش از ۵۰ درصد باید در مدارس فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.
وی از افزایش هشت درصدی میزان پذیرش دانش آموزان در المپیادهای علمی خبر داد و افزود : علاوه بر این افزایش میران پذیرش المپیاد در مناطق محروم افزایش یافته است.
اصغری ادامه داد: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی استان قزوین است و رسانه‌ها باید برای بهتر شدن بازدهی این نهاد ما را همراهی کنند.
وی با قدردانی از زحمات معلمان برای آموزش به دانش آموزان در شرایط کرونایی، تصریح کرد: معلمان در ۱۴ ماهه گذشته تلاش‌های زیادی برای آموزش دانش آموزان انجام دادند و شاهد اقدامات خوب آن‌ها بودیم.
اصغری در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: همه ساله در راستای تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان استان قزوین برنامه های متعدد فرهنگی اجرا می شود و امسال نیز با توجه به تداوم کرونا این برنامه ها عمدتا به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها