مصوبه استخدامی دولت ابطال نشده است

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در حاشیه افتتاح شعبه دیوان عدالت اداری اظهار داشت: دیوان مصوبه هیئت دولت مبنی بر استخدام جدید را ابطال نکرده بلکه مصوبه را دولت باید اصلاح کند و به تأیید مجلس شورای اسلامی برساند.

وی تصریح کرد: ‌به موجب این مصوبه اجازه استخدام به دوایر دولتی و استان‌ها داده شده اما مجلس شورای اسلامی این مصوبه را که در جهت رفع کمبود نیروی انسانی تصویب شده است مورد نقد و بررسی قرار داده و اشکالات آن را ذکر کرده است.

منتظری خاطر نشان کرد: این اشکالات به دولت اعلام شده تا دولت مصوبه را اصلاح کند اما مجدداً مجلس اعلام کرده است آن اشکالات هنوز برطرف نشده و تا زمانی که این اشکالات برطرف نشود استخدام‌های جدید امکان‌پذیر نیست.

این مسئول اضافه کرد: ما از دولت انتظار داریم حال آن که می‌خواهد گامی در مسیر نوسازی نیروی انسانی در دوایر دولتی بردارد، مقررات قانونی را کاملاً رعایت بکند تا این موضوع با مشکلی مواجه نشود.

وی بیان کرد: اگر چنانچه این اشکالات برطرف نشود استخدام‌های جدید آثار و تبعات فراوانی از بابت حقوقی و اجتماعی خواهد داشت که امیدواریم اشکالات جزئی در مصوبه رفع شده و بدون اشکال این کار انجام شود.

اگر تبدیل وضعیت‌ها قانونی باشد منعی وجود ندارد

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد سئوالی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی یادآور شد: اگر چنانچه قانون اجازه داده باشد و این استخدام‌ها در چارچوب قانون صورت بگیرد قطعاً شکایتی را شاهد نمی‌باشیم و اگر شکایتی هم شده، رد می‌شود.

منتظری گفت: ‌اگر چنانچه به موجب قانون این استخدامی‌ها نباشد دولت باید در جهت تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی فکر دیگری بکند اما صحبت ما سر این است که تبدیل وضعیت نیروها از قراردادی به پیمانی و از پیمانی به رسمی باید با رعایت قانون انجام شود تا در مراحل بعدی مشکلی را شاهد نباشیم.

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شکایات مردم از دستگاه‌های متخلف

این مسئول در ادامه سخنان خود از افزایش یک درصدی تخلفات اداری در استان اردبیل خبر داد و افزود: استان اردبیل از معدود استان‌هایی است که در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کمترین رشد را داشته است.

وی تصریح کرد: با عنایت مسئولان استان به ویژه نظارت‌ها و حمایت استاندار اردبیل این افزایش ورودی پرونده تنها یک درصد بوده که انتظار می‌رود این روند کاهشی را در ورودی شکایات مردم از دستگاه‌های دولتی شاهد باشیم.

منتظری خاطر نشان کرد:‌ در سطح کشور نیز امسال افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را در شکایات مطرح شده از سوی مردم بر اثر تخلفات انجام شده شاهد و ناظر بودیم.

بیشترین تخلفات مربوط به مسایل استخدامی، بیمه و کار است

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه سخنان خود بیان کرد:‌ عمده تخلفات اداری که در کشور رخ می‌دهد مربوط به مسایل استخدامی، بیمه و کار است که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در زمینه افتتاح دفاتر استانی دیوان اضافه کرد: به موجب قانون موظف شدیم در مراکز استان‌ها دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری را راه‌اندازی کنیم که اردبیل شانزدهمین استانی است که دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در آن افتتاح می‌شود.

منتظری یادآور شد: ‌امیدواریم راه‌اندازی این دفاتر گام مؤثر و پر خیر و برکت در مسیر خدمت‌رسانی شایسته باشد چرا که با راه‌اندازی این دفاتر دیگر نیازی نیست مردم به پایتخت مراجعه کرده و از همین شهر و دیار خود می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

وی ادامه داد:‌ از طریق این دفتر کلیه خدماتی که در تهران ارایه می‌شود به هموطنان این استان ارایه می‌شود و تقدیم دادخواست و تشکیل پرونده در اردبیل صورت گرفته و رسیدگی به تخلفات اداری در تهران انجام شده و نتیجه آن به اطلاع شکایت‌کنندگان می‌رسد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها