محبوب ترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه چیست؟

مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور برای ایرانیان خیلی راحت تر از مهاجرت به کشورهای دیگر است به همین دلیل است که ایرانی هایی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند از میان گزینه های روی میز، ترکیه را انتخاب می کنند.

بر خلاف گمان برخی که فکر می کنند بعد از مهاجرت قرار است بدون کار کردن پول در بیاورند در کشور ترکیه هم برای بقا و ادامه زندگی به پول احتیاج است. برخی از مشاغل در ترکیه نزد ایرانی ها محبوبیت بیشتری دارند. اگر علاقه مند به شغل خاصی هستید یا در شغل خاصی مهارت دارید با یک مشاوره کاری در ترکیه می توانید شغل مورد نظر خود را بیابید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا معرفی و بررسی محبوب ترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه بپردازیم.

پیدا کردن شغل ترکیه

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

در ترکیه مشاغلی وجود دارند که با مهیا کردن شرایط مهاجرت، افراد مختلف می توانند با فعالیت در یک شغل یا حرفه به کشور ترکیه مهاجرت کنند. قوانین مهاجرتی کشور ترکیه به ایرانیان این اجازه را می دهد که بدون اخذ ویزا به مدت ۳ ماه در ترکیه اقامت داشته باشند.

در این فرصت افرادی که دارای مهارت و توانایی هستند می توانند بدنبال کسب و کار مناسب خود بگردند یا از طرف یک کارفرما یک پیشنهاد کاری دریافت کنند. برای این کار مدارکی را باید تحویل کنسولگری ترکیه دهند که شامل فرم درخواست ویزای کار، شماره و کد مالیاتی، گواهی عدم سوء پیشینه، ترجمه رزومه کاری و سوابق شغلی، ترجمه مدرک تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی، آدرس ایمیل معتبر، دو قطعه عکس رنگی تمام رخ، اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی، ارائه دعوت نامه کاری از یک کارفرمای ترک، کد رمز دولتی کارفرمای ترک و کد ملی مخصوص اتباع خارجی می باشد.

مشاغل محبوب در ترکیه برای ایرانی ها

در ترکیه بین دستمزد خانم ها و آقایان تفاوتی وجود ندارد. مشاغلی مثل امور بیمارستانی که در ایران خانم ها بیشتر عهده دار آن ها هستند در ترکیه نیاز به مجوز شهروندی ترکیه دارد. در برخی شغل ها نیز باید تسلط به زبان ترکی استانبولی اهمیت زیادی دارد.

از پر درامد ترین مشاغل برای ایرانی ها در ترکیه می توان به بازیگری در ترکیه، پزشکی و تخصص های جراحی، دندان پزشکی، قضاوت، وکالت، مدیریت های بانکی و اجرایی، خلبانی و مدیریت بازاریابی اشاره کرد.

شغل مناسب در ترکیه

مشاغل پر درآمد در ترکیه

هرچه شغل پردرامدتر باشد سختی آن بیشتر است و زحمتی که برای رسیدن به آن جایگاه کشیده می شود نیز بیشتر می باشد. در پایین لیستی از مشاغل پردرامد در ترکیه و توضیحاتی درباره هرکدامشان آماده کرده ایم.

متخصص جراحی

متخصصان جراحی نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارند و شغلشان شغل بسیار حساسی است در عین حال درامد بالایی هم دارند و حقوقشان ماهانه بین ۴۰ تا ۲۵۰ هزار لیر است.

دندان پزشک

دندان پزشک ها در اکثر کشورهای دنیا درامد بالایی دارند و ترکیه هم از این قائده مستثنی نیست. دندان پزشکی از مشاغل محبوب و پردرامد در ترکیه به حساب می آید و متوسط درامد دندان پزشک ها تا ماهانه ۹۰ هزار لیر میرسد.

خلبان و کمک خلبان

خلبانی و کمک خلبانی دو شغل سخت و حساسی هستند که درامد بالایی هم دارند. مسیر رسیدن به عنوان خلبانی یا کمک خلبانی دشوار است و هرکسی حوصله و توانایی رسیدن به این جایگاه را ندارد. درامد کاپیتان ها در ترکیه با توجه به سابقه آن ها از ماهی ۳۰ هزار لیر تا ۱۰ هزار دلار متفاوت است. درامد کمک خلبان ها نیز تا ۶ هزار دلار می رسد.

مهانداری و هتلداری

ترکیه هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر از اکثر نقاط دنیاست به همین دلیل مشاغل مربوط به گردشگری مانند مهمانداری و هتلداری پردرامد هستند. ایرانیانی که زبان انگلیسی و ترکی استانبولی آن ها خوب است در این مشاغل مشغول به کار هستند. در این مشاغل باید به مسافران خارجی که به این کشور می آیند خدمات ارائه داد. از شرکت های هواپیمایی گرفته تا هتل ها به دنبال استخدام افراد در این مشاغل هستند.

کار در کارخانه

متخصص حوزه آی تی

متخصص حوزه آی تی در سال های اخیر به یک شغل مهم و پر درامد تبدیل شده است که نیاز به افراد متخصص در این حوزه در سراسر دنیا احساس می شود. متخصص حوزه آی تی هم در ترکیه یکی از مشاغل درامدزاست که شرکت های دولتی یا خصوصی همواره به دنبال استخدام افراد متخصص در این جایگاه هستند. به دلیل تقاضای بالای این نیروی کار، متخصصین این حوزه راحت تر از برخی حوزه ها در ترکیه ساکن می شوند و شروع به کسب درامد می کنند.

مدیر مالی

مدیر مالی باید در یکی از رشته های بانکداری، اقتصاد، تجارت و یا مدیریت مالی تحصیل کرده باشد. این شغل درامد خوبی در کشور ترکیه دارد و یک مدیر مالی ماهانه حدودا ۱۳ هزار لیر درامد دارد.

مدیر بازاریابی

رقابت میان کسب و کارهای مختلف باعث شده است که مدیریت بازاریابی اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. تقاضا برای این شغل بالا رفته و افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند درامد بالایی دارند. از طرفی مدیریت بازاریابی امروزه به یکی از رشته های تخصصی تبدیل شده است. مدیران بازاریابی در ترکیه درامدی بین ۷ تا ۱۶ هزار لیر در ماه دارند.

وکالت

وکلا در اکثر کشورهای دنیا درامد مناسبی دارند. میزان سابقه کاری و درصد موفقیت وکلا در پرونده هایشان در میزان درامد آن ها در ترکیه تاثیرگذار است. ترکیه یکی از کشورهای مهاجر پذیر دنیاست و مهاجران قانونی هم برای استقرار در این کشور حتما کارشان به یک وکیل بر خواهد خورد از این رو وکالت در ترکیه یکی از شغل های درامدزا به حساب می آید. درامد وکلا در ترکیه از ۹ تا ۳۰ هزار لیر در ماه متفاوت است.

قاضی

مسئولیت سنگین قضاوت باعث می شود که حقوق این شغل مناسب باشد. قضاوت در ترکیه هم مثل کشورهای دیگر درامد بالایی دارد تا جایی که تا ۲۷۲ هزار لیر در سال نیز می رسد. این میزان درامد به مدرک تحصیلی، محل خدمت و میزان تجربه قاضی بستگی دارد.

بازیگری

بازیگری یک شغل پر درامد و شهرت آفرین است اما همه کسانی که وارد این عرصه می شوند نمی توانند به درامد و شهرت زیادی دست پیدا کنند. بازیگری در ترکیه در سال های اخیر با توجه به این که شبکه های این کشور گسترش یافته اند تبدیل به یک شغل خواهان دار و پر درامد شده است. ایرانی های زیادی هم توانستند وارد عرصه بازیگری در ترکیه شوند.

نکات مهم برای کار در ترکیه

ایرانی ها و دیگر اتباع خارجی برای کار در ترکیه نیاز به داشتن مجوز کار دارند. این مجوز بعد از پیدا کردن کار و ارائه مدارک به وزارت کار ترکیه صادر می شود.

در ترکیه قراردادهای کار معمولا به صورت یکساله بین کارفرما و متقاضی منعقد می شود به گونه ای که حتما باید در قرارداد، کارفرما متقاضی را بیمه کند. با توجه به حقوق دریافتی مبلغی به طور ماهیانه از آن به عنوان مالیات و حق بیمه کسر می شود.

نرخ اضافه کاری در این کشور ۵۰ درصد بیشتر از حقوق پایه برای هر ساعت حساب می شود. در تعطیلات رسمی در این کشور مثل ایران کارخانه ها و شرکت ها موظفند کارمندانشان را تعطیل کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل در ترکیه آشنا کنیم. سعی کنید اگر قصد مهاجرت به ترکیه و کسب درامد در این کشور را دارید حتما با مدارک تکمیل شده نسبت به این کار اقدام کنید و یک مشاوره کاری در ترکیه دریافت کنید.

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها