مجوز استخدام نیروهای حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای صادر شد

صالحی عمران گفت: برای تدوین برنامه‌های درسی از سوی خود دانشگاه، ابلاغیه‌ای جدید از سوی وزیر علوم صادر شده است.به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری این دانشگاه که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاهی مهم در آموزش‌های مهارتی دارد و در برنامه‌های وزارت علوم و برنامه ششم توسعه به کیفیت ارتقای آموزش‌های مهارتی توجهی ویژه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه به کمک آموزش‌های مهارتی می‌توان به توسعه اقتصادی رسید، اظهار کرد: توجه به آموزش عالی و مهارتی جزء برنامه‌های جدی سیاستگذاران است و به کمک همین آموزش عالی می‌توان دغدغه اشتغال و بازار کار جوانان را برطرف کرد.

وی درباره دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۷۰ هزار دانشجو و ۱۷۵ دانشکده در سراسر کشور، فرصتی خوب برای اهداف مهم اقتصادی خواهد بود.
مجوز تدریس ۳۲۸ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

صالح‌عمران با اشاره به کیفیت و کمیت آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: توسعه کیفی دانشگاه جزء برنامه‌های اصلی است که در حال پیگیری است، سال قبل تنها دانشگاهی بودیم که توانست مجوزهای ۳۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته را دریافت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر ۵۲ مرکز دخترانه مستقل در سراسر کشور وجود دارد و با مجوز شورای گسترش ۵ آموزشکده دیگر نیز برای فعالیت تشکیل شده است.
۵۰ میلیارد تومان هزینه برای بازسازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای

وی درباره بازسازی کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول ۵۰ میلیارد تومان صرف بازسازی کارگاه‌ها و ارتقای تجهیزات آموزشی شد.

صالحی‌عمران درباره برنامه‌های آموزشی ارتقاء کیفی دانشگاه گفت: برنامه‌های آموزشی از مهمترین عواملی است که سبب رشد و ارتقای کیفیت دانشگاه می‌شود و تدوین برنامه‌های درسی به واسطه ایجاد برنامه‌های مفید کمکی خوب به کیفیت دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به آئین‌نامه جدید برای تدوین سرفصل‌های درسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: به دنبال تدوین سرفصل‌های جدید، وزیر علوم آئین‌نامه‌ای جدید برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضاء رساندند و از سال جدید برنامه‌های درسی در سیستم آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط خود اساتید و کمیته‌های تخصصی تدوین خواهند شد.
سوق دادن دانشجویان فنی و حرفه‌ای به بازار کار

وی ادامه داد: آئین‌نامه شورای برنامه‌ریزی که توسط وزیر علوم امضاء شده است می‌تواند در به روز شدن برنامه‌های درسی و سوق دادن دانشجویان به سمت بازار کار موثر باشد.

صالحی‌عمران با بیان اینکه انعطاف‌پذیری یکی از عوامل مهم در تدوین سرفصل‌های درسی است، اظهار کرد: انعطاف‌پذیری؛‌ نیاز بازار کار و احتیاج تدوین دروس مختلف است. ذات آموزش مهارتی سخت و تکراری،‌ جوابگوی تقاضای نیروی کار نخواهد بود که در این بین به کمک تدوین سرفصل‌های درسی می‌توان این انعطاف‌پذیری را افزایش داد.
مجوز استخدام حق‌التدریس‌ها صادر شده است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره بند (ذ) ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه گفت: طبق این بند قرار بود نیروهای حق‌التدیس دانشگاه که تا قبل از سال ۹۰ با ما همکاری می‌کردند، از سازمان امور اداری و استخدامی مجوزهای لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: اکنون مجوز این گروه از افراد دریافت شده است و تا به امروز ۹۱۴ نفر از متقاضیان توانسته‌اند مجوز لازم و مراحل استخدام را پشت سر بگذارند.

صالحی‌عمران با اشاره به تفاهم‌نامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای با نهادهای مختلف اظهار کرد: برای آشنا کردن دانشجویان با صنعت و سوق دادن آنها به سمت بازار کار، تفاهم‌نامه‌هایی مختلف با سازمان‌های دولتی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق اسناد، اتاق بازرگانی منعقد شده است.
همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کشورهای اروپایی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه اکنون دانشگاه فنی و حرفه‌ای اکنون با دانشگاه آلمان تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانده است، گفت: برای ارتقاء اساتید و توانمندسازی مربیان و اعضای هیئت علمی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه آلمان به امضاء رسانده‌ایم که در راستای آن اعضای هیئت علمی و مربیان می‌توانند از آموزش‌های لازم و بین‌المللی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آئین‌نامه ارتقاء اساتید گفت: از سوی وزارت علوم آئین‌نامه ارتقاء اساتید در حال تدوین است اما هنوز ابلاغ نشده است و این آئین‌نامه برای رشد مهارت آموزی و گسترش صنعت بازار کار است.
همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاونت علمی و فناوری

صالحی‌عمران با اشاره به همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: برای کمک به شرکت‌های دانش بنیانی که توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکیل می‌شود تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی به امضاء رسانده‌ایم و اکنون چند مرکز نوآوری از سوی این نهاد در برخی از دانشکده‌های ما زا جمله دانشکده شریعتی به وجود آمده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها