جذب چهار هزار و پانصد پرستار تا پایان سال

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با دستور وزیر بهداشت ۴ هزار و پانصد پرستار در کشور جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزخلیج فارس؛ دکتر مریم حضرتی در بازدید از بیمارستان‌ها و دانشکده‌های پرستاری هرمزگان افزود: اولویت جذب و توزیع پرستار با استان‌های محروم است.
حضرتی با اشاره به اینکه بیمارستان میناب کمبود شدید پرستار دارد گفت: میانگین پرستار به تخت در بیمارستان میناب نیم است که به ضرر بیمار است.
وی افزود: بیمارستان میناب ۱۱۶ تخت دارد و با ۳۰۰ تخت خدمت رسانی می‌کند که باید اصلاح شود تا بتوان نیروی کافی جذب شود.
وی گفت: آمار پرستار به تخت در کشور یک و هشت دهم است و در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ۹ دهم که هنوز با استاندارد فاصله دارد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: نگهداشت نیرو در بیمارستان بشاگرد ضروری است و این بیمارستان در بخش‌های پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی، اعزام نیرو و حمل و نقل مشکل دارد.
حضرتی گفت: دانشکده پرستاری بندرعباس هم از هیئت علمی و استاندارد دانشجو به استاد مشکل دارد که برای حل این مشکل تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: مرکز آموزش هلال احمر استان قابلیت راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین نیروی نظام سلامت پرستاران هستند، گفت: پرستاران و ماما‌ها در کاهش هزینه‌های درمان و دسترسی مردم به خدمات ارزان و باکیفیت نقش دارند.
حضرتی با اشاره به اینکه از طرف سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ میلادی سال پرستار و ماما اعلام شده است، گفت: در ۳۰ سال آینده از هر پنج نفر یک نفر در کشور سالمند است که نقش مراقبت پرستاری ویژه است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها