بررسی ویژگی های ارز hive و مزایا و معایب آن

فناوری بلاک چین در حال حاضر تأثیر زیادی بر جنبه‌های مختلف جوامع و اقتصادهای سراسر جهان گذاشته است، اما چالش‌های مهمی نیز وجود دارد. چنین مشکلاتی از استفاده گسترده‌تر از ارزهای دیجیتال جلوگیری می‌کند. در حال حاضر چندین پلتفرم غیرمتمرکز وجود دارد که وعده مقابله با این موانع را می‌دهند، اما بلاک چین هایو (Hive) با طراحی و افزودن ویژگی‌های نوآورانه، از دیگر پروژه‌ها پیشی گرفته است.

شبکه هایو یکی از برجسته‌ترین بلاک‌چین‌های وب ۳.۰ محسوب می‌شود که در ۲۰ مارس ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. برای آشنایی با اکوسیستم هایو و بررسی مزایا و معایب به خواندن ادامه دهید.

بلاک چین Hive چیست؟

Hive یک اکوسیستم بلاک چین پیشرفته است که پردازش سریع و بدون پرداخت هزینه تراکنش را ارائه می‌دهد. این بلاکچین با سایر برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) تفاوت‌هایی دارد. بلاک چین Hive می‌تواند استفاده از ارزهای دیجیتال را تقویت کند و به یک بلاک چین برتر وب ۳ تبدیل شود.

به‌عنوان یک راه‌حل وب ۳ سازندگان هایو، توسعه دهندگان، کاربران و حتی شرکت ها را گرد هم می آورد تا از طیف وسیعی از مزایا بهره‌مند شوند. شبکه Hive یکپارچه‌سازی و توسعه برنامه‌ها و سیستم‌ها را در میان این افراد که علایق مشترک دارند ترویج کند.

برخلاف راه‌حل‌های Web 2.0، اکوسیستم هایو به طور کامل توسط جامعه خود پشتیبانی و اداره می‌شود. عملکرد آن به کاربران با کنترل کامل بر داده‌های خود، بدون هزینه تراکنش و دسترسی به مجموعه‌ای چشمگیر از برنامه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از کد منبع‌باز برای تولید پروژه‌ها و برنامه‌های وب ۳ استفاده کنند.

معرفی ویژگی‌های منحصربه‌فرد شبکه هایو

اصلی‌ترین قابلیتی که اکوسیستم هایو را از سایر رقبا متمایز می‌کند، این است که هایو از یک اکوسیستم فعال متشکل از برنامه‌ها، جوامع و افراد حقیقی دارد. بلاکچین و همچنین اکوسیستم هایو غیرمتمرکز هستند و با هدف افزایش مقیاس‌پذیری همراه با پذیرش گسترده طراحی شده‌اند.

امنیت شبکه هایو یکی دیگر از نقاط قوت این پروژه است. تیم توسعه‌دهنده هایو تمامی رمزارزهای موجود را در منابع ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌کنند. همچنین کیف پول‌های امنیتی برای استفاده در دسکتاپ و موبایل به کاربران ارائه کرده است.
این کیف پول‌ها عبارت‌اند از: Vessel, Keychain HIVEWallet, Ecency.

هایو اولین بلاک چین اثبات سهام با مقیاس‌پذیری در سراسر جهان است که به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز و توسط خود کاربر کنترل می‌شود. از زمان راه‌اندازی پروژه هایو تا به امروز، این پلتفرم در صدها برنامه، گروه و پروژه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

هایو از تکنولوژی بهره می‌برد که می‌تواند حجم بالایی از تراکنش‌ها، ‌بلوک‌های سریع ۳ ثانیه‌ای و تراکنش‌های بدون هزینه پشتیبانی می‌کند. این امر موجب شده ‌تا هایو به یک پلتفرم ایده‌آل برای ساخت برنامه‌های بسیار تعاملی تبدیل شود.

انواع توکن‌های موجود در شبکه Hive

در بلاکچین هایو از ۳ توکن مختلف استفاده شده است که هر کدام عملکرد و وظیفه متفاوتی در قبال اکوسیستم دارند. این توکن‌ها عبارت‌اند از:

  • HIVE: توکن لیکوئید پلتفرم هایو است و یک توکن رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. کاربران می‌توانند ارز دیجیتال HIVE را به Hive Power تبدیل، با Hive Dollar معامله یا به فرد دیگری منتقل کنند.
  • Hive Power: Hive Power یا به‌اختصار HP، معیاری است که میزان اعتبار و تأثیرگذاری یک کاربر در شبکه HIVE را نشان می‌دهد. کاربرانی که Hive Power بیشتری در اختیار داشته باشند می‌توانند بر ارزش پست‌ها و کامنت‌ها تأثیر بگذارند. Hive Power نسبت به توکن HIVE لیکوئید کمتری دارد.
  • Hive Dollar: این توکن یک استیبل‌کوین است و ارزش آن برابر ۱ دلار است. این توکن را می‌تواند با توکن‌های هایو معامله کرد و با هدف مبادله و معامله به حساب‌های دیگر انتقال داد. فرآیند تبدیل توکن‌های Hive Dollar به توکن HIVE ممکن است ۳.۵ روز طول بکشد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال هایو

بلاکچین هایو به این دلیل ارزشمند است که یک بلاکچین واقعاً غیرمتمرکز و کارآمد را برای وب‎ ۳ راه‌اندازی کرده است. در ادامه به معرفی چند نمونه از مزایا آن خواهیم پرداخت:

  • تراکنش‌ها بدون کارمزد و با نهایت سرعت انجام می‌شوند. کاربران با هزینه پایین می‌توانند dAppها را توسعه دهند.
  • اکوسیستم هایو قدرتمند است. این پروژه به مدت ۵ سال توسط صدها انجمن و پروژه آزمایش شده است.
  • بسیار مقیاس‌پذیر است.

معرفی کاربردهای ارز دیجیتال HIVE

کاربران می‌توانند مقالات نوشته شده دست اول خود را در پلتفرم هایو پست کنند. این مقالات در بلاکچین ذخیره می‌شوند و اگر سایر کاربران به این محتوا رأی مثبت دهند، به نویسنده مقاله به‌عنوان پاداش ارز دیجیتال HIVE پاداش داده می‌شود. این پاداش‌ها بر اساس مکانیسم تورمی که در بلاکچین قرار دارد و ارزش توکن هایو توزیع می‌شود.

همچنین کاربران می‌تواند در فرآیند Staking،‌ Hive dollars خود را به Hive powers تبدیل کنند. توکن‌های HP بسیار تأثیرگذار هستند و امکاناتی مانند کنترل بیشتر روی پرداخت‌های پست، امکان کسب درآمد از پاداش‌های سرپرستی و امکان رأی‌دادن به افرادی که در بلاکچین حکومت می‌کنند را فراهم می‌کند.

بهترین کیف پول برای ذخیره ارز HIVE کدام است؟

برای ذخیره‌سازی ارز HIVE می‌توانید از کیف پول نرم‌افزاری هایو Hive Wallet و سیف پل SafePal استفاده کنید. چنانچه اولویت اول شما امنیت دارایی دیجیتالی است، ‌بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو اس و ترزور را انتخاب کنید.

ارز دیجیتال HIVE را از کدام صرافی بخریم؟

ارز دیجیتال HIVE در صرافی‌های همچون بایننس (Binance)، Bithumb، Huobi Global، Bittrex و Hotbit لیست شده است. اما ازآنجایی‌که احراز هویت در این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست، بهتر است از یک صرافی ایرانی مانند تبدیل برای خرید ارز دیجیتال HIVE استفاده کنید. تمامی رمزارزهای معتبر، میم‌کوین‌ها و ارزهای ان اف تی در تبدیل قابل‌معامله هستند.

آیا ارز HIVE ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

دنیای بلاک چین در دهه گذشته به‌سرعت در حال تغییر بوده است و هر از چند گاهی شبکه‌های جدیدی معرفی می‌شوند که ظاهراً بلاک چین را به روش‌های مختلف ارتقا می‌دهند. بلاکچینHive یکی از این شبکه‌هایی است که به دنبال بهبود برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان dAppها است. درحالی‌که کمتر از سه سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان شیفته این بلاکچین شده‌اند.

پیش‌بینی‌های قیمت نشان‌دهنده امکان رشد ارز هاید در دهه آینده وجود دارد. با درنظرگرفتن این موضوع، HIVE ممکن است یک سرمایه‌گذاری معقول و حتی زیرکانه برای برخی از سرمایه‌گذاران آینده‌نگر و بلندمدت باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها