امکان تکمیل ظرفیت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تکمیل ظرفیت در آزمون استخدامی وجود دارد، گفت: هیچ قانونی در این خصوص نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دستگاه تعلیم و تربیت برای جذب نیروی انسانی از دو روش استفاده می‌کند؛ روش اول از طریق کنکور است و داوطلبان شغل معلمی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، دوره‌های معلمی را طی می‌کنند.

روش دوم نیز از طریق آزمون استخدامی است که از آن به عنوان ماده ۲۸ یاد می‌شود؛ در این روش نیز از طریق آزمون استخدامی و بر اساس سهمیه پیش‌بینی شده برای آموزش و پرورش جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند.

سال گذشته نیز آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفتمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد و سهمیه دستگاه تعلیم و تربیت ۱۸ هزار و ۹۳ نفر بود.

برخی از پذیرفته‌شدگان مرحله اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که مرحله کتبی است، خواهان افزایش ظرفیت آزمون استخدامی هستند.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: مجوزهایی که سازمان اداری و استخدامی به ما می‌دهد، مجوزهای تک‌نوبته است و آزمون آن را هم سازمان سنجش به صورت متمرکز برگزار می‌کند و بر این اساس ما یک نوبت آزمون را برگزار می‌کنیم و هر فردی قبول شد، سهمیه را دریافت می‌کند و اگر سهمیه‌ای باقی بماند در آزمون بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تکمیل ظرفیت در آزمون استخدامی وجود دارد، گفت: هیچ قانونی در این خصوص نداریم و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها