استاندارد استان بوشهر بزودی استخدام می کند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر به عملکرد و اقدامات آن اداره کل در سال ۹۱ و برنامه های آنان در ایام نوروز و سال ۹۲ اشاره کرد.
رحیم بهره مند در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه تدوین استانداردهای ملی، بیش از ۴۰ استاندارد ملی در سال ۹۱ که موظفی ما ۳۵ مورد بوده در استان بوشهر تدوین شده است.
وی افزود: نظارت بر روی کالاهای تولید داخل بیش از ۸۰ پروانه استاندارد صادر کردیم که بیش از هدف گذاری سازمان بوده است و همچنین نظارتی بر روی کالاهای وارداتی با وجود افزایش قلم کالاهای مشمول استاندارد داشته ایم.
بهرمند بیان کرد: میزان پیش بینی شده درآمد اداره کل استاندارد استان ۳/۹ میلیارد تومان می باشد که ما در سال ۹۱ ۱۴ میلیارد تومان تقریبا ۴ برابر قیمت پیش بینی شده از محل اخذ کارمزد کالاهای وارداتی درآمد داشته ایم.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: در سال ۹۱ بیش از ۱۰۰ استاندارد هدف گذاری کردیم و از ۷۷۲ نازل سوخت در استان از لحاظ کالیبره بودن مورد بازرسی قرار دادیم و بیش از ۸ هزار نفر ساعت هم دوره آموزشی برای مسئولین کنترل کیفیت استاندارد استان برگزار کردیم.
وی افزود: همچنین ۷ سری بازرسی در هر سری ۷۶ بازرسی از طلا فروشی های در سطح استان تنجام داده ایم و در اوایل بازرسی هایمان مقدار وجود طلای خارجی در مغازه ها بسیار بالا بود که اکنون تقریبا به صفر رسیده است.
بهره مند عنوان کرد: از کلیه شهرک های بازی در سراسر استان بازرسی شده و اشکالات ار به آنها گفته شده و آنهایی که مشکلاتشان را رفع نکرده اند به آنان اجازه فعالیت در ایام عید داده خواهد شد ولی تقریبا ۹۰ درصد شهرک های بازی استان بوشهر استاندارد سازی شده اند.
وی همچنین در رابطه با استاندارد آسانسورها در ادارات استان عنوان کرد: در زمینه آسانسورهای ادارات ما از محل اعتبارات خودمان از آسانسورهای کلیه ادارات موجود در شهرستان بوشهر بازدید کردیم و مکاتباتی با ستاد مدیریت بحران در رابطه با رفع اشکالات آنها داشتیم و بسیاری از ادارات نواقص را برطرف کردند.
بهره مند گفت: نکته مهمی که همشهریان باید به آن توجه کنند گواهینامه آسانسورها می باشد که یک ساله می باشند و باید آنان هر ساله به شرکت های بازرسی در استان که فقط دو شرکت می باشد مراجعه کنند تا آنان از آسانسورهایشان بازدید و نواقصات را رفع کنند.
وی خاطرنشان کرد: انتظاری که از مسئولینی که به ما جهت اجازه فعالیت پارکهای بازی و بادی بدون استاندارد نامه می زنند داریم این است که به جای مدافع بودن، مدعی آنان شوند چونکه قشر آسیب پذیر این موضوع کودکان هستند.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر یادآور شد: خیلی از شهرداری های سراسر استان گاها هنگام واگذاری گواهی پایان کار به ساختمانهای دارای آسانسور بدون اخذ نظر امینی اداره استاندارد به آنان گواهی اتمام کار می دهند.
وی افزود: همچنین دیده شده شرکت های تبلیغاتی سراسر استان تبلیغات کالاهای مواد غذایی غیر استاندارد و یا جعل استاندارد کرده اند را انجام می دهند که باید از این گونه حرکات جلوگیری شود و قبل از تبلیغ کردن لطفا مدارک و گواهی استاندارد آن کالا را مشاهده یا از طریق اداره استاندارد استان استعلام کنند.
بهره مند با بیان اینکه ما باید استاندارد سازی را از خودمان و دولتی ها شروع کنیم عنوان کرد: طبق قانون، ذیحسابان سازمان ها و ادارات استان باید در مورد کالایی که فاکتورشان جهت پرداخت به زیر دستشان می آید باید علاوه بر فاکتور همراه آن گواهی و مدرک استاندارد آن کالای خریداری شده هم ضمیمه داشته باشد تا بتوانند آن را پرداخت کنند و در غیر این صورت باید از پرداخت هزینه آن کالا خودداری شود.
وی بیان کرد: ما در طول سال نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان داریم و انتظارمان از متولیان این نمایشگاه ها این است که از عرضه کالاهای غیر استاندارد خودداری کنند و در نمایشگاه بهاره امسال در بوشهر ۵ غرفه کل کالاهای آن توقیف شد و برای آنان پرونده قضایی تشکل گردید.
بهره مند با بیان اینکه تنها سازمانی که برای توقیف خط تولید نیاز به حکم توقیف قضایی ندارد سازمان استاندارد است، افزود: عمده چالش های ما در واحد تولید مصالح ساختمانی به ویژه تیرچه و بلوک می باشد که امیدواریم در سال آینده این مشکل با افزایش پرونده های استاندارد سازی رفع گردد.
مجوز استخدام بیش از ۴۰ نفر در اداره کل استاندارد صادر شده است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان دچار کمبود شدید نیروی انسانی است و آیا آگهی استخدام جذب نیرو در برنامه سال ۹۲ دارید، عنوان کرد: با پیگیری هایی که از طرف استانداری انجام دادیم مجوز ۲۰ نفر استخدامی که از محل اعتبارات ۵ ساله پنجم و همچنین ۲۰ نفر دیگر از طریق طرح مهر آفرین و همچنین مجوزی هم در رابطه با استخدام از مرکز به ما ابلاغ شده که به زودی شرایط آن را اعلام خواهیم کرد.
بهره مند افزود: برای سال آینده قصد داریم ارتباط با گمرک و استاندار را به صورت اتوماسیون صورت بگیرد، همچنین توسعه نمایندگی های استاندارد در تمامی شهرستانها فعال کنیم.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: حدود ۲۰ هزار صنف در سطح استان داریم که ۲۷۰۰ صنف آن وسایل سنجش دارند که با نمایندگانی از بازرگانی، تعزیرات و استاندارد ترازوهای آنان را چک و بازرسی خواهیم کرد و بر روی آنان علامت استاندارد نصب می کنیم.
وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ تدوین استاندارد در بوشهر انجام دادیم که از لحاظ رتبه جز چهارمین استان از نظر سرانه تدوین در کشور می باشیم.
بهره مند در رابطه با استاندارد سازی خرما عنوان کرد: خرما یک سری مشکلاتی دارد و متاسفانه به دلیل برداشت خرما که به صورت سنتی است و موارد ضد عفونی که در آن انجام نمی شود و سردخانه ای که برای حفظ خرما در استان نداریم و غیر استاندارد انبار می کنیم و در فصل گرما هم مشکل آفت زدگی دچار می شویم، جا دارد که یک سردخانه بالای صفر و سردخانه های نگهداری میوه و بسته بندی استاندارد در استان بوشهر برای داشتن خرمای استاندارد ایجاد شود.
وی در پایان از استاندارد سازی عبا بافی، مصنوعات دریایی و قلیه ماهی در سال ۹۱ در بوشهر خبر داد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها