اختصاص امتیاز ویژه استخدامی به پرستاران خرید خدمت فعال در بخش کرونا

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در آزمون های استخدامی آتی برای نیروهای پرستاری خرید خدمت که در بخش کرونا کار می کنند، امتیار ویژه ای در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فروغ مولا روز شنبه در آیین بزرگداشت مقام پرستار که به صورت حضوری و مجازی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۹ جهت تامین نیروی پرستاری مورد نیاز این دانشگاه از نیروهای پیمانی تازه استخدام، خرید خدمت و نیروهای استمرار طرح استفاده شد.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنان با ضریب نسبت نیروی پرستاری به تخت فاصله دارد، اظهار امیدواری کرد که در آزمون های استخدامی بعدی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سهمیه مناسبی در این زمینه به این دانشگاه اختصاص دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه از اجرای قانون فوق العاده ویژه کارکنان غیرهیات علمی از اول دی ماه خبر داد.

مولا با بیان این که در تامین نیروی کمک پرستاری با مشکلات زیادی روبرو هستیم در مورد تامین امنیت شغلی کادر پرستاری نیز تاکید کرد: در آزمون های استخدامی بعدی برای افراد نیروهای پرستاری خرید خدمت که در بخش کووید ۱۹ کار کردند، امتیار ویژه ای در نظر گرفته می شود.

وی درباره کمبود تخت های ویژه هم گفت: بیش از ۲۷۰ تخت عادی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تخت ویژه تبدیل و این نیاز احساس شد که درصدی از پرستاران بخش های عادی باید برای مراقبت از بیماران ویژه آموزش ببینند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این آموزش ها از ابتدای مهرماه امسال در چندین آی. سی. یوی بزرگ بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و روند برگزاری دوره ها ادامه دارد.

مولا با تاکید بر ضرورت خود مراقبتی کادر پرستاری، اظهار داشت: بسیاری از پرستاران به کرونای خفیف مبتلا شدند و با یک تا دو هفته مرخصی به محل کار بازگشتند اما تعداد زیادی هم بستری شدند.

وی همچنین با تاکید بر به روز رسانی اخلاق مداری در جامعه پرستاری، خاطرنشان کرد: اخلاق هم مثل همه مقولات جامعه شناسی احتیاج به یادآوری و خون تازه دارد، امیدواریم در سال پیش رو از روز ۳۰ آذر روز پرستار امسال تا روز پرستار سال بعد به این نیاز دانشگاه و جامعه پرستاری تاکید و توجه ویژه شود.

به گزارش ایرنا، فردا یکشنبه ۳۰ آذرماه با عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

به گفته علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، ۴۶ نفر در استان تهران و سایر استان‌ها ۲۰۰ نفر شهید مدافع سلامت از کادر بهداشتی، درمان و پشتیبانی بوده اند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها