اتصال ۲۶۰۷ نفر به بازار کار توسط جهاددانشگاهی کردستان

کردستان مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان از اتصال ۲ هزار ۶۰۷ نفر به بازارکار در طرح ملی مشاغل خانگی خبرداد.

سیروان صیدی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی راهی برای کاهش بیکاری در جامعه است، اظهار کرد: در سال گذشته ۹ استان به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور معرفی شدند که استان کردستان نیز در جمع این استان ها قرار داشت.

وی با بیان اینکه سهمیه استان کردستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۶۰۰ نفر بود، عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان با برنامه ریزی های دقیق توانست در مرحله اول این طرح ۵۵۲۶ نفر متقاضی را در سامانه ثبت نام کنند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان پس از ثبت نام متقاضیان به همراه کارشناسان مجرب این حوزه پالایش های اولیه را انجام داده و ۴۸۰۵ نفر را تایید صلاحیت کردند.

صیدی در ادامه با بیان اینکه پس از تایید صلاحیت نهایی متقاضیان مشاغل خانگی، تیم مشاوران شغلی متشکل از ۱۱۰ نفر عضو تشکیل شد، بیان کرد: در ادامه این طرح که توسط جهاددانشگاهی استان کردستان انجام شد ۲۶۰۷ نفر متقاضی به بازار کار متصل شده اند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان ضمن اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان کردستان باعث به وجود آوردن ۱۰ برند شغلی شد، گفت: در ابتدای این طرح با مطالعات میدانی و کتابخانه ای که توسط کارشناسان جهاددانشگاهی انجام شد ۱۱ رسته شغلی برای استان کردستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۵ نفر کارآفرین و ۷۵ نفر پیشران در این طرح جهاددانشگاهی را همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: در بحث اطلاع رسانی این طرح تا کنون ۲۰۵ خبر در جراید استان و کشوری جهت اطلاع رسانی به عموم انجام شده است.

گفتنی است: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دو خوشه شغلی از جمله “شال مرزی” و تولید “ماسک” انجام شده و در این زمینه نیز ۱۳۸ فروشگاه مجازی برای ارائه محصولات دایر شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها