آیا دوج کوین کلاهبرداری است؟ از صفر تا صد ماجرا

ارز دیجیتال DOGE با الگوبرداری از یک میم معروف در اینترنت ابداع شد و اکنون به یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل شده است.

آیا دوج کوین کلاهبرداری است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ آیا دوج کوین سقوط خواهد کرد؟ اینها سوالاتی است که این روزها سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال مدام می‌پرسند. در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم و ببینیم که آیا دوج کوین در نهایت کلاه برداری یا اسکم هست یا خیر؟ پس با ما همراه باشید.

 

چرا دوج کوین اینقدر محبوب شد؟

با هجمه تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و توییت‌های ایلان ماسک، دوج کوین به یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شد. این رمزارز ابتدا در یک ویدیوی تیک تاک در سال ۲۰۲۰ تبلیغاتی شد، اما پس از آن اتفاق خاصی نیفتاد تا اینکه با توییت های ایلان ماسک در مورد این رمزارز محبوبیت آن به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد، به طوری که تنها طی یک روز، قیمت آن ۱۰ برابر شد.

آیا سرمایه گذاری در دوج کوین بی‌خطر است؟

این سوالی است که در ذهن همه وجود دارد. مانند بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها، اگر پول خرج نکنید، نمی‌توانید درآمد کسب کنید و اگر نمی‌خواهید پول زیادی از دست بدهید، نباید زیاد سرمایه‌گذاری کنید.

اما سوال بزرگ این است که آیا رشد سرسام آور دوج کوین فقط به دلیل حمایت ایلان ماسک و طرفداران وفادار آن بود؟ شاید. اگرچه کامیونیتی دوج کوین گسترده و متنوع است و این ارز دیجیتال دارای یک شبکه حامی از مردم سراسر جهان است که از چیزهای جالبی مانند تیم سورتمه سواری جامائیکا در سال ۲۰۱۴ حمایت کرده‌اند.
اما به طور کل باید گفت هیچ تضمینی در سرمایه گذاری وجود ندارد.

همچنین این روزها وب‌سایت‌های جعلی دوج کوین به یک کلاهبرداری رایج تبدیل شده است. خبر خوب این است که با استفاده از ا وب‌سایت اعتبارسنج Scam Detector می‌توانید ببینید که آیا یک وب‌سایت قانونی است یا خیر. آن را در زیر بررسی کنید:

آیا دوج کوین سقوط می‌کند؟

سوال رایج دیگر این است که آیا دوج کوین سقوط می‌کند؟ هرچند نمی‌توان به قطعیت به این سوال پاسخ داد، اما وال استریت ژورنال در مقاله اخیر خود در مورد سوداگری روی چند نوع ارز دیجیتال از جمله دوج کوین به بحث پرداخته است. طبق این مقاله، پیش بینی اینکه در آینده چه اتفاقی برای دوج کوین خواهد افتاد دشوار است. به طور کلی، این مقاله شاره دارد که سقوط ممکن است برای هر ارز دیجیتالی اتفاق بیفتد، و زمانی که رشد اقتصادی کند می‌شود مردم پول کمتری سرمایه گذاری می‌کنند و این بر همه بازارهای مالی تأثیر می‌گذارد.

آیا دوج کوین به یک ارز رایج تبدیل خواهد شد؟

اگرچه گمانه‌زنی‌ها بیداد می‌کند، هنوز تصویر روشنی در مورد اینکه آیا دوج کوین یا دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده به ارزهای رایج تبدیل خواهند شد یا خیر وجود ندارد. مسائل پیچیده‌ای وجود دارد، از جمله در دسترس بودن رمزارزها برای همه افراد و سهولت استفاده، که می‌تواند بر این نوع ارز تأثیر بگذارد. اما احتمال تبدیل شدن یک میم کویم مانند دوج کوین به یک ارز رایج چندان بالا نیست.

آیا دوج کوین کلاهبرداری است یا یک فرصت سرمایه گذاری واقعی؟

ممکن است پی بردن به اینکه دوج کوین یک سرمایه گذاری هوشمندانه است یا خیر کمی سخت باشد. این بازار به قدری جدید است که حتی نمی‌توانید افراد با تجربه ان را به عنوان «متخصص» معرفی کنید، به همین دلیل است که فضای زیادی برای تقلب وجود دارد. وقتی کسانی که پول زیادی دارند مایل به تبلیغ و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند، به راحتی می توان در دام سرمایه گذاری گرفتار شد.

بسته به دیدگاه شما، یک فرصت پول‌ساز سریع ممکن است انتخاب شگفت‌انگیزی برای رشد سبد پورتفولیوی شما به نظر برسد، اما آنهایی که تمایلی به ریسک کردن ندارند، دوج کوین را یک کلاهبرداری ساختگی می‌دانند.شما می‌توانید بهترین زمان برای خرید و فروش را پیدا کنید، اما هیچ چیز جادویی وجود ندارد که بتواند پیش بینی کند که قیمت دوج کوین به کدام سمت خواهد رفت.

مراقب وب‌سایت‌های جعلی باشید

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از روندهای رایج در مورد کلاهبرداری های دوج کوین، حضور وب‌سایت‌های جعلی است.

قبل از خرید Dogecoin در مورد بنیانگذاران شرکت تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها به رسمیت شناخته شده و قانونی هستند، اگر قسمت «درباره ما» در وب‌سایت یک شرکت وجود ندارد، این یک علامت هشدار بزرگ است.

 

یک ارز دیجیتال بیش از حد تبلیغ شده

به نظر می رسد تعریف رایج از دوج کوین در بین علاقه مندان ارزهای دیجیتال این است که «این دیجیتال بیش از حد تبلیغ شده» است. این به طور خاص به چه معناست؟

جان فریگو، از BestPriceNutrition.com، می‌گوید: «من دوج کوین را کلاهبرداری نمی‌دانم، بلکه یک دارایی بیش از حد تبلیغ شده می‌دانم.» چرا؟ خوب، خرید آن آسان است وصرافی‌های بزرگ آن را ترید می‌کنند، در حالی که برای مثال، ارزی مانند BNB ، فقط بایننس آن را معامله می‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید به آن اندازه از آن سود کسب کنید.

همچنین ایلان ماسک، مارک کوبان و رسانه‌ها واقعاً آن را بولد می‌کنند و همچنین آن را تبلیغ می‌کنند. این اساساً همان چیزی است که برای سهام هایی مانند AMC، Nokia و Gamestop در زمانی که WallStreetBets وارد آنها شد، اتفاق افتاد. اگر مردم تصمیم بگیرند که چیزی ارزش دارد، ارزش دارد.»

تحقیق خودتان را انجام دهید

طبق گزارش کوین تلگراف، در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸، تا ۹۲ درصد از کل پروژه‌های ارز دیجیتال کلاهبرداری بوده یا به ورشکستگی ختم شده‌اند. جرمی بریتون از BostonTrading.co می گوید: اکنون که قیمت رمزارزها و پوشش رسانه ای رمزارزها به طور تصاعدی افزایش یافته است، کلاهبرداری ها نیز افزایش یافته است.

با توجه به اینکه هر کسی با چند دقیقه اضافی – و چند صد دلار اضافی – می‌تواند یک ارز دیجیتال ایجاد کند، جای تعجب نیست که کلاهبرداری های زیادی در حوزه رمزارز وجود دارد.

یک مطالعه نشان می دهد که برای مثال حدود ۷۵ درصد از DOGE در اختیار کمی بیش از ۱۰۰ نفر است. این بدان معناست که یک یا دو فروشنده می‌توانند کل بازار DOGE را از بین ببرند، کاری که با بیت‌کوین، اتریوم و یا ریپل که بسیار بازارش گسترده‌تر است، غیرممکن است.

جمع بندی

از نظر فنی، دوج کوین کلاهبرداری نیست. این به سادگی یک ارز دیجیتال است که توجه مردم را به خود جلب کرده است. اساساً، دوج کوین سرمایه گذاری خوبی نیست و سایر ارزهای دیجیتال تقریباً از هر نظر بهتر از Doge هستند. شما می‌توانید دوج کوین را مشابه سهام گیم استاپ (Gamestop) در نظر بگیرید: این رمزارز کلاهبرداری نیست، اما به دلیل سوداگری از آن استقبال زیادی می شود. همچنین شما میتوانید برای خرید دوج کوین از ( تبدیل) استفاده کنید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها