آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰

آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی

 

خبر ۸ فروردین ۱۴۰۰ –  فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۲ برای تعیین تکلیف خدمت سربازی

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، تمام مشمولان غایب و غیر غایب متولد سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود در سال ۱۴۰۰ فراخواند.

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی برای تعیین تکلیف فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۲۳ دی ۹۹ – جزئیات کسرخدمت‌ جدید ازدواج و کسری فرزند برای سربازان

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات و شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت دو ماهه تاهل را تشریح کرد.
امیر غلامرضا رحیمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسرخدمت‌ دوماهه برای سربازان متاهل، گفت: به استناد مصوبه فرماندهی معظم کل قوا خدمت کارکنان وظیفه متاهل دو ماه کاهش داشته است، اما شرط بهره‌مندی از این مصوبه این است که فرد متقاضی حتما در تاریخ اول آذر ۹۹ یا بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشد.
وی درباره افرادی که ممکن است در حین خدمت متاهل شده باشند نیز گفت: این افراد نیز به شرط آنکه پس از تاریخ اول آذر ۹۹ اعزام شده باشند، می‌توانند مدارک خود را به یگان خدمتی برده و درخواست کسر خدمتشان را ثبت کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا این کسرخدمت‌ها برای تمامی سربازان و در تمام مناطق خدمتی نیز اعمال خواهد شد یا خیر به ایسنا گفت: این کسرخدمت دوماه برای تمام سربازان است و تنها شرط آن همان تاریخ اعزام است که به آن اشاره کردم. به عنوان مثال مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق امنیتی درگیر ۱۷ ماه است یا طول این مدت در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوای مرزی و سایر جزایر خلیج فارس نیز ۱۸ ماه شده است، اگر سربازی کسری خدمت داشته باشد، دو ماه کسری نیز از مدت سربازی‌اش کسر خواهد شد.

رحیمی پور درباره تاریخ عقد نیز اظهارکرد: تاریخ ثبت عقد مهم نیست وهمانطور که گفته شد حتی اگر سربازی در حین خدمت نیز متاهل شده باشد، می‌تواند از این کسر خدمت بهره‌مند شود.

وی درباره کسرخدمت‌های فرزند نیز گفت: این کسرخدمت‌ها برای تمامی سربازان است و ربطی به تاریخ اعزام آنان ندارد. بر این اساس به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت به سرباز تعلق خواهد گرفت و اگر در حین خدمت نیز فرزندش به دنیا بیاید می‌تواند از این کسر خدمت استفاده کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره محدودیت سقف کسرخدمت‌های مربوط به فرزندان نیز گفت: این محدودیت‌ها برداشته شده و دیگر اینطور نیست که سقفی برای بهره‌مندی از آن وجود داشته باشد. هر سرباز هر تعداد فرزند که داشته باشد می‌توان به ازای هرکدام سه ماه کسرخدمت دریافت کند.

رحیمی پور درباره اینکه آیا تاریخ اعزام برای بهره مندی از کسرخدمت‌های فرزند نیز باید بعد از آذر ۹۹ باشد یا خیر گفت: همانطور که گفتم بهره‌مندی از این کسرخدمت‌ها ارتباطی به تاریخ اعزام ندارد و اگر فردی قبل از این تاریخ هم اعزام شده باشد می‌تواند از کسر خدمت فرزند استفاده کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۷ شهریور ۹۹ – ممنوعیت استخدام مشمولان فاقد کارت پایان خدمت

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار معاون وظیفه عمومی خوزستان گفت: مطابق ماده ۶۲ قوانین و مقررات وظیفه عمومی استخدام مشمولان خدمت سربازی، به طور کلی در وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و موسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و معافیت ممنوع است.

او افزود: به استناد ماده ۶۳ قوانین و مقررات وظیفه عمومی استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف از حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار ۳ مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

سرهنگ موسوی تبار در پایان به ماده ۶۳ مکرر (الحاقی ۲۲/۸/۹۰) اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری نمایند از سوی نیروی انتظامی، وزراتخانه‌های تعاون و کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی خوزستان تصریح کرد: مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر سالانه ۳ سرباز است و در تبصره نیز آمده که ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارائه آموزش به منزله به کارگیری محسوب می‌شود و مشمول این مجازات است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۷ بهمن ۹۸ – اضافه خدمت سربازان بخشیده شد

برای سربازان فراری در صورت معرفی خود از ۲۶ بهمن تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، حبس در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح بخشش زندان و اضافه خدمت سربازان غایب و فراری از ۲۶ بهمن ماه همزمان با «روز مادر» تا ۱۸ اسفند ماه «روز پدر» اجرایی می‌شود.

بر اساس قوانین خدمت وظیفه فرار از خدمت، مجازات حبس دارد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۴ بهمن ۹۸ – تغییر تاریخ اعزام به سربازی مشمولان اعزامی اسفند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: تاریخ اعزام به سربازی مشمولان اسفندامسال از یکم به چهارم اسفند تغییر کرد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۵ آذر ۹۷ – فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش می‌توانید از فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب مطلع شوید.

فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب به شرح زیر است:

۱- پیش ثبت نام توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)
۲- ارسال پیامک واریز وجه به مشمولان با سامانه ۱۱۰۰ از طریق سازمان
۳- ارائه مدارک تکمیل شده شامل تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت‌ها روز به همان پلیس+ ۱۰
۴- بررسی و تایید مدارک ارسال شده و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی
۵- کنترل مدارک ارائه شده و تطبیق با ضوابط ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها
۶- مراجعه مشمول پس از دریافت پیامک تا ۵ روز به پلیس+۱۰ و دریافت میزان مبلغ، شماره حساب، شناسه واریز، … و فرم تعهدنامه محضری
۷- ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیان در سامانه وظیفه عمومی و ارسال سوابق از طریق همان دفتر پلیس+۱۰ به وظیفه عمومی محل سکونت
۸- معرفی به صدور کارت معافیت در رابطه با پرونده‌های دارای تاییدیه در سامانه
۹- صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۸ مهر ۹۷ – شایعه افزایش طول مدت خدمت سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره طول مدت خدمت سربازی ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شایعه افزایش طول مدت خدمت سربازی اظهارکرد: در حال حاضر طول مدت خدمت سربازی ۲۱ ماه است و یک سرباز بدون کسر خدمت و در حالت عادی از زمان اعزام به آموزشی تا پایان خدمت باید ۲۱ ماه خدمت کند.

وی درباره اینکه آیا احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود نداشته و آنچه که تحت عنوان افرایش طول مدت سربازی و … مطرح می شود، صحت نداشته و شایعه است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید براینکه مشمولان باید اخبار مربوط به سربازی و مقررات آن را از منابع و افراد معتبر و رسمی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی برخی از مشمولان سربازی برپایه اطلاعات غلط و شایعات اعزام خود به سربازی را به تعویق انداخته یا وارد غیبت می شوند. بنابراین لازم است حتما اخبار از طریق مبادی رسمی پیگیری شود.

کمالی همچنین به برخی پیگیری‌های نامربوط مشمولان از نمایندگان مجلس و … اشاره کرد و افزود: برخی از مشمولان سربازی برای درخواست های خود به سراغ بعضی مسئولان، نمایندگان مجلس و … رفته و از آنها نامه یا دستخطی مبنی بر اینکه فلان فرد را معاف کنید، کسر خدمت بدهید، غیبت را ببخشید و … دریافت می کنند و مشمول هم امیدوار شده و در موعد مقرر برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدامی انجام نمی دهد و دچار مشکل می شود، چرا که این قبیل نامه‌ها عملا امکان اجرایی شدن نداشته و ملاک عمل در مورد سربازی، قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان اقدامی را خلاف قانون و مقررات سربازی انجام داد، گفت: اگر امکان انجام امری طبق قانون هم وجود داشته باشد، دیگر نیازی به آوردن نامه و دستخط از مسئولان و نمایندگان و … نیست و اقدامات در روال اداری و قانونی خود قابل پیگیری و انجام است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پایان به مشمولان توصیه کرد که به امید آنچه که تحت عنوان طرح، پیشنهاد و احتمال در مورد سربازی مطرح می‌شود اعزام خود به سربازی را تاخیر نیانداخته و وارد غیبت نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


۷ بهمن ۹۵ – اعلام قوانین جدیدآیین نامه های پزشکی وجریمه غایبین خدمت سربازی 

خبرگزاری مهر : معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان از قوانین جدید آیین نامه های پزشکی ومبالغ جریمه غایبین خدمت سربازی خبر داد و گفت: ثبت نام جریمه غایبین سربازی تا اسفند ماه ۹۵ تمدید شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد کولیوند بعد از ظهر چهارشنبه ششم بهمن ماه در نشست خبری که در معاونت وظیفه عمومی شهرستان سنندج برگزار شد به تشریح قوانین و مقررات وظیفه عمومی که اخیرا ابلاغ شده بود پرداخت.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که با اصلاح برخی از مواد بخشی از آیین نامه اجرایی پزشکی که از سال ۹۰ قانون این سازمان بود تغییر کرده و باوجود اطلاع رسانی های مکرر همچنان در اذهان عمومی این آیین نامه به شیوه قدیمی یاد می شود.
وی گفت: مشمولانی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی جزئی هستند با در نظر گرفتن میزان تحصیلات آنان به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، قادر به انجام خدمت دوره ضرورت در امور غیر رزمی تشخیص داده شده و معاف از رزم می شوند.
کولیوند افزود: مشمولانی که به علت بیماری، موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند به منظور طی دوره درمان به تشخیص شورای پزشکی، حداکثر به مدت یک سال معافیت موقت به آنها داده شده و قبل از اتمام یک سال مهلت مقرر، می بایست در یک ماه مجددا برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به وظیفه عمومی مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان عنوان کرد: مشمولانی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی غیر قابل درمان هستند معاف دائم پزشکی شناخته می شوند.
کولیوند گفت: مشمولان برای درخواست معافیت پزشکی باید پس از فراغت از تحصیل، اخراج یا ترک تحصیل اقدام کنند مگر در صورت نقص عضو یا ابتلا به بیماری هایی که مدرک تحصیلی در معافیت پزشکی تاثیری ندارد.
وی افزود: مشمولانی که قد آنها کمتر از ۱۴۵ سانتی متر باشد معاف دائم پزشکی هستند، البته در مورد دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، قد کمتر از ۱۴۰ سانتی متر شامل معافیت دائم پزشکی می شود.
کولیوند افزود: چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نباشد معافیت نداشته و مشمولان در صورت چاقی یا لاغری مفرط ناشی از بیماری از رزم معاف می شوند و در زمینه معافیت پزشکی چشم، نمره یک چشم ملاک محاسبه است.
وی گفت: مشمولانی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر که ضعف بینایی یک چشم آنها بیش از شش دیوپتر باشد نیز معافیت دائم پزشکی تعلق می گیرد و دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با ضعف بینایی بیش از هشت دیوپتر شامل معافیت دائم پزشکی می شوند.
وی افزود: مشمولانی که مبتلا به بیماری تعریق شدید کف دست و پا هستند معاف از رزم می شوند.
کولیوند گفت: همچنین صافی کف پا در صورتی که همراه با دفورمیتی مچ پا باشد معافیت دائم به آنها تعلق می گیرد البته دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از رزم خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار داشت: کسری خدمت شامل کسانی می شود که کمتر از ۳۰ ماه جبهه یا کمتر از ۲۵ درصد جانبازی و کمتر از ۲۴ ماه اسارت داشته و تنها به مشمولین متولد ۱۳۷۲ و ما قبل آن که فاقد غیبت بوده تعلق می گیرد.
وی افزود: خانواده هایی که دارای دو فرزند معلول باشند با تایید سازمان بهزیستی و در صورت نداشتن غیبت یا توجیه غیبت از شرایط معافیت محسوب می شود و باید از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ درخواست خود را ثبت نمایند.
کولیوند اظهار داشت: در صورت تلفیق جبهه و جانبازی باید مقدار جانبازی به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران گواهی شده باشد و جانبازی خود یگان ملاک نیست و قابل تلفیق نمی باشد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان عنوان کرد: مشمولان غایبی که دارای فرزند معلول ذهنی یا ناتوان باشد در صورتی که نوع و شدت نوع و شدت معلولیت به تایید سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی برسد برابر با بخشنامه مورخه ۱۳/ ۹ /۹۵ غیبت مانع رسیدگی نمی باشد.
کولیوند با اشاره به قیمت جریمه های غایبین سربازی گفت: غایبینی که مدرک تحصیلی آنها زیر دیپلم باشد ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون تومان و دکترای غیر پزشکی ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند.
وی افزود: جریمه ها به صورت نقدی و اقساطی قابل پرداخت است و با این روش که در ابتدا ۳۰ درصد جریمه و مابقی تا ۲۴ قسط باید پرداخت شود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار داشت: غایبین می بایست هشت سال از مشمولیت دوره سربازی غیبت خورده باشند تا شرایط پرداخت جریمه را دارا شوند و پس از هشت سال غیبت به ازا هر سال غیبت اضافهباید ۱۰ درصد از مبلغ جریمه را پرداخت کنند.

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها