در استخدام افراد در آموزش و پرورش تخلفی صورت نگرفته است

هر کسی که بخواهد و شرایط مندرج در موارد استخدامی را داشته باشد می تواند در آزمون به کارگیری آموزش و پرورش شرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش در بیان توضیحاتی درباره سوال ملی موسی الرضا ثروتی درخصوص استخدام ۵ هزار نیروی آموزشی قرآن و ۱۵ هزار مستخدم مدارس، گفت: استخدام این افراد براساس مواد ۱۲۴، ۵۲، ۴۵، ۳۲ و ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام گرفته است.

آخرین استخدام آموزش و پرورش سال ۹۱

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه در ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به کارگیری نیروی انسانی در بعضی از مشاغل امکان پذیر بوده است، گفت: بکارگیری افراد در بعضی از مشاغل که سازمان اعلام می‌کند در سقف پست های سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی براساس قانون کار ممکن است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه چند ماده قانونی در قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص بکارگیری افراد در دستگاه های اجرایی وجود دارد، افزود: در ماده ۵۲ هر نوع به کارگیری افراد در دستگاه های اجرایی به غیر از حالات مندرج ماده ۴۵ و تبصره ماده ۳۲ این قانون ممنوع است.

وی ادامه داد: ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به استخدام افراد به دو شکل اشاره دارد که عبارت است از نیروی حاکمیتی که به صورت رسمی بوده و همچنین استخدام پیمانی برای تصدی پست های سازمانی و برای مدت معین که به کار گرفته می شوند.

حاجی بابایی با اشاره به ماده ۳۲ موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح کرد: هر گونه بکارگیری افراد در دستگاه های اجرایی به غیر از حالات مندرج در ماده ۴۵ و تبصره ماده ۳۲ این قانون یعنی رسمی و پیمانی به کارگیری هر نوع استخدام افراد ممنوع است.

عضو هیات دولت با بیان اینکه ماده ۴۲ قانون خدمات کشوری به شرایط عمومی استخدام افراد اشاره دارد افزود: از جمله شرایط عمومی مندرج در این ماده ایرانی و مسلمان بوده افراد به کار گرفته شده با پیشنهاد سازمان بوده که در صورت تصویب هیات وزیران مجاز این استخدام است.

وی ادامه داد: همچنین ماده ۳۲ قانون فوق به کارگیری نیروها تا ۱۰ درصد پست های سازمانی را به صورت کار معین در اختیار هیات وزیران دانسته که با پیشنهاد سازمان استخدام انجام می شود.

حاجی بابایی با تاکید بر این که استخدام افراد در سیستم آموزش و پرورش براساس ماده ۱۲۴، ۵۲، ۴۵، ۳۲ و ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشور انجام شده گفت: هیچ گونه تخلفی برای بکارگیری افراد صورت نگرفته است.

عضو هیات دولت افزود: در سال ۸۹ حرکتی تحت عنوان برنامه های قرآنی در آموزش و پرورش شکل گرفت که طی آن ۱۰ هزار مدرسه قرآنی راه اندازی شد اما متاسفانه نیروهای متخصص به اندازه کافی در این مراکز وجود نداشت بنابراین طبق استانداردها و مطابق قانون اقدام به گرفتن نیروی متخصص کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بعد از راه اندازی مدارس قرآنی ۵ هزار مربی به صورت کار معین در آموزش و پرورش به کار گرفته شدند گفت: به کارگیری این افراد در ۲۲/۸/۹۰ در دولت مصوب شده و از این رو در بودجه سال بعد لحاظ شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه فوق قرار شد به ازای هر ۵۰۰ نفر دانش آموز یک مربی قرآنی به کار گرفته شود که ویژگی‌هایی از جمله حائز رتبه بودن در مقطع بین المللی و ملی و منطقه و حافظ و قاری قرآن را داشته باشد.

عضو هیات دولت با بیان اینکه در استان‌ها اعلام عمومی برای جذب افراد با ویژگی های فوق برای سمت مربی قرآنی صورت گرفته تصریح کرد: رشته مرتبط در تحصیلات دانشگاهی در این به کارگیری مورد نظر نبوده بلکه آزمون قبولی در آن مدنظر است.

حاجی بابایی با بیان این مطلب که افراد برجسته قرآنی با دادن آزمون می توانند به عنوان مربی قرآنی به کار گرفته شوند گفت: هیچ تخلفی از قانون برای استخدام افراد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: درخصوص استخدام صنعتگران مدارس باید گفته شود که این افراد نیز با رعایت شرایط ویژه و داشتن معیارهای لازم به کار گرفته شده اند.

حاجی بابایی با بیان این که در استخدام مستخدمان مدارس سختگیری های زیادی اعمال شده است افزود: هر دو مصوبه دولت درخصوص استخدام به تایید کمیسیون تطبیق قوانین رسیده است.

عضو هیات دولت در ادامه پاسخ به سوال موسی الرضا ثروتی درخصوص نامه محرمانه گفت: نامه محرمانه یک کار اداری بوده و یک بحث داخلی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: هر کسی که بخواهد و شرایط مندرج در موارد استخدامی را داشته باشد می تواند در آزمون به کارگیری آموزش و پرورش شرکت کند و هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک نفر هم به عنوان حق‌التدریس در آموزش وپرورش وجود ندارد تصریح کرد: تمامی مشکلات در این خصوص حل شده است.

وی ادامه داد: کسی که قاری برجسته بین المللی قرآن شده و تمام مراحل شاگردی را گذرانده آیا تدریس قرآن را بلد نیست؟

عضو هیات دولت با بیان اینکه گفته شده در ارتباط با استخدام خدمتگزاران مدارس رابطه مبنای بکارگیری بوده گفت: هیچ گونه استخدامی قبل از بهمن ماه صورت نگرفته پس چگونه در ۲ آذرماه معلوم شد که بکارگیری ها با مشکل و رابطه صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: استخدام خدمتگرانه باید انجام می شد چرا که بسیاری از استان ها با ایجاد و تاسیس مدارس جدید هیچ گونه مستخدمی ندارند.

حاجی بابایی ادامه داد: هر گونه استخدام و به کارگیری که در آموزش و پرورش صورت گرفته طبق قانون بوده است.

 آخرین استخدام آموزش و پرورش سال ۹۱

منبع : ایلنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها