۸ هزار نفر از وزارت نفت خارج شدند

در فاصله یکسال گذشته حدود ۶۶ هزار و  ۷۴۰نفر از ۱۴ وزارتخانه و دستگاه دولتی خارج شده‌اند که سهم وزارت نفت از این کاهش نیروی انسانی بیش از ۸ هزار نفر است.؛

به گزارش نفت آنلاین به نقل از  ایران پترونت، طبق ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است در راستای اصلاح نظام اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور به سمت منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضروری و هزینه‌های زائد حرکت کند که در این رابطه تکالیف مشخصی برای آن در قانون برنامه تعیین شده است.

دولت مکلف است که کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموعه دستگاه‌های اجرایی به استثنای مدارس دولتی را در دستور کار قرار دهد و حداقل ۱۵ درصد از حجم دولت تا پایان برنامه ششم توسعه کاسته شود.

راهکارهای دستیابی به اهداف تعیین شده نیز واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخش غیردولتی با اولویت تعاونی، حذف واحدهای غیرضروری، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پست‌های سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها و موسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها، بهداری‌ها و همچنین بنیاد مسکن اعلام شده است.

عملکرد دولت در این رابطه نشان می‌دهد در فاصله سال ۱۳۹۶ که اولین سال اجرای قانون برنامه ششم توسعه است تا سال جاری حدود ۶۶ هزار و ۷۴۰نفر از ۱۴ وزارتخانه و دستگاه دولتی خارج شده‌اند که سهم وزارت نفت از این تعداد، ۸۰۶۸ نفر است.

آنطور که گزارش سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد تعداد نیروی انسانی وزات نفت در ابتدای سال ۱۳۹۶، ۱۱۲ هزار و ۴۴۱ نفر بوده است که در ابتدای سال ۹۷ با کاهش ۷٫۱۷ درصدی از مجموع نیروهای این وزارتخانه، به ۱۰۴ هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها