کمبود ۸ هزار نیروی انسانی در مراکز اورژانس سراسر کشور

سلامت آنلاین- سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به کمبود نیرو در بخش فوریت‌های پزشکی گفت: با وجود کمبود پنج تا هشت هزار نیروی اورژانس در سطح کشور و نیاز مبرم به حضور نیروهای جدید، خوشبختانه با همت همکاران، تاکنون کوچکترین خللی در روند ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشده است.

مجتبی خالدی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: در بخش اورژانس، افراد کارآمد به اندازه کافی تربیت نشده اند و تنها هفت یا هشت دانشگاه در حوزه اورژانس دانشجو می پذیرد که در نتیجه با کمبود خروجی از دانشگاه ها روبرو هستیم.

وی با بیان این که برخی شهرهای کشور نیز با کمبود نیروی بومی اورژانس مواجه است، ادامه داد: متاسفانه نبود دانشگاه در برخی شهرها باعث شده است تا افراد بومی که در رشته اورژانس پذیرفته شده اند، نتوانند در محل زندگی خود وارد دانشگاه شوند و برای ادامه تحصیل راهی شهرهای دیگر می شوند.

سخنگوی اورژانس کشور با ابراز امیدواری از افزایش کادر اورژانس در سال های آتی اظهار کرد: درخواست مان از وزارت بهداشت این است که تعداد دانشگاه های مامور برای تربیت نیروی فوریت های پزشکی را برای علاقمندان تحصیل در رشته اورژانس افزایش دهد و در عین حال امکاناتی فراهم کند تا دانشجویان بتوانند در مقاطع فوق لیسانس و دکتری ادامه تحصیل دهند.

خالدی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای تصور می کنند نیروی فوریت های پزشکی فردی دیپلمه است که دوره یک ماهه فوریت های پزشکی را گذرانده، در حالی که حداقل مدرک تحصیلی برای حضور در بخش اورژانس، فوق دیپلم است که می تواند تا مقاطع بالاتر و تخصصی تر نیز ادامه پیدا کند تا در شرایطی که مصدوم به انجام اقدامات پیش بیمارستانی نیاز دارد، تکنسین اورژانس با تکیه بر دانش بالای خود اقدامات اولیه درمان را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای تلفات در حوادث ترافیکی بیان کرد: برای کاهش تلفات ترافیکی باید به چهار رکن مهم قانونگذاری در زمینه های مختلف، برنامه ریزی علمی، آموزش و در نهایت تقویت اورژانس توجه کرد و در صورتی که تمام فاکتورهای یاد شده فراهم باشد، کاهش تعداد مصدومان و تلفات جاده ای چندان دور از انتظار نیست.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: تا زمانی که کیفیت خودروها و جاده ها ارتقا پیدا نکند، همچنان شاهد افزایش مصدومان و تلفات حوادث ترافیکی خواهیم بود که به تعداد آن باید آمبولانس اضافه کنیم، اما با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نیست و به همین دلیل بهتر است رکن های چهارگانه ای که به آن اشاره شد، اصلاح شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها