لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۱

یکی از عمده ترین روش های مهاجرت به کشورهای اروپایی، ویزای کاری است. برای دریافت ویزای کاری این کشورها ابتدا باید پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت کنید. برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، علاوه بر جاب آفر، ویزای جستجوی کار را نیز ارائه می دهند. در چنین شرایطی شما به عنوان متقاضی مهاجرت کاری به آلمان باید با توجه به شرایط فعلی و هدف خود از مهاجرت، شیوه دریافت ویزای کاری را مشخص کنید. تعداد اندکی از کشورهای اروپایی ویزای جستجوی کار ارائه می‎دهند، بنابراین اینکه حق انتخاب بیشتری برای مهاجرت به آلمان دارید، خود مزیتی قابل توجه خواهد بود. اما قبل از اینکه برای پیشنهاد کاری اقدام کنید باید با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان آشنا شوید تا بتوانید با توجه به سوابق تحصیلی و سوابق شغلی خود، متناسب ترین شغل را انتخاب کنید. شما چقدر با روش های دریافت ویزای کاری آلمان آشنا هستید؟ آیا می دانید کشور آلمان در کدام دسته از مشاغل نیرو جذب می کند و در کدام مشاغل بیشترین میزان پرداخت حقوق را دارد؟

ویزای کاری آلمان

برای دریافت ویزای کاری آلمان می توانید از دو طریق Job Offer یا پیشنهاد کاری و Job Seeker یا ویزای جستجوی کار اقدام کنید. ویزای جستجوی کار در آلمان برای مدت مشخصی به متقاضی اعطا شده و در طی این مدت باید با بررسی مشاغل مختلف، متناسب ترین شغل را با توجه به رشته تحصیلی و سوابق شغلی خود انتخاب کنید. در جاب آفر آلمان، متقاضی باید پس از انجام مذاکراتی با یک کارفرمای آلمانی به توافق رسیده و در نهایت پیشنهاد کاری یا دعوتنامه کاری دریافت کند. این پیشنهاد کاری می تواند شامل یک قرارداد یک ساله باشد که در آن شرایط کار، میزان حقوق دریافتی، نوع کار و ساعات کاری و همچنین محل کار مشخص شده است. جاب آفر باید از یک شرکت یا سازمان معتبر و قانونی دریافت شود درغیر این صورت آفیسر پرونده در سفارت به راحتی می تواند درخواست شما مبنی بر دریافت ویزای کاری آلمان را رد کند. در نتیجۀ این امر، یک مورد سوءسابقه در حوزه شینگن شما به ثبت خواهد رسید که در آینده می تواند دردسرساز باشد.

لازم به ذکر است که دریافت پیشنهاد کاری یا جاب آفر از شرکت های آلمانی آنچنان هم ساده نیست. آلمان عضو حوزه شینگن و عضو اتحادیه اروپا است و بنابراین باید از قوانین این اتحادیه پیروی کنند. در چنین شرایطی زمانی که کارفرمای آلمانی نیازمند استخدام نیروی جدیدی باشد، ابتدا باید برای جذب نیرو از شهروندان آلمانی یا از بین شهروندان عضو اتحادیه اروپا اقدام کند. اگر هیچ‎کدام از شهروندان آلمانی یا شهروندان اتحادیه اروپا مهارت لازم برای تصدی شغل مورد نظر کارفرما را نداشته باشند، کارفرما می تواند برای متقاضی خارجی پیشنهاد کاری ارسال کند. تنها در چنین شرایطی است که یک متقاضی خارج از اتحادیه اروپا می تواند برای دریافت جاب آفر آلمان و در نهایت دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کند.

قبل از اینکه برای دریافت پیشنهاد کاری یا حتی برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنید، باید با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در هر سال آشنا شوید. دولت آلمان با توجه به نیاز صنایع مختلف هر سال لیستی را ارائه می کند که بر طبق آن نیاز هر صنعت به مهارت های مختلف را مشخص کرده است. با اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز آلمان به راحتی می توانید شغلی متناسب با رشته تحصیلی و سوابق شغلی خود را انتخاب کنید. در این شرایط، شانس پذیرش درخواست ویزای شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه آشنایی با لیست مشاغل مورد نیاز آلمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، در ادامه به معرفی مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۱ می پردازیم.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان هر ساله توسط سازمان های مختلف و دولت این کشور تعیین می شود. اما این موضوع به مفهوم عدم نیاز به نیروی ماهر در دیگر مشاغل نخواهد بود. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان شامل رشته های مهندسی، رشته های پزشکی و پیراپزشکی و رشته های فنی است که در ادامه به صورت جداگانه ارائه می شوند. در میان این لیست، مدیران و پزشکان بیشترین میزان حقوق را دریافت می کنند. از جمله مشاغل مهندسی پُردرآمد در آلمان نیز می توان به مهندسی کامپیوتر و مهندسی IT اشاره کرد.

C:\Users\Dariush Kia\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\لیست-مشاغل-آلمان-اسلاید-2.jpg

مشاغل مورد نیاز آلمان در رشته های مهندسی در سال ۲۰۲۱

مهندسی فناوری اطلاعات (IT) مهندسی فناوری حفاری مهندسی الکتروتکنیک
مندسی کامپبوتر مهندسی ژنتیک مهندسی برق و برق صنعتی
مهندسی نرم افزار یا سخت افزار مهندسی شیمی مهندسی الکترونیک
مهندسی برنامه نویسی مهندسی قدرت مهندسی معماری
مهندسی صنایع مهندسی مخابرات مهندسی عمران
مهندسی خودرو مهندسی مکانیک خودرو مهندسی ساختمان
مهندسی مکانیک مهندسی مواد مهندسی پروژه
مهندسی پزشکی مهندسی اپتیک و لیزر مهندسی جوش
مهندسی احتراق مهندسی محیط زیست مهندسی معدن
مهندسی نفت مهندسی هوافضا مهندسی اتوماسیون صنعتی

C:\Users\Dariush Kia\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\لیست-مشاغل-آلمان-اسلاید-3.jpg

مشاغل مورد نیاز آلمان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سال ۲۰۲۱

پزشک عمومی توانبخشی
دندانپزشک شنوایی سنجی
دامپزشکی بینایی سنجی
پرستاری زیست شناسی
مامایی بهداشت، درمان و مراقبت
ارتوپدی مشاغل بیمارستانی

مشاغل مورد نیاز آلمان در رشته های فنی در سال ۲۰۲۱

خودرو مشاغل مرتبط با ساخت و ساز ساختمان
ادمین شبکه علوم پایه
لوکوموتیورانی رباتیک
مدیر و مهندسی فروش مدیر و مهندسی پروژه
مدرس اتوماسیون صنعتی تحقیقات فنی و توسعه علم
مکانیک ساخت و ساز مشاغل مرتبط با لوله کشی، گرمایش و تهویه مطبوع
مشاغل مرتبط با کوره و سیستم های گرمایش هوا تکنولوژیست صنعت
سنگ تراشی مشاور شرکت
مدیریت خرید مشاغل مرتبط با سازه های الکتریکی
تکنولوژی ماشین های الکتریکی متخصص فناوری فلزی و فناوری ساخت
مدیریت خرید دستیار فروش
مدیریت توزیع مدیر منابع انسانی

مشاغلی که در جداول فوق به آن ها اشاره شد، از جمله مشاغلی هستند که کشور آلمان در سال ۲۰۲۱ به آن ها نیاز خواهد داشت. بنابراین اگر شما به عنوان متقاضی مهاجرت کاری به آلمان با یکی از حرفه های لیست مشاغل مورد نیاز آلمان آشنا هستید و در این حوزه سابقه کاری و مدارک تحصیلی دارید، به راحتی می توانید برای دریافت جاب آفر آلمان اقدام کنید. اطلاعاتی که در این مطلب به آن ها اشاره شد از مقالات موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری جمع آوری شده است، بنابراین اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره هستید، کارشناسان و وکلای خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند، کافیست با آن ها تماس بگیرید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها