طرح رتبه بندی معلمان برای تمام افراد مشمول اجرا شد

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار داشت: در جز ۲ بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم گفته که وظیفه تنظیم یا تبیین رتبه بندی حرفه ای به عهده دولت و تصویب آن در قالب بودجه سنواتی به عهده مجلس شورای است.
وی افزود: بر اساس وضعیت مشخص در این ماده قانونی و تفسیر بسیاری از حقوقدانان دولت دو مرتبه یکی در سال ۹۴ و دیگری سال ۹۸ برای اعمال سیاست های رتبه بندی حرفه ای ورود پیدا کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس نیروها به پنج گروه طبق شغل و صلاحیت های تخصصی و حرفه ای تقسیم شدند و سوابق کاری پنج رتبه نیز تعریف شد و برای هر کدام امتیازاتی مشخص کردند.
الهیار ترکمن با بیان اینکه تاکنون طرح رتبه بندی معلمان برای تمام افراد مشمول اجرایی شده است، عنوان کرد: بطور دقیق در دو مصوبه دولت در سال ۹۴ و بازنگری آن در سال ۹۸ تمام ظرفیت ها برای این طرح اعلام و اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: پایه طرح رتبه بندی که در مهر ۹۸ گذاشته شد، با افزایشات فصل دهم قانون خدمات کشوری در اسفند ماه و سپس با اعمال فوق العاده ویژه برای مشاغل آموزشی تکمیل شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند در دستگاه دیگری از دولت با کارمند آموزش و پرورش مزایای یکسانی دریافت می کنند، برای طرح رتبه بندی معلمان تمامی ظرفیت هایی که باید اختصاص پیدا می کرد، انجام و اجرایی شده است.
الهیار ترکمن ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز معتقدند که دولت نباید طرح رتبه بندی را با مصوبات خود انجام می داد و باید در یک لایحه تبدیل به قانون و به دولت ابلاغ می شد.
وی افزود: زمانی که دولت تصویب نامه رتبه بندی را مصوب کرد، هیات تطبیق مجلس بر این موضوع ایرادی نگرفت که خود این موضوع یک صحه بر درست بودن کار دولت است.
الهیار ترکمن یادآور شد: تاکنون تمام ظرفیت ها در قالب رتبه بندی انجام شده و اگر در آینده تصمیم جدیدی از سوی دولت و مجلس گرفته شود، اطلاع رسانی می شود.

منبع : خبرگزاری بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها