کمبود شدید پرستار درکشور

رئیس سازمان نظام پرستاری از کمبود شدید پرستار در کشور خبرداد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد میرزابیگی در نشستی با حضور اهالی رسانه افزود: سازمان نظام پرستاری با ۱۸۰ هزار عضو یکی از بزرگترین نهاد‌های دولتی است که از سال ۸۱ کار خود را آغاز کرده و در دوره‌های مختلف با توجه به اقتضائات جامعه در حوزه سلامت رویکرد‌های مختلفی داشته است.
میرزا بیگی افزود: هیئت مدیره و جامعه پرستاری طبق محور‌های نظام سلامت و پرستاران حرکت می‌کند.
وی گفت:: ما در جلساتی به بررسی موضوعات کمبود نیرو، نظام پرداخت، روش پرداخت «قاصدک» و دیگر موانع سر راه جامعه پرستاری پرداختیم و سپس با روسای مجلس و قوه قضائیه و آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلساتی برگزار کردیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
آقای میرزابیگی ادامه داد: نظام پرداخت قاصدک رفتنی است و باید جمع آوری شود. در پرستاری کمبود شدید نیروداریم، در دو سه سال گذشته استخدامی صورت نگرفته است و هر ساله ۳ یا ۴ هزار نفر بازنشسته داریم.
وی افزود: توسعه بیمارستان‌ها و نظام سلامت و…، نیرو‌های پرستار می‌طلبد. در جامعه‌ای که بیمارستان ساخته و تخت اضافه می‌شود باید پرستار هم استخدام کرد. بحث کمبود نیرو و رفع آن برای ما مسئله‌ای بسیار اساسی است و پیگیری خواهیم کرد.
میرزابیگی گفت:: مسئولان قول دادند تا اسفند ۹۰۰۰ نیروی پرستار استخدام کنیم. اگر به نام پرستاری مجوز گرفته می‌شود باید در همین زمینه استفاده شود.
وی افزود: بحث نظام پرداخت دغدغه بعدی ماست. اینکه پزشکان n تومان می‌گیرند، اما حقوق پرستاران ناچیز است، قصه پرغصه ادامه داری است.
میرزا بیگی گفت: قانون اساسی سلامت را حق مردم دانسته است. بیماران مزمن ۴۰ تا ۵۰ درصد بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند و ما آماده ایم بیماران سرطانی و آن‌هایی که سکته کرده اند و آثارش به جامانده و سه بیماری دیگر با ۱۰۰۰ مرکز مراقبت پرستاری فعال خدمات به منازل ببریم و با قیمت‌های ارزان تری که تعرفه‌های آن مشخص شده است خدمات ارائه دهیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها