استخدام استانداری تهران سال ۹۹ (اخبار جدید)

استخدام استانداری تهران

 

خبر ۲۱ بهمن ۹۹ – اعلام نتایج هشتمین آزمون فراگیر استخدامی ستاد وزارت کشور و استانداری ها(فرمانداری ها و بخشداری‌ها)

جزییات نتایج هشتمین آزمون فراگیر استخدامی ستاد وزارت کشور و استانداری ها(فرمانداری ها و بخشداری‌ها) اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، با توجه به اعلام نتایج اولیه (کتبی) هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور و مجاز شدن عده‌ای از داوطلبان برای راهیابی به مرحله بعد، بدین وسیله از افراد به شرح جدول ذیل دعوت می شود که شخص در جهت تحویل مدارک در زمان تعیین شده و مکان مشخص شده مراجعه نمایند:

برای مشاهده اطلاعیه در سایت استانداری تهران اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ آذر ۹۸ – افزایش شغل‌های پایدار در استان تهران

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان شکل گرفته است و اولویت نخست ما تثبیت اشتغال موجود و افزایش شغل‌های پایدار است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۸ دی ۹۷ – حفظ وضعیت موجود اشتغال اولویت کاری استانداری تهران است

استاندار تهران گفت : حفظ و صیانت از وضعیت موجود اشتغال، برنامه راهبردی استانداری تهران و اولویت های ستاد اقتصاد مقاومتی این استان است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۴ شهریور ۹۷ – ایجاد ۲۲۱ اشتغال مستقیم در فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه گفت: افتتاح ۸۴ پروژه در هفته دولت، منجر به ایجاد ۲۲۱ اشتغال مستقیم در این شهرستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهدی یوسفی جمارانی روز شنبه در جمع خبرنگاران فیروزکوه، با اشاره به افتتاح پروژه های شاخص شهرستان در هفته دولت سال جاری، افزود: ۲۴۲ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر شهرستان با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و یک مرکز اصلاح نژاد دام سبک، از پروژه های دانش بنیان توسط شرکت دام گستر پیشگام با اعتبار ۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در مقابل حوادث طبیعی افزود: پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب در روستای سیل خیز آتشان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول در خصوص پروژه های تفریحی شهر فیروزکوه به تجهیز شهربازی با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اجرای زیپ لاین و فضاسازی پارک کوهستان با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.
یوسفی جمارانی اظهار داشت: ساختمان محیط بانی در منطقه گردشگری تنگه واشی با اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان احداث می شود.
همچنین افزود: در سطح شهر، احداث پل معبر ۱۸ متری و زیرگذر خط مثلث راه آهن با مجموع اعتبار ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز می شود و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که اجرای این دو پروژه، منجر به بهره برداری معبر ۱۸ متری و کاهش ترافیک شهری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی ۲۰ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش ارجمند ۲۵ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص عمده پروژه های روستایی شهرستان فیروزکوه، به احداث ساختمان دهیاری، بهسازی معابر اصلی روستا، احداث دیوار حائل، جدول کشی، آسفالت و تامین روشنایی معابر اشاره کرد.
شهرستان فیروزکوه با ۴۰ هزار نفر جمعیت، در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۲ تیر ۹۷ -ایجاد ۱۳۲هزار شغل امسال در استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با همکاری مسئولان استانی و فراهم شدن زیر ساخت ها، امسال ۱۳۲ فرصت شغل ثابت در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امامی امین عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از بانک های عامل در حوزه اشتغال کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: از برنامه های مهم ما در بخش اشتغال پایدار، تسهیل گری وام ها و فراهم شدن شرایط لازم برای اشتغال قشر بیکار و تحصیلکرده جامعه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد در استان تهران ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی بود در حالی که توانستیم با برنامه ریزی لازم ۱۸۰هزار فرصت اشتغال را از طریق استارت آپ ها، ۲۰هزار فرصت را از طریق موسسات کار آفرینی و کار یابی(itc) و صدور ۲۸ هزار پروانه صنفی در بخش صنعت ایجاد کنیم.
امامی امین خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان ۱۱ و ۶ دهم درصد گزارش شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی در خصوص مهاجرت افراد تحصیلکرده و جویای کار به استان تهران بودیم افزود: تلاش داریم تا با همکاری سایر مسئولان استانی و فراهم شدن زیرساخت های لازم در این حوزه بتوان این قشر را ساماندهی کرد.
امامی امین با تاکید بر اینکه رمز موفقیت درشرایط اقتصادی کنونی تلاش و همدلی مضاعف در بخش های مختلف جامعه است تصریح کرد: امیدواریم با سلامت اداری بتوانیم طیف وسیعی را خدمات رسانی کنیم.
تعهد ۵۰ میلیارد تومانی بانک ها عامل در بخش اشتغال زایی مددجویان استان تهران
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ابلاغ شد افزود: از این میزان اعتبار ۸۱ میلیارد تومان مصوب و طریق بانکهای عامل استان ۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال و خود کفایی مدد جویان این نهاد جذب و پرداخت شد.
محسن ولیئی با بیان اینکه پرداخت های سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ادامه خواهد داشت تصریح کرد: وام های مددجویان در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و طرح های خودکفایی و مشاغل خانگی بوده است.
وی تصریح کرد: باز پرداخت وام های اشتغال مدد جویان در بازه سه تا پنج ساله و با کارمزد ۴ درصد است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای امسال نیز ۷۲ میلیارد تومان اشتغال پایدار روستایی، ۴۶ میلیارد تومان از طریق «بند ب» تبصره ۱۶ قانون و ۵۴ میلیارد تومان نیز از طریق منابع قرض الحسنه امداد ولایت مصوب شد.
به گفته ولیئی در سه ماهه نخست امسال ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ نفر از طریق سامانه رصد ثبت نام کردند گفت: سال گذشته رتبه استان تهران در جذب اعتبار مشاغل خانگی، خرد وضعیت خوبی را نداشت که این نهاد توانست جایگاه ۲۷ کشور را بدست آورد.
همچنین در این نشست از برخی از مدیران عامل بانک های استانی، مدیران شرکت ها و کمیته امداد در جهت پرداخت شدن به موقع اعتبارات و فراهم شدن اشتغال مددجویان تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۳ تیر ۹۷ – توانایی ایجاد ۴۰ هزار شغل جدید در پاکدشت وجود دارد

فرماندار پاکدشت گفت: توانایی ایجاد ۴۰ هزار شغل جدید در پاکدشت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تمهیدی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت، که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، طی سخنانی گفت: اگر بتوانیم ظرفیت تولیدی و صنعتی پاکدشت را به ۷۰ درصد برسانیم، ۴۰ هزار شغل جدید در پاکدشت ایجاد می شود.
وی با بیان این که پاکدشت سالانه یک میلیارد از انواع گل‌های شاخه بریده تولید می‌کند، گفت: بخشی از این تولیدات به بازارهای خارجی صادر شده و بخش دیگر در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد.
فرماندار پاکدشت خواستار ایجاد شرایطی برای پیشبرد اهداف صنعتی و تولیدی در این شهرستان شد و افزود: از نظر علمی نیز پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و حوزه های علمیه برادران و خواهران، دانشجویان و طلاب نخبه‌ای را پرورش داده است، که می توانند تامین کننده نیاز عمده منطقه و استان به نیروی انسانی باشد.
بر اساس این گزارش، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر شنبه وارد پاکدشت شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی شریف آباد، بازدید از پروژه مهم کنارگذر جنوبی (کمربندی) پاکدشت، شرکت در شورای اداری این شهرستان، بازدید از مراکز تولید گل و گیاه این شهرستان در برنامه‌های کاری وی قرار داشت.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲ تیر ۹۷ – ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی امسال در استان تهران

استاندار تهران با بیان اینکه نیمی از اقتصاد کشور در این استان وجود دارد افزود: انتظار تحقق ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در استان تهران بالا و رویایی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران خواستار تحقق ۱۳۲ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده در تهران شد و افزود: مدیران استان برای تحقق این تعهد باید تلاش کنند.
وی راه ایجاد اشتغال فوری را توسعه کسب و کارهای کوچک دانست و افزود: توجه به صنایع کوچک و کارگاه های تولیدی زود بازده باعث سرعت اشتغال در جامعه می شود.
استاندار تهران گفت: صنایع و تولیدی های کوچک می توانند علاوه بر اشتغال زایی به رشد صادرات غیرنفتی کمک کنند.
وی با تاکید بر نقش مهم بانک ها در توسعه اشتغال روستایی و خانگی اضافه کرد: برخی بانک ها عملکرد خوبی داشتند و برخی بانک ها ضعیف عمل کردند و انتظار من رونق اشتغال توسط بانک ها است و فرآیند اداری را تسهیل کنند.
وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی خود و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در استان خواستار توجه مدیران به توسعه ‌گسترش صنایع خرد و کوچک در استان شد و یادآور شد: صنایع خرد و متوسط به واسطه دریافت تسهیلات کمتر، اشتغال بیشتری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجاد می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اشتغال استان تهران ادامه داد: امروزه در کشورهای مختلف جهان سیاست‌های معطوف به توسعه صادرات صنایع و کسب ‌و کارهای کوچک به سیاست‌های مهم و محوری تبدیل شده است و پیشرفت صادرات صنایع کوچک نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بازی می‌کند. استاندار تهران با بیان اینکه نیمی از اقتصاد کشور در این استان وجود دارد افزود: انتظار تحقق ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در استان تهران بالا و رویایی نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران خواستار تحقق ۱۳۲ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده در تهران شد و افزود: مدیران استان برای تحقق این تعهد باید تلاش کنند.
وی راه ایجاد اشتغال فوری را توسعه کسب و کارهای کوچک دانست و افزود: توجه به صنایع کوچک و کارگاه های تولیدی زود بازده باعث سرعت اشتغال در جامعه می شود.
استاندار تهران گفت: صنایع و تولیدی های کوچک می توانند علاوه بر اشتغال زایی به رشد صادرات غیرنفتی کمک کنند.
وی با تاکید بر نقش مهم بانک ها در توسعه اشتغال روستایی و خانگی اضافه کرد: برخی بانک ها عملکرد خوبی داشتند و برخی بانک ها ضعیف عمل کردند و انتظار من رونق اشتغال توسط بانک ها است و فرآیند اداری را تسهیل کنند.
وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی خود و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در استان خواستار توجه مدیران به توسعه ‌گسترش صنایع خرد و کوچک در استان شد و یادآور شد: صنایع خرد و متوسط به واسطه دریافت تسهیلات کمتر، اشتغال بیشتری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجاد می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اشتغال استان تهران ادامه داد: امروزه در کشورهای مختلف جهان سیاست‌های معطوف به توسعه صادرات صنایع و کسب ‌و کارهای کوچک به سیاست‌های مهم و محوری تبدیل شده است و پیشرفت صادرات صنایع کوچک نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بازی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۲ خرداد ۹۷ – جذب ۶۴ هزار نفر در ادارات استان تهران به ازای ۳۰۰۰ نیروی بازنشسته

استاندار تهران گفت: به ازای هر ۳۰۰۰ نیروی بالای ۳۰ سال بازنشسته در استان تهران ۶۴ هزار نفر در ادارات جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه و مدیریت استان تهران گفت: در برنامه های چهارم تا ششم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف گذاری شده است، اما آموزش ندادن به نیروی انسانی از دلایلی بود، که این هدف به طور کامل محقق نشد، امروز مهم ترین اقدام در سیستم اداری استان تهران، تربیت نیروی انسانی و اصلاح ساختار اجرایی است.
مقیمی ضمن تاکید بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی، گفت: باید از طریق آموزش نیروهای موجود را توانمند کنیم، متاسفانه ماموریت ها و وظایف در استان تهران با ساختارهای دستگاه های اجرایی تطابق ندارد و بسیاری از وظایف ما گسترده تر از سایر استان ها است.
وی گفت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، به ازای خروج هر ۳۰۰۰ نفر نیروی با سابقه بالای ۳۰ سال در استان تهران، ۱۰۰۰ نیروی جدید باید جذب شوند، در حالی که اکنون ۶۴ هزار نفر جذب شده اند و این امر نشان از فقدان تعریف صحیح و درست از مبانی جذب نیرو در ادارات و دستگاه های اجرایی دارد، با این حجم نیروی انسانی با کارآمدی کم مواجه هستیم.
استاندار تهران با انتقاد از سرمایه گذاری کم در جهت آموزش نیروی انسانی کارآمد، گفت: در حوزه اجرا با نیروهایی روبرو هستیم، که توانایی اجرای بالایی ندارند، باید با اصلاح فرهنگ جامعه، از تبعیض ها بپرهیزیم، امروز مشکل آیین نامه و قانون نداریم، اما ایراد کار در عدم اجرای صحیح قانون است.
اصرار زیاد برای انتقال ۲۴۸۰ نفر به استانداری تهران
بر اساس این گزارش، در این جلسه معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران نیز طی سخنانی گفت: حدود ۸۵ درصد منابع اعتباری دولت صرف حقوق و دستمزد می شود.
به گفته محمد امامی امین طی ۳ سال اخیر ۲۴۸۰ نفر درخواست انتقال به استانداری تهران داشتند، که با بسیاری از این درخواست ها موافقت نشد.
وی از اصرارهایی برای پذیرش درخواست های انتقال خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۶ اسفند ۹۶ – تحقق وعده ایجاد ۱۲۶ هزار فرصت شغلی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: ایجاد ۱۲۶ هزار فرصت شغلی که تا پایان امسال وعده داده شده بود تحقق یافت.

محمد امامی امین شامگاه شنبه در حاشیه دهمین کارگروه اشتغال استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۷۵ شغل تا پایان سال جاری در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که سهم و تکلیف استان تهران از این تعداد ۱۲۶ هزار شغل است.
وی بیان کرد: در حال حاضر این تعداد فرصت شغلی در سطح استان تهران ایجاد شده اما مدیران دستگاههای مربوطه باید حتما این شغل ها را در سامانه رصد ثبت کنند.
معاون استاندار تهران ادامه داد: سامانه رصد به منظور آخرین وضعیت اشتغال در استان های سراسر کشور راه اندازی شده و مدیران باید تمامی اقدامات خود را در زمینه ایجاد شغل در این سامانه ثبت کنند چرا که اگر در این سامانه فرصت شغلی ثبت نشود عملا عملکرد دستگاههای اجرایی در این زمینه دیده نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه با بررسی های انجام شده مشخص شد که مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه در بخش کشاورزی، صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرصت شغلی مناسبی در حوزه های خود ایجاد کردند اما در به ثبت رساندن آن در سامانه رصد ضعیف عمل کردند که امیدواریم در این فرصت باقیمانده تا پایان سال نسبت به انجام این اقدام اهتمام بورزند.
امامی امین تاکید کرد: اکنون فرصت شغلی استان تهران در سالجاری از ۱۲۶ هزار شغل عبور کرده است و قطعا تا پایان امسال میزان فرصت شغلی این استان رو به افزایش خواهد بود.
وی یادآور شد: نرخ بیکاری در استان تهران حدود ۱۲ درصد است که با ایجاد این فرصت های شغلی نرخ بیکاری در استان تهران چند درصد کاهش می یابد.
دهمین کارگروه اشتغال استان تهران عصر امروز (شنبه) با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و به ریاست استاندار تهران برگزار شد.
در این جلسه محمد حسین مقیمی بر اهیمت به ثبت رساندن فرصت شغلی در سامانه های مختلف از جمله رصد و کارا تاکید کرد.
استاندار تهران تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دارد و با تسهیلات مناسب و ارزان قیمت بدنبال ایجاد شغل در بخش های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد شغل در روستاهای استان تهران توسط بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه ای و … اقدامات خوبی صورت گرفته است.
استاندار تهران با بیان اینکه عمل به برنامه ریزی ها در حوزه اشتغالزایی بسیاری از مشکلات را در بخش های مختلف حل می کند گفت:دستگاه ها تکالیف خود را در اشتغالزایی انجام دهند و موضوع کارورزی فارغ التحصیلان مورد توجه باشد.
وی با اشاره به طرح کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان افزود: توجه به کارورزی فارغ التحصیلان مهم و ضروری است به ویژه در شرایطی که دولت در این طرح با اشتغال به کار فارغ التحصیلان از سوی کارفرمایان تا یک سال بیمه آنها را به عهده می گیرد و در مشاغلی مثل صنایع دستی و فرهنگ و هنر بسیار مؤثر است.
مقیمی در ادامه سخنانش به وضعیت خوب استان در اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تکاپو نیاز به توجه بیشتری دارد و بانک ها با پرداخت تسهیلات اشتغال در این بخش بسیار اثرگذارند.

منبع:خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۸ بهمن ۹۶ – ایجاد ۲ الی ۳ هزار فرصت شغلی در دماوند

استاندار تهران اشتغال را یکی از ۳ مبحث مهم شهرستان دماوند دانست و گفت: ۲ الی ۳ هزار فرصت شغلی در دماوند ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی شامگاه پنج شنبه درجمع نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی دماوند طی سخنانی ضمن تقدیر از ملت ایران و مردم‌ دماوند به دلیل حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نیز تسلیت ایام فاطمیه گفت: باید زندگینامه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را سرمشق زندگی مان قرار دهیم.
وی به مصوبات شورای برنامه ریزی استان تهران که با رویکرد شهرستان دماوند، برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: در چهارکارگروه بحث هایی درخصوص محیط زیست، آمایش سرزمین، عمرانی، فرهنگی و اقتصادی عنوان شد و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت شورای برنامه ریزی استان تهران تصمیماتی گرفت، که طی ۴ سال آینده مشکلات دماوند کم تر شود.
باید یک سوم مدیران استان تهران را بانوان تشکیل دهند
استاندار تهران بر حضور زنان در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی و اجرایی این استان تاکید کرد و با اشاره به سخنان رییس جمهور در این زمینه گفت: باید یک سوم از مدیران ما از بانوان باشند و نیز بایستی ازجوانان به عنوان مشاور در نهادها و ادارات استفاده شود و نیز مدیران جوان جایگزین مدیران با سابقه شوند.
مقیمی با بیان این که امیدواریم تا پایان کار دولت یک سوم از مدیران از بین بانوان انتخاب شوند، به حضور بانوان در مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: بانوان در ارتباط مسائل اقتصادی باید فعال تر عمل کنند، در مسائل اجتماعی نیز بانوان نقش تعیین کننده ایفا شود، در مباحث ورزشی نیز بانوان باید ورزش های خودشان را به انجام برسانند و در خصوص تولیدات خانگی باید تسهیلات فراهم شود، تا محصولات بانوان راحت تر به فروش برسد.
وی اضافه کرد: مقرر شد بازارچه ای برای عرضه تولیدات خانگی بانوان راه اندازی و نیز به راه اندازی مجمع بانوان نخبه بانوان کمک شود.
استاندار تهران سپس بر اهمیت مباحث محیط زیستی اشاره کرد و گفت: هیچ طرح اجرایی در کشور اجرایی نخواهد شد، مگر این که توجیه زیست محیطی داشته باشد، طرحی که محیط زیست را تخریب کند، اجرا نمی شود.
۲ الی ۳ هزار فرصت شغلی در دماوند ایجاد می شود
نماینده عالی دولت در استان تهران در مورد ساخت وساز غیرمجاز نیز گفت: چندین واحد ساخت غیرمجاز در این راستا تخریب شده است.
مقیمی در خصوص طرح های عمرانی دماوند نیز گفت: کمربندی دماوند اجرا خواهد شد.
وی گفت: صندوق حمایت و بیمه هنرمندان دماوند پیگیری خواهد شد و در این شهرستان بر استفاده از مدیران بومی تاکید می شود، توسعه سیاسی جزو سیاست های کلی دولت است، ما با هم انقلاب کردیم و امروز همه باید تلاش کنیم، کشور را به اوج پیشرفت برسانیم، اگر تلاش و کمک کنیم، مشکلات حل خواهدشد.
مقیمی در ارتباط با مسایل اقتصادی نیز گفت: ۳ طرح اجرای جایگزین خودروهای فرسوده، نوسازی و احیا بافت های فرسوده و بحث اشتغال اهمیت دارد، باید در دماوند ۲ الی ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، که در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۰ دی – ایجاد ۱۲۶ هزار شغل تا پایان سال در استان تهران

استاندار تهران با تاکید بر جذب سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال در این استان، گفت: ۱۲۶ هزار شغل تا پایان سال در استان تهران ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در راستای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران طی سخنانی گفت: باید از همه سرمایه گذاری های خرد و کلان پشتیبانی شود و راه برای حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران باز شود، از این طریق می توانیم زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: توسعه کشور و استان تهران با ایجاد اشتغال تسهیل می شود، با توجه به شرایط فعلی برای رسیدن به این اهداف، سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار تعیین کننده است.
ایجاد ۱۲۶ هزار شغل تا پایان سال در استان تهران
استاندار تهران ایجاد زیرساخت ها و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مباحث اقتصادی را بسیار مهم دانست و گفت: باید ۱۲۶ هزار فرصت شغلی تا پایان سال در استان تهران ایجاد شود . ایجاد فرصت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران مهم ترین اقدام برای ایجاد اشتغال است، باید موانع سرمایه گذاری از سر راه برداشته شود.
نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به ارائه ۴ طرح برای رفع موانع سرمایه گذاری گفت: هر دستگاهی موظف است، در یک زمان مشخص اقدامات لازم برای رفع موانع سرمایه گذاری را انجام دهد و این زمان بندی ها در جلسات کارشناسی که هر هفته با حضور سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی برگزار می شود، مشخص خواهد شد.
بررسی ۵ پروژه گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی
مقیمی به وجود مشکلات متعدد بر سر راه سرمایه گذاران در شهرستان های استان تهران اشاره کرد و ادامه داد: در سفرهایی که به شهرستان های استان دارم، طرح های بزرگ سرمایه گذاران را می بینم، که برای اجرا دارای مشکلاتی هستند، باید تلاش کنیم، که راه برای کار کردن کارآفرینان باز شود، با تولید و اشتغال می توان وضعیت معیشت مردم را ارتقا داد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه ۵ پروژه در بخش های گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر

 


خبر ۱۱ دی ۹۶ – ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران

استاندار تهران گفت: ۱۰۰ هزار فرصت شغلی باید در استان تهران ایجاد شود که حدود ۱۲ هزار شغل حمایتی و ۸۸ هزار شغل در صنعت، کشاورزی و خدمات است.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور محمد امامی‌امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران و اعضای کارگروه برگزار شد.
استاندار تهران در این جلسه با تأکید بر ضرورت توجه به پنجره واحد اقتصادی و فعال شدن جذب سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به‌ویژه از ابتدای سال ۹۷ گفت: لازم است در مسیر اجرای طرح‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اطلاع‌رسانی جامعی انجام شود.
وی افزود: فرمانداران، بخشداران و اتحادیه صنوف تولیدی مختلف و بخش خصوصی با هماهنگی اتاق بازرگانی باید در جریان کامل اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری، تولید و وام‌های پرداخت‌شده قرار بگیرند.
مقیمی در ادامه جلسه به گزارش ارائه‌شده در خصوص وضعیت افراد زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید میزان حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) افزایش یافت و این مسائل باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
استاندار تهران تصریح کرد: باید در جامعه در موضوع اشتغال به سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در کنار هم توجه شود و مصوبه مجلس و دستورالعمل دولت باید با همکاری بانک‌ها و مأموریت دستگاه‌ها در خصوص برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال عملیاتی شود.
وی گفت: قرار است امسال ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم و دولت این تعهد را دارد و از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار شغل باید در استان تهران ایجاد شود که ۱۲ هزار شغل حمایتی و ۸۸ هزار شغل در صنعت، کشاورزی و خدمات باید محقق شود.
استاندار تهران افزود: بر این اساس، حدود ۳۰ هزار شغل در صنعت، ۳ هزار شغل در کشاورزی، ۳۵ هزار شغل در خدمات و ۲۰ هزار شغل در سایر بخش‌ها باید در استان تهران ایجاد شود.
مقیمی با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان در استان باید در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری شود، افزود: با تحقق این بودجه به اهداف خود در طرح تکاپو، کارورزی، تعاونی‌ها و مشاغل خانگی و روستایی دست خواهیم یافت و لازم است مداوم و روزانه رصد شود که در کدام مرحله طرح‌ها قرار داریم.
استاندار تهران گفت: اگر ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم به این معناست که کار خود را طبق وظایف به‌درستی انجام داده‌ایم.

منبع : خبرگزاری فارس

 


خبر ۱۱ مرداد ۹۶ – سه طرح اشتغالزایی در استان تهران اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان تهران از اجرای سه طرح اشتغالزایی تکاپو ، روستا تعاون و کاروزی به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار در استان تهران خبر داد.
به گزارش ایرنا، حاتم شاه کرمی روز سه شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهارکرد: طرح های تکاپو ، روستا تعاون و کارورزی در ایجاد اشتغال پایدار در شهرها وروستاهای استان نقش به سزایی دارند و محور اصلی این طرح ها ، مهارت ورزی و تخصیص تسهیلات با توجه به مزیتهای هر منطقه است.
وی گفت: به منظور اجرای طرح تکاپو که متناسب با قابلیت ها و توانمندیهای هر شهر صورت می گیرد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای استان تهران در نظر گرفته شده است.
شاه کرمی افزود: در آینده ای نزدیک سهم هر شهرستان برای دریافت این تسهیلات معین خواهد شد و مسئولیت اجرای طرح تکاپو نیز برعهده فرماندار و مسئولان شهرستان ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون در روستاهای استان تهران گفت: این طرح مختص روستاهایی است که از مزیت های خاصی در تولیدات محصولات مختلف برخوردار می باشند.
وی بیان کرد: تا کنون ۹۸ روستای با مزایای ویژه در استان شناسایی شده اند که مراحل اداری و مقدماتی برخورداری ۶۷ روستا از اعتبارات مورد نیاز این طرح انجام شده است.
شاه کرمی افزود: در طرح روستا تعاون ، مهارتهای فنی در محیط های واقعی به اجرا گذاشته می شود تسهیلاتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با سود کم به روستائیان تخصیص داده می شود.
وی گفت: نداشتن مهارت فنی لازم مانع بهره وری در جامعه و رونق کسب وکار است به گونه ای که بیش از ۷۸ درصد از جویندگان کار در استان تهران فاقد مهارت فنی لازم هستند.
وی بیشترین سن بیکاری در استان تهران را بین ۱۹ تا ۲۹ سال اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد از بیکاران استان تهران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها