استخدام پزشکی قانونی کشور در سال ۹۹ (خبر جدید)

استخدام پزشکی قانونی کشور

سوالات استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۹

سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای شرکت کنندگان آزمون استخدام پزشکی قانونی، لطفا تجربه های خود را در دیدگاههای همین صفحه به اطلاع دوستان خود رسانده و با هم تبادل اطلاعات نمایید.

کاربران عزیز توجه داشته باشید تمامی اخبار در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد در صورتی که تمایل دارید به محض اعلام خبردار شوید در کانال تلگرام استخدام عضو شوید

برای عضویت در کانال تلگرام اینجا کلیک کنید


انتشار دفترچه هشتمین آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در سال ۹۹

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در اجرای ماده (۴۴ (قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه های شماره۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ  ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ سازمان مذکور و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به شرح زیر اعلام می گردد:

بخش اول : تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی:
کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵)قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران :
ب-۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵ )درصد شامل

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

سوالات استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۹

سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
۱۰ .به استناد ماده (۹۴ (قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند،پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در  زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰ (سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵ (سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰ (برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵ (سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰ (سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵ (سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.
تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– میزان مدت خدمت ضرورت؛
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانهها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشتهاند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تذکر :
ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر (۱۳۹۹/۰۶/۲۹ )میباشد؛ ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر (۱۳۹۹/۰۶/۲۰ )میباشد.

بخش سوم : مواد آزمون

الف- آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه L.D.C.I)
۲ .ریاضی و آمار مقدماتی؛
۳ .زبان و ادبیات فارسی؛
۴ .معارف اسلامی*
۵ .زبان انگلیسی ـ عمومی؛
۶ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
۷ .هوش و توانمندیهای عمومی؛
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب- آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (۱ (می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

سوالات استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۹

سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران
بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می پذیرد:
۱ .در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.
۲ .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

۳ .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ (قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی باشند.
۴ .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند

۵ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه های ۲۵ و ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۶ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته می شوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
۷ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۸ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.

تذکر :
۱ .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

ب) سهمیه معلولین
جذب معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:

۱ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه۳ درصد معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سایر سهمیههای استخدامی مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در  صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوقالذکر محفوظ خواهد ماند.
۲ .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳ .بر اساس ماده(۵ )آیین نامه شماره  ۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.
۴ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۳ درصد معلولین از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد

تذکر :
۱ .معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

ج) سایر امتیازات
بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظین قران در مشاغل کارشناس امور فرهنگی، مربی امور تربیتی مدارس و دبیر معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشره تخصیص خواهد یافت.

بخش پنجم : مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل عکس اسکن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰× ۲۰۰پیکسل و حداکثر ۴۰۰ ×۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱) : اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر(۲) : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر(۳) : با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ب) پرداخت وجه

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز پنج شنبه ۲۰/۰۶/۱۳۹۹ لغایت روز شنبه مورخ ۲۹/۰۶/۱۳۹۹ انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (۶۱۰/۰۰۰ششصد و ده هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام

در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود
در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ً ضمنا داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۰۷۱۳۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایند .
در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
در ردیف ۹ ،داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجهبه جدول شماره ۲ مندرج درصفحه ۳۶ مشخص و در این محل درج نماید.
در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید. در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.
در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
در ردیف ۱۴ ،داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.
در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید.
در ردیف ۱۵-۱ ،داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.
در ردیف ۱۶ ،مشمولان حافظان قرآن درجه ۱ تا ۵ این بند را علامتگذاری نمایند.
در ردیف ۱۷ ،داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید. در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید. در ردیف ۲۰ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
در ردیف ۲۱ ، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۳۶ مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
در ردیف ۲۳ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف ۲۵ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف ۲۶ ،داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
در ردیف ۲۷ ،داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
در ردیف ۲۸ ،داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند (لازم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته، گرایش و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول تطابق رشته ها مندرج در صفحات ۵۴۲-۴۹۶ میباشد)

د) زمان برگزاری هشتمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آن

کارت شرکت در امتحان مذکور از روز سه شنبه ۱۳۹۹/۸/۶ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. هشتمین امتحان مشترک فراگیر در روزجمعه ۱۳۹۹/۰۸/۹ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان مشترک فراگیر توسط دستگاه اجرایی مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم: سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه

بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره
۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، سایر
مراحل استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد:

الف) تعیین حدنصاب

معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر
اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیههای قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد: پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب حداقل پنجاه (۵۰)درصد امتیاز مکتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی چهل (۴۰ )درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکر:
۱ -داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
۲ -کسب حد نصاب در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به ترتیب نمره مکتسبه آنان،  از میان داوطلبانی که حدنصاب را کسب نمودهاند، صورت میپذیرد

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب را کسب نمودهاند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.

تذکر مهم
با توجه به اینکه، دستگاه های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد
ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین تاییدشدگان مرحله بررسی مدارک:
انتخاب افراد دو یا سه (۲ یا ۳ ) برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در هر یک از آزمونهای کتبی (حیطه های عمومی و تخصصی) با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد دو برابر ظرفیت در سهمیه های ایثارگران و معلولین وسه برابر ظرفیت در سهمیه آزاد صورت میپذیرد.
تذکر: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹ )و وضعیت کنونی کشور، در صورت عدم امکان انجام مصاحبه استخدامی به صورت حضوری، مصاحبه های استخدامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

د) معرفی به گزینش

۱) : پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (۷۰ ) درصد برای آزمونهای کتبی (حیطه های عمومی و تخصصی) و سی (۳۰ ) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.
۲) : در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس ترتیب نمره مکتسبه این افراد و با در نظر سهمیه های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.

بخش هفتم: تذکرات مهم

۱-به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲ (قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL )صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور می باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد،  موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با آدرس ir.gov.aro.www://https قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.
۲ -هر داوطلب در صورت مشمول بودن در سهمیه های قانونی ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران و۳ درصد معلولان، صرفاً یکی از سهمیه های مشخص شده را بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفاً می تواند یکی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت نام می باشد.
۳ -استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به استنثنای وزارت جهاد کشاورزی (بخش قراردادی) به صورت پیمانی خواهد بود.
داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه ثبت نام یکسان باشد.

تذکر:
۱ -در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر رایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد.
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال : مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی میباشد و شامل دیگر گرایشهای این رشته نمی شود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال : مهندسی عمران و یا مهندسی عمران(کلیه گرایش ها) که همه گرایشهای این رشته تحصیلی را شامل میشود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران(بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود.
۲ -از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایشهای مورد نظر برای هر یک از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی می باشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی با رشته یا گرایشهای تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل میباشد. از این رو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۴ -دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در این دفترچه و همچنین دارندگان مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.
۵ -افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می بایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در این دفترچه را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام می باشد.
۶ -بر اساس بند(ز) ماده (۴۲ (قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۹وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند (با لحاظ نمودن بند ب، بخش ۴ سهمیه معلولین). در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک، مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض
داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
۷ -با توجه به اینکه، دستگاههای استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۸ -مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در این آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی حذف گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
۹ -اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق درگاه سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۰ -مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۱ -دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی اقدام نماید.
۱۲ -به منظور ایجاد فرصت برابر برای تمامی داوطلبان امتحان مشترک فراگیر، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمانهای تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، امکان هیچ گونه تغییر و اصلاح اطلاعات مربوط به سهمیه ثبت نامی و شغل محل انتخابی توسط داوطلبان وجود ندارد.

 

شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی

شرایط اختصاصی سازمان پزشکی قانونی کشور:
۱ -تمامی پذیرفته شدگان در شغل محلهای سازمان پزشکی قانونی کشور، بایستی توانایی انجام کار جهت مشاغل پذیرفته شده را به
تشخیص کمیسیون پزشکی این دستگاه، دارا باشند.
۲ -در شغل کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی(۲ ،(دارندگان مدرک تحصیلی ژنتیک انسانی مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی
کارشناسی علوم آزمایشگاهی، می توانند در آزمون ثبت نام نمایند.
اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان:
مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که در حال گذراندن دوره طرح نیروی انسانی و یا ضریب کادر سازمان می باشند نیز می توانند در آزمون استخدامی شرکت نمایند که در صورت قبولی تعهدات ایشان به محل پذیرفته شده منتقل خواهد شد.

 

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام فراگیر دستگاههای اجرایی اینجا کلیک کنید

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها