چگونه دسترسی دیگران را به حساب کاربری فیس بوک مان قطع کنیم

چندی پیش فیسبوک قابلیتی به سیستم امنیتی خود اضافه کرد که به موجب آن کاربر میتواند از راه دور ارتباط افراد دیگر به حساب کاربریاش را قطع کند. این کار به امنیت هر چه بیشتر حساب کاربران کمک شایانی میکند. Jake Brill – مدیر تولید فیسبوک – نیز در این رابطه اظهار داشته است: « اگر فرد ناشناسی بخواهد به حریم خصوصی شما تجاوز کند، می توانید به راحتی دستش را کوتاه کنید»!
با این قابلیت کاربر میتواند هنگامی که فردی بدون اجازه و غیرقانونی به حساب کاربریاش وارد شد، ارتباط او را از طریق سیستم خود قطع کند. برای این منظور، روی گزینه Account که بالای صفحه پروفایل در سمت راست قرار دارد کلیلک کرده و از پنجره ای که باز میشود گزینه Account Settings را انتخاب کنید. اطلاعات مربوط به فعالیتهای حسابتان، در گزینه Account Security خواهید یافت. از طریق آن میتوان آخرین فعالیتهای خود همچون تاریخ آخرین ورود به حساب، نوع سیستم، محدوده شهر، سیستمعامل و نوع مرورگری که با آن وارد اکانت فیس بوک تان شدهاید را ببینید. اگر فرد دیگری هم log in شده باشد همین اطلاعات در مورد او نیز نوشته میشود و کاربر میتواند او را به عنوان ناشناس معرفی و ارتباطش را قطع کند.
اغلب اوقات کاربران نمیدانند که حتی بعد از Log out کردن ممکن است از حساب کاربریشان خارج نشده باشند! در آن صورت، خروج کامل از حساب فقط با بستن مرورگر و خاموش کردن کامپیوترشان صورت میگیرد. البته این مساله قابل کنترل است. به طور مثال در صفحه اول ورود به فیسبوک، باکسی وجود دارد که بالای آن نوشته شده است Keep me logged in. اگر این گزینه را فعال کنید بعد از بستن صفحه فیسبوک باز هم از حساب خارج نمیشود. اما اگر فعال نباشد با بستن صفحه، کاربر به طور خودکار از حساب کاربریاش خارج میشود.
با این قابلیت دیگر خیالتان آسوده است و هر زمان احساس کردید فرد دیگری کلمه رمز ورود شما را دارد و بدون اجازه به حساب کاربریتان وارد شده است به راحتی ارتباطش را قطع کنید و در اولین فرصت کلمه رمز خود را تغییر بدهید. استفاده مهم تر این قابلیت برای کاربرانی است که از کامپیوترهای مختلف برای ورود به صفحه فیس بوک شان استفاده می کنند. شما ممکن است از کامپیوتر دانشگاه، کتابخانه عمومی، کافی نت و یا خانه دوست تان برای باز کردن اکانت فیس بوک استفاده کنید. ولی هنگام ترک سیستم فراموش می کنید با زدن دکمه Logout از حساب تان خارج شوید. با این امکان جدید به محض رسیدن به خانه می توانید صفحه فیس بوک تان را در همه سیستم ها لاگ اوت کرده و جلوی دسترسی دیگر کاربران آن کامپیوتر را به صفحه فیس بوک تان بگیرید.

منبع : نگهبان

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها