انصراف از مصاحبه استخدامی

همه افرادی که مصاحبه می‌کنند می‌دانند که از کل روزمه‌هایی که افراد برای یک شرکت ارسال می‌کنند، تعدادی از روزمه‌ها به دلیل مرتبط نبودن یا ناقص بودن کنار گذاشته می‌شوند. تعدادی هم در زمان تنظیم تلفنی جلسه مصاحبه با پرسشهایی که می‌کنند از شرکت در مصاحبه انصراف می‌دهند که این می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. مثلا مسافت یکی از دلایل رایج است. خیلی زیاد شنیده‌ام که کارجویان به دلیل فاصله داشتن محل کار تا منزلشان از خیر آن کار می‌گذرند. دسته بعدی افرادی هستند که قرار مصاحبه با آنها تنظیم می‌شود اما در روز مصاحبه غیبشان می‌زند و بدون اطلاع در جلسه حاضر نمی‌شوند. مخاطب این مطلب همین دسته از افراد هستند.

اگرچه شما نسبت به آن شرکت هیچ تعهدی ندارید، اما اخلاق حرفه‌ای می‌گوید که بهتر است در صورت انصراف به شرکت مورد نظر اطلاع بدهید. معمولا برای هر مصاحبه استخدامی یک یا چند نفر زمان کاری خود را آزاد می‌کنند تا در این جلسه شرکت کنند. معمولا قبل از جلسه اگر رزومه مناسبی ارسال کرده باشید، رزومه شما را مطالعه می‌کنند و سعی می‌کندد اطلاعاتشان را برای مصاحبه با شما تکمیل کنند. به همین دلیل عدم حضور شما باعث از بین رفتن زمان زیادی می‌شود. ضمن اینکه در اخلاق حرفه‌ای عدم حضور بدون اطلاع شما می‌تواند یک توهین و نادیده گرفتن طرف مقابل باشد. سعی کنید موضوع را جابجا کنید. با شما برای مصاحبه قرار می‌گذارند و بعد شخص مصاحبه کننده شما را نادیده می‌گیرد و برای انجام کاری به خارج از شرکت می‌رود بدون اینکه به شما اطلاع بدهد. شما زمان صرف کردید، هزینه کردید، سوک سوک کردید و باید برگردید. وضعیت اعصاب خود را در این شرایط تصور کنید!

دست آخر باید بگم که لطف کنید اگر قصد انصراف از مصاحبه را دارید، چند ساعتی قبل اطلاع بدهید و با این کار در حق شخص دیگری بزرگی کنید تا او شانس مصاحبه شدن را زودتر بدست بیاورد. لطف می‌کنید اگر با اطلاع دادن، برای زمان شخص یا اشخاص مصاحبه کننده ارزش قائل شوید. اگر از شرکت مورد نظر با شما تماس گرفتند تلفن خود را جواب بدهید چون ممکن است که بخواهند مطلع شوند که در صورت بروز گرفتاری شخصی برای شما، آیا مایل هستید وقت جدیدی برایتان تنظیم شود یا نه؟

منبع : thecoach.ir

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها