۲۰ حقیقت جالب دربارۀ سه غول دنیای تکنولوژی

Google ، Apple و Microsoft نام هایی هستند که در روز بارها به گوش ما میخورند ! نام هایی که هرکدام نقشی در زندگی روزمرۀ ما ایفا میکنند .

Microsoft سلطان دسکتاپ ! Apple با آیفون و آیپاد هایش ! و Google با تکنولوژی های منحصر به فردش ، زندگی بشری را با سرعتی نجومی به سوی آینده سوق میدهند !

اما به واقع ما از کمپانی هایی که هفت روز هفته با آنها سر و کار داریم چقدر میدانیم ؟

موارد زیر که توسط بلاگ MakeUseOf گردآوری شده ما را با واقعیت هایی جالب دربارۀ این کمپانی های بزرگ آشنا میکند :

Google

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/8.jpg

۱.  شعار غیر رسمی و در عین حال معروف گوگل یعنی ” Don’t be evil” در ابتدا توسط paul Buchheit ، فردی که جیمیل را برای گوگل به ارمغان آورد، مطرح شد . این شعار به فلسفۀ اصلی شرکت اشاره دارد و به این معنا است که از راه درست هم میتوان پول درآورد .

۲٫ Sergey brin و larry page ، مؤسسین گوگل ، در ابتدا دانش چندانی دربارۀ HTML نداشتند و برای همین صفحۀ ساده و معروف گوگل برای اولین بار به آن شکل درست شد . در مراحل مقدماتی تست گوگل کاربران به انتظار مینشستند تا بقیه صفحه نیز لود بشود ! بعد ها برای رفع این ایراد نوشتۀ کپی رایت گوگل در انتهای صفحه قرار گرفت .

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/1.png

۳٫ عبارت ” To google ” در سال ۲۰۰۶ وقتی که برای اولین بار توسط دیکشنری هایی مثل merriam و Oxford داخل فرهنگ لغات قرار گرفت به صورت یک کلمۀ جدید در زبان انگلیسی درآمد .

۴٫ کاربران گوگل میتوانند عبارت مورد نظرشان را به ۳۵ زیان غیر انگلیسی جستجو کنند . زبان هایی مثل چینی ، یونای ، فارسی ، ایسلندی و … ! تا به امروز درخواستی برای جستجو از خارج از کرۀ زمین به گوگل ارسال نشده ولی گوگل محض احتیاط صفحه ای به زبان Klingon ( زبانی که فضایی ها در فیلم Star Trek به آن سخن میگفتند [ + بیشتر در ویکیپدیا ] ) دارد تا اگر فضایی های قصد ارتباط داشتند مشکلی نداشته باشند !

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/31.jpg

۵٫ زمانی که  larry page و sergey brin قصد جمع کردن سروری برای تست کد PageRank داشتند از ده HDD ِ چهار گیگابایتی که در کابینتی ساخته شده از لگو مستقرر بود استفاده کردند .

۶٫ سیستم طبقه بندی سایت ها توسط گوگل PageRank نامیده میشود . به این ترتیب که به هر صفحه توسط گوگل نمره ای داده میشود و در نهایت نمرات بالاتر در نتایج جستجو در صفحات اول قرار میگیرند ! ولی این دلیل این نام ، این عملکرد نیست بلکه ترکیبی از اسم مؤسس گوگل یعنی Larry Page  است .

۷٫ هر جستجو در گوگل چیزی در حدود ۷ کیلوژول انرژی میگیرد یا به عبارتی دیگر منجر به ساطع شدن ۲ گرم کربن دی اکسید میشود .

Microsoft

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/9.jpg

۸. اولین سیستم عامل مایکروسافت Xenix نام داشت که ورژنی از UNIX بود . ولی در نهایت این MS-DOS بود که برای کامپیوتر های IBM نوشته شد و تحولی را در صنعت نرم افزار به وجود آورد .

۹٫ بیل گیتس برای مدرسه اش نرم افزاری برای تنظیم و زمان بندی کلاس ها نوشت و آن را جوری تنظیم کرد که خودش در کلاس هایی قرار بگیرد که بیشترین دانش آموزان دختر را دارند .

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/4.jpg

۱۰٫ مایکروسافت برای هرکدام از محصولات در دست تولیدش یک اسم  رمز درون شرکتی دارد ، برای مثال ویندوز سون Vienna خطاب میشد . ( + لیست کامل اسامی در ویکیپدیا )

۱۱٫ آیا میدانستید نمیتوانید در ویندوز فولدری با نام “con” بسازید ؟

۱۲٫ اولین ویروس ویندوز Winver 1.4 نام داشت.

۱۳٫ اسم موتور جستجوی Bing برگرفته از دو عبارت Bang و Bingo است .

۱۳٫ جالبه که قسمت مربوط به مکینتاش ِ مایکروسافت از بزرگترین توسعه دهنده های نرم افزار های مربوط به مکینتاش ، خارج از اپل است . جالبتر اینکه MS Office برای مک در سال ۱۹۸۹ یعنی یک سال قبل از معرفی آفیس برای ویندوز ، تولید شد .

Apple

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/10.jpg

۱۵. مجلۀ Fortune اپل رو به عنوان تحسین برانگیز ترین کمپانی در سال ۲۰۰۸ در ایالات متحده انتخاب کرد و همچین در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در دنیا .

۱۶٫ اولین لوگوی اپل تصویری از آیزاک نیوتن نشسته در زیر درخت سیب بود که بعد ها با لوگوی امروزی اپل عوض شد . برای اینکه سیب بودن لوگو مشخص شود و مردم آن را با گیلاس اشتباه نگیرند جای گازی هم به آن اضافه شد.

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/6.jpg

۱۷٫ مکینتاش در واقع نام یک نوع از سیب است . این کامپیوتر اولین سیستم با رابط کاربری گرافیکی و دارای موس بود .

۱۸٫ اپل همچنین از اولین تولید کنندگان دوربین دیجیتال بود . Apple QuickTake نام دوربینی بود که در سال ۱۹۹۴ ساختش شروع و در سال ۱۹۹۷ متوقف شد . این دوربین قابلیت ذخیرۀ ۸ عکس با رزولشن ۴۸۰×۶۴۰ و ۳۲ عکس ۲۴۰×۳۲۰ را داشت .

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/09/7.jpg

۱۹٫ اپل علاوه بر استیو جابز و استیو وازنیاک مؤسس سومی هم داشت ! رونالد وِین که صاحب ۱۰% از سهام اپل بود و در آخر سهم خود را به مبلغ ۲۳۰۰$ فروخت . هر سۀ این افراد قبل از اپل در کمپانی Atari کار میکردند .

۲۰٫ پرچم دار اپل یعنی مکینتاش توسط دو مغز اصلی اپل ، استیو جابز و استیو وازنیاک ، به وجود نیامد . فردی به نام جف راسکین که متخصص در تعامل انسان و کامپیوتر بود این محصول را شروع و گسترش داد . وی همچنین کسی بود که نام مکینتاش را بر روی این سیستم نهاد .

منبع : themani.me

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها