معرفی شغل برنامه نویسی

Picture1

با توجه به تحول دیجیتالی شدن جهان و شرایط فعلی بازار کسب‌و‌کارهای اینترنتی نیاز به یک برنامه نویس کامپیوتر بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود.

مضاف بر اینکه تنوع نرم افزارهای کاربردی نیز افزایش پیدا کرده است، رقابت در این حوزه نیز افزایش یافته است؛ برای مثال با جستجوی یک نرم افزار برای ویرایش ویدئو  با انواع نرم افزار های با ویژگی های مختلف مواجه خواهی شد.

برنامه نویسان اکثر زمان خود را برای تجزیه و تحلیل نیاز مشتری صرف می‌کنند و با توجه به این تجزیه تحلیل ها نیاز مشتری را برطرف می‌کنند. مرحله بعدی، کد نویسی بر اساس این نیاز ها می‌باشد. با توجه به بازار کار موجود تقاضا نیز در این بازار بسیار زیاد است. بسیاری از مبتدیان و برنامه نویسان با تجربه وجود دارند که در واقع هیچ ایده ای درباره فرصت های شغلی عظیم موجود در توسعه نرم افزار یا به عنوان یک برنامه نویس ندارند. تقاضای توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان نیز در بازار زیاد است. با تبدیل شدن به یک برنامه نویس در طراحی ، راه اندازی و آزمایش و نگهداری سیستم های نرم افزاری نقش اصلی را ایفا خواهید کرد. برنامه هایی که شما ایجاد می کنید به کسب و کار کمک می کند تا کارآمدتر باشند و خدمات بهتری ارائه دهند.

 

برنامه نویسی چیست؟

برنامه ‌نویسی یعنی کد نویسی. کد ها دستوراتی هستند که باید در محیطی مناسب و با ترتیب و قواعدی درست نوشته شوند تا یک خروجی که هدف ماست به ما بدهند. در اصل صفحه‌ای که روبروی شماست و شما دارید آن را مطالعه می‌کنید تحت یک سری کد نوشته شده و از پیش تعیین شده نوشته شده است. همه نرم‌افزارهایی که شما با آنها سر و کار دارید، حاصل پشت سر هم قرار گرفتن یک سری کد و دستور و برنامه هستند و گاهی پشت کاربری ساده این نرم‌افزارها محاسبات و الگوریتم‌های پیچیده‌ای نهفته است. هدف از این شغل حل کردن مشکلات و بهبود کارایی کامپیوتر است. یک برنامه نویس هموراه به دنبال یادگیری است و باید اطلاعات خود را به روز نگه دارد.
حوزه های کاری شغل برنامه نویسی:

در بازار فعلی این شغل درخواست های بسیار زیادی دارد و دارای موقعیت های شغلی بسیار زیادی است یک برنامه نویس می‌تواند در شرکت های برنامه نویسی شروع به کار کند و ممکن است به عنوان برنامه نویس یا برنامه نویس وب یا به عنوان کارشناس شروع به کار کند فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر علاوه بر حرفه ای که دارند می‌توانند در زمینه برنامه نویسی نیز فعالیت کنند در کل جایگاه رشته برنامه نویسی در بین مشاغل در حال حاضر از امتیاز بالایی برخوردار است. یکی از مزایای شغل برنامه نویسی استخدام برنامه نویس دور کاری است. برای مثال شما می‌توانید با جستجو در شیپور از موقعیت های استخدام برنامه نویس در تهران با خبر شوید. آینده شغلی این رشته بسیار روشن ارزیابی می‌شود چه در جهان و چه در ایران.

شخصیت های مناسب برای شغل برنامه نویسی:

چیز دیگری که در معرفی شغل برنامه‌نویسی باید به آن اشاره کرد، این مسئله هست که چه نوع شخصیت‌های مناسب این شغل هستند در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود از جمله این عوامل: ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … می‌باشد. مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی فرد می باشد. البته هر شخصی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد. همانطور که در بالا گفته شد یک برنامه نویس همیشه باید در حال یادگیری باشد بدون وقفه به دنبال اطلاعات جدید باشد.یک برنامه نویس باید در هر محیطی کاری که باشد چه آزاد یا دولتی به درستی عمل کند.
مهم ترین نکته ای باید به آن توجه کرد صبر و حوصله یک برنامه نویس می‌باشد باید بتواند در صورت شکست در کار ادامه دهد.یک برنامه نویس باید کاملا با کار گروهی آشنایی داشته باشد چون با این موضوع زیاد سرو کار دارد.

 

 

درآمد شغل برنامه نویسی:

درآمد شما به نوع کار کردن شما مربوط می‌شود اگر در یک محیط دولتی کار می‌کنید با توجه به حقوق ثابتی که برای شما تعیین شده است کسب درآمد می‌کنید درمقابل اگر به صورت شخصی کار می‌کنید با توجه به تعداد پروژه ها درآمد خواهی داشت.

 

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل برنامه نویسی

برای آموزش برنامه نویسی می توان در کلاسهای آزاد آموزشی شرکت کرد و یا تحصیلات دانشگاهی کسب کرد کارفرمایان برای استخدام برنامه نویس، معمولا به داشتن تجربه و تسلط بر زبان های برنامه نویسی فرد متقاضی، بسیار اهمیت می دهند و داشتن تجربه و اطلاعات یک امتیاز بسیار بزرک محسوب می‌شود.

 

برخی از مهم ترین مشکلات شغل برنامه نویسی:

  • آسیب های بدنی به خاطره کار مداوم با کامپیوتر
  • چاقی به دلیل عدم تحرک
  • ناراحتی های چشمی
  • یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد افسردگی است

منبع :

استخدامی های شیپور

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها