طلب مزدی ۳۰۰ کارگر خط و ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق از پیمانکار سابق

۳۰۰ نفر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند. این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود پیمانکار پیشین هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌است.

۳۰۰ نفر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند. این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود که پیمانکار پیشین هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌است.

کارگران مورد نظر بین سالهای ۹۳ تا پایان ۹۵ به مدت سه سال در استخدام شرکت پیمانکاری «تراورس» بودند و آنطور که خود می‌گویند طی این سه سال بخش از مطالبات خود را از کارفرمای شرکت پیمانکاری طلبکارند، مطالباتی که بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزش دارد و شامل حق سنوات، حق مرخصی، اضافه کاری و غیره می‌شود.

در ادامه همین پیگیری، شکایتی نیز علیه پیمانکار در اداره کار زاهدان مطرح و احکامی به نفع کارگران صادر شده است؛ که در‌ ‌‌نهایت مدیران این شرکت پیمانکاری با حضور در اداره کار زاهدان مسئولیت پرداخت مطالبات  سنواتی کارگران را برعهده گرفته اند اما به دلیل اعتراضی که پیمانکار برای پرداخت حق مرخصی‌ها انجام داده‌است؛ اجرای این احکام با مشکل مواجه شده است.

طبق اظهارات کارگران، شرکت راه‌آهن جنوب شرق بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش تامین و پشتیبانی خطوط ابنیه فنی با پیمانکار جدید منعقد کرده و در حال حاضر کارگران چند سالی است زیر نظر پیمانکار جدید (شرکت ریل صنعت کاران) به‌‌‌ همان حرفه سابق اشتغال دارند اما ظاهرا پیمانکار جدید زیر بار پرداخت بیمه تکمیلی و سختی کار کارگران نمی‌رود گرچه در زمینه پرداخت به موقع دستمزد مشکلی ندارند.

 

ایلنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها