سه درصد سرپرستان خانوار در انتظار تاییدیه شبکه بانکی‌اند

سه درصد شماره حساب سرپرستان خانوار برای واریز یارانه‌های نقدی هنوز از سوی شبکه بانکی به تایید نرسیده است.

به گزارش عصر ارتباط، ۱۷ میلیون و ۱۸۴ هزار سرپرست خانوار شماره حساب بانکی‌شان را در سامانه وزارت رفاه ثبت کرده‌اند و اطلاعات اقتصادی و هویتی آنها نیز پالایش شده است. اما هنوز سه درصد شماره‌ حساب‌هایی که این جمعیت اعلام کرده‌اند از سوی نظام بانکی کشور به تایید نرسیده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت رفاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: «سیستم تبادل اطلاعات با شبکه بانکی وزارت رفاه و تامین اجتماعی هر روز به صورت آنلاین با ۲۳ بانک کشور تبادل اطلاعات دارد و تقریبا تمام شماره حساب‌های اعلامی به تایید شبکه بانکی رسیده و سه درصد باقیمانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد.»

میرغفور بابایی، گفت: «بانک ملی با ۲۵ درصد حساب‌ها بیشترین شماره حساب را نزد سامانه وزارت رفاه دارد، پس از آن هم بانک صادرات با ۱۸ درصد دارای بیشترین شماره حساب اعلام شده از طرف مردم است.»

به گفته وی، از میان بانک‌های کشور ۹ بانک بزرگ و دولتی ۹۸ درصد حساب‌ را در اختیار دارند و سهم بانک‌های خصوصی نیز تنها دو درصد است.

او گفت: «سیستم اعلام حساب خانوار تقریبا کار خود را به پایان رسانده و در این مرحله از مردم اطلاعات حساب گرفته نمی‌شود، اما آذرماه برای افرادی که موفق به ثبت‌نام نشده بودند دوباره فرصتی در نظر گرفته شده است.»

بابایی، درباره سیستم مدیریت حساب خانوار نیز گفت: «در مرحله اول به صورت مساوی به حساب مردم یارانه واریز می‌شود اما در مرحله بعدی با استفاده این سیستم می‌توانیم افراد یا غنی شناسایی کنیم و با استفاده از فرمول‌هایی برای کمتر یا بیشتر ریختن یارانه کمک بگیریم.»

براساس آخرین آمار، ۱۹ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۶۳۴ سرپرست خانوار در کشور داریم که تنها ۱۷ میلیون و ۱۸۴ هزار سرپرست شماره حساب‌شان را در سامانه وزارت رفاه به ثبت رسانده‌اند و نزدیک به دو میلیون سرپرست انصراف داده‌اند و شماره حسابی اعلام نکرده‌اند.

یکی دیگر از زیرسیستم‌ها، سیستم بروزرسانی است که ماموریت راه‌اندازی آن از وزارت رفاه به مرکز آمار محول شده است. در این سیستم که در آینده کاربری دارد مردم می‌توانند به صورت آنلاین آخرین اطلاعاتشان را در خصوص طلاق، ازدواج، ولادت و وفات وارد سامانه کنند. پس از آن هم برای تایید صحت و سقم اطلاعات، داده‌ها با بانک اطلاعاتی ثبت احوال نیز کراس‌چک می‌شود.

در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها، سازمان ثبت احوال وظیفه احراز هویت اشخاص، مرکز آمار وظیفه بروزرسانی اطلاعات اقتصادی و خانواری و وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیز ماموریت پرداخت یارانه‌ها را بر عهده دارد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها