تاسیس سازمان آموزش‌های مهارتی جهاد دانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی گفت: تاسیس سازمان «آموزش‌های مهارتی جهاددانشگاهی» را در دستور کار داریم تا علمی کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت به صورت منسجم تحت این سازمان فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان گیلان، دکتر حمیدرضا طیبی امروز۵ آبان در جمع جهادگران جهاددانشگاهی گیلان، با اشاره به پتانسیل‌های واحد گیلان اظهار کرد:آموزش‌ها اگر خوب و باکیفیت باشند، در حالت پایدار متقاضی دارند و جهاددانشگاهی گیلان هم می‌تواند محلی برای تحصیل دانشجویان استانهای همجوار باشد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش همچنان سودآور است، افزود: واحد گیلان به یک مجتمع ثابت نیاز داشت که تکمیل پروژه مذکور به مساعدت‌های مالی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه باید آموزش‌های کوتاه مدت را رونق دهیم و به دنبال تقویت آموزش‌های مهارتی باشیم، تصریح کرد: تاسیس سازمان «آموزش‌های مهارتی جهاددانشگاهی» را در دستور کار داریم تا علمی کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت به صورت منسجم تحت این سازمان فعالیت کنند.
دکتر طیبی با تاکید بر اینکه گیلان در حوزه پژوهشی پر از پتانسیل است، گفت: در دیدارهایی که پیش از این با استاندار داشتیم بر استفاده از ظرفیت جهاد در انجام پروژههای پژوهشی استانی تاکید شده است.
وی با تاکید بر ظرفیت دانشگاهی پژوهشکده محیط زیست، اضافه کرد: مباحثی نظیر پساب کارخانجات صنعتی، شیرآبه های کمپوست، زباله سوز، آب همراه بانفت و نمک زداها از مواردی است که جهاددانشگاهی گیلان می‌تواند متمرکز ورود کند و از محل حساب مشترک بهره مند شود و حتی پروژه‌های جدید در راستای مسائل کشور تعریف کند.
رییس جهاددانشگاهی گفت: پسابهای صنعتی و نمکزداها می‌توانند به مصارف کشاورزی برسند و مسایل زیست محیطی را حل کنند و حتی آب مصرفی صنایع مذکور هم تامین شود.
وی با بیان اینکه مدیریت و امحای پسماند می‌تواند در استان محوریت قرار گیرد، افزود: در حوزه پزشکی نباید دنبال مراکز تحقیقاتی باشید، باید خدماتی که در حوزه های سرطان، ناباروری، سلول و… در تهران ارائه می‌شود، در گیلان هم ارائه شود.
مهارت محوری رویکرد آموزش‌ها در جهاددانشگاهی گیلان است
رییس سازمان جهاددانشگاهی گیلان نیز در این جلسه گفت: با توجه به رقبایی که در مباحث آموزش‌های کوتاه مدت داریم، برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفت تا آموزش‌های ما تخصصی‌تر و مهارت محور و اشتغالزا باشند.
دکتر فریبرز جمالزاد اظهار کرد: از زمانی که مسوولیت واحد گیلان را پذیرفتم، تلاش بر تقویت فضای همدلی و همراهی در بین همکاران بوده و اساس انتصابات هم تخصص، علاقمندی و توانمندی بوده است.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان افزود: تاکنون ۸.۲ میلیارد تومان بابت توسعه فضای فیزیکی ساختمان مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی هزینه شده و در حال حاضر هم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، روند تکمیل برخی از بخش‌ها متوقف شده است.
وی ادامه داد: در بحث آموزشی استراتژی جدیدی اتخاذ کردیم که مراکز علمی کاربردی علاوه بر آموزش‌های بلند مدت، بحث آموزش‌های کوتاه مدت را هم داشته باشند.
دکترجمالزاد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل در بخش آموزش‌های کوتاه مدت داریم،گفت: با توجه به رقبایی که در مباحث آموزش‌های کوتاه مدت داریم، برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفت تا آموزش‌های ما تخصصی‌تر و مهارت محور و اشتغالزا باشند.
رییس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اینکه چارت ساختاری و تشکیلاتی موسسه علم و فرهنگ در حال تدوین است، تصریح کرد: این مرکز در حال حاضر ۱۳۰۰ دانشجو دارد، که طی دو ترم تحصیلی گذشته ۳۰۰ دانشجو جذب شده که از این تعداد ۹۰ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی پژوهشکده محیط زیست، بیان کرد: در راهبرد جدید هدفگذاری‌های ویژه‌ای اتخاذ شده، گروه پژوهش منابع آب و برنامه ریزی مطالعات منطقه‌ای و ناحیه‌ای را به بخش پژوهشی منتقل شد.
دکترجمالزاد با اشاره به دغدغه‌های پرسنل واحد گیلان، ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود همواره برای ارتقای رفاه پرسنل تلاش می‌کنیم.
وی مهمترین فعالیت‌های پژوهشکده محیط زیست را جداسازی آب همراه نفت و تصفیه شیرابه های کارخانجات کمپوست عنوان کرد و افزود: پژوهشگران پژوهشکده محیط زیست همواره در جهت توسعه فعالیتهای پژوهشی و حل معضلات زیست محیطی آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستند‌.

منبع: بازارکار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها