بیل گیتس همچنان ثروتمندترین آمریکایی دنیاست

«بیل گیتس» بنیانگذار غول نرم‌افزاری دنیا همچنان در فهرست ثروتمندترین افراد جهان درصدر قرار دارد؛ جایگاهی که انگار ممکن است در طول زمان و با گذشت سال‌ها ارتقا پیدا کند، اما هرگز از بین نمی‌رود.

جدیدترین فهرست منتشر شده از طرف مجله معتبر فورچون هم این موضوع را تایید می‌کند. بر اساس این گزارش بیل گیتس برای هفدهمین سال متوالی عنوان ثروتمندترین فرد آمریکا را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. طبق این گزارش حجم دارایی‌های گیتس برابر۵۴ میلیارد دلار است.

در این فهرست، اما سرمایه گذار بزرگ دنیای نرم‌افزار یعنی «لری الیسون»مدیرعامل شرکت Oracle هم در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است. این در حالی است که «کریستی والتون» مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای Wal-Mart جایگاه چهارم را در فهرست مجله فوربس از ۴۰۰ آمریکایی ثروتمند دنیا در اختیار دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در فهرست امسال حداقل دارایی برای ارتقای هر جایگاه یک میلیارد دلار است. این در حالی است که این رقم برای رتبه بندی سال ۲۰۰۹ برابر ۹۵۰ میلیون دلار بوده است.


به طور کلی، اما مجموع دارایی‌های خالص ثروتمندترین آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال ۲۰۰۹ رشد ۸ درصدی را شاهد بوده و در نهایت به ۳۷/۱ تریلیون دلار رسیده است. آمار نشان می‌دهند که این رقم برابر هزینه به‌دست آمده از تولید ناخالص ملی کشورهایی مانند اسپانیا و کانادا است.

تجارت شبکه‌های اجتماعی

در میان ثروتمندترین افراد آمریکا، اما نام «مارک زوکربرگ» یکی از موسسان فیس بوک هم به چشم می‌خورد. این در واقع به معنی آن است که شبکه‌های اجتماعی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک تجارت پر سود و درآمدزا هستند. این گزارش نشان می‌دهد، مجموع دارایی‌های خالص زوکربرگ در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال میلادی گذشته رشد ۲۴۵ درصدی داشته و به ۴/۶ میلیارد دلار رسیده است تا به این ترتیب در جایگاه ۳۵ این فهرست قرار بگیرد.

«دوستین موسکوویتز» یکی دیگر از موسسان فیس بوک هم در واقع جوان‌ترین آمریکایی ثروتمند حاضر در این فهرست است. این میلیاردر ۲۶ ساله تنها هشت روز جوان‌تر از زوکربرگی است که به عنوان یکی از ۱۶ تازه وارد این فهرست انتخاب شده است.


منبع

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها