کمک ۱۰۰ میلیون دلاری مدیر فیس بوک به مدارس!

همین چند روز پیش بود که فهرست افراد ثروتمند دنیا به روز شد و در آن، Mark Zuckerberg با جمع دارایی خود، از بیل گیتس، رئیس سابق شرکت مایکروسافت پیشی گرفت. به تخمین مجله معتبر فوربس، جمع دارایی‌های صاحب فیس بوک به بیش از ۶.۹ میلیارد دلار می رسد! رقمی که باعث می‌شود تا نام وی به عنوان جوانترین میلیاردر جهان مطرح شود. اما او مانند خیلی‌های دیگر فقط به فکر ثروت اندوزی نیست!

facebook-mark-zuckerberg-2.jpg

جمعه گذشته، آقای Zuckerberg با هدف کمک به بهبود آموزش و پرورش عمومی در نیو آرک، در حضور شهردار و فرماندار نیوجرسی، ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه خود را بابت این قضیه اهدا کرد. وی با این کارش، بلافاصله در بالاترین رده‌های افراد بشر دوست امریکا قرار گرفت و به یک قهرمان تبدیل شد. بنا بر گفته‌ها، او ابتدا قصد داشت تا این کمک را به صورت ناشناس انجام دهد و علاقه ای به این همه سر و صدا نداشت اما با اصراری که از جانب کوری بوکر، شهردار شهر انجام گرفت نهایتا متقاعد شد که با اعلام رسمی این خبر و معرفی او می‌توان گام بسیار بلندی در راستای کمک‌های اینگونه اشخاص برای مقاصد بشر دوستانه برداشت.

اما درست چند ساعت بعد از این اتفاق، در جشنواره فیلم نیویورک، فیلم The Social Network به نمایش در آمد. فیلمی که در آن، چهره وی را به عنوان دانشجوی کالجی که با خیانت به دوستان و همکاران خود، سعی در به دست گرفتن اداره فیس بوک است به نمایش می گذارد. عده ای بر این باورند که مارک سعی داشت دقیقا با انجام این کمک بزرگ در این روز، از نگاه منفی که ممکن از بعد از به نمایش در آمدن این فیلم بر وی باشد را بکاهد.

facebook-mark-zuckerberg-1.jpg

کمک میلیون دلاری Mark Zuckerberg باعث شد تا در بین جوامع بشر دوست از عمل وی تقدیر شود. آقای مارک رونی، مدیر اجرایی مرکز بشر دوستی دانشگاه ایندیانا گفت این کمک، تنها سومین کمک ۱۰۰ میلیون دلاری و بیش آن است که در سال جاری در امریکا انجام می‌شود. در سال گذشته نیز تنها ۶ کمک در این حد اندازه در ایالات متحده انجام شده است.

شاید بعد‌ها بیشتر در این مورد بنویسیم. اما در حال حاضر تنها امیدواریم که اینگونه کمک‌ها در همه جای دنیا، به خصوص در کشورمان ایران نیز انجام شود و میلیاردر‌های ایرانی، که تعدادشان کم هم نیست، کمی هم به فکر هم‌نوعان خود باشند!

منبع : weblogina

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها