ایجاد بیش از پنج هزار شغل با برگزاری آزمون استخدامی

 

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان از برگزاری این آزمون در ۲۶۶ عنوان شغلی و با هدف ایجاد زمینه اشتغال نیروی انسانی کارآمد در این شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین قنبری مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناورد در نشست آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با اشاره به تأکید این آزمون بر توانمندی و مهارت‌های نیروی انسانی گفت:  تا کنون برای جذب نیروی انسانی توانمند شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان سازوکار مشخصی وجود نداشت و بر همین اساس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری با حمایت و همکاری تمامی نهادهای مربوطه، به منظور کاهش هزینه و زمان به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند در اقتصاد کشور از برگزاری این آزمون توسط شرکت دانش بنیان فناورد حمایت می‌کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناورد، به امکان انتخاب ۲۶۶ عنوان شغلی از سوی کارجویان در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: با ارزیابی‌ها و بررسی‌های شورای سیاستگذاری آزمون، ۲۶۶ عنوان شغلی از میان بیش از ۱۵هزار عنوان  انتخاب و در ۸ گروه مجزا از جمله، خدماتی، سلامت و بهداشت، کارشناسی و مهندسی دسته‌بندی شدند.
قمری با اشاره به فرایند استخدامی در دو مرحله اینترنتی و حضوری و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی عنوان کرد: در مرحله اینترنتی، با پرسش‌های تخصصی میزان تسلط و توانمندی افراد سنجیده می‌شود. سپس در مرحله حضوری، راستی‌آزمایی و مهارت‌سنجی با حضور نماینده هر شرکت صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناورد میزان مشارکت متقاضیان این آزمون را ۲۰ تا ۳۰هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی استخدام‌ها حدأقل ۵هزار نفر برآورد شده است که قطعاً با نقش‌آفرینی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های خصوصی مستقل این ظرفیت افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این‌که آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان مهارت‌محور و غیر مدرک‌گراست، اظهار کرد: مدرک تحصیلی همچون دیگر فرآیندهای مهارت‌سنجی فناورد، جزو اولویت‌های اصلی و ملزومات حضور در این آزمون محسوب نمی‌شود و توانمندی کارآمدی و ظرفیت‌های نیروی انسانی منطبق با نیاز هر شرکت، مورد توجه این آزمون است.
وی ادامه داد: علاوه بر ۳۱۲۵ شرکت‌دانش  بنیان ثبت‌شده، بیش از ۸۰هزار شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت‌های مستقل خصوصی، ظرفیت‌های استخدامی را شکل می‌دهند.
راهنمایی شرکت‌کنندگان برای افزایش توانمندی‌ها
دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، از  ارائه کارنامه تفصیلی  و ارزیابی تخصصی در دو بعد فردی و تخصصی به تمامی شرکت‌کنندگان این آزمون خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگانی که در این آزمون موفق به استخدام نشدند رها نمی‌شوند و و کارنامه‌ای تخصصی و تفصیلی از میزان توانمندی‌ها، نقاط ضعف و قوت و ظرفیت‌هایشان در ابعاد فردی و تخصصی ارائه می‌شود که می‌تواند آنان را در افزایش توانمندی‌هایشان یاری کند.
وی با بیان این‌که فرآیند ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در این آزمون ساعت ۸ صبح سه‌شنبه ۱۳شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: متقاضیان برای ثبت نام با مراجعه به نشانی اینترنتی www.irne.ir با گذراندن مراحل ثبت نام از جمله ورود اطلاعات فردی، وارد کردن سوابق، انتخاب مشاغل مورد تقاضا، به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری پردیس تحقق نیافتن نیاز مبرم شرکت‌ها به نیروی انسانی توانمند از یک سو و اشتغال جویندگان کار از سوی دیگر را یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: شرکت‌های خصوصی فعال برای نقش‌آفرینی در پیشبرد اقتصاد کشور، علاوه بر زیرساخت‌ها نیازمند نیروی انسانی کارآمد هستند، اما علیرغم اعلام درخواست‌ها با روش‌های گوناگون همچون آگهی‌های استخدام و نیاز نیروی کار، همچنان شکافی جدی میان این دو گروه وجود دارد.
عضو شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان، با بیان این‌که فناورد با سابقه با تجربیات کافی در برگزاری آزمون‌های مهارت‌سنجی این آزمون را طراحی و اجرایی کرده است تا خلأ موجود میان ۸۰هزار شرکت صنعتی خصوصی و بیکاران فارغ‌التحصیل را برطرف کند. برای بخش قابل توجهی از شرکت‌های خصوصی ظرفیت به‌کارگیری نیروی انسانی به‌وجود می‌آید اما به دلیل وجود نداشتن سازوکاری مشص برای جذب نیروی انسانی این شرکت‌ها عمدتاً با چالش‌هایی در تحقق این نیاز وجود دارد.
وی ادامه داد: فناورد قصد دارد افراد کاآمد و صاحب مهارت را در بازه زمانی کوتاه و طی یک فرآیند گزینشی شفاف با برگزاری این آزمون، ضمن ارزیابی و غربالگری دقیق کارجویان، افراد متناسب با هر شغل را به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان مرتبط کند.

بر اساس این گزارش، آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و با هدف ایجاد زمینه اشتغال نیروی انسانی کارآمد و تأمین نیاز شرکت‌های خصوصی به این افراد برگزار می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها