نتایج آزمون استخدامی نفت تا دو هفته دیگر اعلام می شود

آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران روز پنج شنبه و جمعه با حضور بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب در چندین حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد و فرصتی بود تا دانش آموختگان دانشگاه های کشور، در رقابتی تنگاتنگ و نفسگیر بخت خود را برای ورود به صنعت نفت بیازمایند.
به گزارش خبرگزاری موج، آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران پنج شنبه و جمعه گذشته (پنجم و ششم اردیبهشت ماه) برگزار شد و طی آن بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب به رقابت با یکدیگر پرداختند.
این آزمون در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد و در نخستین روز از برگزاری آن، کریم سلحشور؛ معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت و عباس خنیفر؛ مدیر توسعه منابع انسانی و مدیریت شرکت ملی نفت ایران برای نظارت بر اجرای صحیح آزمون در محل دانشگاه امیرکبیر تهران حضور یافتند.
بنابراین گزارش، دکتر سلحشور و مهندس خنیفر پس از بازدید از نحوه برگزاری آزمون، گزارش کمیته برگزاری آزمون را به دقت مورد بررسی قرار دادند و جزئیات مراحل تهیه، تکثیر و توزیع سوالات و همچنین حفظ امنیت آنها را طی مراحل مختلف برگزاری آزمون، مورد ارزیابی قرار دادند.
با برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران و طی مراحل گزینشی در نهایت ۲۶۷۶ نیروی متخصص برای فعالیت در شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت انتخاب می شوند که از این تعداد ۶۶۷ نفر سهمیه فرزندان معظم شهدا (۲۵درصد از کل سهمیه) و ۱۳۴ نفر فارغ التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت خواهند بود و نهایتا ۱۸۴۱ نفر از برگزیدگان آزمون اخیر انتخاب می شوند.
گفتنی است از میان ۱۲۸ هزار و ۸۷۱ داوطلب آزمون، ۳۱ هزار و ۵۴ نفر در مقطع کاردانی، ۸۷ هزار و ۴۶۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۹۸۳۲ نفر داوطلب کارشناسی ارشد، ۴۳۹ نفر دکترای درمانی و ۸۲ نفر دارای دکترای تخصصی هستند. همچنین از میان شرکت کنندگان۶۹۰۱ تن خانم و ۱۲۱ هزار و ۹۷۰ تن آقا هستند.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، برای نوبت بعد از ظهر پنجشنبه، حوزه های امتحانی تهران پذیرای بالاترین تعداد شرکت کننده یعنی ۱۵ هزار و ۸۸۶ داوطلب بودند و در آزمون صبح جمعه نیز ۸۵۶۴ داوطلب و در آزمون بعد از ظهر ۵۲۲۶ داوطلب حضور داشتند.
کمترین تعداد داوطلبان حاضر در آزمون مربوط به حوزه بندرعباس با ۱۰۳۷ داوطلب برای نوبت عصر پنجشنبه و ۱۰۷۵داوطلب برای صبح جمعه و همچنین۷۱۵ داوطب در نوبت عصر روز پایانی آزمون بوده است.
این تعداد داوطلب در ۵ رسته شغلی به رقابت می پردازند: رسته اداری، مالی و بازرگانی با ۱۹ هزار و ۸۰۱ داوطلب، رسته تعمیرات ۲۶ هزار و ۴۸۸ داوطلب، رسته تولید ۲۴ هزار و ۳۹۶ داوطلب، رسته عملیات حفاظتی ۷۰۸(HSE) داوطلب و در رسته مهندسی علوم که بالاترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داده است ۵۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب حضور داشتند.
در مورد حوزه امتحانی اهواز نکته جالب توجه حضور بیشتر بانوان نسبت به داوطلبان آقا است که بر این اساس ۲۵۵۲ تن داوطلب خانم در این حوزه حضور داشته اند.
به گفته کمیته برگزاری، این آزمون بزرگترین آزمون استخدامی در کشور محسوب می شود و برای این آزمون ۳۴۰ هزار دفترچه آزمون به چاپ رسیده است.
از میان شرکت های متقاضی نیروی کار، شرکت ملی حفاری با جذب ۸۳۵ تن بیشترین سهم استخدامی را به خود اختصاص داده و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با جذب ۷۵۱ داوطلب برگزیده در رتبه دوم جذب نیرو قرار گرفته است.
بنا به گفته کمیته برگزاری آزمون، تصحیح اوراق آزمون از بعد از برگزاری آخرین آزمون در روز جمعه آغاز شده و طی حداقل ۱۰ روز کاری و در نهایت تا دو هفته آینده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در مورد نحوه برگزاری این آزمون به خبرنگار nioc گفت: همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران همه تلاش خود را برای برگزاری آزمون به بهترین نحو ممکن انجام دادند.
سلحشور ادامه داد: اگرچه از ابتدا بخش های اساسی برگزاری این آزمون از طرح سوالات گرفته تا تصحیح آنها توسط تعاونی دانشگاه امیرکبیر انجام می شود، اما همکاران ما به وظایف خود به خوبی عمل می کنند و تلاش همه ما برگزاری صحیح و سلامت آزمون ها است تا کسانی که شایستگی خدمت به نفت را دارند در این شرکت جذب و استخدام شوند و رفتار ما عادلانه و شایسته سالارانه باشد.
وی درباره اینکه بعد از آزمون چقدر زمان برای جذب این افراد نیاز هست، توضیح داد: البته جزئیات کار را همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران به زودی از طریق رسانه ها به اطلاع داوطلبان خواهند رساند اما تلاش همه ما تسریع مراحل جذب و استخدام افراد است.
عباس خنیفر؛ مدیر توسعه منابع انسانی و مدیریت شرکت ملی نفت ایران نیز با ابراز خرسندی از نحوه برگزاری آزمون گفت با توجه به وسعتی که این آزمون داشته و بزرگترین آزمون استخدامی کشور محسوب می شود، طبیعتا حجم کار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است که از آن جمله می توان به هماهنگی اساتیدی که سوالات را طراحی کرده اند و حفظ امنیت این سوالات حین برگزاری و نیروی کاری که برای انجام این آزمون به کار گرفته شده اند، اشاره کرد.
خنیفر افزود: با توجه به تمامی مسائل و دشواری ها و حجم این پروژه به نظر من برگزاری این آزمون به بهترین نحو ممکن صورت گرفته است و بعد از این هم تمامی مراحل به سرعت انجام می شود و نتایج به زودی به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
مدیر توسعه منابع انسانی و مدیریت شرکت ملی نفت ایران در رابطه با مراحل بعد از آزمون کتبی گفت: بعد از انجام آزمون کتبی و اعلام نتایج، تعداد دوبرابر نیاز به عنوان قبولی مرحله اول اعلام می شود و پس از آن برنامه ریزی برای آزمون شفاهی این افراد انجام می شود که به صورت مصاحبه شایستگی و نیز مصاحبه شرکت های گیرنده نیرو انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از انجام این مراحل پذیرفته شدگان برای طب صنعتی و سایر مراحل به گزینش اعزام می شوند و پس از قبولی در مراحل فوق، استخدام این افراد مسجل شده و برای دوره های آموزشی اعزام می شوند.
گفتنی است آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کل کشور پنج شنبه و جمعه گذشته ( پنجم و ششم اردیبهشت ماه) در ۳ نوبت برگزار شد.

آخرین اخبار شرکت نفت

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها