برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۱ در بهمن ماه

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۱ در بهمن امسال خبر داد و افزود: امسال برای ۲ هزار و ۶۷۶ نفر مجوز استخدام کسب شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کریم سلحشور با بیان این مطلب گفت: به درخواست شرکت ملی حفاری و برای راه‌اندازی ۲۲ دستگاه حفاری جدید برنامه شده است در قالب مجوزهای استخدامی امسال ۸۳۵ نفر در صنعت حفاری جذب شوند.

وی افزود: در ساختار ارکان ثالث نیز برای راه‌اندازی این تعداد دستگاه حفاری، جذب هزار و ۵۶۶ نفر با مهارت‌ها و تخصص‌های لازم پیش‌بینی شده است.

سلحشور تعداد نیروهای شاغل در شرکت ملی حفاری را ۶ هزار و ۷۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین نیروی جذب شده در این شرکت در مقطع لیسانس بوده است.

وی تصریح کرد: روند جذب و استخدام نیروهای بومی بیش از گذشته در برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است به  نحوی که برنامه شده در استان‌های بوشهر و خوزستان، در مقطع کاردانی ۷۰ درصد، در مقطع کارشناسی ۶۰ درصد و در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر ۵۰ درصد از نیروها بومی باشند.

سلحشور افزود: از سوی دیگر تعداد مجوزهایی که برای کار به صورت اقماری داده می‌شود، رفته رفته کاهش می‌یابد و شرکت‌ها موظف به تامین امکانات رفاهی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در مناطق عملیاتی می‌شوند.

وی سختی کار در صنعت حفاری را یکی از چالش‌های کار در این صنعت دانست و تاکید کرد: به دلیل سختی کار شاهد ریزش نیروی انسانی در این صنعت هستیم.

سلحشور ادامه داد: کار اقماری، عدم تامین به موقع نیروی انسانی به دلیل فرآیند طولانی جذب، عدم علاقه نیروی غیر بومی به کار در مناطق کمترتوسعه یافته و توسعه نیافته، جاذبه کاذب ایجاد شده در کشورهای همسایه و کمبود نیروی متخصص به دلیل عدم استمرار در سیستم جذب نیرو از دیگر چالش‌های صنعت حفاری در کشور است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت درباره راهکارهای برون رفت از این چالش‌ اظهار کرد: به کارگیری نیروی‌های بومی، کاهش سن بازنشستگی به دلیل وجود فرسودگی‌های بالای شغلی و بازنگری در حقوق و مزایا از جمله این راهکارها است.

 

آخرین اخبار استخدامی استخدامی شرکت نفت سال ۹۱

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها