کمبود ۵۰۰۰ مربی سلامت در مدارس کشور

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس، گفت: هم‌اکنون ۵۰۰۰ مربی سلامت در مدارس کمبود داریم که لازم است در آزمون‌های استخدامی برای این بخش نیز ردیفی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حوزه سلامت با کمبود مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰۰۰ مربی سلامت در مدارس کمبود داریم که لازم است در آزمون‌های استخدامی برای این بخش نیز ردیفی در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش مسئله‌ای است که چند سال آینده با توجه به افزایش حجم بازنشستگی‌ نیروها در این وزارتخانه بیشتر احساس خواهد شد؛ هم‌اکنون این مشکل هم در بخش مربیان تربیت بدنی و مربیان سلامت وجود دارد.

سلامت دانش‌آموزان از مسائل مهمی است که برای حفظ و تداوم آن وظایف مفصلی برای مربیان سلامت تعریف شده است؛ وظایفی که با توجه به کمبود مربیان سلامت در مدارس، طبیعتاً برخی از آنها معطل می‌مانند یا به‌خوبی به آنها عمل نمی‌شود.

وظایف متعددی برای مربیان سلامت تعریف شده است که مواردی چون آموزش بهداشت به دانش‌آموزان، والدین و خانواده آنها، بررسی بهداشت محیط مدرسه، ارائه خدمات متنوع بهداشتی به دانش‌آموزان که عمده‌ترین بخش کار را تشکیل می‌دهد، ارزیابی اختلالات روانی و رفتاری، برگزاری نمایشگاه و … از جمله آنهاست.

برخی مربیان سلامت در دو مدرسه حتی گاهی با ۸۰۰ دانش‌آموز کار می‌کنند که یک مربی سلامت برای این جمعیت با توجه به استانداردهای تعریف شده کم به نظر می‌رسد اما در هر حال هم‌اکنون اغلب شاخص‌های سلامت جسمی دانش‌آموزان با تلاش‌های خانواده‌ها و مدارس خوب ارزیابی می‌شود اما حضور پررنگ‌تر مربیان سلامت و اهمیت دادن به حضور آنها در این بخش می‌تواند کیفیت این شاخص‌ها را خصوصاً در بخش مشکلات قامتی دانش‌آموزان بهبود بخشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها