میانگین سن مدیریتی کشور ۴۸ سال است

صداوسیما، جمشید انصاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: هدف دولت اختصاص ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی به زنان تا پایان برنامه ششم و کاهش هشت سال از میانگین سن مدیریت کشوری است.
وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه میانگین مدیران کشور باید به ۴۰ سال برسد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: برای پست های مدیریتی دولت شرایط احرازی وجود دارد که امسال بر اساس نظر رئیس جمهور و برای تسهیل به کاری گیری جوانان و زنان در مشاغل مدیریتی تغییراتی در این شرایط ایجاد شد.
انصاری گفت: از جمله این تغییرات کاهش یک سوم شرایط سنواتی و امتیاز دادن به کارهای تحقیقاتی است.
وی افزود: حدود ۳۰۰ نفر از بازنشستگان در کل کشور با عناوین مختلف از جمله ایثارگری و مسئولیت به کار بازگردانده شده اند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس نظر شورای نگهبان و آیین نامه داخلی مجلس در ضمن بررسی لایحه بودجه نباید احکام قوانین عادی تغییر داده شود اما این اتفاق امسال در کمیسیون تلفیق مجلس روی داد.
انصاری افزود: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم دولت مکلف شده است سامانه ثبت حقوق دستمزدها را راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه طراحی این سامانه تمام و زیرساخت های آن فراهم شده است ابراز امیدواری کرد: از سال آینده پرداخت ها در این سامانه رصد شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: البته دسترسی ها به اطلاعات این سامانه برای سطوح مختلف متفاوت خواهد بود.
انصاری حداکثر حقوق مدیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را هفت برابر حداقل حقوق و مزایای مستمر اعلام و اضافه کرد: شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی قوانین مختص خود را در این زمینه دارند.
وی گفت: در فهرست ۳۹۷ نفره ای که رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد حدود ۲۰۰ نفر کارکنان شرکت های تابعه وزارت نفت بودند و تعداد کسانی که حقوق بیش از قانون مدیریت خدمات کشوری در دستگاه های عمومی می گرفتند محدود بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: نظام پرداخت برای قضات و هیات های علمی متفاوت است و تابع محدودیت های قانون مدیریت خدمات کشوری نیست.
انصاری گفت: حداکثر پاداش پایان خدمت برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۲۱۰ برابر حداقل حقوق و معادل ۲۲۰ میلیون تومان است.
وی افزود: برای برخی مشاغل حداکثری وجود ندارد و هر چه قانون به عنوان حقوق و مزایای آنها تعریف کرده باشد می توانند دریافت کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: البته نمایندگان مجلس به ما نگفتند چه کسی یک میلیارد تومان پاداش پایان خدمت گرفته است.
انصاری افزود: بر اساس برنامه ششم ۱۵ درصد از نیروی انسانی دولت باید تا پایان این برنامه کاهش یابد.
وی گفت: کاهش جذب نیروی انسانی در دولت و برون سپاری برخی فعالیت ها از جمله راهکارهای کاهش نیروی انسانی دولت است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: افزایش جمعیت کشور، توسعه خدمات در گستره جغرافیایی و افزایش خدمات، موجب افزایش تعداد نیروی انسانی دولت شده است.
انصاری گفت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی حجم نیروی انسانی دولت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شامل لشکری و کشوری بود اما اکنون این تعداد به سه میلیون نفر افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس ماده ۴۶ قانون خدمات کشوری برای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی برگزاری آزمون نیاز دارد اما در برنامه پنجم توسعه این آزمون حذف شده بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حذف این آزمون در برنامه ششم تمدید نشد اما دولت مصوب کرد کسانی که برای پیمانی شدن آزمون داده اند برای تبدیل به وضعیت به آزمایشی رسمی آزمونی نداشته باشند.
انصاری افزود:البته آنهایی که برای پیمانی شدن آزمون نداده اند برای رسمی آزمایشی باید در آزمون شرکت کنند.
وی گفت: بر اساس قوانین نیروهای پیمانی دست کم باید سه سال کار کنند اما الزامی برای رسمی شدن آنها وجود ندارد و اگر شغل حاکمیتی خالی ماند دستگاه های دولتی می توانند برای استخدام رسمی اقدام کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری تغییراتی نسبت به قانون قبلی ایجاد شده است.
انصاری گفت: براساس این لایحه واحدهای عملیاتی با مقررات خاص اداره می شوند و بهره وری شاغلان در دریافتی آنها تاثیر گذار است.

 

 
وی افزود: برخی کارهای دولت به نهادهای اداره امور محلی از جمله شهرداری ها واگذار می شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: جداول امتیازات نیز در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری متناسب با شغل، مدرک و … ۵۰ درصد افزایش یافته است.
انصاری افزود: تلاش شده است برای برخی دستگاه ها که این ۵۰ درصد را اعمال کرده بودند برای دیگر دستگاه ها نیز اضافه شود.
وی گفت: طرحی به عنوان حذف شرکت ها و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است اما بر اساس قانون دولت اجازه استخدام افراد دیپلمه و پایین تر از آن را ندارد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: افراد دیپلم به پایین باید به وسیله شرکت ها مشغول به کار شوند.
انصاری درباره شرایط استخدام در شهرداری ها نیز گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها که زیر مجموعه وزارت کشور است مجوزی برای استخدام ۵ هزار نفر از کسانی که قرارداد مستقیم با شهرداری ها و سه سال سابقه و تحصیلات دانشگاهی دارند داده است.
وی افزود: همه افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند می توانند در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: پیش از پایان سال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار می شود تا پذیرفته شدگان بتوانند دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
انصاری افزود: بر اساس شاخص های کلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و معادل ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر نیروی اضافه در دولت وجود دارد.
وی گفت: قانونی برای به کار گیری افراد مازاد در یک منطقه برای منطقه دیگر وجود ندارد و قوانین ما را از این جابه جایی منع می کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: بر این اساس مجبوریم برای مناطقی که با کمبود نیرو روبرو هستند نیرو بگیریم.
انصاری گفت: اگر نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش در آزمون استخدامی پذیرفته شوند سابقه کاری آنها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها