تحصیلات و تجربه در بازار کار، ضامن موفقیت هستند

“جاستین هونگ”، مدیر شرکت بازاریابی و تجاری در لس‌آنجلس و کارآفرین برتر در بخش تجارت الکترونیک است. وی با بهره گیری از فناوری‌های نوین، توانست از طریق راه اندازی وب سایت شرکت تجاری خویش، نه تنها میزان بهره‌وری و درصد فروش محصولات را افزایش دهد، بلکه نام شرکت و توانایی‌های خویش را بر همگان آشکار سازد. برای آشنایی بیشتر، گفت‌وگویی با وی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفاً خودتان را معرفی کنید و درباره نحوه فعالیت تان را توضیح دهید؟

“جاستین هونگ”، فارغ‌التحصیل اقتصاد و مدیریت اجرایی از امریکا هستم.

نحوه بازاریابی، تبلیغات، راه اندازی سایت‌های اینترنتی برای شرکت‌های بزرگ و کارگاه های کارآفرینی، همچنین مدیریت بخش آموزشی شرکت “سینتس”، مرا به کارشناسی متبحر و کارآزموده تبدیل کرد. اما فعالیت درشرکت “آی.بی.ام”، در جایگاه مشاور امور مالی، تجربه فوق‌العاده ویژه ای برای من به همراه داشت.

تحصیلات، دانش و مهارت، تا چه اندازه در میزان موفقیت و پیشرفت شما موثر بودند؟

به نقش و جایگاه تحصیلات در روند پیشبرد اهداف و دست یابی به موفقیت‌ها و همچنین هموار ساختن مسیر موفقیت معتقدم؛ به نظر من، در تمام مراحل زندگی باید دانش خود را به روز کنیم و هیچ‌گاه از اهمیت مطالعه و فراگیری مهارت‌های مختلف غافل نشویم.

تفاوت زیادی میان آموزش و نظریه های دانشگاهی وجود دارد. من فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه “واندربیلت” و مدیریت اجرایی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هستم، شخصاً معتقدم که برای موفقیت در زمینه های تجاری و اقتصادی، باتوجه به نقش و اهمیت ویژه ای که دارند؛ علاوه برتحصیلات، باید دوره های آموزشی متفاوتی را نیز گذراند. باید بطور مداوم اطلاعات متغیر بازارهای بورس، مقالات آموزشی و کتاب‌های مرتبط را مطالعه کنیم تا از روند مبادلات مطلع شویم.

از دیدگاه کارآفرینانه، تجربه اندوزی از دنیای واقعیت‌ها، برخلاف دوره های تئوری، تأثیری باورنکردنی در پیشبرد طرح‌های تجاری خواهد داشت. زیرا به تنهایی می‌توانید از شکست‌ها و موفقیت‌های دوره تجاری خویش، بهترین تجربه های کاری را کسب کنید. شما تجارت و حرفه خودتان را شخصاً آغاز خواهید کرد و صعود و نزول نمودار فعالیت تان را ارزیابی می‌کنید. بنابراین تحصیلات دانشگاهی در کنار محیط واقعی تجربه بازارکار، ضامن موفقیت خواهد بود.

چه انگیزه ای موجب شد که تصمیم بگیرید عنوان تجاری و شرکت خود را راه اندازی کنید؟

دراین باره باید بگوییم؛ مطالعه دو کتاب، زندگی کاری مرا متحول کردند. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به دلیل اشتیاق فراوان به کارم، تمام مقالات و کتاب‌های مرتبط با رشته مدیریت و اقتصاد را مطالعه می‌کردم، مطالعه کتاب “پدر ثروتمند و پدر فقیر”، نوشته “روبرت کیوساکی”، با محتوای علمی و روانشناسی مبحث مدیریت، تأثیر فوق‌العاده ای بر عملکرد شغلی و زندگی من داشت و نخستین جرقه های راه اندازی یک کسب و کار کاملاً مستقل و کارآفرینی را در ذهنم شعله‌ور کرد.

دومین کتابی که تأثیری شگرف در روند زندگی‌ام ایجاد کرد، “چهار ساعت کار در هفته”، نوشته “تیموثی فریز”، بود. با اینکه این کتاب را پس از دوران فارغ‌التحصیلی از دبیرستان مطالعه کرده بودم، اما هنوز آثار تحول مثبت آن را در تمام زندگی‌ام حس می‌کنم؛ پس از مطالعه این کتاب و ورود به دانشگاه، فکر تاسیس یک تجارت آنلاین و راه اندازی شرکت تجاری به ذهنم خطور کرد.

بنابراین راه اندازی سایت، تجارت آنلاین، بازاریابی و تبلیغات تجاری را به شکل جدی دنبال کردم، با ورود به دنیای تجارت، دریچه های جدیدی از نوآوری، خلاقیت، فناوری و در نهایت مشاوره با بزرگان این عرصه را در محیطی کاملاً حقیقی و به دور از فضای تئوری دانشگاه، با تمام وجودم حس و تجربه کردم. در دومین سال تحصیل در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، نخستین فعالیت خود را در جایگاه مشاور، با شرکت‌های آنلاین و مشاغل تجاری کوچک، آغاز کردم. پس از آن سال، با همکاران جدیدی آشنا شدم که همگی در رشته طراحی سایت، مدیریت اجرایی، اقتصاد، بازاریابی، تبلیغات و در نهایت مشاغل کوچک، تجربه‌ها و سوابق فوق‌العاده ارزشمندی داشتند و من نیز در کنار کار مشاوره، از نزدیک روند پیشرفت‌های آنان را می‌دیدم و در واقع به نوعی کلاس‌های آموزشی خودم را می‌گذراندم. پس از چند ماه با پیشنهاد سخاوتمندانه آنان، من نیز به گروه پیوستم و به طور جدی فعالیتم را آغاز کردم.

مهم‌ترین موانع و مشکلات خود را در این عرصه توضیح دهید و بفرمایید که چگونه و با استفاده از چه راهکاری توانستید بر مشکلات فائق شوید و در این جایگاه بایستید؟

مهم‌ترین مشکلات در واقع موانع روحی، نگرانی‌ها و فشارهای عصبی و کاری، ترس از شکست، ترس از چگونگی راه اندازی شرکت تجاری و مواجهه با مشکلات بودند. امواج منفی و موانع ذهنی، بیشترین نقش و تأثیر منفی را در روند اجرای طرح‌های تجاری دارند. فقدان برنامه و هدف مشخص، دومین عاملی بود که تاحد زیادی روند اجرایی کردن طرح‌ها را به تعویق انداخت، در واقع اجرایی کردن طرح‌ها به اندازه ای وقت گیر وطاقت فرسا بود که عملاً امکان اجرای یک تصمیم واحد را از من سلب کرده بود.

در نهایت با آرامش ذهنی و تمرکز بر روی تک تک طرح‌ها، توانستم الگوی واحدی را ترسیم کنم؛ بابرنامه ریزی فعالیت‌ها، به دو دوره کوتاه و بلند مدت و فاصله زمانی مشخص برای اجرای هر طرح، نه تنها به ضعف‌های کاری خود پی بردم، بلکه توانستم ساختار کمی و کیفی طرح‌ها را نیز ارتقا دهم. اما پیش بینی روند اجرای طرح‌های تجاری زمانی میسر خواهد شد که در واقع بتوانیم گزینه های برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت، نظارت و در نهایت خلاقیت را در طرح بگنجانیم و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم.

در جایگاه یک کارآفرین برتر، عملکرد شغلی خویش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به جز همان موانع و اشتباهاتی که در آغاز فعالیت تجاری، درصد زیادی از انرژی مرا گرفت، آموختم که نباید احساسات را با کار درهم آمیخت. زیرا بخشی از ناکامی‌هایم را مربوط به این مسئله می‌دانم. برنامه ریزی شغلی و تحصیلی را در جایگاه عاملی بسیار اساسی در پیشبرد اهداف تجاری عنوان می‌کنم. فقدان یک الگو و چارچوب مناسب، کل نظام طرح‌ها و عملکرد هر فردی را با مشکلی بسیار جدی مواجه خواهد کرد. بنابراین در پاسخ به پرسش شما، نظم، برنامه ریزی، تفکرمنطقی، نوآوری و در نهایت استفاده از تجربه و مشاوره دیگران را،مهم‌ترین ابزار موفقیت می‌دانم.

برای علاقه‌مندان به این حرفه چه توصیه ای دارید؟

درباره فعالیتی که می‌خواهید آغاز کنید؛ اطلاعات، مهارت و دانش کافی داشته باشید؛ هدفتان را بشناسید، به موفقیت خود ایمان داشته باشید و بر آن تمرکز کنید. برای رسیدن به اهداف، تمام آزمون‌ها و موانع را پشت سر بگذارید. طرح‌ها، نظریه‌ها و اهداف خود را جدی بگیرید، آن‌ها راهنمای مسیر موفقیت هستند.

بیش از هر چیز بیان این نکته را بسیار حائز اهمیت می‌دانم: هیچ‌گاه بطور همزمان چند طرح و پروژه را با هم اجرا نکنید. متأسفانه به دلیل مشغله کاری فراوانی که در آغاز این فعالیت داشتم؛ متحمل فشار زیادی شدم.

نظریه‌ها آنقدر گسترده و وقت گیر بودند که مجبور بودم برای ارزیابی و استقرار یک الگوی واحد، همزمان روی چندین طرح کار کنم. بنابراین تمرکز و اجرایی هدفمند، کلید موفقیت در طرح است.

موفقیت از دیدگاه شما چه تعریفی دارد؟

دست یابی به بهترین شرایط شغلی و زندگی در بالاترین سطح اجتماعی می‌تواند مرا به آرامش و موفقیت واقعی برساند. اما این هدف جز با یک برنامه و تعیین اولویت‌های شغلی و تحصیلی، امکان پذیر نخواهد شد.

کلام آخر

سرمایه، مکان تجاری مناسب و دانش و مهارت در عرصه تجارت مکمل یکدیگرند. عامل مهم دیگر در پیدایش کارآفرینی، مشاوره و تضمین فروش محصولات و مخاطب مناسب است. هر طرحی نیازمند تفکر و تیمی متحد است که در شرایط بحرانی همچون چتر نجاتی آرامش بخش، تیم را نجات دهد و مانع پیدایش بن بست های تجاری شود. بنابراین با طرحی کامل و مدیریتی همه جانبه، مسیر را از پیش هموار کنید تا بتوانید به قله های موفقیت دست یابید.

Sources :

Entrepreneur.com

www.jetsetcitizen.com

ترجمه: سید رسول میرزایی موسوی

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها