نخستین مرحله‌ آزمون ادواری ارائه کارت مهارت آبان ماه برگزار می‌شود

اولین مرحله آزمون هماهنگ ادواری ارائه کارت مهارت به متقاضیان آن در تاریخ ۲۰ آبان ماه در پنج نوبت برگزار می‌شود.
حسین محمودی ـ سرپرست دفتر ارزشیابی مهارت سازان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نحوه برگزاری آزمون ادواری ارائه کارت مهارت تصریح کرد: براساس قانون آموزش فنی و حرفه‌ای علاوه بر ارائه آموزش‌های کوتاه مدت به شاغلان وظیفه تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیروی کار را نیز دارد.
ی افزود: از آنجایی که سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور باید از آن‌ها آزمون بگیرد تا صلاحیت آن‌ها مشخص شود، عمده‌ترین کار در این زمینه آزمون ادواری برای کسانی است که مدعی هستند حرفه‌ای را بلد بوده ولی دوره‌ آموزش آن را طی نکرده‌اند.
وی با بیان این‌که پیش از این در استان‌های کشور در خصوص ارائه‌ این کارت‌ها وحدت رویه نبوده است، تصریح کرد:‌ از این رو سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری خواستار یکپارچگی آزمون بوده‌ لذا برای پوشش کشوری و ارائه اطلاعات جامع‌تر دفترچه‌ آزمون اداوری را تهیه کرده است استان‌ها نیز هم رشته‌ها و حرفه‌های خود را اعلام کرده و در دفترچه گنجانده شده است.
محمودی گفت: ‌۶۰۸حرفه در ۲۰ آبان ۹۰ به صورت همزمان و هماهنگ آزمون برگزار می‌کنند.
سرپرست دفتر ارزشیابی مهارت‌ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر این‌که اولین مرحله این آزمون ادواری در ۲۰ آبان ماه است، بیان کرد: این آزمون از ساعت هشت صبح تا ۱۵ در پنج شیفت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پیش از آزمون افراد با مراجعه به مراکز مربوط ثبت‌نام می‌کردند ولی اکنون یک سامانه‌ ثبت نام اینترنتی با نشانی http://it.irantvto.ir طراحی شده است.
محمودی با بیان این‌که متقاضیان باید با وارد کردن اطلاعات فردی در این سامانه ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: پیش از ثبت نام متقاضیان باید با مراجعه به مراکز ما دفترچه و کارت اعتباری خود را تهیه کرده و پس از انتخاب رشته براساس جدول زمانی در تاریخ مقرر کارت ورود به جلسه‌ی خود را دریافت کنند.
وی افزود: اکنون ۳۵۰ حوزه‌ی امتحانی در ۳۱ استان وجود دارد که قرار است برای اولین بار در ۲۰ آبان، در ۲۵ حرفه سوالات از سوی ستاد به صورت واحد ارسال شود و بقیه‌ی حرفه‌ها نیز از بانک سوالی خود استان تامین می‌شوند.
سرپرست دفتر ارزشیابی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام این که ثبت نام این آزمون از۱۰ مهر شروع و در ۲۰ مهر پایان می‌یابد، بیان کرد: مدیران کل ستادی به عنوان ناظر در این آزمون‌ها حضور یافته و بر روند آن نظارت کامل دارند.
محمودی گفت: پیش‌بینی ما بر اساس عملکردهای قبلی این است که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کنند و نتایج نیز حداکثر سه روز بعد از طریق سایت و sms اعلام می‌شود.
وی در پایان مهمترین ویژگی برگزاری این آزمون به این شیوه را تکریم ارباب رجوع دانست و بیان کرد: از بین رفتن چالش‌های قبلی، ایجاد وحدت رویه، کیفیت، به حداقل رسیدن اعمال سلیقه، منطبق بر استاندارد آموزشی بودن سوالات به حداقل رساندن بروکراسی در ادارات و در نهایت تحقق دولت الکترونیک از جمله مزایای برگزاری آزمون سراسری در ارائه کارت مهارت است.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها