ارگان‌ها قانون ظرفیت استخدام فرزندان شهدا را رعایت کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت قانون ازجانب دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، گفت: حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت استخدام نیروی انسانی در هر ارگانی باید به فرزندان شهدا اختصاص داشته باشد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شورای اسلامی؛ آقای لاریجانی در دیدار اعضای فراکسیون شاهد، افزود: با تشکیل گروه تحقیقاتی و با کمک مرکز پژوهش‌ها، ضعف‌ها و خطاهای قانونی را که در رسیدگی به این قشر از جامعه وجود دارد شناسایی کنید.
وی اضافه کرد: درخصوص ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا چندین نکته اساسی و قابل پیگیری وجود دارد که مهم‌ترین آن، معوقات آنان است که حتما در بودجه امسال لحاظ خواهد شد.
رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: برخی قوانین مصوب وجود دارد که اجرایی نمی‌شود و باید با استفاده از وظیفه نظارتی مجلس، این موارد شناسایی و تذکرات لازم داده شود و همچنین قوانینی که نیاز به اصلاح دارد نیز مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم رعایت قانون استخدام فرزندان شهدا ازجانب دستگاه‌های دولتی، گفت: بر اساس قانون هر ارگانی باید حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت استخدام را به فرزندان شهدا اختصاص دهد و خوشبختانه شاهد این بودیم که این امر در وزارت آموزش و پرورش به خوبی صورت پذیرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.
آقای لاریجانی همچنین با تأکید بر لزوم توجه معنوی به خانواده‌های شهدا افزود: در دین اسلام، شهدا از نظر شأن و منزلت هم‌رتبه پیامبران هستند و باید به خانواده‌های آنان هم توجه ویژه‌ داشت.
وی اضافه کرد: حتی در کشورهای دیگر که این منابع دینی را ندارند، به دلایل دنیوی به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای می‌شود.
در ابتدای این دیدار، اعضای فراکسیون به مواردی مانند اصلاح ساختار نیروی انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه به تسهیلات آموزشی فرزندان شهدا و اشتغال آنان، پرداخت مطالبات خانواده‌های شهدا، توجه به فرزندان نخبه و حفظ جایگاه خانواده‌های معظم شهدا اشاره کردند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها