آزمون دستیاری۲۹ بهمن برگزار می‌شود

آزمون دستیاری۲۹ بهمن برگزار می‌شود
محققی با تکذیب فروش سوالات: با شایعه‌سازها برخورد می‌شود‌
درباره سلامت آزمون هیچ نگرانی وجود ندارد
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی شایعات مبنی بر فروش سوالات آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با تکذیب این شایعه، گفت: شایعه فروش سوالات اقدام انحرافی است و خلاف اخلاق است.

دکتر محمدعلی محققی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به رقابت ۱۶ هزار و ۵۶۵ داوطلب در سی ‌و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی بالینی ۲۹ بهمن ماه در ۲۵ رشته، اظهار کرد: در آزمون امسال تغییرات ماهوی نسبت به دوره‌ گذشته ایجاد نشده است و همچنین برای تعیین ظرفیت‌ها همانند دوره‌های گذشته نیازسنجی انجام و بر اساس آن ظرفیت‌ها آماده و اعلام می‌شود.

وی با رد شایعه فروش سوالات آزمون دستیاری تخصصی، خاطرنشان کرد: معتقدم جامعه پزشکی از سالمترین و امانت‌دارترین گروه‌های اجتماع است.

وی با بیان اینکه ماهیت رشته پزشکی و دانشجویان آن اقتضا می‌کند که آنها جزو با امانت دارترین، درست کارترین قشر جامعه و مورد وثوق باشند، اظهار کرد: بنابراین این افراد که جزو درستکارترین افراد جامعه محسوب می‌شوند نمی‌توانند تقلب کنند و از انحراف برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

محققی با اشاره به اقدامات امنیتی آزمون دستیاری تخصصی، با بیان اینکه شایسته نیست که چنین بحث‌های انحرافی در مورد این قشر درستکار مطرح شود، خاطرنشان کرد: متولیان آزمون به لحاظ وظایف تدابیری اتخاذ کرده‌اند تا ساحت آزمون از هر توطئه‌ای مصون باشد.

وی با تاکید بر صیانت از سوالات از زمان طرح تا ارسال به حوزه‌ها و توزیع، گفت: با اقدامات اتخاذ شده حتی پس از امتحان، فرایند تصحیح اوراق و اعلام نتایج براساس تدابیر حفاظتی انجام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه داوطلبان نباید در باره سلامت آزمون نگرانی داشته باشند، اظهار کرد: در آزمون امسال طبق روال گذشته اقدامات امنیتی و حفاظتی افزایش یافته است و حتی می‌توان عنوان کرد که این دوره نسبت به دوره‌های گذشته از ضوابط امنیتی و حفاظتی بالاتری برخوردار است.

وی با تشریح اقداملات امنیتی دوره مذکور با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اقدامات امنیتی این دوره مستند سازی از کلیه فرایند آزمون است، تصریح کرد: تلاش شده که از تمامی فرایندها فیلمبرداری و مستندسازی شود و مستندات آن در محل‌های امن نگهداری شود.

وی با تاکید بر امین بودن جامعه پزشکی، خاطر نشان کرد: کوچکترین نگرانی برای آزمون دستیاری وجود ندارد و تمام موازین امنیتی انجام خواهد شد.

دکتر محققی با اشاره به شایعات فروش سوالات آزمون دستیاری، خاطرنشان کرد: شایعه فروش سوالات اقدام انحرافی است و خلاف اخلاق است و هنوز اقدامی انجام نشده عده‌ای این موضوعات منحرف را مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس موازین قانونی با افراد و سازمانهایی که غیر قانونی این چنین شایعات را عنوان می‌کنند برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته با چنین افرادی برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه انتشار اکاذیب افکار عمومی را منحرف می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم با اعتماد به مجموعه دست اندرکار اجرایی آزمون و جامعه پزشکی اینچنین شایعات از بین رود و مسیر صحیح رقابت باز شود.

وی با بیان اینکه آزمون دستیاری ظرفیت‌های بسیاری برای ادامه تحصیل متقاضیان جامعه پزشکی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: به همه متقاضیان توصیه می‌شود با تلاش به صورت عادلانه رقابت کنند و به اندازه تلاش خود توفیق کسب کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تلاش وزارت بهداشت بر افزایش ظرفیت آزمون دستیاری، خاطر نشان کرد: تلاش ما بر باز کردن راه‌های جدید برای ارتقا و توانمند شدن متقاضیان تحصیل رشته‌های علوم پزشکی است.

وی با اشاره به جزییات برگزاری سی وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، گفت: این دوره از آزمون دستیاری ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

محققی در خصوص نحوه برگزاری آزمون، تصریح کرد: آزمون پذیرش دستیار تخصصی شامل یک آزمون کتبی چهارجوابی با ۲۰۰ سؤال می‌باشد که از این ۲۰۰ سؤال، ۲ سؤال از منابع اخلاق پزشکی خواهد بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها