۱۲ هزار کارمند نیاز داریم که دولت فقط مجوز استخدام نصف آن‌را صادر کرده است

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با اینکه حداقل ۱۲ هزار نفر کارمند می‌خواهیم اما دولت تنها با ۶ هزار کارمند موافقت کرده است اما چون بودجه‌ای داده نشده امکان جذب این تعداد هم وجود نداشته است.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: قرار بر این شد تا آنجایی که ممکن است جاهایی که خلاف قانون کار شده اصلاح شود و آنهایی که قابل اصلاح نیست جلوی ساخت و ساز آن گرفته شود.
وی افزود: در این پرونده چند کار اتفاق افتاد اول اینکه گفته شد که دیگر حق ندارند تبلیغات بیشتر کنند و پول بیشتری از مردم بگیرند ضمن اینکه دفاتری که برخی از دلال‌ها ایجاد کرده بودند جلوی فعالیتش گرفته شد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مسئول پروژه گفته بود که برای تکمیل پروژه نقدینگی می‌خواهد اما بانک‌ها حاضر نبودند وام کلان بدهند و این پروژه را به عنوان وثیقه بردارند به همین جهت جدیداً افراد حقیقی و حقوقی پیدا شدند که اعلام آمادگی کردند شریک شوند و نقدینگی بیاورند تا پروژه تکمیل شود.
خبرنگار دیگری به موضوع کمبود قاضی در قوه قضاییه اشاره کرد که اژه‌ای گفت: یکی از گله‌مندی‌های مردم تأخیر در رسیدگی به پرونده‌ها است که بخش عمده آن به کمبود قاضی و کارمند در دستگاه قضایی برمی‌گردد.
وی افزود: در برخی از مجتمع‌های قضایی یک قاضی گاهی در روز به ۸ تا ۱۲ پرونده می‌رسد که از توان یک قاضی خارج است و باید برای این کار یا باید از کیفیت و یا کمیت آن بزند.
خنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه اعتقاد بر این بود که قضات کم هستند و با استخدام ۴ هزار قاضی موافقت شد که تا پایان برنامه پنجم این ۴ هزار قاضی در قوه قضاییه به طور کامل استخدام می‌شوند اما به ازای هر قاضی باید ۳ کارمند اداری هم استخدام شود که دیگر این موضوع برعهده ما نیست و باید از دولت اجازه بگیریم.
وی تصریح کرد: با اینکه حداقل ۱۲ هزار نفر کارمند می‌خواهیم اما دولت تنها با ۶ هزار کارمند موافقت کرده است اما چون بودجه‌ای داده نشده امکان جذب این تعداد هم وجود نداشته است.
اژه‌ای گفت: اگر چنانچه در برنامه ششم هم حداقل به میزان برنامه پنجم اجازه داده شود و باز همان ۴ هزار قاضی را استخدام کنیم باز هم با کمبود مواجه‌ایم اما چاره‌ای نداریم.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها